nimetu kirjutas:Ma ei väida, et see pole üldse võimalik, vaid et see pole sellises optimistlikus ajaraamis võimalik.
Waymo on selles vallas vaieldamatult palju kaugemal kui teised ning isegi nemad testivad hetkel äärmiselt kontrollitud oludes, sest see tehnoloogia pole lihtsalt küps. Ja nad on sellega tegelenud julgelt üle kümne aasta.
Ma soovitaks AI day osa ära vaadata siit alates kuni vähemasti hardware integration osani (sealt edasi Dojo'st juttu, millest saab hea ülevaate ka semianalysis't lugedes). Räägivad arendajad (teiste arendajate värbamiseks) mitte müügimehed.
Olen igati nõus et Eloni ajakava on olnud absurdselt optimistlik (nagu müügimehel ikka) aga AI-day andis päris hea ülevaate miks nii on läinud ja mis on tulevik.
Pikalt tegeleti nad individuaalsete kaamerate pildikaadrite töötlusega. See andis juba 2018- 2019. a. kohati väga häid tulemusi aga ei võimaldanud kvaliteetset ruumilist pilti üldisest liiklussituatsioonist tegelikult kokku panna. Selle saavutamiseks pidi süsteemi täiesti teisiti ülesse ehitama. Praeguseks aga annavad need uued laendused juba päris head tulemusi.
Enamik ettekandes näidatust ei ole veel praeguses FSD 9.2 tarkvaras (mis on sellest hoolimata kohati päris võimekas) kasutusel, 10.0 tuleb lähinädalatel mis põhineb uuel närvivõrgul.
Oluline on märgata kui palju rõhku, aega ja arvutusressurssi on pannud just korraliku sisendinfo saamiseks ja selle kvaliteedi pidevaks parandamiseks. Klassifitseerimisest (auto-labelling) täiendatakse suurel kiirusel. Probleemikohtade tuvastamine (päris sõitudest) ja nende kohene täiendav testimine. Vajadusel kergelt sarnaste simulatsioonide loomine (üldse analoogiliste simulatsioonide tekitamine päris-info pealt). Kogu seda setupi neil ei olnud veel vaid veidi aega tagasi.
Parem sisendinfo sõidu-planeerimisele annab hoopis teised võimalused (soovitan vaadata ülalvideost seda lõiku). Sellist planeerimist vana sisendinfo peal normaalselt teha ei saanud. Näidatakse ka uusi algoritme mis pole enamik veel betas sees aga tulevad.
Närvivõrkude treenimiseks võeti värskelt kasutusele uus Nvidia A100 GPUde baasil toimiva klaster, mis oleks maailma kiiruselt 5. superarvuti (kui nad viitsiksid jooksutada linpack'i). Nagu akf Kilo Tango mainis, kavatsevad selle kõrvale aasta-kahe jooksul paigutada DOJO klastri mis annaks nende use-case'i suurusjärgu võrra rohkem arvutusvõimsust ja plaanivad seda järgnevatel aastatel veel suurendada vähemalt 10x.
Kui nüüd arvestada pragust seisu FSD 9.2 peal (ka kitsastel tänavatel). peal ja hüpet mis lähiajal tulemas, kui veel arvestada et väga palju potentsiaalsest sisendinfost pole veel kasutusel - hetkel ei tuvastata teiste sõidukite ohutulesid, suunatulesid, käemärke (ja kõik on aktiivses arendamises). Enamik ettekande planeerija-blokis näidatust (mis plaanid teistel autodel on) on laboris juba toimiv aga pole autodesse veel jõudnud ....
Ma küll ei kahtle, et vähemasti USA ilusatel kandilistel tänavatel saadakse see asi avalikku betasse järgmise aasta alguseks ja ilmselt stabiilseks paari aasta jooksul.
Mis autonoomsuse astmele see tehniliselt vastab on iseasi (linnatänaval pigem 3. kui 4.) ehk jah, Robottaksodest on see muidugi veel üsna kaugel. Mis kiirteesse puutub siis 4. astme peaksid nad sellega saavutama ilusti.
Mis ma kogu selle triaadiga öelda tahtsin on et väide: "Tesla on 2. astme autonoomsuse juures nagu nad olid 5 aastat tagasi" on umbes sama informatiivne nagu väita 2018. aastal et "USA on täpselt sama võimetu mehitatud kosmoselende tegema nagu nad olid 5 aastat tagasi". Tehniliselt õige, kuid ignoreerib üldisemat suundlust.
Endiselt soovitan ülalingatud AI-day lõigu ära vaadata.