Eks neid liigub veel Eestiski kui hoolega otsida. Mina sain nii tosin aastat tagasi Kuusakoski platsilt tuttuue M412 resonaatori. Tehasesildid veel küljes ja puha. Küllap keegi garaaži koristas ja minema viskas. Veidi hiljem leidsin ka "püksid". Vanarauas maksin kummagi eest 25 EEK, paarsada meetrit eemal autojuppide poes samad asjad ca. 200 EEK/tk . Aga üheksakümnendate summutiosad olid muidu ikka õudus kuubis. Sai Mossele ostetud kunagi mingi Poolas tehtud resonaator ja paigaldamisel selgus, et see toru, mis peaks teise sisse minema, on täpselt sama jäme kui see teine toru. Ei jäänudki lõpuks muud üle kui ühe toru ots rauasaega pikuti lõhki saagida ja siis haamriga teise toru sisse tampida. Klambri alla veel natuke pehmet plekki ja asbesti ja hädapärast kõlbas ka. Ainult peaaegu terve päev hirmsat keberniiti oli. Kunagi tehti summuteid ka Põltsamaal, aga nood olid nii nigelast plekist, et kaua ei kestnud. Oma auto peal neid ei katsetanudki, poes oli juba näha, et toru paindekohtadest lihtsalt robustselt voldiliseks painutatud. Ja kui veel paine kah natuke vale peaks olema, siis ei leiduks eesti keeles enam piisavalt mahlaseid vandesõnu .Kapten Trumm kirjutas:Venemaal veel liigub originaalsummuteid, isegi CCCP aegseid - meile toodi sealt tellimise peale terve ziguli summuti jooks, zdelano v sssr ja te ei usu, kui vaikne auto oli, võrreldes nende koperativnikute ja Tapal valmistatud summutitega.
Vanem tehnika, memuaarid jne.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
2141 esiamordid pole viimased 20 aastat teemaks - sinna on saadaval on Monroe padrunid ette ja komplektsed amordid taha (mõlemad gaasid).Ja mis teema oli esiamortide klappidega..
90ndatel istutati sinna vahetükkidega 2108 lääne amorte (mis olid juba saadaval) - nendega läks aga esiots liiga jäigaks ja trampivaks. Ja alajuhitavaks.
Eluiga Eesti teedel 100 tuhat+ km.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Milleks sellist lolli juttu ajada - enamik, ka kolm korda võimsamad kui 2141, autod saavutavad maksimaalkiiruse ikkagi 4. (või eelviimase) käiguga.Küllap ei jagunud viienda ülekandega vöimu, et autot 140+ kiirusel edasi rebida..
Ja mis teema oli esiamortide klappidega..
Ka küllalt suure mootoriga BMW-d, seal tuleb muidugi arvestada, et kuskil 90ndate algupoolest oli käsikastides 5 käigu ülekandearv siiski 1,00, mitte polnud kiirendav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kapteniherra, seda bemmi käsikastide juttu ma hästi ei usu. 82 ja ülespoole 323-el oli kahte sorti kaste ja ülekandeid (võimalik et rohkemgi), tavaline viiekäiguline kiirendava ülekandega ja nn dog-leg kast, millel oli viies 1.00. Ka pole see 3x võimsama mootori jutt pädev, CRX jookseb neljandaga piirajasse ja viiendaga korjab edasi (nojahh, ega see just päris perevagun kah pole). Siiski käitub 92 kw sedaan Civic samatmoodi, rääkimata VTI-st. 92 kw sedaan peaks ju küll perevagun olema?
sitt päev, kellele kurdad
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Lemet, ei saa tõesti aru, mis Sind amortide juures häiris..?
Liiga jäigad või hoopis pehmed..?
Ehk et oli probleem..? Kusagil oli diagnostiline ekspertiis.? Saame ju teada et..
Kas otse riiulist või posti teel amorditootjate allhankijalt..
Liiga jäigad või hoopis pehmed..?
Ehk et oli probleem..? Kusagil oli diagnostiline ekspertiis.? Saame ju teada et..
Nohh ja tehnoloogia.. Kuidas agregaat lahti monteeeriti ja tarvilike klappidega varustatud sai..?esiamordid (selles asuvate klappidega sai pisut manipuleeritud) olid juba eos joonele sätitud.
Kas otse riiulist või posti teel amorditootjate allhankijalt..
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Mansrein, ma ei näe tõesti põhjust, miks ma peaks sinu harimisele aega raiskama, seda enam, et kogu postituset kumab läbi tõdemus, et ma nii ehk naa valetan. Kui huvi on, otsi üles toonased asjapulgad(nendest mitmed on ka täna autonduses tegevad) ja uuri neilt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
On minulgi m2141 mosse mootoriga sõiduk olnud , tavaline tehasekorras , kiiruse 140 sai sisse neljanda käiguga ja allamäge , viies käik tagantuulega suutis sellist kiirust hoida , väiksemgi tõus mäkke viis kiiruse alla . Samas ühel tuttaval oli VAZ mootoriga 2141 , see ajas " kellapeale " 160km/ h . Aga auto ise : rool aeglane , koostekvaliteet nigel , midagi positiivset justkui ei meenu , aa , on küll , kütusekulu võrreldes GAZ 24 ga oli tähelepandavalt väiksem.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Mitmedki 2141 soetanud kodanikud võtsid vilauue auto pulkadeks laiali ( kusjuures tuleb tunnistada, et võrreldes nõukogude autotööstuse eelnevate saavutustega oli see masin ikka kordades tehnoloogilisem ja lahtivõtmine samavõrra kiirem) ning panid auto oma käe järgi taas kokku. Päris mootori lappamiseni ei mindud, küll aga käis reeglina lahti k/kast ja likvideeriti eos selle probleemid. Muidugi sai sealjuures tehtud maksimaalselt korrosioonitõrjet ja lisatud kõikvõimalikke mürasummutusvahendeid, milliseid toona siinmaal liikuma hakkas. Nagu näiteks pigimatte, mis koobastest tulevat müra märkimisväärselt vähendasid. Rõhuvas enamuses sõitsid need masinad probleemideta kuni Venemaale mahamüümiseni ja usutavasti ka peale seda. Ise ja omakäeliselt osalenud mäletamist mööda kolmes sedasorti põhjalikus aktsioonis ja mitme juures niisama targa näoga targutanud. Päris nõuka aja lõpus tekkis ju veel teinegi trend- varustajate poolt Venemaalt kohale taritud plekkide baasil ehitasid paljud endale valmis Gaz-24-10. Meie majas toimus mälu järgi vähemalt neli sellist üritust, samuti ehitati neid mõned Min. Nõukogu autobaasis, Saue EPTs vist samuti(võin küll eksida, aga mingis sealkandi automajandis kohe kindlasti, käidi toona ju üpris laialt teineteise käest šnitti võtmas) ja mujalgi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Tartus pusiti 24-ja baasil isegi 3102 valmis.
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Mäletamist mööda polnud 24-10ga ju muud vahet kui esi ja tagatuled, s.o. tagapaneel ja esimene plekk tuleaukudega tuli vahetada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Minuarust oli 3102 ka teistsuguse esisillaga ja esimeste ketaspiduritega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Oli kunagi vanemate peres nii 2109 kui 2141, esimene 1,3 ja teine 06 mootoriga.parkija kirjutas:On minulgi m2141 mosse mootoriga sõiduk olnud , tavaline tehasekorras , kiiruse 140 sai sisse neljanda käiguga ja allamäge , viies käik tagantuulega suutis sellist kiirust hoida , väiksemgi tõus mäkke viis kiiruse alla . Samas ühel tuttaval oli VAZ mootoriga 2141 , see ajas " kellapeale " 160km/ h . Aga auto ise : rool aeglane , koostekvaliteet nigel , midagi positiivset justkui ei meenu , aa , on küll , kütusekulu võrreldes GAZ 24 ga oli tähelepandavalt väiksem.
Pere- ja tarbeauto mätta otsast oli 2141 selgelt parem, kui talle jätkunuks ka Lada ehituskvaliteeti ja natuke parem mootor, siis valik oleks selgelt mosse.
Samara on ikka auto, kus esiistmel tunneb end mugavalt 175 cm/75 kg ja taga 160 cm/60 kg inimene, st keskmisele eestimaalasele number väiksevõitu.
2141 juhikoht jääb ruumilt alla üksnes Volgale. Ökonoomsuses neil üllatuslikult suurt vahet polnud, keskmiselt 7 liitrit sajale said kõik sõidud väljaspool talve tehtud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 19 Mär, 2015 17:45, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Seda küll, aga silla kinnitused olid vist samad . Elik siis väga mingit põhimõttelist aretamist vaja ep läinud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Väga teemakohane, kahjuks ei õnnestunud pilti otse panna .
Väga teemakohane, kahjuks ei õnnestunud pilti otse panna .
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
gaz mudelite teemal saab ilusti maakeelset ja asjalikku juttu lugeda volga.ee lehelt. soovitan.Lemet kirjutas:Mäletamist mööda polnud 24-10ga ju muud vahet kui esi ja tagatuled, s.o. tagapaneel ja esimene plekk tuleaukudega tuli vahetada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist