www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 07 Dets, 2021 5:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 95  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 29 Mär, 2015 23:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2192
Asukoht: Harjumaa
Kuna kohtuasjad on lõppenud kõigi osapoolte rahuloluga siis ei saa siia midagi lisada, eks iga mees peab oma risti kandma ja loodetavasti on see üsna raske. Rohkem ei soovi seda teemat lahata.

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 31 Mär, 2015 8:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2238
Noh, kas just vanema tehnika alla läheb, aga :wink:. Juhtus siis selline lugu minuga eile, klient avastas korraga, et tal on jube kiire oma risu kättesaamisega. Selleks hetkeks olin juba garaazi katuse all. Kuna lapsest saadik probleem jalgade higistamisega (plätusid ilma sokkideta kanda ei saa, libisen lihtsalt välja), siis oleks mõned paarid sokke abiks olnud. Õhtupoole olid sokid juba läbimärjad, rääkisin kaasaga telefonis ja temakene pakkus idee välja, et tee omale jalarätid, sul ju suur hunnik voodilinu, mis autode katmiseks sebisid. Mõeldud-tehtud, silma järgi mõõdetud ja suht täpselt ühte (ja vajalikku) mõõtu said teised rebitud. Ja mis peamine, ümber jala käisid ilma mõtlemata :lol:. Kannatas öö üle elada küll :wink:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 31 Mär, 2015 10:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18544
See seesinane lihasmälu...aga puht kiusuks, isand Jaagupuuk, järgmine kord kui jalarätti mähkima hakkad, mõtle sealjuures, kuidas see täpselt ikka käis. Ja vaata, kas läeb sama hõlpsalt...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 31 Mär, 2015 15:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2238
Lemet kirjutas:
See seesinane lihasmälu...aga puht kiusuks, isand Jaagupuuk, järgmine kord kui jalarätti mähkima hakkad, mõtle sealjuures, kuidas see täpselt ikka käis. Ja vaata, kas läeb sama hõlpsalt...


Jah Lemet, tean seda vigurit :lol:. Kunagi sai ühte tegelast välja õpetatud masina peale, midagi juhtus ja tegelane helistas. Kuna oli vaja tõstukit ettevaatlikult liigutada ja kutil ei tulnud meelde, kuhu poole kangi liigutada vaja, siis helistas ja küsis. Krt. hakkasin mõtlema, no ei tea. Kui tööd teed sellega, siis ju ei mõtle selle peale, andis jupp aega juurutada :D.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 31 Mär, 2015 22:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1390
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
See seesinane lihasmälu...


Alati ei päästa.. kui on tegu vähe kirjuma autopargiga.. näiteks manuaalkastiga Volvo versus Scania..

Käigud täpselt pahupidi.. :D Milleks küll ..?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 01 Apr, 2015 19:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 587
sama kogemus, aasta tagasi olude sunnil 5 kuud abijuhiks ( augutäiteks) ja tehnikaks manuaal scania ja volvo, pluss aut. volvo, per nädal-kaks auto kohta, piisav aeg et ära harjuda ja siis järgmisega jällenägemise rõõm, ja sõit ainult linnas... :dont_know:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 02 Apr, 2015 23:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 2036
"lihasmälu" päris tühi sõnakõlks ei ole, ise kogenud igasuguste laadurite ja ekskavaatorite peal: kõige lihtsam element näiteks - "greifer kinni" võib olenevalt masinat olla vasaku pedaali all või hoopis paremal kusjuures pedaalid käivad tavaliselt kahte pidi. Või hoopis nupp ristkangi ( kreutzhebel, joystick, midaiganes) otsas ja neid on seal 2-3 tükki. Või on ristkangi otsa hoopis liugurid pandud ja need käivad "po zakonu podlosti" loomulikult kahte pidi. Ristkangid ise on nüüdseks mingi ime ja euronormide läbi ühtemoodi toimima saanud. 20 aastat tagasi oli veel nii, et igal margil oli oma skeem ja siis oli masinat vahetades küll kõige õigem hakatuseks servovoolikud ringi tõsta, muidu oleks nagu Nu-pogodi esimest päeva kangide taga. Autoga võrdlus umbes nii, et kui Volvol oleks piduripedaal keskel, siis MAN -l vasakul ja Scania insenerid oleks siis kõige parempoolsema piduriks teinud.
Minul võtab küll iga uue vaimusünnitise automaatsuseni selgeksõppimine 3-4-5 päeva, AGA kui kunagi aastate pärast taaskord sama, kunagi selgekssaanud masinat proovida, võib esimese päeva teises pooles juba tempot teha.
Seda siis ilmselt "lihasmälu" nimega silmas peetaksegi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2015 23:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2238
T-40-l ja "lindil" olid kah kangid "pididi" võrreldes russaga. Koomilist lugu tahate? No loomulikult tahate :wink:. MTZ 50 mootoriga D-242. Minu eelkäija poolt kruvitud pumbaga jooksis Gaz 52 spido järgi 50-55. Poisid olid suht värskelt saanud 52 tehnohoolde kuudi (läbisõit umbes 10 000 tol hetkel). Pikk lauge tõus ja russale järele ei saagi, tehnokuut on ju 52 mootorile lagi. Olen sunnitud pattu tunnistama, kuni russi max kiiruseni tõmbab " kopikale" koti pähe :lol:. Korra sõber ehmatas üheksakend kraadi vasakurvi minnes "kopikaga", tegin selle "põkaga" talle tagasi, tahtis traktorist välja hüpata. Sain veel hõlmast kinni :twisted:. Läksin positiivsesse kurvi külg ees, käru tagant tõukamas :lol:. Selle puhul tuleb jälgida, et tagumine ratas käru tiisliga kokku ei puutuks :wink:.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2015 1:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2192
Asukoht: Harjumaa
Jajah, lihasmälu on muidugi kõva sõna, eks tõstuki ja kopajuhid teavad...
Omal sellega seoses siis selline vastik kogemus, et on õnnestunud treipingil suport spindliga kokku lasta... :shock:
Pärast seda elamust, olen alati proovinud võõra pingi puhul selle sulle-mulle kangi olemust ... Eemal spindlist...
Ja mõningad pingid külma õli puhul loobivad võtmeid. 8)

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2015 22:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 2036
Kütusepumpade kruvimiseks oli vene traktoritel pumpa küljes spets kruvi, millest kütusekogust ja mootori poordeid juurde sai kruttida. Idee järgi oli see plommi all ja plommi kontrolliti ülevaatusel. Teoorias võisid seda teha ka tehnojärelvalve mehed otse põllul, aga minu lühikeseks jäänud traktoristikarjääri jooksul selliseid imeloomi oma silmaga näha ei õnnestunudki.

Kui Belarusi normaalkiirus oli 33 km/t siis kruvist sai üsna lõdva randmega 45 km/t kätte. Piiri seadis sisetunne, sest liiga usin keeramine tõi kepsud õue ja selle tagajärjel aeti juht koleda sõimu saatel kanalisse lukksepaks. Seniks kuni karjuv traktoristidepõud ta jälle päevavalguse kätte aitas.
T 150 K sildadesse sobisid Maz reduktorid ja pumpa natuke "järel aidates" sai. 60+ kiirused. Niisuguseid vedasid Oskar Kuuli nimelises NKK-s (mille nimekirjas minagi olin) kala. Nende juhid said täiskoormaga Leningradi maanteel venivate Zilide küljeakendest vahtivaid taldrikusuuruseid silmi imetleda küll ja veel. Üks kamraad sõitis seda Viimsi -Omedu trassi T-40 peal ja temalt oli see ots ikka kahe päeva too.

Üks variant ajutiselt kiirus üles saada oli mootor lõhkuma lasta. See õnnestus väga lihtsalt kui kolvigrupp oli hõre või õliga õhupuhastajasse liiga palju õli panna. Oli meiegi ühismajandis juhus kui linttraktor ajas Belarussist mooda nagu tühjast küünist. Et siis paarsada meetrit eespool tükkidekslennanud mootoriga teepervel vedeleda. Sügiskünni alguseks koristati ära.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2015 23:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
"Lõhkumaminejatena" olid tuntud kahetaktilised MAZ-id ja KrAZ-id. Juhtus see põhjusel, et õhulaadija simmerling purunes ja sealtkaudu hakkas õli silindritesse pumbatava õhu sisse tulema.
Konstruktsioonis oli küll ette nähtud avariiseiskamisklapp, mis õhu pealetuleku sulges, kuid selle ajam oli nii raskesti ligipääsetav, et maaskäinud mootoril oli reeglina klapp ühendamata.
Kui juht oli kiire, aitas lõhkuva mootori päästmiseks õhupuhasti vatijopega katmine. Kui ei, oli targem eemale joosta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Apr, 2015 0:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 2036
Kunagi karmidel 90-ndatel oli õnn Soomest toodud Toyota Hiace-ga sõita. Sellel oli karterituulutus kõigi roheliste rõõmuks sisselaskekollektorisse ühendatud, aga mootor nii hõre, et õli tuli sealt voolikust nagu ämbrist. Lõhkumaminek oli päris igapäevane nähtus. Siis kui kõrv iseloomulikku detonatsioonisarnast häält kuulis ja silm peeglist üüratut suitsupilve seletas, tuli kõrgeim käik ehk viies sisse rammida ja sidurit lahutamata mõlema jalaga piduripedaalile suruda. Selline abinõu võttis mootoril hinge kinni, sõit läks edasi nagu poleks midagi juhtunud ja minul seda mootorit ära lõpetada ei õnnestunudki.

Pärast tõmbasin tuulutusvooliku sisselaskekollektori küljes ära ja suunasin parimate nõukatraditsioonide kohaselt sirgelt maha. Kollektori tühjaks jäänud augule lõin puupunni ette. Krdile need puukallistajad, minu elu ja tervis maksavad ka midagi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Apr, 2015 10:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Mär, 2009 23:58
Postitusi: 79
vanahalb kirjutas:
Kunagi karmidel 90-ndatel oli õnn Soomest toodud Toyota Hiace-ga sõita. Sellel oli karterituulutus kõigi roheliste rõõmuks sisselaskekollektorisse ühendatud, aga mootor nii hõre, et õli tuli sealt voolikust nagu ämbrist. Lõhkumaminek oli päris igapäevane nähtus. Siis kui kõrv iseloomulikku detonatsioonisarnast häält kuulis ja silm peeglist üüratut suitsupilve seletas, tuli kõrgeim käik ehk viies sisse rammida ja sidurit lahutamata mõlema jalaga piduripedaalile suruda. Selline abinõu võttis mootoril hinge kinni, sõit läks edasi nagu poleks midagi juhtunud ja minul seda mootorit ära lõpetada ei õnnestunudki.

Pärast tõmbasin tuulutusvooliku sisselaskekollektori küljes ära ja suunasin parimate nõukatraditsioonide kohaselt sirgelt maha. Kollektori tühjaks jäänud augule lõin puupunni ette. Krdile need puukallistajad, minu elu ja tervis maksavad ka midagi.


+1
Kui mootori õlikulu ületas kütuse oma, oli see sagedaselt esinev nähtus.
Minu katsuda olnud isendil oli katerituulutuse ots viidud "mehukatti" pudelisse, korra linnas käidud, tuli pudeli sisu tagasi valada.
Mootorisse valati kõike, mis vähegi õli meenutas.
Aga on õnnestunud ka Scania DS8 mootor lõhkuma saada, õnneks kohapeal.
Õhu sisselaset summutada ei õnnestu, sest toru katusele, 5.kiire käiguga pidurdades tahtis raami kaheksasse väänata. Tahho seier jooksis vastu piirajat ja tunne oli, et sealtmaalt veel 2x. Külje alt summuti juurest oli mitu meetrit lund sulanud ja must jutt meetreid pikk. Kui maha jahtus, tekkis lootus, et ehk käib edasi ja oli vaja uuesti käivitada. Ei, ei käinud. Õnneks jäi vänt jms terveks.
Hiljem sai sama mootor turbost jagu, õli läbi mootori summutisse, ca 5 liitrit sajale...
Turbo sai uus ja elu tundus lill, kuniks peale remonti trassile jõudes "tuli torusse" jõudis ja summutit puhtaks põletama asus.
Kujutate ette leeklampi, millel 110mm toru ja leeki saab juhtida gaasipedaaliga?
Sõidu peale keegi mööda ei trüginud, kuniks seisma sai, mootorit suretada ei julenud ja nii tiksus see "leeklamp", kuniks tuli madalamaks jäi...

_________________
Ulan-Ude40, 75274


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Apr, 2015 20:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Veebr, 2005 13:20
Postitusi: 1785
Asukoht: Dorpat
Kas lõhkuma läheb sellepärast, et x hetkel saab mootor tavapärasest kordades rohkem kütet peale, mootoriõli näol siis?

_________________
Kui on probleem, tõmba lõuga


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Apr, 2015 23:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 508
speedsta kirjutas:
Kas lõhkuma läheb sellepärast, et x hetkel saab mootor tavapärasest kordades rohkem kütet peale, mootoriõli näol siis?


Täpselt. Diiselmootoril ei ole sooja ega külma kas silindris põleb õli või diisel või kasvõi lennukipetrool.

_________________
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 95  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt