57. leht 69-st

Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 21 Mär, 2020 12:31
Postitas Elagu Ukraina
USA olevat katsetanud hüperraketti!

https://www.dw.com/ru/%D1%81%D1%88%D0%B ... a-52862916

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 27 Apr, 2020 15:44
Postitas mb
Järjekordne venelaste imeleiutis https://www.youtube.com/watch?v=TN_Plf1qXR4 olla Süürias kaks F 35 remonti saatnud. See selleks aga paistab ,et panustavad elektroonilise sõja võimekusele seal tõsiselt.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 27 Apr, 2020 18:03
Postitas mart2
mb kirjutas:Järjekordne venelaste imeleiutis https://www.youtube.com/watch?v=TN_Plf1qXR4 olla Süürias kaks F 35 remonti saatnud. See selleks aga paistab ,et panustavad elektroonilise sõja võimekusele seal tõsiselt.
Kas mingit asjalikku kinnitust ka on? :wall:
Tundub rohkem sellise suur-venelikult "kohandatud" propagandistlik ümberjutustus artiklist, mille viite "F-35 olevikust ja tulevikust" all akf Elrik Thunderson juba 7.aprillil pani.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... ses-140202

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 27 Apr, 2020 21:00
Postitas Sugga 21
Ilmselgelt kremli propaganda kanal!

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 13 Mai, 2020 19:46
Postitas Tux
https://www.youtube.com/watch?v=ycZ0U8E5_mQ

See lugu vast sobib otsapidi ka siia, kuna jutt on omas ajas väga innovatiivsest tehnoloogiast, kuid teistpidi on see otseselt seotud Eesti ajalooga (kui moderaatorid leiavad õigema koha, siis tõstke ringi)
Jutt on sellest, et 80 teises pooles kui NSVL oli juba lagunemas, oli mereväel projekt vaiksete allveelaevade loomiseks. Tollel ajal oli suur probleem diiselallveelaevade müra ja akutehnoloogiate võimetus pikalt vee all olla. Abi saadi kosmoseprogrammist, mis oli NSVL Kuu programmi jaoks välja töötanud vesinikuga töötava kütuseelemendi. Selline kütuseelement aretati siis diiselallveelaeva peale ja katsetati seda Laadoga järvel. Paralleelselt prototüübi testimise ja arendamisega toimus ka vajaliku infrastruktuuri ehitamine Paldiskisse! S.t. sinna ehitati mahuteid vesiniku ja hapniku jaoks ja muud vajalikku, nagu kompressorjaamad, vesiniku vedeldamiseks jne.
Prototüüp suutis lõpuks olla vee all 30 päeva järjest, läbida nii 1700 meremiili liikudes täiesti hääletult umbes 2,5 sõlmelise kiirusega! Kas olete sellest midagi varem kuulnud?

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 13 Mai, 2020 20:16
Postitas Lemet
Ei kõla tõepäraselt, eriti vaadates seda, millises ummuksis venelaste anaeroobsete jõuallikate arendus on.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 13 Mai, 2020 21:41
Postitas onu juulius
Kusjuures näib, et säärane allveelaeva-projekt oli tõepoolest olemas.
http://www.deepstorm.ru/DeepStorm.files ... /S-273.htm
http://www.deepstorm.ru/DeepStorm.files ... /list.html
Tünnid paistavad olevat üsna suured, nii et läbisõit ei tarvitse olla päris bluff.
Kütuseelementide arendamine Kuu-programmi jaoks näib samuti loogiline, sest ka Apollo laevukesed kasutasid analoogseid jõuallikaid (üks säärane oleks Apollo 13 äärepealt hävitanud).
Aga allveelaevanduses oli säärane lahendus tõepoolest analooge mitteomav, jäädes üheainsa prototüübi tasemele.

Täiendus - analoogide mitteomamine pole siiski tõsi, kuna sakslased kasutavad oma samal perioodil väljatöötatud analoogse kütuseelemendiga Type 212 allveelaevu seniajani.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 13 Mai, 2020 22:15
Postitas endee
Ei osanud mujale panna infot, kuna uus Kamaz 54901 omab kabiinis jooksulinti, juhuks kui juht pole õhtuks piisavalt väsinud.
Igastahes mersu on uue kamaziga ühele poole saanud (omavad 10% aktsiatest). Actrose kabiin ja mootor on Liebherr..
Siin pikem ülevaade:
https://youtu.be/GXg13VyUC_k

Pilt

Pilt

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 17 Mai, 2020 8:25
Postitas alax

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 17 Mai, 2020 9:33
Postitas Leo
See jooksulint veoauto kabiinis kaardilugeja koha peal võib tunduda imelik, kuid tegelikult on pikamaa veoautojuhtidele suur probleem liikumatus. Veedetakse päevi ja nädalaid põhimõtteliselt autos istudes ja lamades, füüsilist koormust on vähe ja see hävitab autojuhtide tervist.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 17 Mai, 2020 10:37
Postitas Elagu Ukraina
Leo kirjutas:See jooksulint veoauto kabiinis kaardilugeja koha peal võib tunduda imelik, kuid tegelikult on pikamaa veoautojuhtidele suur probleem liikumatus. Veedetakse päevi ja nädalaid põhimõtteliselt autos istudes ja lamades, füüsilist koormust on vähe ja see hävitab autojuhtide tervist.
Kui ikka joosta tahad, siis jooksed kasvõi ümber oma veoki 5 ringi. Mingi jooksulint küll jooksma ei pane, kui muidugi ei kajastu seal jooksmise andmed seal, kust jälgitakse juhtide puhkuseaega. :D

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 17 Mai, 2020 16:51
Postitas maksipoiss
Sellel jooksulindil oleks point kui ta asuks juhi kohal, et saad sõitmise ajal joosta või kõndida :) . Aga kui nii kui nii seisma pead jääma siis võid ju väljas ka liikuda nii palju kui kulub.

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 17 Mai, 2020 19:11
Postitas nimetu
Kui ikka joosta tahad, siis jooksed kasvõi ümber oma veoki 5 ringi. Mingi jooksulint küll jooksma ei pane, kui muidugi ei kajastu seal jooksmise andmed seal, kust jälgitakse juhtide puhkuseaega. :D
Või teed nii, et auto käivitamiseks on vaja lindil 3 km ära joosta. :lol:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 17 Mai, 2020 20:52
Postitas Elagu Ukraina
nimetu kirjutas:
Kui ikka joosta tahad, siis jooksed kasvõi ümber oma veoki 5 ringi. Mingi jooksulint küll jooksma ei pane, kui muidugi ei kajastu seal jooksmise andmed seal, kust jälgitakse juhtide puhkuseaega. :D
Või teed nii, et auto käivitamiseks on vaja lindil 3 km ära joosta. :lol:
Siis teevad väsinud juhid kohe avarii. :D

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitatud: 18 Mai, 2020 10:33
Postitas Walter2
See lint seal rohkem mõeldud teeservast korjatud preilide vormishoidmiseks ..