B-21
B-21
USA õhujõud otsustasid oma LSR-B pommitaja projekti nimetada B-21.
Nüüdseks võttis Boeing tagasi ka oma hankevaidlustuse, nii et tegijaks jääb kindlasti Northrop Grumman (eeldusel et projektiga ise midagi ei juhtu). Sellega seoses avaldati ka esimene kuvand, milline see välja näeb:
Huvitav on võrdlus esimeste piltidega B-2est:
f-16.net foorumis naljatati, et Northrop disainerid avastas viimasel hetkel, et hanke tähtaeg läheneb. Seejärel, nagu korralikule tudengile kohane, otsis ruttu kapi otsast välja vanad B-2 joonised, pühkis tolmust puhtaks ja kritseldas nimele ruttu "1" otsa
Huvitav on jälgida mis on mõlemal joonisel varju jäetud või hägustatud. Näiteks mootorite tiivapealsed väljalaskeavad (arvatavasti eksisteerivad ka B-21el), klaaside tagaosa jne. Pommitaja mõistes jääb saladuslikuks olulisemmaks loetav alumine külg. Samas vaadates mõlemat pildi sarnasust tundub et kellelgi on huumorimeelt.
Tegelikult erinevusi muidugi on. B-21 tuleb tõenäoliselt tiba väiksem ning kahe mootoriga. Hankes nõuti, et projekt pidi paljuski koosnema ennast tõestanud komponentidest. Kuna Pratt and Whitney õnnitles Northrop'i avalikult koheselt peale hankevõitu on nendeks mootoriteks suure tõenäosusega F135-ed. Muid tähelepanekuid vs B2: sellised õhuvõtuavad peaksid olema paremini varjatud rohkemate nurkade. Kuna tiiva tagaküljel on vähem "sakke", peaks lennuk olema ka väiksema radariristlõikega pikematel lainepikkustel.
Igaljuhul huvitav. Enamik varasemaid (ka Northrop'i enda pilte) olid pigem Cranked Kite stiilis, nagu näiteks see. Samuti on seda olnud kõik nende viimasel ajal disainitud luuredroonid ning ka X-47B. Vaidtiib on suure lennuki (ja radarivastassuse) jaoks ilmselt parem lahendus.
Pildid (ja paljuski jutt) võetud siit
EDIT: Kirjavead
Nüüdseks võttis Boeing tagasi ka oma hankevaidlustuse, nii et tegijaks jääb kindlasti Northrop Grumman (eeldusel et projektiga ise midagi ei juhtu). Sellega seoses avaldati ka esimene kuvand, milline see välja näeb:
Huvitav on võrdlus esimeste piltidega B-2est:
f-16.net foorumis naljatati, et Northrop disainerid avastas viimasel hetkel, et hanke tähtaeg läheneb. Seejärel, nagu korralikule tudengile kohane, otsis ruttu kapi otsast välja vanad B-2 joonised, pühkis tolmust puhtaks ja kritseldas nimele ruttu "1" otsa
Huvitav on jälgida mis on mõlemal joonisel varju jäetud või hägustatud. Näiteks mootorite tiivapealsed väljalaskeavad (arvatavasti eksisteerivad ka B-21el), klaaside tagaosa jne. Pommitaja mõistes jääb saladuslikuks olulisemmaks loetav alumine külg. Samas vaadates mõlemat pildi sarnasust tundub et kellelgi on huumorimeelt.
Tegelikult erinevusi muidugi on. B-21 tuleb tõenäoliselt tiba väiksem ning kahe mootoriga. Hankes nõuti, et projekt pidi paljuski koosnema ennast tõestanud komponentidest. Kuna Pratt and Whitney õnnitles Northrop'i avalikult koheselt peale hankevõitu on nendeks mootoriteks suure tõenäosusega F135-ed. Muid tähelepanekuid vs B2: sellised õhuvõtuavad peaksid olema paremini varjatud rohkemate nurkade. Kuna tiiva tagaküljel on vähem "sakke", peaks lennuk olema ka väiksema radariristlõikega pikematel lainepikkustel.
Igaljuhul huvitav. Enamik varasemaid (ka Northrop'i enda pilte) olid pigem Cranked Kite stiilis, nagu näiteks see. Samuti on seda olnud kõik nende viimasel ajal disainitud luuredroonid ning ka X-47B. Vaidtiib on suure lennuki (ja radarivastassuse) jaoks ilmselt parem lahendus.
Pildid (ja paljuski jutt) võetud siit
EDIT: Kirjavead
Viimati muutis Gideonic, 20 Sept, 2016 13:35, muudetud 1 kord kokku.
Re: B-21
Nüüd siis nime saanud "B-21 Raider"
http://www.af.mil/News/ArticleDisplay/t ... aider.aspx
Nimel pole viga, aga peab tunnistama, et mulle ei meeldi eriti kuidas kokku lepitud numbrisüsteem on "üle lastud" nii F-35 kui B-21'ega. Need oleks pidanud olema vastvavalt F-24 ja B-3
http://www.af.mil/News/ArticleDisplay/t ... aider.aspx
Nimel pole viga, aga peab tunnistama, et mulle ei meeldi eriti kuidas kokku lepitud numbrisüsteem on "üle lastud" nii F-35 kui B-21'ega. Need oleks pidanud olema vastvavalt F-24 ja B-3
Re: B-21
Täpsustaks et tootjafirma nimi on siiski ''Northrop Grumman''.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: B-21
B-52 plaanitakse jätta relvastusse 100-ks aastaks. Sellega seoses huvitavat lugemist:
1) B-52 loomisest ja arengust 1946-1952 propellerlennukist selliseks nagu see praegu on: http://aupress.au.af.mil/digital/pdf/bo ... ulsion.pdf
2) Ja mõnusat lugemist, kuidas B-52 programmi kulgemist oleks kajastatud meedias, kui aastad 1946-1952 oleks sellised nagu 2006-2012 (vihjetega POGOle, GAOle ja muudele "reformijatele", kes materdavad kõiki suuri militaarprogramme viimased 30 aastat väga sarnaselt kirjeldatule: M1, Aegis, F-22, F-35 ... ning vaikselt ka juba B-21)
osad 1, 2, 3
Pilt Palju B-52 oma arengu käigus muutus
1) B-52 loomisest ja arengust 1946-1952 propellerlennukist selliseks nagu see praegu on: http://aupress.au.af.mil/digital/pdf/bo ... ulsion.pdf
2) Ja mõnusat lugemist, kuidas B-52 programmi kulgemist oleks kajastatud meedias, kui aastad 1946-1952 oleks sellised nagu 2006-2012 (vihjetega POGOle, GAOle ja muudele "reformijatele", kes materdavad kõiki suuri militaarprogramme viimased 30 aastat väga sarnaselt kirjeldatule: M1, Aegis, F-22, F-35 ... ning vaikselt ka juba B-21)
osad 1, 2, 3
Pilt Palju B-52 oma arengu käigus muutus
Re: B-21
Sellega on tõenäoliselt nagu vaarisa kirvega - vahetatud 7 vart ja 3 tera aga muidu on ikka vaarisa kirvesGideonic kirjutas:B-52 plaanitakse jätta relvastusse 100-ks aastaks.
Re: B-21
Teist B-21 isendit asuti komplekteerima. Samas esimenegi on veel üsna poolik. Optimistlik plaan oli kunagi teha esmaled selle aasta lõpus. Hetkel arvatakse et see toimub 2022 keskpaigas.
Re: B-21
Legendaarse pommitaja B-52 eluiga on vähemalt sada aastat
https://www.err.ee/1608087847/legendaar ... ada-aastat
https://www.err.ee/1608087847/legendaar ... ada-aastat
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Re: B-21
Hämmastav on bürokraatia monstrum ja USA kaitsetööstuse kasumiahnus mis ei võimalda mõistliku hinnaga B52le paigaldada tänapäevaseid kordades effektiivsemaid ja lennuomadusi parandavaid mootoreid. ikka kasutatakse 50 aasta tagust tossavat tehnoloogiat.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: B-21
Põnev, aga nagu artikkel ütleb on tegu ikka renderdusega (reaalse angaari pildi peale) ja endiselt on enamik olulistest detailidest väga hoolega obfuskeeritud.Kilo Tango kirjutas:B-21-st on kaamera ette jäänud:
https://theaviationist.com/2020/01/31/l ... -released/
Soovitan lugeda seda blogipostitust B21 esimese avalikustatud pildi kohta, mis võrdleb seda esimese B2 avalikustatud joonistusega. B2 pildil on näiteks mootori väljalase joonistamata jäänud ja seda ei näe ka ühelgi B21 pildil, samuti ei näe pommiluuke (ma ise olen üsna kindel et B21 suudab kanda ka pikema maa õhk-õhk rakette).
Ühte teist uut muidugi näeb (põhiliselt teliku asukoht ja suurus) samas see et tegu on väiksema pommitajaga kui B2 oli teada juba varem. samuti see, et B2 ikoonilist toothpick leading-edge'i ei ole.Seda muide ei olnud plaanitud originaalses projektis vaid tekkis arendsue käigus nagu ka "saehamba" moodi tagaosa. Selle kohta põhjalik lugemine siin)
B2 esialgne disain oli palju rohkem B21 moodi (kui õhu-sissevõtud muidugi pildist välja jätta):
Re: B-21
Uus ametlik renderdus, näha ka küljeaknaid. Näevad veits naljakad välja, aga kindlasti parandavad nähtavust (mis kasvõi lennuväljal ja õhkutõustes kasulik).
Re: B-21
Viis tükki siis tootmises. Loodetav esmalend 2022.
Mõeldud asendamaks B-1 ja B-2-te, B-52 jääb jätkuvalt teenistusse.
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 52.article
https://maailm.postimees.ee/7343366/nor ... pommitajat
Mõeldud asendamaks B-1 ja B-2-te, B-52 jääb jätkuvalt teenistusse.
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 52.article
https://maailm.postimees.ee/7343366/nor ... pommitajat
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: B-21
Paistab, et tootmise ette valmistamise faasis tehakse 6 lennukit.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... eing-built
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... eing-built
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: B-21
Esimene lennuk on alustanud maapealse testimisega, alustab maapealsete ruleerimistega ja varsti on plaanis esmalend: https://www.defensenews.com/industry/te ... st-flight/
Re: B-21
Pommitaja avalikustamise üritus peaks siis toimuma homme, 2. detsembril:
https://www.defensenews.com/industry/te ... hy-bomber/
USA õhujõud väidavad et piisavalt palju erinev varasemast et klassifitseerub 6. generatsiooni lennukiks. Eks siis näeb/kuuleb
https://www.defensenews.com/industry/te ... hy-bomber/
USA õhujõud väidavad et piisavalt palju erinev varasemast et klassifitseerub 6. generatsiooni lennukiks. Eks siis näeb/kuuleb
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist