Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Kapten Trumm kirjutas:Hüpper-supper tehnika ja kõige keskel mootor, milletaolist isegi lihtsamatel masinatel (rääkimata vormelitest) valges ilmas naljalt ei kasutatud.
Kõik tulenes lihtsalt reeglitest, ilmselt oli tegu hilisema vormel "Vostok" klassi mootoriga, kui 1600 oli lubatud. Ümber võis palju ehitada, aga plokk ja plokikaas pidid stock olema.

Kusjuures huvitav on see, et kuigi siin varasemalt kiideti Mosset ja tema mootorit taevani ja räägiti ka ulmelistest liikumiskiirustest, siis vormeliehitajad seda mootorit praktiliselt ei kasutanud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Arvan, et kui Vaz oleks pakkunud sama mootorit nii enda kui mosse tüüpi kaanega, siis vaevalt keegi Vazi kaantega oleks jännanud.
Mosse mootor aga ei pidanud saalesid sees taolistel pööretel, mida ta ehituslikult võinuks arendada.
Analoogilise kaane ehitusega BMW M10 mootorite amatöörprojektide võimsused analoogsetel pööretel ja 45 mm Weberitega hakkavad natuke kõrgemalt peale kui parimate Vazi viilijate toodangu tulemused lõpevad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Aspelund
Liige
Postitusi: 1142
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Aspelund »

Kasutati. Estonia-16 ja 16M loodi Moskvitši mootori baasil, Juhan Seina andmetel toodeti neid kokku 106. Aga jah, Žiguli mootori saabumine saatis selle mootori ringrajasõidu mõttes pensionile.

A.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seejuures sai ziguli mootori juures määravaks venelaste enda rats ülanukkvõlli näol, mis lubas ehitada taoliste pööretega mootoreid.
Originaalmootor, mis litsensiläbirääkimistel laual oli, oli tõukurvarraste ja alanullvõlliga.
http://fiat124.xoom.it/images/mar09/18.jpg

Tõsi, see rats läks "nagu alati" ja valmistajatehas oli sunnitud mitu korda muutma nukkvõlli ja nookurite materjale/profiile, sest esimese otsa "omamaised" Vaz mootorid kannatasid nukkvõllide kiire läbikulumise all, võimalik, et probleem oli ka moodsama M-10G1 õli kättesaadavuses, mida siis olude sunnil AC-8ga asendati. Seevastu Moskvits 412 klapimehhanism oli algusest peale taolistest probleemidest prii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Aspelund kirjutas:Kasutati. Estonia-16 ja 16M loodi Moskvitši mootori baasil, Juhan Seina andmetel toodeti neid kokku 106. Aga jah, Žiguli mootori saabumine saatis selle mootori ringrajasõidu mõttes pensionile.

A.
Just seda ma mõtlesin, et kui nad samaaegselt saada olid. 16 ja 16M tehti enne Zhigulli valmis.
Zuslik
Liige
Postitusi: 519
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Zuslik »

Kapten Trumm kirjutas:Seejuures sai ziguli mootori juures määravaks venelaste enda rats ülanukkvõlli näol, mis lubas ehitada taoliste pööretega mootoreid.
Originaalmootor, mis litsensiläbirääkimistel laual oli, oli tõukurvarraste ja alanullvõlliga.
http://fiat124.xoom.it/images/mar09/18.jpg

Tõsi, see rats läks "nagu alati" ja valmistajatehas oli sunnitud mitu korda muutma nukkvõlli ja nookurite materjale/profiile, sest esimese otsa "omamaised" Vaz mootorid kannatasid nukkvõllide kiire läbikulumise all, võimalik, et probleem oli ka moodsama M-10G1 õli kättesaadavuses, mida siis olude sunnil AC-8ga asendati. Seevastu Moskvits 412 klapimehhanism oli algusest peale taolistest probleemidest prii.
See ülanukkvõll oli ikka itaalastel endal laboris juba katsevarjandina olemas ja kui venelased seda nägid hattasid läbirääkimiste käigus seda peale nõudma , sest 124-ja mootor oli tehniliselt vananend. Vaz-i juures kõik vajalikud muudatused ja katsetused viisid läbi itaalia insenerid ning VAZ-2101-e juures venelastel ratsionaliseerida ei olnud vaja .
Aga mossest niipalju , et 7000prm/min kannatab 2140-end lahedalt ära sest ise sõitsin mitu aastat koos sõpradega jäärada ja pensinile läks lõpuks sildade ja huvipuuduse pärast.
Aga tahhomeeter oli mul endal sinna peale pandud 06-e oma ja olen kindel , et see
ei valetanud.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Kapten Trumm kirjutas:
Tõsi, see rats läks "nagu alati" ja valmistajatehas oli sunnitud mitu korda muutma nukkvõlli ja nookurite materjale/profiile, sest esimese otsa "omamaised" Vaz mootorid kannatasid nukkvõllide kiire läbikulumise all, võimalik, et probleem oli ka moodsama M-10G1 õli kättesaadavuses, mida siis olude sunnil AC-8ga asendati. Seevastu Moskvits 412 klapimehhanism oli algusest peale taolistest probleemidest prii.
VAZ-i mootorite nukkvõllide kiire kulumise probleem oli kas vales termilise töötluse protsessis või lihtsalt praagis. Kui ma tudengina TPI-s assistendina töötasin, siis metallilaborisse neid ikka aeg-ajalt toodi taastamiseks ja siis sai ka kõvadus üle mõõdetud. See oli ikka väga olematu.
Zuslik
Liige
Postitusi: 519
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Zuslik »

Gaasijaotussüsteemi probleemiks oli vist algselt see , et itaalased olid nookurid malmist valmistand aga äärmuslikel madalatel temperatuuridel olid need purunema kippunud . Kuid vene õli mis katsetel osales oli algselt vähemalt parem olnud kui itaalaste enda oma.Neid asju rääkis kunagi autoõpetuse õpetaja (kui luksepaks õppisin) kes peale moskva ülikooli suunati või saadeti praktikale Togliatti päris algusaastatel. Aga nagu koolis ikka , eks palju asju sai kõrvust mööda lastud millest nüüd äärmiselt kahju :(
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Vaz-i nukkvõllide kulumine oli suurelt jaolt ka kasutajate süü (mootori õlipump aitas sellele kaasa). Kuna sigulli väljatuleku ajal olid enamik juhte harjunud veel vanade pauk ja postivahe mootoritega, siis potsutati ka nendega niimoodi (ehk pöördesse ei aetud), madalatel pööretel aga ei tooda sigulli õlipump piisavalt rõhku, et see nukkvõlli korralikult õlitada jõuaks. Kui vähegi õieti mäletan, siis oli ka sigulli manuaalis välja toodud soovituslikud kiirused käiguvahetusteks. Näiteks Honda puhul on ette antud vähim kiirus igal käiguvahetusel (ja need mootorid käivad ikka arvestatavate pööretega, minu 1,4 Civicul ja 1,6 CRX-il on piiraja 7300-l pöördel). Manuaali pole küll hetkel käepärast, aga viiendat ei soovitata panna vähemal kiirusel kui 74 kilomeetrit tunnis.
sitt päev, kellele kurdad
Tegelane5
Liige
Postitusi: 801
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

Selleks et Lada nukkvõll ei kuluks nõuka õlidega, tehti ta nii kõvast materjalist et sellest andis klapipesi treida. Üks mehh väitis mulle, et tegelt oleks nõuka ajal parem olnud see tõukuritega Fiati mootor-oleks palju vähem jama olnud. Ntks Ford KAlgi oli ju pommiaegne Kent veel peal.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

VAZ-i mootorite nukkvõllide kiire kulumise probleem oli kas vales termilise töötluse protsessis või lihtsalt praagis. Kui ma tudengina TPI-s assistendina töötasin, siis metallilaborisse neid ikka aeg-ajalt toodi taastamiseks ja siis sai ka kõvadus üle mõõdetud. See oli ikka väga olematu.
Küsimus võib olla ka lahenduses kui sellises, analoogse süsteemiga (kuigi teistsuguse klappide asetusega) on ka BMW M40 tüüpi mootori klapimehhanism ja sõltumata õlide headusest ja BMW varuosade teada kõrgest kvaliteedist avastatakse sealt 150 000 km järel suure tiksumise peale, et nukkvõlli nuki otsad on 5 mm ära kulunud ja nookurites kenad lohud sees. Lõplikuks lahenduseks sel juhul olevat rullnookurite paigaldamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas ivanorav »

Aga miks läks sis Fiat-Lancia üle kahe nukkvölli süsteemile,(sisselaskele oma ja väljalaskele oma?) kui see üks juba piisavalt "hea " oli? Mäletan veel autokoolist, et GAZ-53-l tühikäigul, kui öliröhku ei jätkunud köigile mootori sölmedele, pressis vastav klapp mootori ülemise osa ölituse koguni kinni.
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

ivanorav kirjutas:Aga miks läks sis Fiat-Lancia üle kahe nukkvölli süsteemile,(sisselaskele oma ja väljalaskele oma?) kui see üks juba piisavalt "hea " oli? Mäletan veel autokoolist, et GAZ-53-l tühikäigul, kui öliröhku ei jätkunud köigile mootori sölmedele, pressis vastav klapp mootori ülemise osa ölituse koguni kinni.
???
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemet kirjutas:Vaevalt...ilmselt oleks veel sandimaks end sõitnud, Jawa oli(vähemalt minu jaoks) märksa ettearvatavam sõita. Siis see 350ne riistapuu.
Jawa oli meie mõistes suht kõrgtehnoloogiline riistapuu, mis tahtis kindlate sõiduomaduste jaoks ka korrakikku hooldust (tagakiige näiteks). Z tahtis vaid korralikke mahlasid (ei ole japs loll miiss :lol:), pommikindel riistapuu.
sitt päev, kellele kurdad
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Jawa oli meie mõistes suht kõrgtehnoloogiline riistapuu, mis tahtis kindlate sõiduomaduste jaoks ka korrakikku hooldust (tagakiige näiteks)
Mis ta nüüd nii tehnoloogine oli.. Tavaline kahepotane kahetaktiline mootor.. Kolbsiibriga varustatud karbussiga..

Loeb vist ikkagi surveaste..?
(tagakiige näiteks)
No aga mis erihooldust vajab???
Viimati muutis von manstein, 31 Jaan, 2015 22:32, muudetud 2 korda kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist