www.militaar.net
https://militaar.net/phpBB2/

Vanem tehnika, memuaarid jne.
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=33590
95. leht 95-st

Autor:  Kilo Tango [ 31 Mär, 2021 13:56 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Kapten Trumm kirjutas:
Praktika on natuke erinev, "täielik läbipuhe" ühtlasi tähendab, et selle mootori heitgaase ei saagi puhtaks, sest täieliku läbipuhumisega lendab ka küttesegu väljalaskesse. See oli ka minu märkuse mõte.

...


EI näe sellist võimalust vastaskolbidega mootori korral. Äkki selgitad, kuidas see peaks toimuma.

Autor:  Sugga 21 [ 31 Mär, 2021 14:06 ]
Teema pealkiri:  Re: militaar.net foorumist

Tsiteeri:
Korterites on nähtud igasuguseid variante. Vanalinnas ja Kadriorus oli vene ajal 3x220V süsteem, kus tarbijad käisidki kahe faasi vahele. Pingeindikaatoriga (maa suhtes) mõõtes olid pistikupesa mõlemad juhtmed pinge all.


Tsiteeri:
Mitte ainult okupatsiooniajal vaid ka umbes 5 aastat tagasi oli see süsteem Kesklinnas täiesti esindatud. Seda ei oska öelda, kas tänasel päeval ka veel kuhugi alles jäänud või on jõutud ringi teha.


Tondi kandis oli igatahes veel möödunud aastal täitsa olemas,sain veel tasuta 380v peale üle minna.Mingil ajal lubati tariifi tõsta seoses hooldamis kuludega.Usun,et nii mõnigi maja on veel 3*220 peal.

Autor:  Kapten Trumm [ 31 Mär, 2021 16:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Mina nägin maal ämma majapidamises veel sellist 220V "süsteemi", mille olid loonud küla isehakanud elektrikud.
Nimelt oli seal keegi arvanud, et lülitiga tuleb (valgusti) korral katkestada nulli, mitte faasi.
Hea, et ma kontrollima hakkasin, enne kui juhtmete kallale läksin. :shock:

Selliste "installi" probleem on selles, et näiteks pirnipesa vahetades võid sirakat saada, kuna faas jääb ka väljalülitatud lülitiga ju peale.
Indikaatoriga katsudes hakkas lamp põlema, kuigi lüliti oli väljas.

Autor:  Mercurius [ 31 Mär, 2021 17:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

https://www.elektrilevi.ee/tallinna-vanapinge

Autor:  Kapten Trumm [ 31 Mär, 2021 17:44 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Praktika on natuke erinev, "täielik läbipuhe" ühtlasi tähendab, et selle mootori heitgaase ei saagi puhtaks, sest täieliku läbipuhumisega lendab ka küttesegu väljalaskesse. See oli ka minu märkuse mõte.
...

EI näe sellist võimalust vastaskolbidega mootori korral. Äkki selgitad, kuidas see peaks toimuma.


Oposiitkolbidega 2-taktiline mootor jagab täpselt samu probleeme mis tavaline 2-taktiline mootor.
Nimelt puudub täpseks gaasivahetuseks ette nähtud täiendav väntvõllipööre (mis on ka üks 4-taktilise mootori ebaefektiivsuse põhjuseid) ja gaasivahetus toimub lihtsalt sedasi, et ühelt poolt silindrisse tulev gaas tõrjub välja seal olnu. Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.

Autor:  Tegelane5 [ 31 Mär, 2021 19:55 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Kapten Trumm kirjutas:
Nimelt puudub täpseks gaasivahetuseks ette nähtud täiendav väntvõllipööre (mis on ka üks 4-taktilise mootori ebaefektiivsuse põhjuseid) ja gaasivahetus toimub lihtsalt sedasi, et ühelt poolt silindrisse tulev gaas tõrjub välja seal olnu. Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.

Tänasel päeval saaks isegi bensukal otsepritset kasutada, niiet otse sisselaskest satuks väljalaskesse ainult õhk. Ise pakun et kahetaktilistele sai saatuslikuks EGRi kasutamise keerukus või võimatus.

Autor:  isakene [ 31 Mär, 2021 20:28 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Tegelane5 kirjutas:
Tänasel päeval saaks isegi bensukal otsepritset kasutada, niiet otse sisselaskest satuks väljalaskesse ainult õhk. Ise pakun et kahetaktilistele sai saatuslikuks EGRi kasutamise keerukus või võimatus.

2T sissepritsega mootorid tänapäeval täiesti olemas ja vastavad EuroIV nõuetele. Näiteks https://newatlas.com/ktm-two-stroke-dir ... uro/48457/

Autor:  Kilo Tango [ 01 Apr, 2021 21:30 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Kapten Trumm kirjutas:
.... Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.

Ei tea kust need põlemiseks määratud gaasid sinna diiselmootori sisselasjetrakti satuvad?

95. leht 95-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/