GAZ- 51... Ohh, pisar tuleb silma. Massin, mis on , nagu venelased ültevad "prastoi kak lom!"
1978. sain keska lõpus ABC load. Meil 3 aastat autoõpetust: LE ja autotehnika praktikad ka sovhoosi töökojas. Koolivaheaegadel muide.
Õppesõitu vist ca 140 tundi, pluss iga nädal LE läbimälumine+ testid. Vanem seltskond peaks neid, peamiselt A4 formaadis 10- küsimusega lehti veel mäletama.
Sellise õppeprotsessi peale tegi kogu keska lend, kaks paralleeli 100% eksamid ära. Mäletan 5. mai ja 5 rubla.
Ka tüdrukutest ei kukkunud keegi läbi, kuigi nad ei teinud mõnikord bensupumba ja karpussi vahel suurmat vahet.
Sai see auto ikka täielikult läbi mälutud, usun, et remondiga, ükskõik, mis agregaadi osas saan siiamaani hakkama, osa ka kinnisilmi.
Suvedel EÜE-s usaldati ka kahtlase tudengi kätte vaid selliseid isendeid.
Sealt sain ka korraliku remondipraktika, hehee, pääsu polnud.
Seltskond kaanis õhtul õlut ja sina olid õlise ninaga, olenevalt vajadusest, kas massina all või massina pääl!
Hiljem sai korduvalt ja küll selle riistapuuga oma kodumajanduse huvides asju aetud.
Tegelikult ju pole ta suur ega kedagi. Njah riigi küte ju kah tollal
Naabrimehe töömasin GAZ 53 oli ikka liiga suure gabariidiga. Kast kah liiga kõrgel, kartulikotte jms andis üle rinna visata.
GAZ 51 oli paras tööloom, väikseid otsi teha ja koduõues hää manööverdada ja koorem, mt kruus,liiv või küttepuud maha kallutada. Madalad pöörded, hää rahulik.
Oli veel GAZ 93 variant, mille kast tõusis nö 2. korrusele ja sealt ülevalt sai kallata kuhugi midagi sisse, kui vaja.