www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 05 Dets, 2021 20:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 95  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2015 17:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Ise tõid kütusega osaliselt täidetud vanni näiteks. Muuseas kasutaksin mina sellise vanni kustutamiseks kustutustekki või kasvõi koormapresenti. Ilusasti endast eemale laotades muidugi, nagu ema õpetas. :wink:
Ja süsihappekustuti on siis ainus alternatiiv? Minul on autos (vajadusel kustutamiseks, mitte trahvikogujaile näitamiseks) Itaalias toodetud väiksem kustuti, mis mahub ilusasti istme alla ja kodus suurem, N.Liidus toodetud kustuti. Selle veidi väiksema analoogiga õnnestus mul kunagi mõne hetkega kustutada UAZ-452 mootor, mille peale oli tulutult mitu pulber- ja süsihappegaas-kustutit tühjaks lastud.
Kummagi kustuti kontrollimiseks piisab vaid loksutamisest ja tunned kohe ära, kas ainet veel piisavalt järgi. Kasutada saab korduvalt, midagi ei saasta ja erinevalt pulberkustutist jääb ventiil pärast kasutamist tihedaks. Pulbrit võib pärast väiksema põlengu kustutamist isegi järgi olla, kuid rõhk vajub suht kiiresti ära, kuna pulbriosakesed jäävad ventiili vahele.


Manused:
Kustutid.jpg
Kustutid.jpg [ 55.13 KB | Vaadatud 5223 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2015 20:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr, 2012 14:49
Postitusi: 2192
Asukoht: Harjumaa
Saan siinkohal tuua näite elust enesest:
Oli siis kord elus selline olukord, et alajaama jaotuskilp põles ja paukus suht suurelt ja millegipärast see 6kg pulberkustuti ei mõjunud eriti. Peale korraliku lahmakat CO rahunes asi kohe maha...
Mõned protsessid lihtsalt tuleb külmutada 8)

_________________
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2015 22:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1390
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Vaata palju see Tuhajuhan sinna gaasi lasi!


Nujahh, aga kõik see on ju lenduv kraam.. Nii kümnekonna töötakti jooksul..

Aga aparaat jäi stabiilselt lõhkuma..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Apr, 2015 22:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1390
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
60ft: 2,77sek @ 47km/h
1/8mile: 9,65sek @ 140km/h
1/4mile: 14,13sek @ 182km/h

0-100km/h: 6,69sek
0-160km/h: 11,86sek
80-120km/h: 2,89sek
60-160km/h: 7,99


Hirmus minek :shock: See ei olnud ju Sinu armuke..?

Paluks aparaadist pilti :dont_know:

Eriti hull tundub number 60-160.. Peaaegu seesama mis nullist sajani .. Ehk kiirenduseks 3,5 meetrit sekund ruudus.. ehk siis kolmandik raskuskiirendusest.. :shock:

Kas viimase käiguga..?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 22 Apr, 2015 21:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Juun, 2008 23:38
Postitusi: 922
Asukoht: Soome
von manstein kirjutas:
Tsiteeri:
Vaata palju see Tuhajuhan sinna gaasi lasi!


Nujahh, aga kõik see on ju lenduv kraam.. Nii kümnekonna töötakti jooksul..

Aga aparaat jäi stabiilselt lõhkuma..


Sellest piisab, juba lubamise ajal mootor detoneeris ja sinna seedekulglasse mahub palju-palju gaasi! Nagu eelpool mainitud oli suitsu liiga vähe löhkumiseks, arvan, et pöörete regulaator jooksis löppu kinni!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 23 Apr, 2015 21:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2238
von manstein kirjutas:

Hirmus minek :shock: See ei olnud ju Sinu armuke..?

Paluks aparaadist pilti :dont_know:

Eriti hull tundub number 60-160.. Peaaegu seesama mis nullist sajani .. Ehk kiirenduseks 3,5 meetrit sekund ruudus.. ehk siis kolmandik raskuskiirendusest.. :shock:

Kas viimase käiguga..?


Pakun välja, et kolmanda käiguga. Nii jaheda ilmaga pole sellel teisega lihtsalt pidamist, et 60-ne pealt alustada teisega. 60 ft aega vaadates saab sellest kohe aru, pidamise korral peaks see jääma umbes 2 sekundi piiresse, igal juhul alla 2,5 sekundi (tänavarehviga Type R sõidab 2,5 ja alla selle 60 jalga). Sellel autol on aga hetkel hinnanguliselt 300 hp. (natuke on maha keeratud pauku, varemalt dünos 381 hp ja 437 nm.). Nende näitajatega sõitis veerandmiili 12,784 sekundit lõppkiirusega 185 km tunnis.
Pilti kah :wink: Pilt

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 23 Apr, 2015 23:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Nov, 2005 22:30
Postitusi: 1774
Asukoht: Harju
Selle pildi vaatamine tõi kuhja mälestusi meelde, alates rahvarallist aastaid tagasi kuni esiliigani välja... Oi seda vedelat keret ja neid remondiöid.

_________________
Huvitun maisest rasketehnikast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 8:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Nov, 2005 15:02
Postitusi: 176
Kapten Trumm kirjutas:
Kütus ei puhu siin pilli.
Lihtsalt süsihappekustuti puhul peab sama efekti saamiseks olema kustuti ise 2-3 korda suurem.
Sõiduauto puhul tähendab see seda, et seda saab hoida ainult pagasnikus (kuhu te salongis panete 6 kg kustuti).
Sealt kättesaamisega võib kaotada väärtuslikud 3-4 sekundit.
Auto põlengu puhul levib tuli lausa sekunditega.

Kütus puhub auto kustutamisel just pilli. Minu kogemus co2 kustutiga on samuti kehva, põleva kapotialuse kustutamisel sain küll korduvalt leegid summutatud, kuid nagu nõiaväel kerkisid need mõne sekundi pärast uuesti. 5l balloon sai ruttu tühjaks ja olin juba valmis auto maha kandma, kui õnneks abivalmis mööduja lahendas probleemi oma pulberkustutiga.
Tõsi, pärast selle läga maha pesemisega sai kurja vaeva nähtud, kuid peamine on ikka see, et auto jäi alles :!:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 9:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2405
jackpuuk kirjutas:
Sellel autol on aga hetkel hinnanguliselt 300 hp. (natuke on maha keeratud pauku, varemalt dünos 381 hp ja 437 nm.). Nende näitajatega sõitis veerandmiili 12,784 sekundit lõppkiirusega 185 km tunnis.

Assa mait, see siis originaal EK9 mootoriblokiga ?!
Kadus sellepeale kohe mott ära oma tankiraskuse FN2-ega täiendavalt mässata :(


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 9:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 726
jackpuuk kirjutas:
von manstein kirjutas:

Hirmus minek :shock: See ei olnud ju Sinu armuke..?

Paluks aparaadist pilti :dont_know:

Eriti hull tundub number 60-160.. Peaaegu seesama mis nullist sajani .. Ehk kiirenduseks 3,5 meetrit sekund ruudus.. ehk siis kolmandik raskuskiirendusest.. :shock:

Kas viimase käiguga..?


Pakun välja, et kolmanda käiguga. Nii jaheda ilmaga pole sellel teisega lihtsalt pidamist, et 60-ne pealt alustada teisega. 60 ft aega vaadates saab sellest kohe aru, pidamise korral peaks see jääma umbes 2 sekundi piiresse, igal juhul alla 2,5 sekundi (tänavarehviga Type R sõidab 2,5 ja alla selle 60 jalga). Sellel autol on aga hetkel hinnanguliselt 300 hp. (natuke on maha keeratud pauku, varemalt dünos 381 hp ja 437 nm.). Nende näitajatega sõitis veerandmiili 12,784 sekundit lõppkiirusega 185 km tunnis.

Minumeelest töötab vanakooli turbo 'turbo lagi' tõttu pmtslt veojõu kontrollina-esimese ja teise käiguga ei saa rõhku üles veel-kuna auto liigub suht kergelt-seega heitgaase tekib vähem. Aga kolmanda käigu juures, mingi hetk on heitgaasi kogus piisav ja turbo õieti töös-siis alles hakkab kiirendamine pihta.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 10:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Nov, 2005 15:02
Postitusi: 176
Tegelane5 kirjutas:
Minumeelest töötab vanakooli turbo 'turbo lagi' tõttu pmtslt veojõu kontrollina-esimese ja teise käiguga ei saa rõhku üles veel-kuna auto liigub suht kergelt-seega heitgaase tekib vähem. Aga kolmanda käigu juures, mingi hetk on heitgaasi kogus piisav ja turbo õieti töös-siis alles hakkab kiirendamine pihta.

Et turbo lag nagu hea omadus lausa? :roll: Minuarust on nende vanakooli turbokatega igapäevaselt lausa suht piinarikas sõita, madalatel pööretel suhteliselt uimane, ja kui siis kõrgematel pööretel pääseb põrgu lahti ei ole pidamisest ikkagi mingit juttu. Omamoodi fun muidugi aga isiklikult eelistan iga kell kõrgepöördelist forsseeritud vabalthingavat - jõud on kogu pööretevahemikus etteaimatav ja kontrollitav.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 11:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6123
Fuchs kirjutas:
Et turbo lag nagu hea omadus lausa? :roll: Minuarust on nende vanakooli turbokatega igapäevaselt lausa suht piinarikas sõita, madalatel pööretel suhteliselt uimane, ja kui siis kõrgematel pööretel pääseb põrgu lahti ei ole pidamisest ikkagi mingit juttu. Omamoodi fun muidugi aga isiklikult eelistan iga kell kõrgepöördelist forsseeritud vabalthingavat - jõud on kogu pööretevahemikus etteaimatav ja kontrollitav.


No selles suhtes on ikkagi parim lahendus elektrimootor :-) - hullult momenti ja kõik hetkeliselt saadaval alates 0 pöördest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 11:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 726
Fuchs kirjutas:
Tegelane5 kirjutas:
Minumeelest töötab vanakooli turbo 'turbo lagi' tõttu pmtslt veojõu kontrollina-esimese ja teise käiguga ei saa rõhku üles veel-kuna auto liigub suht kergelt-seega heitgaase tekib vähem. Aga kolmanda käigu juures, mingi hetk on heitgaasi kogus piisav ja turbo õieti töös-siis alles hakkab kiirendamine pihta.

Et turbo lag nagu hea omadus lausa? :roll: Minuarust on nende vanakooli turbokatega igapäevaselt lausa suht piinarikas sõita, madalatel pööretel suhteliselt uimane, ja kui siis kõrgematel pööretel pääseb põrgu lahti ei ole pidamisest ikkagi mingit juttu. Omamoodi fun muidugi aga isiklikult eelistan iga kell kõrgepöördelist forsseeritud vabalthingavat - jõud on kogu pööretevahemikus etteaimatav ja kontrollitav.

Ma mõtlesin drägi ning üritasin selgitada kuidas on võimalik et kõige paremini kiirendab auto 60...160.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 20:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2238
Gideonic kirjutas:
Assa mait, see siis originaal EK9 mootoriblokiga ?!
Kadus sellepeale kohe mott ära oma tankiraskuse FN2-ega täiendavalt mässata :(

Noh, EP3 sõidab tehaseandmete 6,6 sajani ära, FN-i puhul ei suutnud erinevad spetsid Raadil tehaseandmeid kätte saada.

Selle Civicu andmed : 253kw / 335nm @ 1,1 bar
280kw / 437nm @ 1,6 bar
(original 118kw / 150nm naturally aspirated)

Engine / Modifications
Engine management Hondata S300
Sleeved block
Blockguard

See vast annab otsa kätte, rohkem ei tahaks ilma omaniku nõusolekuta avaldada :wink:.

plekkpea kirjutas:
Selle pildi vaatamine tõi kuhja mälestusi meelde, alates rahvarallist aastaid tagasi kuni esiliigani välja... Oi seda vedelat keret ja neid remondiöid.

See on nüüd küll huvitav. Mis marki masinad siis rahvarallis ja rinkal ilma teevad?

CO kustuti kohta veelkord, Päästeameti tegelase sõnad, kes käib muuseas ka tanklatöötajaid koolitamas, :" Kummagil neist pole järelkustutusmõju, pulbrit jätkub sekundiks-pooleteiseks rohkem (kuuekilone pulber ja viiekilone CO), pulber hävitab kõik elektrilised seadmed ja pehme mööbli, räpane kustuti". Viimast lauset võin isiklikest kogemustest kinnitada, akulaadija, alaldi 220\12V, käia mootor, ventilaator, kõik läks hävingusse. Lisaks 4 tundi ruumi koristamist tööstusliku tolmuimejaga, mille tagajärjel toasuurune ruum tahtis veel korduvat järelkoristamist. Ja tegu oli kõigest kilose autokustutiga. CO on küll tunduvalt kallim osta, kuid on ka korduvkasutatav, erinevalt pulbrist.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2015 23:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Vastuseks ka Fuchs`ile:
Süsihappegaas-kustuti puudused on reaalsed, kuid pulberkustuti, vaatamata oma eelistele, tekitab siiski rohkem kahju kui kasu. Pole kahjuks kodus seda materjali käepärast, kuid lennunduses, kus reeglid on väga täpselt paika pandud, on pulberkustuti kasutamine kokpitis ja sellest isoleerimata ruumides keelatud.
Põlemisprotsessiks on vaja kolme komponenti - kütust, hapnikku ja protsessi käigushoidmiseks vajalikku temperatuuri.
Vesi- või vahtkustuti jahutab ja mingil määral isileerib kütuse hapnikust, kuis pinge all olevate elehtriseadmete kustutamiseks ei sobi;
Süsihappegaas jahutab ja isoleerib hapnikust, kuid aurustub kiiresti. Lisaks on oht käte külmakahjustusteks (lolli kasutaja puhul) ja vingugaasimürgistuseks (suht ebareaalne);
Pulber isoleerib hapnikust. Ei jahuta ega tekita deformatsiooni, kuid saastab ja tekitab katkestusi elektriahelates. Mootoriruumi isegi sobiks, kuna tänapäevaautodel on seal tolmukindlad pistikud, kuid salongis on lülitid jm. kaitsmata. Halvemal juhul võib see viia katastroofini. Kasvõi seetõttu, et stopptuli ei sütti hadapidurdusel ja teine auto sõidab tagant sisse;
Haloonkustutid on lennunduses piloodikabiinis ja sellest eraldamata ruumides kohustuslikud, mujal keelatud, kuna freoon lagundab Maad kaitsvat osoonikihti. Massiliselt neid kasutada ei saa.
Jäävad veel haloonkustutitega sarnaste omadustega bromüül- ja muud analoogsed kustutid.
Bromüül-süsihappegaaskustuti sobib hästi hõõguvate materjalide kustutamiseks, mis tavalise süsihappekustuti kasutamisel uuesti süttiksid, kuna bromüül immutab hõõguva materjali läbi. Süsihappegaasisisaldus on kustutusaines alla veerandi. Ka on rõhk kustutis väike, mistõttu kustuti õhukesest, keevitatud lehtmetallist korpus on kerge. Ka ei toimu leekidesse jäänud kustuti mehhaanilist plahvatust korpuse killunemisega.
Aga loomulikult peab autos olema sellelesamale autole ohtlik pulberkustuti, kuna grupp seltsimehi vajab pulberkustuti kohustusliku iga-aastase kontrolli tegemise eest pappi! :evil:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 95  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt