www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Nov, 2021 5:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 95  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2015 10:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
Volga peaülekanne on ka originaalis selline imelik, et lubatud 140 kmh tuleb hirmsa väänamisega (4500 pööret minutis tuleb arvutuse järgi natuke üle 120 kmh).
Tavaliselt vene sõiduautodel on peaülekanne selline, et otsekäiguga suurima võimsuse pöördeid auto ei saavutagi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2015 16:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 726
ivanorav kirjutas:
Panin tähele, et Fordi mootoril on ka kiirem ülekandearv peaülekandes.

Arvatavasti on tollel kogu ülekanne (mootorist tagusillani kaasaarvatud) mõnelt Fordilt bolt-on külge kruvitud.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2015 16:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
Väike otsing näitas jah, et tegemist on tollasele Gaz toodangule tundmatu ülekandearvuga.
Tsaikade omad olid seal 3,4 kandis ja "tavaliste" Volgade omad üle 4. Vanal Volgal 4,5.
Muidugi on variant, et Gaz viljeles ekspordi tarbeks mingit eraldi ülekannet, millest kodumaiste autode teatmikud vaikivad.

Analoogselt oli Moskvitsil 3,9 ülekandearv, mida kasutati ekspordiks ning mida said ka vähesed siseturule müüdud 2140 SL-d (need plastikust suurte stangedega).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2015 21:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1389
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Volga peaülekanne on ka originaalis selline imelik, et lubatud 140 kmh tuleb hirmsa väänamisega (4500 pööret minutis tuleb arvutuse järgi natuke üle 120 kmh).
Tavaliselt vene sõiduautodel on peaülekanne selline, et otsekäiguga suurima võimsuse pöördeid auto ei saavutagi.


Ja nii ongi.. Ehk et 4500 pööret annab teoreetiliselt välja 135.. (ratta ümbermööduks siis 205cm.. )

Mahub igati spidoka tolerantsi piiridesse.. Ikkagi limusiin..

Siinkohal paluks postituse autoril välja rehkendada käimari maksimaalpöörded mosse 408 puhul..

Ei leia küll tsitaati, aga oli vist 146km tunnis , Hirmus püss oli.. mis mootori juures tehtud sai, mäletab ehk kodanik Lemet isiklikult.. No ei ole enam teemas üleval.. Et tsiteerida.. :shock:

Aga seltsimehed , tegelikult on tääke veel alles.. Nagu see punane..

https://www.youtube.com/watch?v=Puj1t21sczc&feature=youtu.be

Hoolimata visuaalselt laisast minekust on tegu paraja püssiga.. 0-100 prognoosiks 12 sekundi piires.. Paraku peremees konkreetsetest möötmistest esialgu keeldus..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 11:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
https://www.youtube.com/watch?v=AiM4tPpyhEk

Veel tääke :D

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 11:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18524
Ca kuue sekundiga sajani...see pole võimalik, sest see pole võimalik.... :lol:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 12:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
Tsiteeri:
Ameeriklastel leidub taolisi tulesid küll, milledel eraldi pirni ei olegi. Näiteks vanal Dodge Caravanil olen ise selliseid vahetanud. Sealed beam on asja nimi-
https://en.wikipedia.org/wiki/Sealed_beam


Nendel suurtel "sealed beamidel", kus on kaug ja lähituli koos (tavaliselt klapptuledega autod), on olemas euroversioonid, mis on tehtud H4 pirni peale.
Need olid olemas juba 90ndate keskpaigas. Nendel väikestel seasilmadel, kus tuled eraldi, võib muidugi mitte olla - põhjusel, et Euroopas neid ei müüdud ja nõudlust polnud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 12:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
Lemet kirjutas:
Ca kuue sekundiga sajani...see pole võimalik, sest see pole võimalik.... :lol:


Mootor tegi täiesti äratuntavat sigulli mootori häält kah.
Mingid Weberid seal peal ilmselt olid, sest tühikäigupööre oli päris kõrge.
Mossedest leiab taolisi asju vähe ning sellel on oma põhjus, nimelt Lada mootor kannatab taolisi asju paremini. Kuna Lada mootor peab paremini vastu, siis on neid eri tasemel rohkem tehtud ning kõik ära proovitud. Eestis peaks olema Lada mootorist saadud ilma ülelaadimiseta 200 hj alla. Mosse mootorist hakkavad videos nähtud pööretel saaled lahkuma mingite konstruktiivsete probleemide tõttu (kas mitte 2. raamsaale kõigepealt see "skeem" polnud).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 14:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18524
Oska seda nüüd enam aegade taha meenutadagi, küll on aga fakt, et nii Bolšihhid kui Koltsov sõitsid Ladadega spetsgrupis sekund sekundisse ja Ladade üleolek polnud midagi iseenesestmõistetavat.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 18:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
Siin ei saa muidugi unustada tõsiasja, et Bolsihhid ja Koltsov olid mossesid tootvate tehaste sõitjad (vastavalt AZLK ja Izmash) ning neile olid avatud ka tehaste tehnilised võimalused ja need võimalused olid kaugelt suuremad kui see, mis seeriasse läks. Mis seal kapoti all täpsemalt oli, on ju siiani legendide teema, Koltsovi 412 puhul, mis on nt Vasalemma rallikrossil Raidamite ja VFTS-ide hulgas vähemalt ühe medali võtnud räägiti tollal boksialal igatahes, et näiteks väntvõll pidi olema kuullaagritele ehitatud ja pidi kannatama mistahes pöördeid. Nende jaoks võis tehas oma arenduslaborites teha üksikeksemplaridena ka 150 hobuselisi mootoreid ja kindlasti palju muudki, kus seeria-mosse aastatepikkused mädad kohad kõrvaldati.

Selliste asjade kõrval oli VFTS ja tema kodutöönduslikud kloonid (päris VFTS tuli Vilniusest Brunza tehasest ja seal ületas selgelt nõudlus pakkumist) lausa massiautod ja laiemale publikule kättesaadavad. Kodutöönduslikke mossesid aga vähemalt siin eriline edu ei saatnud ning 80ndatel oli neid suurematel rallidel üsna vähe ning kõrgetele kohtadele nad ei pretendeerinud. Arvan, et põhjus võiski olla selles, et mossest auto tegemise näol puudus laiematele massidele kättesaadav know-how, mis Lada puhul on olemas (ja on ka täna asjad samamoodi). Nõuka ajal oli igas tõsiseltvõetavas kolhoosis mingi rallitiim olemas ja eks need käisid paremates kohtades ka nillimas, mismoodi Leedus need autod tehtud olid. Taolist eeskuju aga mosse näol polnud.

Tõsi, eksperimente on tehtud igasuguseid, näiteks Old Toomas Rally'l on sõidetud ka 2141 mossega, tõsi, mingeid tulemusi ei olnud. Brunza garaazis oli ju valmis saadud ka B-grupi 2108, on õnnestunud oma käega katsuda sellist.
http://www.rally.ee/?a=a009&b=8146

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 19:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 169
See ungarlaste lada läheb sajani u. 8..9 sekundiga. VFTS'id nii peavadki tegema, teiseks näitab sedasi ka spidomeeter ;)

Algnäit on +20, "saja" leiab üsna sarnaselt analüütiliste kaalude või nivooindikaatori käitumisele :D (osuti teeb tegelikult + ja - ülelööke, jälgida tuleb nende keskmist).

Lada läheb kuuega sajani küll, juutuub on neid videoid täis.

Usakate tuledega sõltub palju modifikatsioonist ja kas on nö euroversioon või toodud masin. Peale selle on alati konkreetse masinaga seotud üllatused. Endal peaks samuti kõigi paberite järgi H4 olema, aga pole seda teps mitte (vahe on sh juhtmete ristlõike erinevuses). Miks nii, ei tea. Samuti mingi veidrusena on stereo antithief maas, kuigi seda justkui ei tohiks teha saada :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 19:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2637
Asukoht: Reval
Kapten Trumm kirjutas:
Brunza garaazis oli ju valmis saadud ka B-grupi 2108, on õnnestunud oma käega katsuda sellist.
http://www.rally.ee/?a=a009&b=8146

Mis ta siis tegelikult oli, artiklis kirjas et tegu tagaveolise autoga ja kasutas 4x4 veoskeemi?

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 19:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18524
Ainsa spetsgrupi Mossega sõitsid kohalikest Seepere ja Laut, seda AZLK tehase toel. Ega rohkem kedagi puškadel polnudki.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 19:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33707
Tsiteeri:
Algnäit on +20, "saja" leiab üsna sarnaselt analüütiliste kaalude või nivooindikaatori käitumisele :D (osuti teeb tegelikult + ja - ülelööke, jälgida tuleb nende keskmist).


Ei ole +20, Lada ümmargusel spidol ongi spido algseis kuskil 10 kmh koha peal ja kiirusi alla selle ta ei näitagi. See on tehtud selleks, et mehhaanilisel spidomeetril on omadus väikestel kiirustel võbiseda. Seal seisab spido täiesti õigel kohal, netist kergesti kontrollitav.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2015 19:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 169
No võbiseb ta ka suurel kiirusel seal. Pealegi mingist lineaarsusest on asi niikuinii kaugel, vt äraminekul, kuidas asi hüppega neljakümneni lendab :D

Põhimõtteliselt saaks ilmselt tahhomeetri järgi täpsemalt pihta.

Täiendus- kui eeldada, et tegu 8 sekundiga sajani kiirendamisega, siis peaks 40 tulema kätte u. 3,2 sekundiga (eeldusel, et kiirendus on ühtlane, las see lihtsuse mõttes nii olla). Ilmselge, et see nii ei ole, vaid tuleb rakendada muutujat nurgad-põrand-lagi. Pakun, et minu wild guess +20 siiski kehtib :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 95  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt