www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Sept, 2021 19:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: TM juuli 08 lk 65 FH-70 erimürsud
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 13:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2014
Asukoht: Harjumaa
..Erimürskudega on võimalik tuli ka 30 km kaugusele..
Aga nüüd...Sellistel mürskudel on taga gaasigeneraator (!!!!!!!????????) millest lähtuv gaasivool vähendab lendava mürsu aerodünaamilist takistust....

Tõsiselt? On siis Eesti KV 155mm erimürske?


Viimati muutis Würger 190G, 16 Juul, 2008 13:36, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 13:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2058
Asukoht: Tallinn
Kas sellest ka pajatati, kes puuklotse saagima hakkab? :D

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 14:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2014
Asukoht: Harjumaa
Nad vist ostavad valmis klotsid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 15:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 693
Njah see tuleb meelde ühte lugu,vat ei mäleta kas venelaste või jänkide poolt.igatahes külmasõja ajal tehti selline allveelaev valmis,mis tekitas enda ümber kas gaasi või lihtsalt õhumulli.Teatavasti õhul ju väiksem takistus kui vedelikudel ning seeläbi saavutati sellega allveelaevade kohta müstilisi kiirusei circa 400km/h! Seal oli gaasi tekitamine vist kuidagi keemiliselt lahendatud. Peamine puudus seisnes selles,et seda protsessi oli keeruline juhtida kuna tekkis kavitatsioon ning lihtsalt lõhkus laevukese ära.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 15:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 693
Muuseas kavitatsioon ongi see põhjus miks tehakse veesõidukite sõukruvi võimalikult suured kuna sel juhul saab vastava tõuke/tõmbejõu saavutamiseks kasutada madalamaid pöördeid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 16:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Senini on ainukesed teada olevad superkavitatsiooni kasutavad veealused masinad Henschel Hs 293, Henschel Hs 294 õhk-vesi raketid ja VA-111 torpeedod.Mingist allveelaevast pole küll kuulda olnud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 16:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2004 17:03
Postitusi: 746
Asukoht: Kuressaare
Äkki käib asi nii, et mürsud on puidust treitud ja viskelaeng süütab ühtlasi ka mürsu tagaosa. Mürsu kiirel lennul tekkiv õhuvool paneb selle tagaosa hõõguma ja sealt hakkab intensiivselt põlemisgaase eralduma. See tekitab mürsu taha gaasipilve, mis parandab märgatavalt mürsu aerodünaamilisi omadusi lennul.
Ongi gaasigeneraatoriga mürs valmis! :twisted: :twisted:

_________________
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 17:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 693
krt vb olid isegi torpeedod.Igatahes kuna nad kasutasid uut tehnoloogiat(oma aja kohta) siis pildil olid need pigem allveelaeva mõõtu.

Mis puutub aga müsku siis need on aktiiv-reaktiiv ehk lihtsalt öeldes tegu pigem raketiga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Juul, 2008 18:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr, 2004 13:55
Postitusi: 2071
Gaasigeneraatoriga on jah. Gaasipõleti vähendab mürsu taha tekkivat õhuvaakumit.
Ei tea, kas selline mürsk väga täpne on, kuid põhiliselt on gaasigeneraator kassettmürsule modifitseeritud.

Ise ei ole sellist mürsku näinud. Ainult õppevideost.

Seda TM artiklit pole lugenud. Ei tea, kas seal ka asjalikku juttu on kirjutatud, kuid midagi nad suurtükiväelastega ka konsluteerisid.

_________________
NK rühm Ida-Tallinnas, NK mererühm Tallinnas, NK Tallinna malev.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2008 3:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Mär, 2006 14:20
Postitusi: 77
WotS pidas ilmselt silmas venelaste torpeedot Škval:
http://en.wikipedia.org/wiki/VA-111_Shkval


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Juul, 2008 14:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2014
Asukoht: Harjumaa
Ja siin siis patendi kirjeldus:

http://www.delphion.com/details?pn10=US04846071


Kuigi
Raytheon-BAE Systems Bofors annab nats teise seletuse:

Base bleed is a solid fuel that burns in the
base of the projectile, expelling gas to reduce drag and extend range


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18 Juul, 2008 14:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33170
Mis siin nii arusaamatut on? Mürsu ainus mitte-aerodünaamiline osa on ju tema järsk tagaots, mis toodab enamiku takistusest. Lase sinna gaasi sisse, kaota vaakum ära ja lendabki kaugemale. Mingite reaktiivmürskudega tegemist ei ole. Mittejuhitavad reaktiivasjad ei ole eriti täpsed, sest veojõu sümmeetriat on raske tagada. Ehk see mürsk mingit lendavat reaktiivmiinipilduja miini ei meenuta.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18 Juul, 2008 16:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
Kapten Trumm kirjutas:
Mürsu ainus mitte-aerodünaamiline osa on ju tema järsk tagaots, mis toodab enamiku takistusest.

Aerodünaamilised jõud tekivad keha ja õhu omavahelise liikumise tagajärjel. Õhutakistus ongi põhiline lendavale projektiilile mõjuv aerodünaamiline jõud.
Üks võimalus õhutakistuse vähendamiseks oleks anda mürsule tilga kuju, kuid see suurendaks hajuvust. Seetõttu on mürskude põhja läbimõõt mitte alla 80% kaliibrist.
Mingi reaktiivtõuke tagant väljuvad gaasid Newtoni kolmanda seaduse järgi annavad, kuid see on tühine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18 Juul, 2008 18:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr, 2004 13:55
Postitusi: 2071
Tilgakujuline mürsk on põhimõtteliselt olemas - miinipildujamiin. See lendab aga põhjustatult pea poole lähemale, kui mürsk.

Uuemat tüüpi mürskudel (kasutamegi peamiselt) on põhi hoopis nõgus, mürsk ise aga tehtud pikem, mis tähendab, et esikoonus on laugjam ja õhutakistus väiksem. "Võimendatud vaakum" suurendab täpsust ja noh päris ausalt öeldes kergendab ka natuke mürskukandjate tööd, sest mürsust on parem kinni hoida. 43,5 kg on ikka ka raske. Lühikest tüüpi mürsul seda nõgu pole ja ta lendab ühtlasi lähemale.

Gaasigeneraatoriga mürsud on minuteada põhiliselt kassettmürsud (peamiselt kobarmoon granaatidena), ehk puistavad oma laadungi õhus maa-alale laiali. "Kauba" maandumise heli on nagu sajaks rahet vastu aknaplekki (1 rühmaga kiirtuld lastes keskmiselt 10-40 granaadiplahvatust sekundis hoogudena ja näiteks alasse 200x200). See võib kompenseerida ka ebatäpsust suurel laskekaugusel. FH-70 peaks siis laskma gaasigeneraatoriga aktiivmürsuga (base bleed - BB) 30 km.

_________________
NK rühm Ida-Tallinnas, NK mererühm Tallinnas, NK Tallinna malev.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt