Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
CARLOS
Liige
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Jaan, 2013 13:24
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas CARLOS »

UAZ-i mootorid on ikka vanad 21 volga mootorid ,ainult vähe moderniseeritud http://www.zp-avto.ru/articles/a434/
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Vabandust, läksin jah ilma piisavalt süvenemata selle 2,7-se V6-e õnge. 2,7 R4 ei tulegi nagu meelde üheltki lääne tootjalt, tõesti venelaste omalooming? See peaks olema sel juhul ju täiesti uus mootoripõhi.
sitt päev, kellele kurdad
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

jackpuuk kirjutas:Vabandust, läksin jah ilma piisavalt süvenemata selle 2,7-se V6-e õnge. 2,7 R4 ei tulegi nagu meelde üheltki lääne tootjalt, tõesti venelaste omalooming? See peaks olema sel juhul ju täiesti uus mootoripõhi.
Kui mälu ei peta siis Uaz Patriot'il oli Lõuna-Koreas tehtud sillad ja kkast. Kui mootor pole omalooming, siis arvatavsti on see ka sealt või lausa Hiinast.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Üks neljast võimalikust jõuallikast on ZMZ-409...http://www.zmz.ru/eng/prod/40910
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemeti toodud moto on kindlasti muldvanade näitajatega (tänapäeva mõistes). Tegelane5 jutu põhjal võib oletada, et see on vana song-jong :wink: moto, nendel olid mäletamist mööda vist Mitsu motod, mida oli moditud. Igatahes on mootori näitajad 80-te tasemel (eriti nii suure töömahu puhul), max vääne kahel kolmandikul maksimumvõimsuse pööretest (antud motol max võimsuse pöörded alla 5000-e). Ka annavad tänapäevased vabalthingavad bensukad väänet vähemalt 1\10 töömahust. Ehk 2,7 puhul võiks olla vähemalt mingi 260 nm.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Volga põhiseid mootoreid figureerib Venes 2,7 ja 2,9 liitrisel kujul ja eks need Uazikutes kasutusel ka on. Eestis neid aga arvele võtta ei saa.

Buhhanka oluliseks plussiks loeti Jakuutias asjaolu, et mootori kallal saab õiendada auto salongist lahkumata (loe mootori kergema rikke korral pole vaja riskida külma kahjustuse või surnuks külmumisega). Pekki läinud mootor kuskil Kesk-Siberis aga võib tähendada seda, et hommikul leitakse sinu külmunud laip.

Eri Uazikute läbivuse (ka lukutada sildadega või õigete maastikurehvideta - meil kasutatavad rehvid on "universaalid") üks saladusi on auto suuruse kohta kerge kaal. See võimaldab neil püsida igasugu äärealadel konkurentsis veel lähimad 20 aastat.

2,9 liitrit http://www.zmz.ru/eng/prod/410410
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Troll »

Jäi just netis silma värske video selle "buhhanka" kohta, kus venelased irvitavad tuliuue uaziku koostekvaliteedi üle: https://www.youtube.com/watch?v=J6svzFhN4ng
Eriti hea on see ukseposti külge kinnikeevitatud ja ülevärvitud keevituselektrood! :D
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1757
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas maksipoiss »

Keevitusrobotitel on jah raske päev olnud, paremal juhul kõva pohmakas 8)
Roamless
Liige
Postitusi: 3808
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Roamless »

Trumm võib rääkida venelaste UAZiku puhul "vastupidavusest, parimast maastikuläbivusest" ja "odavaimast hinnast oma klassis" mida tahes, kuid see Trolli video "tuliuus" UAZ Buchanka on ikka tänapäeva auto kohta suht võigas (kindlaeka kõver luuk on nagu kvaliteedimärgiks). Et sellisega imega külmadesse oludesse seiklema minna, vajab see konkreetne isend tunde lisatöid (uste tihendamine, uste kinnituste parendamine, kuudi soojustamine, kõigi sõlmede kontrollimine, potensiaalsete lekete likvideerimine jne jne). Tõenäoliselt on ka need isendid, mis Siberi piirkonnas ringi vuravad, saanud omanikelt tõsist täiendust, sest tehaseuue kvaliteet küll mingit kriitikat ei kannata ega pole ka kuigi ilmastikukindel. Krt minumeelest on isegi osad näidikud samas, mis 80-ndate 2106-l. Seega võibolla maastikuläbivus võib olla tõesti hea, kuid kasutuseks tuleb sinna veel tõsiselt raha ja töötunde investeerida, mis tekitab kokkuvõtteks küsimuse, kas tegu on kõige odavama variandiga või saab mõne odava kasutatud koreaka juba soodsamalt. Maastikuläbivuse kohalt ma ei vaidle, kuid töökindluse osas kahtlen sügavalt.
Mäletan, kuda vanaisa pajatas, et kui kaua ta tehasest saadud tuliuut Mosset pidi parendama, enne, kui korralikult sõita sai, mõnda tüüpviga ei õnnestunudki likvideerida (näiteks ei käinud juhipoolne aken kunagi korralikult lahti tehase praagi pärast). Paistab, et mõned asjad pole Venemaal ca 30 aastaga muutunud. Sõbra vanematel oli 1991 aasta Mosse, selle koostekvaliteedi kõrval oli minu vanaisa 80-ndate pill suisa ülihästi kokku pandud.
Unforeseen consequences
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Paistab, et mõned asjad pole Venemaal ca 30 aastaga muutunud
On muutunud, aga halvemuse poole. Nõuka ajast sellise koostekvaliteediga uazikut igal juhul ei mäleta.Ja lapata sai neid omajagu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas isakene »

Roamless kirjutas: Et sellisega imega külmadesse oludesse seiklema minna, vajab see konkreetne isend tunde lisatöid (uste tihendamine, uste kinnituste parendamine, kuudi soojustamine, kõigi sõlmede kontrollimine, potensiaalsete lekete likvideerimine jne jne). Tõenäoliselt on ka need isendid, mis Siberi piirkonnas ringi vuravad, saanud omanikelt tõsist täiendust, sest tehaseuue kvaliteet küll mingit kriitikat ei kannata ega pole ka kuigi ilmastikukindel. Krt minumeelest on isegi osad näidikud samas, mis 80-ndate 2106-l. Seega võibolla maastikuläbivus võib olla tõesti hea, kuid kasutuseks tuleb sinna veel tõsiselt raha ja töötunde investeerida, mis tekitab kokkuvõtteks küsimuse, kas tegu on kõige odavama variandiga või saab mõne odava kasutatud koreaka juba soodsamalt.
Näita mulle mõnda tehaseseades Lääne maasturit, millega kannataks sirgelt Siberisse sõitma minna? Jätame Arctic Truck ja muud sarnased spetssõidukid nimekirjast välja. Loe 4x4 foorumist, milliseid ümberehitusi Siberisse sõitnud matkasellid oma Land Cruiseritele tegid, sellele tööle kulunud raha eest oleks saanud mitu buhhankat osta. Siberis pead sa suvalist maasturit väga oluliselt täiendama, keegi sulle sinna sobivat isendit ei ehita ega tarni. Ja kui ka tarnib, on see käsitöö ja hinnalt 99% inimestele kättesaamatu. Ning endiselt - ma ei läheks Siberisse mitte ühegi elektroonikast pungil autoga, ainult kõige primitiivsemate isenditega. Bensukas karpamootoriga ja lihtsa süütesüsteemiga, diisel mehaanilise pumbaga. Lihtsalt sellepärast, et seda on elementaarsete teadmiste olemasolul VÕIMALIK teel olles remontida. Kui lääne auto käsivarrejämeduses juhtmepuntras puruneb -60 juures külma tõttu üks CDI või pritsungi juhtmejupp, on selle autoga kööga. Karpamootori jagajajuhtme lapid ära kandelambi kaabliga, mehpumbal keerad seiskamisklapi südamiku välja ning sõidad kuni kütet jätkub. Kere välimus ja koostekvaliteet on nendes tingimustes väga kolmandajärguline ning alati suurema haamri ning kõvema matiga parandatav. Ühegi autoga, mida pole võimalik primitiivsetes tingimustes edukalt remontida, pole sealkandis suurt miskit teha.
Olen lühemaid Venemaa matku ette võtnud, vana ürglihtsa 160 seeria Nissan Patrol 3,3D - ga. On kohalik külasepp vedrusid keevitanud, purunenud piduritoru pole probleem, mehaaniline kardaanipidur peab ülihästi, 1300 kilomeetrit laialilennanud generaatoriga polnud ka mingi takistus. Alati on ta mind koju toonud.

Ja nüüd tuletame meelde mu vana tööautot, 2000-ndate alguse Peugeot Partnerit, mille purunenud ventilaatoririhm paar juhet puruks tõmbas, ning peale seda tuli treileril esindusse vedada. Kuna nii suur viga nõudis esinduse arvutit, et ajust blokeering maha võtta... Siberisse sellisega? :rip:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Fuchs »

isakene kirjutas:Näita mulle mõnda tehaseseades Lääne maasturit, millega kannataks sirgelt Siberisse sõitma minna?
Vaata, Siber on lai mõiste, kuhugi tundrasse hardcore maastikule kus on sadade kilomeetrite viisi astustamata metsiku loodust ei kannata vist ühegi tehaseseades seeriamasinaga otse minna.
Tänapäevase tehasest tulnud uazikuga aga ei tahaks mina talvisel Venemaal isegi kõva kattega ja tiheda liiklusega teed mööda pikemat reisi ette võtta :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Krt minumeelest on isegi osad näidikud samas, mis 80-ndate 2106-l. Seega võibolla maastikuläbivus võib olla tõesti hea, kuid kasutuseks tuleb sinna veel tõsiselt raha ja töötunde investeerida, mis tekitab kokkuvõtteks küsimuse, kas tegu on kõige odavama variandiga või saab mõne odava kasutatud koreaka juba soodsamalt. Maastikuläbivuse kohalt ma ei vaidle, kuid töökindluse osas kahtlen sügavalt.
No see "kasutatud koreaka" jutt pole kuigi pädev nüüd :oops:
See, et vene auto tuleb lahti võtta ja ise kokku panna, on iseenesest mõistetav.

Kuna mulle meeldib väga Leninit tsiteerida (tõe kriteerium on praktika), siis miks neid hiirehalle Uazikuid seal Jakuutias igal nurgal kohtab, aga Korea autosid mitte....?
Tänapäevase tehasest tulnud uazikuga aga ei tahaks mina talvisel Venemaal isegi kõva kattega ja tiheda liiklusega teed mööda pikemat reisi ette võtta :)
No vene ajal elanud mees räägib sellist juttu..... :oops:
Vene autol oli, on ja jääb vajadus see ise kasutatavaks muuta. Aga kui see tehtud on, on töökindlus täiesti talutav. Mul küll pole uazikut päris olnud (pole vajadust), kuid sõiduautod on küll paistnud silma väheste tõrgetega - ainus peetud auto, millega pole teele jäänud, nime ei hakka siin nimetamagi... :roll:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3808
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Roamless »

No rääkides antud UAZ -st, siis paistab, et Venemaa tehases on neil selline etapp läbimata jäänud :D https://www.youtube.com/watch?v=zBsPFI--muo

Isegi vanadele headele idasaksa inseneridele oleks siin parendamist küll.
Unforeseen consequences
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

isakene kirjutas: Olen lühemaid Venemaa matku ette võtnud, vana ürglihtsa 160 seeria Nissan Patrol 3,3D - ga. On kohalik külasepp vedrusid keevitanud, purunenud piduritoru pole probleem, mehaaniline kardaanipidur peab ülihästi, 1300 kilomeetrit laialilennanud generaatoriga polnud ka mingi takistus. Alati on ta mind koju toonud.

Ja nüüd tuletame meelde mu vana tööautot, 2000-ndate alguse Peugeot Partnerit, mille purunenud ventilaatoririhm paar juhet puruks tõmbas, ning peale seda tuli treileril esindusse vedada. Kuna nii suur viga nõudis esinduse arvutit, et ajust blokeering maha võtta... Siberisse sellisega? :rip:
2000 alguse põhukotti on saada ka 1,9 diisliga mis on mehhpumbaga, hea külg tollel et diislifilter on termostaadi juures soojas.
Kuigi ilmselgelt pole ülejäänud auto liiklemiseks seal mõeldud, kus konni ja veini pole :lol:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist