Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas isakene »

Mingi alumiiniumivalusulam mumeelest. Soojaelement oli juba valamise käigus sisse pandud, ammusest ajast uduselt mäletan...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Troll »

Oli ka tegelikult väga hea aparaat. Kahjuks põles meie omal lõpuks spiraal läbi (peale ca 15-aastast kasutust), uuem Esta-2 küpsetas viletsamalt, vahvli üks pool kippus heledamaks jääma.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meil on kodus selline täiesti toimiv kusjuures. Tõsi, väikeste lastega kasutamiseks tiba ohtlik pill, nimelt see roostevaba kest läheb kaunis tuliseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Castellum »

Kapten Trumm kirjutas:Tõsi, väikeste lastega kasutamiseks tiba ohtlik pill, nimelt see roostevaba kest läheb kaunis tuliseks.
Ausalt öeldes, 'tiba ohtlik' tundub olevat kõvasti ilustatatuna öelduna...pildi järgi tundub kereühendus küll kohe tekkivat...kuidas sellise elektriline kaitse on üldse korraldatud? Topeltisolatsioon?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

Eh nostalgia ...
Osta.ee-s on ikka vahest neid müügiks pakutud. https://www.osta.ee/noukaaegne-vahvliku ... lar_ended2
No mingitele euro ohutusnõuetele vaevalt vastab, aga ei näe põhjust kah eriti muretsemiseks sest euromajad on täis rikkevoolukaitsmeid.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Noh tehnikamehed, andke nüüd nõu! Mul inglisemaal toodetud 96 aasta Honda Civic on marru läinud. Esimeste kõvemate külmadega tegi starter ainult klõps-klõps. Kuna olin inimestest hüljatud paigas (inimese jalajälge näed, siis langed lumele maha ja annad jalajäljele suud :lol:), siis sai kamraadidele helistatud. Need vastu, et saaks alles õhtupoolikul tulla. Võtsin siis südametäiega potitäie vett ja ajasin keema, ning valasin starterile. Käivitus esimesest võtmepuudutusest. Koju jõudes võtsin hobiautolt aku (umbes aasta vana ja üle eelmine päev laetud). Hommikul ikka sama jama, klõps-klõps, rohkem ei midagi. Potitäis keeva vett ja kohe käis. OK. starteriga mingi jama ikka, vahetasin selle kah välja pruugitu vastu. Ikka sama jama, vala hommikul keeva vett peale ja jälle minek. Täpselt samad sümptomid. Sai siis siiber, vedasin vanale massile lisaks ühe näpujämeduse vaskjuhtme lisaks (otse akult mootorile), ikka sama. Aga suur suvi on ju väljas hetkel ja ikka hommikuti klõps-klõps. Õliks on 5W-40. Mitme klõpsu järel hakkab vedama ja siis virrab nagu turbiin. Ideid?
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

Tõmberelee eripärad ... See vidin on starteri küljes paari kruviga, eemalda see ja puhasta hoolikalt sellest ollusest mis seal sees leidub.
Südamerahuks, et ei oleks päris kuiv, pritsi enne koostamist WD40 spreiga detailid üle.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Või tee enne kokkukrudimist vähemalt käed tavotiseks...;)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
NGolf
Liige
Postitusi: 3073
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas NGolf »

Kui remondikohast kaugel siis ajutiselt vahel aitab, kui keeva vett käepärast pole, ka kui koputada vastu korpust, saab sodi sees asja liikuma. nt üks käivitab ja teine kopsib väljas :)
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

Vilets kontakt starteri miinusharjade hoidikute ja starteri tagakaane/ tagakaane ja starteri korpuse/ starteri korpuse ja sidurikoja/sidurikoja ja mootoriploki vahel. Põhjus oleks galvaaniline paar erinevatest metallidest komponentide vahel. Elektrokeemiline korrosioon ühesõnaga.
Sarnased sümptoomid tulevad ka oksüdeerunud akuklemmidest, kuid siis ei aitaks kuuma vee valamine starterile.
Zuslik
Liige
Postitusi: 517
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Zuslik »

Tavaliselt sellist jama kipub tekkitama määrde , grafiidi ja kondentsi segu harja ja harja pesade vahel . Just täna vahetasin AUDI-l harjaplaadi sama probleemi tõttu ja eks homme hommikul paistab. Tavaliselt kui see probleem tekib on ka harjad juba viimasesse kolmandikku kulunud ja pikalt selle soendamisega või kopsimisega ei vea sest pooltahkund sodist takistatud harjade nõrga surve tõttu tekib kolektori ja hajra vahel tugev sädelus mis võib kolektori lamellid lihtsalt ära põletada ja siis vaheta juba terve starter . See viimane oma kopp-laaduriga paar aastat tagasi enda laiskusest läbi elatud aga eks inimene õpibki oma vigadest :wink:
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Probleemi lahendas siiski lisamassi vedamine, kuna inglise Civicul läheb aku pealt mass keresse ja pool meetrit sellest kaugemal lisakaabliga mootori külge, siis sellest jama hakkas. Vana massikaabel ei lasknud piisavalt kibenaid läbi (auto aastast 96 ikkagi). Jaapanis toodetuil on hoopis teistsugune lahendus massiühendustele. Inglismaal toodetud Hondad on kordades s.tema kvaliteediga kui Jaapanis toodetud.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tavaliselt sellist jama kipub tekkitama määrde , grafiidi ja kondentsi segu harja ja harja pesade vahel . Just täna vahetasin AUDI-l harjaplaadi sama probleemi tõttu ja eks homme hommikul paistab. Tavaliselt kui see probleem tekib on ka harjad juba viimasesse kolmandikku kulunud ja pikalt selle soendamisega või kopsimisega ei vea sest pooltahkund sodist takistatud harjade nõrga surve tõttu tekib kolektori ja hajra vahel tugev sädelus mis võib kolektori lamellid lihtsalt ära põletada ja siis vaheta juba terve starter . See viimane oma kopp-laaduriga paar aastat tagasi enda laiskusest läbi elatud aga eks inimene õpibki oma vigadest :wink:


Loen seda juttu kui hiina keelt - mul pole taolisi probleeme olnud ühegi autoga, ka vene omadega mitte.
Kahtlustan, et selle põhjuseks on nõuka autodest alguse saanud harjumus teha kord aastas või üle aasta üks suurem hooldus (enne talve), kus leiavad tähelepanu ka kõik käivitamist puudutavad kriitilised asjad nagu süütejagaja, geneka harjad, starteri pukside õlitamine, suurte juhtmete kinnitus/seisukord, aku jne.

Pooled probleemid oleks olemata, kui tegeletaks tehnika (preventiivse) hooldamisega, mitte hanges remontimisega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

"Oh oleksin ma ometi ema juttu kuulanud....õpetas ju, et pojake, õpi günekoloogiks, alati on käed soojas ja raha taskus..." vandus KAMAZi juht omaette, kui -28 kraadises pakases käigukasti maha võttis... :mrgreen:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

Irw, Lemet ! :lol: Päev muutus kohe paremaks. :lol:
Muidugi tuletan meelde ilmakuulsa lennukiinsenerist filosoofi mõtet, et kõik mis teoreetiliselt saab nässu minna, see varem või hiljem kah läheb. Ja kõik mis on inimese poolt välja mõeldud ja koostatud, läheb nässu niikuinii.
Ja kui teil on halb, siis ärge muretsege, see läheb üle. Kui on liiga hea, ei maksaks samuti erutuda, läheb kah üle. 8)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist