Vene lennukimootoriehituse eripära

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lennuki kütusekulu

Postitus Postitas Soobel »

Mäletan, et kunagi kuskil oli see jutuks, üks foorumiliige rääkis, kui kaugel TU22M-ga harjutamas käidi ja mitu kantmeetrit kütust selleks kulus. Kantmeetrid ja kaugus meelde ei jäänud, küll aga arvutuste tulemus 140ltr/100km, mis pole paha tulemus, kuna lennuk kaalub üle 100 tonni ja lendab üle 1000 km/h.

Tundub kuidagi liiga ökonoomne - äkki mõni targem teab parandada?

Ja kui meil keldris toru lõhkes ja uputus oli, laenas isa kelleltki naabrilt pumpa. See oli TU16 kütusepump ja pumpas 2 kantmeetrit tunnis. Siis imestasime jälle, et küll alles rüüpab, eriti kui on kaks mootorit ja kummalgi oma pump... Krt lennuk jõuab selle tunniga ligi 1000 km kaugusele, järelikult suudavad need pumbad ehk 400ltr 100 km läbimisega läbi pumbata. Siis ma algklassi tatina eriti mootoritest ei jaganud ega teadnud, et pumba tootlikkus ei ütle tegeliku kulu kohta midagi.

...ja hiljuti kuskil jäi silma jutt, et Fw190 kulutas 100 km peale 16ltr. Kuradi efektiivne liikur siis, otsige mõni auto, millel on 1200hj mootor, kulgeb 500km/h ja võtab 16 sajale :D

Palju tegelikult lennukid võtavad ja mis selle kulu määrab? Loogika ütleks nagu, et suure purjekujulise tiiva läbi õhu lohistamine 100km/h oleks nagu energiamahukam ettevõtmine, kui suure tiivarõhuga voolujoonelise lennuki kulgemine suuremal kiirusel? Mis lennuki lendamist üldse takistab? Ok, õhutakistus küll. Aga kui palju takistab tõstejõu tekkimine/tekitamine?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki kütusekulu

Postitus Postitas EOD »

Soobel kirjutas:
...ja hiljuti kuskil jäi silma jutt, et Fw190 kulutas 100 km peale 16ltr. Kuradi efektiivne liikur siis, otsige mõni auto, millel on 1200hj mootor, kulgeb 500km/h ja võtab 16 sajale :D...
Aga kui palju takistab tõstejõu tekkimine/tekitamine?
Lennuki kütusekulu mõõdtetakse liitrit/gallonit tunnis, mitte sajale kilomeetrile. Seda seetõttu, et lennuki kiirusnäidiku kiirus on kiirus õhu suhtes. Õhukiirusel 100 km/h ja 20 km/h taganttuulega läbib lennuk 120 km teekonna. Sama tugeva vastutuulega siis 80 km.
Kütusekulu ülikerglennukitel on 10-15 l/h, väikestel kahe-neljakohalistel üldlennunduslennukitel 25-35 l/h kanti. 1200 hj mootori puhul on jutt ikka sadadest liitritest tunnis.

Tõstejõuga kaasneb ka induktiivtakistus, mis kiiruse kasvades väheneb. Väiksemal kiirusel moodustab see suurema, suuremal kiirusel väiksema osa üldtakistusest.
Viimati muutis EOD, 16 Sept, 2010 20:15, muudetud 1 kord kokku.
Motronicus
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
Kontakt:

Re: Lennuki kütusekulu

Postitus Postitas Motronicus »

Soobel kirjutas: Mis lennuki lendamist üldse takistab? Ok, õhutakistus küll. Aga kui palju takistab tõstejõu tekkimine/tekitamine?
..ehk siis veidi aerodünaamikat. Üldist eesti keeles:
http://www.purilend.ee/purilend/alused/aerodynaamika

ja täpsemalt takistuse kohta inglise keeles:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(phys ... rodynamics
Per aspera ad astra!
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuki kütusekulu

Postitus Postitas Kilo Tango »

Motronicus kirjutas:
Soobel kirjutas: Mis lennuki lendamist üldse takistab? Ok, õhutakistus küll. Aga kui palju takistab tõstejõu tekkimine/tekitamine?
..ehk siis veidi aerodünaamikat. Üldist eesti keeles:
http://www.purilend.ee/purilend/alused/aerodynaamika

ja täpsemalt takistuse kohta inglise keeles:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(phys ... rodynamics
Vaat kus nali. Keski on minu kirjutet teksti üles leidnud :-)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hävituslennukil on täis järelpõletiga kulu 4-6 kg sekundis. Käivitamise, ruleerimise ja hoojooksu kulu suurusjärk on sajad liitrid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Motronicus
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
Kontakt:

Re: Lennuki kütusekulu

Postitus Postitas Motronicus »

Kilo Tango kirjutas:
Motronicus kirjutas:
Soobel kirjutas: Mis lennuki lendamist üldse takistab? Ok, õhutakistus küll. Aga kui palju takistab tõstejõu tekkimine/tekitamine?
..ehk siis veidi aerodünaamikat. Üldist eesti keeles:
http://www.purilend.ee/purilend/alused/aerodynaamika

ja täpsemalt takistuse kohta inglise keeles:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(phys ... rodynamics
Vaat kus nali. Keski on minu kirjutet teksti üles leidnud :-)
Esimene vist jah? Viitamine pole vist probleem?

Ei viitsinud hakata oma sõnadega seletama. Aega kah pole teist.
Per aspera ad astra!
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuki kütusekulu

Postitus Postitas Kilo Tango »

Motronicus kirjutas: Esimene vist jah? Viitamine pole vist probleem?

Ei viitsinud hakata oma sõnadega seletama. Aega kah pole teist.
Avalik materjal, mis probleeme seal olla saab. Mitmes just täpselt - seda ma ei tea. Pole oluline kah.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas von manstein »

Mis küttekulu puudutab, võiks natuke spekuleerida.

Näiteks boeing 747/400 lennukaugusega 14205km. ja kütusevaruga 241tonni., kulutab maakeeli sajale kilomeetrlle 1,7 tonni.
Kui salong oleks täis teise klassi istmeid, mahuks pardale 524 reisijat.
Inimese kohta siis 3,2 liitrit.
Sama kogus, mis 50cc. rolleriga kulgedes.
Ainult kiirusel 900km. tunnis ja kõigi mugavustega salongis.

Paradoks?
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Tere

Ma lendasin üle Atlandi 9h, tagasi 7h, sellesama 747'ega.
Ja olen lennanud Vantaast Hannoveri, lend hilines pea tund stardiga, aga maandusime õigel ajal, oli mingi Airbus 300 seeria, ja monitorid sees, mis näitasid kiirust ja kõrgust ja tempi õues...
Kui selle airbusiga maandusime, siis stjuuardess küsis selle trapi lükkaja käest, "I'm not sure of our temperatures of our skin" vms, see airbus tegi kohati üle 1100 km/h relatiivset... firma nimi oli Hapaag-Lyod...
Point ongi selles, et Turbofanidel on selline asi nagu SFC, ja reservi nagu näha on seal teinekord ka.
Ja sõltub ka tuulest seal üleval jne...
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

lennukite(vene ) mootoritüübid?

Postitus Postitas BOMBARDIER »

Tere! Teab keegi ütelda, kas II ms. ajal vene lennukitel(pommitajaid pean silmas) diiselmootoreid ka oli?




Ette tänades! :)
Kasutaja avatar
urmas
Liige
Postitusi: 80
Liitunud: 02 Mär, 2007 15:15
Asukoht: Riihimäki, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas urmas »

Pe-8 kasutati vähesel määral diislit
http://en.wikipedia.org/wiki/Charomskiy_M-40

Siit samast foorumist kunagi läbi käinud, et tossas nii jubedalt et saksa õhutõrje ei hakanud laskemoona raiskama kuna arvasid et juba põleb
olgem inimesed mitte lambad
Kasutaja avatar
Crusader
Uudistaja
Postitusi: 28
Liitunud: 05 Dets, 2005 9:27
Kontakt:

Postitus Postitas Crusader »

Ning Yer-2 ka.

После испытаний с дизельными двигателями Чаромского, в декабре 1943г. было принято решение о производстве нового варианта самолета с двигателями АЧ-30Б. Было построено около 300 машин Ер-2/АЧ-30Б, сформировавших костяк советской авиации дальних бомбардировщиков.

http://www.aviastar.org/air/russia/jer-2.php
BOMBARDIER
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 16 Okt, 2008 17:53
Kontakt:

Postitus Postitas BOMBARDIER »

Tänud, kui petlyakov pe-2 on diisel , siis olid tal ka eelsüüteküünlad, oleksin väga tänulik, kui saaks mõne suurema petylakov pe-2 ja Yermolajev Yer-2 kabiini/ kokpiti pildi!, google`ist pole ise suutnud leida :dont_know:



Lugupidamisega! :)
Kasutaja avatar
Crusader
Uudistaja
Postitusi: 28
Liitunud: 05 Dets, 2005 9:27
Kontakt:

Postitus Postitas Crusader »

BOMBARDIER kirjutas:Tänud, kui petlyakov pe-2 on diisel , siis olid tal ka eelsüüteküünlad, oleksin väga tänulik, kui saaks mõne suurema petylakov pe-2 ja Yermolajev Yer-2 kabiini/ kokpiti pildi!, google`ist pole ise suutnud leida :dont_know:



Lugupidamisega! :)
Sööstpommitaja Pe-2 ja diisel. Ei saa aru.

http://www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php?p=5389
Viimati muutis Crusader, 21 Nov, 2010 19:53, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Pikeerival pommitajal Pe-2 kasutati mootoreid М-105РА, М-105ПФ(ВК-105ПФ), М-82, ВК-107A, М-1. Diisleid sellele masinale ei paigutatud. Jer-2st ja Tšaromski diislitest sellel võid lugeda siit, artikli lõpupoole on pikk jutt

http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist