95. leht 96-st

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 31 Mär, 2021 12:56
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:Praktika on natuke erinev, "täielik läbipuhe" ühtlasi tähendab, et selle mootori heitgaase ei saagi puhtaks, sest täieliku läbipuhumisega lendab ka küttesegu väljalaskesse. See oli ka minu märkuse mõte.

...
EI näe sellist võimalust vastaskolbidega mootori korral. Äkki selgitad, kuidas see peaks toimuma.

Re: militaar.net foorumist

Postitatud: 31 Mär, 2021 13:06
Postitas Sugga 21
Korterites on nähtud igasuguseid variante. Vanalinnas ja Kadriorus oli vene ajal 3x220V süsteem, kus tarbijad käisidki kahe faasi vahele. Pingeindikaatoriga (maa suhtes) mõõtes olid pistikupesa mõlemad juhtmed pinge all.
Mitte ainult okupatsiooniajal vaid ka umbes 5 aastat tagasi oli see süsteem Kesklinnas täiesti esindatud. Seda ei oska öelda, kas tänasel päeval ka veel kuhugi alles jäänud või on jõutud ringi teha.
Tondi kandis oli igatahes veel möödunud aastal täitsa olemas,sain veel tasuta 380v peale üle minna.Mingil ajal lubati tariifi tõsta seoses hooldamis kuludega.Usun,et nii mõnigi maja on veel 3*220 peal.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 31 Mär, 2021 15:20
Postitas Kapten Trumm
Mina nägin maal ämma majapidamises veel sellist 220V "süsteemi", mille olid loonud küla isehakanud elektrikud.
Nimelt oli seal keegi arvanud, et lülitiga tuleb (valgusti) korral katkestada nulli, mitte faasi.
Hea, et ma kontrollima hakkasin, enne kui juhtmete kallale läksin. :shock:

Selliste "installi" probleem on selles, et näiteks pirnipesa vahetades võid sirakat saada, kuna faas jääb ka väljalülitatud lülitiga ju peale.
Indikaatoriga katsudes hakkas lamp põlema, kuigi lüliti oli väljas.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 31 Mär, 2021 16:31
Postitas Mercurius

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 31 Mär, 2021 16:44
Postitas Kapten Trumm
Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Praktika on natuke erinev, "täielik läbipuhe" ühtlasi tähendab, et selle mootori heitgaase ei saagi puhtaks, sest täieliku läbipuhumisega lendab ka küttesegu väljalaskesse. See oli ka minu märkuse mõte.
...
EI näe sellist võimalust vastaskolbidega mootori korral. Äkki selgitad, kuidas see peaks toimuma.
Oposiitkolbidega 2-taktiline mootor jagab täpselt samu probleeme mis tavaline 2-taktiline mootor.
Nimelt puudub täpseks gaasivahetuseks ette nähtud täiendav väntvõllipööre (mis on ka üks 4-taktilise mootori ebaefektiivsuse põhjuseid) ja gaasivahetus toimub lihtsalt sedasi, et ühelt poolt silindrisse tulev gaas tõrjub välja seal olnu. Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 31 Mär, 2021 18:55
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas: Nimelt puudub täpseks gaasivahetuseks ette nähtud täiendav väntvõllipööre (mis on ka üks 4-taktilise mootori ebaefektiivsuse põhjuseid) ja gaasivahetus toimub lihtsalt sedasi, et ühelt poolt silindrisse tulev gaas tõrjub välja seal olnu. Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.
Tänasel päeval saaks isegi bensukal otsepritset kasutada, niiet otse sisselaskest satuks väljalaskesse ainult õhk. Ise pakun et kahetaktilistele sai saatuslikuks EGRi kasutamise keerukus või võimatus.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 31 Mär, 2021 19:28
Postitas isakene
Tegelane5 kirjutas: Tänasel päeval saaks isegi bensukal otsepritset kasutada, niiet otse sisselaskest satuks väljalaskesse ainult õhk. Ise pakun et kahetaktilistele sai saatuslikuks EGRi kasutamise keerukus või võimatus.
2T sissepritsega mootorid tänapäeval täiesti olemas ja vastavad EuroIV nõuetele. Näiteks https://newatlas.com/ktm-two-stroke-dir ... uro/48457/

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 01 Apr, 2021 20:30
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:.... Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.
Ei tea kust need põlemiseks määratud gaasid sinna diiselmootori sisselasjetrakti satuvad?

Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 02 Juul, 2023 23:02
Postitas soul
Alates 3.50. on näha, et buhanka (UAZ-452) kooste kvaliteedis pole muutusi toimunud.
https://www.youtube.com/watch?v=V1BPHMOhRc0

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Juul, 2023 8:43
Postitas 2korda2
soul kirjutas: 02 Juul, 2023 23:02 Alates 3.50. on näha, et buhanka (UAZ-452) kooste kvaliteedis pole muutusi toimunud.
https://www.youtube.com/watch?v=V1BPHMOhRc0
Konteksti loomiseks: hinnasildil olev teisendub jämedalt 15KEUR-ks (kas see on lõpphind või lisanduvad mingid maksud, ei tea).

Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Juul, 2023 11:04
Postitas Rebane11
Nostalgialaks. Minu esimeseks ametiautoks oli kiirabis maha kantud rohkem kui 20 aastat vana Buhanka. Sovhoos oli selle endale soetanud. Aasta oli siis 1987... :lol:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 03 Juul, 2023 12:25
Postitas MadMan
UAZ teema jätkuks - kvaliteediga probleeme pole.
https://www.youtube.com/watch?v=AnUpplbUOYM

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 03 Juul, 2023 14:41
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas: 31 Mär, 2021 15:20 Mina nägin maal ämma majapidamises veel sellist 220V "süsteemi", mille olid loonud küla isehakanud elektrikud.
Nimelt oli seal keegi arvanud, et lülitiga tuleb (valgusti) korral katkestada nulli, mitte faasi.
Hea, et ma kontrollima hakkasin, enne kui juhtmete kallale läksin. :shock:

Selliste "installi" probleem on selles, et näiteks pirnipesa vahetades võid sirakat saada, kuna faas jääb ka väljalülitatud lülitiga ju peale.
Indikaatoriga katsudes hakkas lamp põlema, kuigi lüliti oli väljas.
Oleneb, tänapäevaste värviliste juhtme soontega on raske sellist jama tekitada. Kuid nõukaaegsete lihtsalt hallide vmt ühevärviliste juhtmetega pole ime kui kaablit vedades hämming tekkis- harukarbis on juhtmed juba korralikult kinni keevitatud või joodetud- ei kibele kuidagi seda laiali lammutama. Ning asi ju töötab.
Samuti kui kunagi tehti lülitist eespool olevas harukarbis midagi võidi vale hall teise halliga kokku pandud saada :idea:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 03 Juul, 2023 20:56
Postitas soul
See pole veel kõik, siin on poole kallim elektriline "buhanka" :)
https://twitter.com/mixvoronezh/status/ ... 6909420544

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 03 Juul, 2023 21:38
Postitas _dumbuser_
Tegelane5 kirjutas: 03 Juul, 2023 14:41 Oleneb, tänapäevaste värviliste juhtme soontega on raske sellist jama tekitada. Kuid nõukaaegsete lihtsalt hallide vmt ühevärviliste juhtmetega pole ime kui kaablit vedades hämming tekkis- harukarbis on juhtmed juba korralikult kinni keevitatud või joodetud- ei kibele kuidagi seda laiali lammutama. Ning asi ju töötab.
Samuti kui kunagi tehti lülitist eespool olevas harukarbis midagi võidi vale hall teise halliga kokku pandud saada :idea:
Neid kes midagi jagavad on ikka masendavalt vähe. Sitta suudetakse toota ka seal kus seda ei peaks olema enam väga lihtne teha. Kui su ihuelektrik oskab juba veksellüliti käima ajada siis on üsna ajsalik tegelane. Kui aga juba liskas ka ristlülitiga hakkama saab siis võid enamvähem rahulikult usaldada. Mis aga näiteks faasi katkestamisse puutub siis vanglates on just vastupidi. Seal käib null läbi lüliti, et see pätt seal kongis lülitit retsides endale litrit keresse ei saaks.