3102 sisu oli ka siiski veidi teistsugune. Armatuurlaud oli 2410 omast veidi erinev, samuti nt. istmete materjal, mis 3102-l oli minuteada sama, mis GAZ 14-s, 2410 istmed olid aga kaetud märksa lihtsama, kotiriiet meenutava kangaga.Lemet kirjutas:Mäletamist mööda polnud 24-10ga ju muud vahet kui esi ja tagatuled, s.o. tagapaneel ja esimene plekk tuleaukudega tuli vahetada.
Vanem tehnika, memuaarid jne.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
24-10 istmeid oli üpris erineva kattematerjaliga. Nagu ja sel kandiliste tuledega isendil.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Vene aja lõpul liikus, muideks, rahva hulgas jutt, et NSVL ja Saksamaa LV vahel olla GAZ 3102 pärast paras pahandus olnud. Nimelt süüdistanud sakslased venelasi Mercedese detailide loata kopeerimises. Kui palju sellel legendil tõepõhja all on, ei tea. Samas, 3102 tagatuled mersu omadega mõningal määral sarnanevad küll.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
No see tundub juba mõistlik jutt.. Need mosse üleshaibitud kilovatid on hirmkahtlased..On minulgi m2141 mosse mootoriga sõiduk olnud , tavaline tehasekorras , kiiruse 140 sai sisse neljanda käiguga ja allamäge , viies käik tagantuulega suutis sellist kiirust hoida , väiksemgi tõus mäkke viis kiiruse alla .
Jahimehejutte ju jagub. Mitte et kohe mosse412-st.. Aga siiski.
Noh ja milliste hookuspookustega aparaat nii rajuks muutus, leiab sellest tsitaadist-omakäeliselt ümberlapatud ja kohendatud 408 mootor sai kätte 146 km/h. Kusjuures kestis head mitu aastat.
Ja mida vestavad Za Ruljomi ajakirjanikud 60-ndate keskel.?Et mootor mu enda poolt ümber sai lapatud, siis võin üpris üksikasjaliselt tehtu üles lugeda. Kõigepealt sai vänt lihvitud ja saaled sisse saaberdatud. Hooratas kergemaks. Kolvid üle kaalutud ja õliga läbi silindri vajuda lastud. Rõngad sobitatud. Klapid 53(?? aega sedavõrd palju möödas, aga olid vist ikka 53 omad) omadest üle treitud. Klapivedrud ära mõõdetud ja paika aetud. Sisse ja väljalaskekollektorid kaaneavadega kohakuti aetud ja jõudumööda lihvitud. Küünlad ja jagaja stendis välja valitud. Jahutustiivik eest maha keeratud ja elektrilisega asendatud.
http://wiki.zr.ru/images/d/d3/%D0%9C%D0 ... -01_12.JPG
http://wiki.zr.ru/images/e/e9/%D0%9C%D0 ... -01_13.JPG
Siit saame teada, et kogu Lemeti poolt teostatu on kõigest eeldus ja mitte primaarne..Artiklis ehk põgusalt puudutatud..
Loeb ikkagi kompressioon ja toide..
Ja olgem ausad, ülesanne on ju pagana keeruline.. Mootoripõhi ju pärit kolmekümnendatest..
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Olen omanud min.nõukogu autobaasis GAZ 24 st ehitatud GAZ 2410 ,Volga on Volga , 2410 oli muidugi edevam , tehnoülevaatusel oli pidev virisemine H4 esilaternate teemal. GAZ 2410 olid ees ketaspidurid . Volgadel oli müstilisi probleeme piduritega , süüdlaseks peeti pidurisüsteemis olevat kolmikut , milline pidi ühe pidurikontuuri ülesütlemise korral tagama teise pidurikontuuri töövõime .
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Soovitasid asjapulgad mullegi iga silindri peale 350 kuubikulise Jawa karbussist süsteemi aretada, aga ei näinud erilist mõtet-keeruline ja mootor jooksis kopika Weberi analoogiga minu jaoks piisavalt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kamraad Mansteinile veel natuke silmailu https://www.youtube.com/watch?v=Nt0H2cj94aA
Tegemist minu poolt postitatud viimase video alguses nähtud punase sedaaniga. Tavaline 1,8 vabalthingav perevagun, video tutvustuses on ka mootorikood, selle järgi leiavad guugeldajad ka andmed kenasti üles. Käigukastis on küll teine ja kolmas käik lühemate vastu vahetatud (rinkal lõbutsemiseks on sellised ülekanded sobivamad), selle pärast ei jookse teisega sadat välja. Loomulikult on LSD differ. Lühemad käigud veerandmiili aega praktiliselt ei mõjuta, üks käiguvahetus tuleb juurde. Arvestades seda, et Avalaksul on ilm jahe ja "poiss" ei osanud veel startida, siis läks päris palju aega kaotsi (esimese käiguga pidamise leidmise probleem), sellest kehv 60 ft ja lõppkokkuvõttes veerandimiili sooritus (auto võimed olid seekord juhi omadest üle). Roolis oli sajakilone jurakas. Mõnel võib küsimus tekkida, et palju selline perevagun kütust võtab? Kui mõistlikult sõita, siis linn ja maantee pooleks 7-7,5 sajale (mõistliku all mõtlen seda, et tahhokas pidevalt punasesse ei käi). Üks siinsetest kasutajatest tegi CRX-iga Pärnu-Tartu-Pärnu (ja põristas pool päeva veel Tartu linna vahel kah) kütusekuluga 5,6 sajale (samast tankurist alustuseks silmini täis meelitatuna ja tagasi jõudes täpselt sama). Ma siis uurisin ta käest, et seljas vedasid või tagant tõukasid (ma pole ise selliseid numbreid kunagi kätte saanud, sest see auto lihtsalt kutsub vajutama), seda enam, et tegemist on 2 meetrise tegelasega, kes igast väiksemast uksest ennast läbi ei pressigi . Olevat sõitnud nagu valge inimene, maanteel 90-110 ja Tartus mõned korrad teise käiguga suht peeneks lasknud .
See 2141-412, paar korda on elus selle sangas istutud. Muljed? T.rastand vene kvaliteet (uksepolstrid küljes ei püsinud, kolisevat plasti kah täis). Aga silmnähtavat oli isegi 412 parema kvaliteediga (2141 oli vist aastast 89 ja 2141-412 aastast 91). Mingeid kiiruskatseid nendega ei korraldanud, kuid peale 08-09-t olid tunded järgmised:" Aeglane rool, uimase juhitavusega, vaiksem kui 08, märgatavalt ruumikam, tunduvalt mugavam".
Oleks koma teist veel kribada, aga ma ootan ära kuni Kapteniherra vee ja leiva pealt tagasi jõuab, vast vastab mu eelnevatele küsimustele ja arvamustele (korduvalt ju palutud). Mulle ei sümpatiseeri see moosivarga mentaliteet, küsitakse korduvalt, küll ära unustavad. Ei unusta!
Tegemist minu poolt postitatud viimase video alguses nähtud punase sedaaniga. Tavaline 1,8 vabalthingav perevagun, video tutvustuses on ka mootorikood, selle järgi leiavad guugeldajad ka andmed kenasti üles. Käigukastis on küll teine ja kolmas käik lühemate vastu vahetatud (rinkal lõbutsemiseks on sellised ülekanded sobivamad), selle pärast ei jookse teisega sadat välja. Loomulikult on LSD differ. Lühemad käigud veerandmiili aega praktiliselt ei mõjuta, üks käiguvahetus tuleb juurde. Arvestades seda, et Avalaksul on ilm jahe ja "poiss" ei osanud veel startida, siis läks päris palju aega kaotsi (esimese käiguga pidamise leidmise probleem), sellest kehv 60 ft ja lõppkokkuvõttes veerandimiili sooritus (auto võimed olid seekord juhi omadest üle). Roolis oli sajakilone jurakas. Mõnel võib küsimus tekkida, et palju selline perevagun kütust võtab? Kui mõistlikult sõita, siis linn ja maantee pooleks 7-7,5 sajale (mõistliku all mõtlen seda, et tahhokas pidevalt punasesse ei käi). Üks siinsetest kasutajatest tegi CRX-iga Pärnu-Tartu-Pärnu (ja põristas pool päeva veel Tartu linna vahel kah) kütusekuluga 5,6 sajale (samast tankurist alustuseks silmini täis meelitatuna ja tagasi jõudes täpselt sama). Ma siis uurisin ta käest, et seljas vedasid või tagant tõukasid (ma pole ise selliseid numbreid kunagi kätte saanud, sest see auto lihtsalt kutsub vajutama), seda enam, et tegemist on 2 meetrise tegelasega, kes igast väiksemast uksest ennast läbi ei pressigi . Olevat sõitnud nagu valge inimene, maanteel 90-110 ja Tartus mõned korrad teise käiguga suht peeneks lasknud .
See 2141-412, paar korda on elus selle sangas istutud. Muljed? T.rastand vene kvaliteet (uksepolstrid küljes ei püsinud, kolisevat plasti kah täis). Aga silmnähtavat oli isegi 412 parema kvaliteediga (2141 oli vist aastast 89 ja 2141-412 aastast 91). Mingeid kiiruskatseid nendega ei korraldanud, kuid peale 08-09-t olid tunded järgmised:" Aeglane rool, uimase juhitavusega, vaiksem kui 08, märgatavalt ruumikam, tunduvalt mugavam".
Oleks koma teist veel kribada, aga ma ootan ära kuni Kapteniherra vee ja leiva pealt tagasi jõuab, vast vastab mu eelnevatele küsimustele ja arvamustele (korduvalt ju palutud). Mulle ei sümpatiseeri see moosivarga mentaliteet, küsitakse korduvalt, küll ära unustavad. Ei unusta!
sitt päev, kellele kurdad
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Ehh Jack, päris jube.. 0-100 vähem kui 7 sekundiga.. Nagu su oma armuke..Kamraad Mansteinile veel natuke silmailu https://www.youtube.com/watch?v=Nt0H2cj94aA
Tegemist minu poolt postitatud viimase video alguses nähtud punase sedaaniga. Tavaline 1,8 vabalthingav perevagun,
Kardan et minu telefoniäpp jääb liiga inertseks, et tulemust adekvaatselt fikseerida..
Noh aga see teema..
Ei maksa kahelda.. Kapten Trumm on meist kõigist 412 mosse hingeeluga paremini kursis..Oleks koma teist veel kribada, aga ma ootan ära kuni Kapteniherra vee ja leiva pealt tagasi jõuab, vast vastab mu eelnevatele küsimustele ja arvamustele (korduvalt ju palutud).
Järeldus tsitaadist..
No küll ikka jõudis..?Minu elus kogetu hulka kuulub ka ca 100 tuhhi sõitmist nõuka väikeautoga 412,
Sest et tegelikult võib ju eeldada, et Gaz-ide loojanguajastut mäletatab tsitaadi autor järgmist.. Ehk siis eelkooliealisena..
Jackpuuk, ära võta ülemäära tõsiselt..53 kabiinis olen olnud, kui kiirus oli 100 kmh spidoka järgi. Olin siis laps, aga meeles on siiani se rämedalt vibreeriv kabiin, kõrvulukustav mootori müra ja 100 juures tilbendav spidokas.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Oi Toomaspoiss, ei võta ülearu tõsiselt, selle sedaaniga võrreldes saab CRX "kalendriga". CRX sõidab sajani ikka 8+ sekundit. Mnjahh, Torsen teeb küll startimise lihtsamaks, aga tihend peab kah olema istme ja rooli vahel .
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Isegi 51 mootoriga rallikas jookseb lõdvalt üle 110 välja, saati siis õnnestunud V-8ga varustet 53. Ilma koormata on ka 115 kätte saadud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Sõltuvat ülekannetest jookseb 51 rallikas 140 lõdvalt.Lemet kirjutas:Isegi 51 mootoriga rallikas jookseb lõdvalt üle 110 välja, saati siis õnnestunud V-8ga varustet 53. Ilma koormata on ka 115 kätte saadud.
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
70.aastate keskel sai kolhoos 4 uut Gaz-kallurit.Kolm neist oli 52 baasil,minu onule sattus Gaz 51 põhjale tehtu.Kõik juhid olid noored sägad,kes koheselt piirajad metsa viskasid ja täiega pedaleid talduma asusid.Mina poisikesena tolgendasin pidevalt onuga kaasas ja sain unustamatu koolivaheaja osaliseks.
Toona oli just valminud uus lai Kuivastu maantee,kus korraldati ikka tõsiseid võiduajamisi.Mäletan üht hommikust starti liivakarjääri poole,kuhu oli viis-kuus kilomeetrit.Millegipärast oli Gaz 51 lõppkiirus suurem ja karjääri jõudsime esimesena.Spido näitas sõidul 100 väikese plussiga,aga mootori hääl oli küll kole.Alles hilisemas elus sain teada,et see oli kepsude viimane hädahüüd enne õue hüppamist.
Kaotuse osaliseks saanud mehed põhjendasid oma aeglast sõitu sellega,et nad ei näinud midagi.Järele kontrollides selgus,et gaziku mootor oli kuiv nii õlist kui veest-kõik vedel oli lahkunud.Vot nii hoiti kallist eesrindlikku tehnikat.
See,mida korraldati nende masinatega kohalikel kruusateedel,on omaette teema-kui praegu meenutada,tõusevad juuksed püsti.Meenub üks slaalom lehmade vahel koos pirueti ja põllul maandumisega.Onu ajas mind peale kõnevõime tagasisaamist põõsastesse pükse rookima,siis vaatas enda omi ka ja konstanteeris,et tädirannas jääb täna käimata.
Toona oli just valminud uus lai Kuivastu maantee,kus korraldati ikka tõsiseid võiduajamisi.Mäletan üht hommikust starti liivakarjääri poole,kuhu oli viis-kuus kilomeetrit.Millegipärast oli Gaz 51 lõppkiirus suurem ja karjääri jõudsime esimesena.Spido näitas sõidul 100 väikese plussiga,aga mootori hääl oli küll kole.Alles hilisemas elus sain teada,et see oli kepsude viimane hädahüüd enne õue hüppamist.
Kaotuse osaliseks saanud mehed põhjendasid oma aeglast sõitu sellega,et nad ei näinud midagi.Järele kontrollides selgus,et gaziku mootor oli kuiv nii õlist kui veest-kõik vedel oli lahkunud.Vot nii hoiti kallist eesrindlikku tehnikat.
See,mida korraldati nende masinatega kohalikel kruusateedel,on omaette teema-kui praegu meenutada,tõusevad juuksed püsti.Meenub üks slaalom lehmade vahel koos pirueti ja põllul maandumisega.Onu ajas mind peale kõnevõime tagasisaamist põõsastesse pükse rookima,siis vaatas enda omi ka ja konstanteeris,et tädirannas jääb täna käimata.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Siinkohal pole põdetsemisks põhjust.. Tüüpiline kepsusaale kloppimine.. Tavaline kappremondimootori puhul..minu onule sattus Gaz 51 põhjale tehtu.Kõik juhid olid noored sägad,kes koheselt piirajad metsa viskasid ja täiega pedaleid talduma asusid.Mina poisikesena tolgendasin pidevalt onuga kaasas ja sain unustamatu koolivaheaja osaliseks.
Toona oli just valminud uus lai Kuivastu maantee,kus korraldati ikka tõsiseid võiduajamisi.Mäletan üht hommikust starti liivakarjääri poole,kuhu oli viis-kuus kilomeetrit.Millegipärast oli Gaz 51 lõppkiirus suurem ja karjääri jõudsime esimesena.Spido näitas sõidul 100 väikese plussiga,aga mootori hääl oli küll kole.Alles hilisemas elus sain teada,et see oli kepsude viimane hädahüüd enne õue hüppamist.
Kaotuse osaliseks saanud mehed põhjendasid oma aeglast sõitu sellega,et nad ei näinud midagi.Järele kontrollides selgus,et gaziku mootor oli kuiv nii õlist kui veest-kõik vedel oli lahkunud.
Ehk kipuvad mälestused tuhmuma..
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Õhtust härrased !
Jäi siis Delfist silma selline artikkel: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=71105789
Ukrainlased va sindrid väisasid siis Lennu jaama uunikumiga AN-12.
Arvasin, et neid saab näha ainult muuseumis ja ehk ka kusagil Aafrikas veel mõni lendab. Ikkagi tõsine uunikum ja palju veel kütust neelab ja saastab ! Ei mäletagi millal viimati lendamas nägin seda.
Olen sellises sees käinud ja on ikka tõsine vanaraud, piloodid kes sellega lendasid olid ikka hullult kõvad mehed.
Tavaliselt ma ikka võimaluse korral olen proovinud piloodiistet, aga AN-12 tekitas mingi sügava aukartustunde ja piloodiiste jäi seekord minust puutumata. Sellel vanakesel on üks huvitav koht sabas asuv pardalaskuri pesa. Istud seal õrrel ja kui asi hapuks läheb siis tõmbad kangi, põhi kukub ära ja seejärel kukutad ennast sealt õrrelt. Maapeal ei soovita seda teha, murrad jalad, sest päris kõrge.
On kellelgi veel mingeid memuaare sellest vanakesest ?
Jäi siis Delfist silma selline artikkel: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=71105789
Ukrainlased va sindrid väisasid siis Lennu jaama uunikumiga AN-12.
Arvasin, et neid saab näha ainult muuseumis ja ehk ka kusagil Aafrikas veel mõni lendab. Ikkagi tõsine uunikum ja palju veel kütust neelab ja saastab ! Ei mäletagi millal viimati lendamas nägin seda.
Olen sellises sees käinud ja on ikka tõsine vanaraud, piloodid kes sellega lendasid olid ikka hullult kõvad mehed.
Tavaliselt ma ikka võimaluse korral olen proovinud piloodiistet, aga AN-12 tekitas mingi sügava aukartustunde ja piloodiiste jäi seekord minust puutumata. Sellel vanakesel on üks huvitav koht sabas asuv pardalaskuri pesa. Istud seal õrrel ja kui asi hapuks läheb siis tõmbad kangi, põhi kukub ära ja seejärel kukutad ennast sealt õrrelt. Maapeal ei soovita seda teha, murrad jalad, sest päris kõrge.
On kellelgi veel mingeid memuaare sellest vanakesest ?
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Juhtusin nägema ja nelja suitsujoa järgi oli tüüp esmapilgust äratuntav.
An-26 ja An-12 kaubalennukid olid veel mõni aasta Tallinna Lennujaamas tavalised külalised. An-26 laaditi Aviesi angaari kõrval ja An-12 perrooni "A" mõnel seisuplatsil.
Nende lennukitüüpide kohta on ka anekdoot.
Lendavad teineteisele vastu need kaks lennukit. Lennujuht hoiatab: "Lennujuht - An-26, teie kell 12 (vastaskursil) mõjutav liiklus - An-12": "Lennujuht - An-12, teie kell 12 mõjutav liiklus - An-26".
Pilootide vastused:
"Siin An-26. Liiklust ei näe, kuid suitsujugasid näen".
"Siin An- 12. Liiklust ei näe, kuid müra kuulen".
An-12 neli mootorit suitsevad koledasti ja An-26 on jube lärmakas.
An-26 ja An-12 kaubalennukid olid veel mõni aasta Tallinna Lennujaamas tavalised külalised. An-26 laaditi Aviesi angaari kõrval ja An-12 perrooni "A" mõnel seisuplatsil.
Nende lennukitüüpide kohta on ka anekdoot.
Lendavad teineteisele vastu need kaks lennukit. Lennujuht hoiatab: "Lennujuht - An-26, teie kell 12 (vastaskursil) mõjutav liiklus - An-12": "Lennujuht - An-12, teie kell 12 mõjutav liiklus - An-26".
Pilootide vastused:
"Siin An-26. Liiklust ei näe, kuid suitsujugasid näen".
"Siin An- 12. Liiklust ei näe, kuid müra kuulen".
An-12 neli mootorit suitsevad koledasti ja An-26 on jube lärmakas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist