Su-75 Checkmate

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Lemet »

Suht hea kokkuvõte maketi plussidest ja miinustest juhul, kui sellest kunagi peaks reaalne lennumasin saama.



Плюсы:
- простота и надежность, которая в целом присуща российским самолетам;
- теоретически весьма высокие ЛТХ;
- впечатляющий бомбовый отсек;
- универсальность и многоплановость конструкции, возможность применения в качестве морского или беспилотного самолета;
- хороший набор вооружения.

Минусы:
- отсутствие двигателя, который обеспечит заявленные ЛТХ;
- отсутствие денег на доработку и серийный выпуск;
- отсутствие в планах постановки самолета на вооружение в России, что не скажется положительно на продвижении самолета на мировой рынок.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas huvitun »

Lugesin eile et Venemaa sukhiu kaotas 2miljardilise lepingu prantsuse rafaelile. Ma ei mäleta detaile ja linki ka ei leia telefonis.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Kapten Trumm »

простота и надежность, которая в целом присуща российским самолетам;


Julgen selles kahelda. See võib olla omane ehk MiG-21-le, aga mitte tänapäeval.
Olen lugenud päris mitmest kohast, et mõni aeg tagasi, kui USAF kasutas õppustel "agressori" rollis ehtsaid vene lennukeid (MiG-29 ja Su-27, mida osteti kokku Ida-Euroopast ja endisest NSVL-st), siis olid omased muidu hoogsate õppuste käigus 1-2 päevased pausid põhjusel, et vene lennukid tahtsid hooldust ja remonti, ameeriklaste omad oleks edasi pannud. See oli väga tülikas ja lõppeks asendati need lennukid siis vene stiilis kamo ja viisnurkadega F-16 ja F-15-ga.

Vähemalt toona sisaldasid vene lennukid vene analoogelektroonikat, millega kaasneb tohutu juhtmete kogus (F-4 tase ja veel pealegi), mis tähendas, et kui mingi rike tekkis sel teemal, siis juhtmete lappamist jätkus terveks nädalaks. Ameeriklastel aga oli see andmevärk hoopis teisel tasemel, digitaalelektroonika, kiudoptilised kaablid jne.

Kui meenutada neid pioneeride maja raadioringi tasemel trükiplaate, mida leiti alla sadanud Kalibrite juurest, siis noh sellise elektroonikaga ei saagi töökindel asi olla.

Antud aparaadi suurim probleem on venelaste senine suutmatus valmistada vastuvõetavate lennuomadustega ühemootorilist hävitajat (stiilis F-16, Mirage jne), kuna pole piisavalt pädevat mootorit. Kahemootorilise skeemi kasutamisel väikeses keres on hinnaks pisuke lennukaugus (kui võimsus on hea - MiG-29) või rahuldava lennukauguse korral keskpärased lennuomadused (F-18). MiG-29 sündis seepärast kahe mootoriga, et venelane sai ise ka aru, et ei suuda teha lennukit, mille T/W suhe oleks üle 1,0, ja mis oleks vastuvõetavate omadustega.

Kuna MiG-29 platvorm oli väga kompromiss võimsuse suunas ja vene lennuväe sulades muutusid lennuväeüksuste vastutusalad hiiglaslikeks, sellest oli ka VF sõjalise juhtkonna eelis Su-27 platvormil.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Tux »

Hetkel ei leia enam viidet, kuid umbes 5 aastat tagasi olid venelased avaldanud pressiteate, et mingid naftaseigid (Saudid vist) olid tahtnud USA-st saada F35, aga ameeriklased olid sellest keeldunud ja seepeale oldi tehtud kokkulepe venelastega analoogse hävitaja loomiseks. Sealmaal muidugi raha jätkub ja ma ei imestaks, kui sheigid tõesti salaja seda finatseerisid.
Samas 5 põlvkonna hävitaja ei oma ainult kandilist ja F35/F22 sarnast välimust, vaid vaja on veel paari asja:
- radar ja elektroonilised vastumeetmed (millega on suured probleemid, just ilmusid materjalid sellest kuidas SU35 kaotas Egiptuses näidislahingu prantslastele just selle komponendi pärast, teine komponent oli muidugi prantslaste parem manööverdusvõime)
- termojälje kahandamiseks on vaja aktiivset jahutust, mis vajab mootori poolt genereeritavat lisavõimsust (aga koralikku mootorit pole)
- korralikku mootorit (mida pole..)

Seega on see suuresti lähiaastatel siseriiklikuks tarbimiseks mõeldud projekt.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas nimetu »

teine komponent oli muidugi prantslaste parem manööverdusvõime

See on isegi naljakam, sest vene trollid muudkui kiidavad kuidas Su-35 on parima manööverdusvõimega hävitaja maailmas ja et lähivõitluses on ei ole sellele vastast.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Venelased esitavad neid näitajaid ja väga hoolega valides, millest rääkida ja milles vakka olla.
Vene 4gen lennukite manööverdusvõime on ülihea peamiselt madalatel kiirustel (enamik neid aeroshow trikke tehakse väikesel kiirusel).
Nad suudavad püsida väga suurtel kohtumisnurkadel ja seetõttu on manöövriraadiused väikesed.

Kas sama asi kehtib ka õhulahingukiirusel, pole enam nii 1:1. Ja õhulahingut peetakse 700-1000 kmh vahemikus. Need lennushow trikid paistavad olevat tehtud nii 250-400 kmh vahemikus.

Aeglastel kiirustel nina keeramise võimes on ka F-18 üle prahi (eelkõige suure lubatava kohtumisnurga pärast), aga see on jällegi madalatel kiirustel. Kõrgetel kiirustel sellist kohtumisnurka enam arendada ei saa ja seal on F-16 parem (kuigi F-16 lubatav AoA on F-18 omast pea poole väiksem).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Lemet »

Sealmaal muidugi raha jätkub ja ma ei imestaks, kui sheigid tõesti salaja seda finatseerisid.


Finantseerisid MIDA????? Lennukit ju pole, on vaid millegi makett. Ka suvaline keskpärase tehnilise varustusega Eesti puutöökoda suudaks F-35 ja J-31 piltide ja eskiiside põhjal arhitektuursel PPP (palets, potolok, pol) meetodil taolise maketi valmis ehitada. Kuulutame selle baasil siis samuti, et oleme teinud tehnoloogilise tiigrihüppe, valmistame järgmisel aastal lendava prototüübi ja kuue aasta pärast alustame seeriatootmist... :wall:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Tux »

Leidsin tolle video ülesse, mis räägib Araabia Ühendemiraatide rahast (mitte saudide omast, vabandust!)
https://www.youtube.com/watch?v=qI8IfvlUe-M

Ajakirjanduse allikas ka:
https://www.defensenews.com/digital-show-dailies/idex/2017/02/20/russia-s-rostec-to-co-develop-5th-gen-fighter-with-uae/

Asi oli alguse saanud 2017 kus oli "13. International Defence Exhibition IDEX" üritus Abu Dhabis ja Rostehi juht oli andnud inteka USA ajakirjale "Defence News" ja teatanud, et nad teevad sheikidega koostööd täiesti uue hävitaja loomiseks, mis peaks aega võtma 7-8 aastat ja tootmine peaks toimuma emiraatides ja emiraatide jaoks. Esimene katselend peaks siis toimuma 2023 aastal.

Egiptlaste uuest lennukihankest ka, kus Su jäi kaotajaks näidislahingus
https://www.youtube.com/watch?v=UWbe-NxrB-E
https://eurasiantimes.com/rafale-vs-su-35-did-india-egypt-make-the-right-move-by-opting-for-french-rafales-over-russian-sukhois/
Viimati muutis Tux, 29 Juul, 2021 13:58, muudetud 2 korda kokku.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:...Ka suvaline keskpärase tehnilise varustusega Eesti puutöökoda suudaks F-35 ja J-31 piltide ja eskiiside põhjal arhitektuursel PPP (palets, potolok, pol) meetodil taolise maketi valmis ehitada. ...


Piltide järgi ütleks küll, et see lennuk oli märksa kõrgemas valmiduses, kui vineermakett. Need Iraani aretised käivad sinna vineermaketi kategooriasse, kuid see konkreetne tükk tundus siiski olevat alumiiniumist.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas nimetu »

Need Iraani aretised käivad sinna vineermaketi kategooriasse, kuid see konkreetne tükk tundus siiski olevat alumiiniumist.

Osad Iraani aretised on võimelised oma jõul ruleerima. See on astme jagu kõvem kui antud aretise puhul.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Piltide järgi ütleks küll, et see lennuk oli märksa kõrgemas valmiduses, kui vineermakett. Need Iraani aretised käivad sinna vineermaketi kategooriasse, kuid see konkreetne tükk tundus siiski olevat alumiiniumist.


Ilmselt on tegemist maketiga tuulekanali katsetusteks, neid papist ja vineerist hästi ei saa teha, õhuvoolud on karmid ja laguneb ära.
Tuulekanali katsetusteks seepärast, et veenduda, kas taoline aparaat saab üldse lennata ja kas on juhitav.
Tänapäeval neid eksperimente inimestega ei tehta isegi Venemaal.

Eks varsti telest näeme, mida see teeb. MAKSil vaevalt võltslendu teha saab, lääne pressi on liiga palju selleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas nimetu »

Ilmselt on tegemist maketiga tuulekanali katsetusteks, neid papist ja vineerist hästi ei saa teha, õhuvoolud on karmid ja laguneb ära.

Ei ole.
Tuuletunneli katsetusi tehakse üldiselt vähendatud suurusega mudelite peal, mis on terasest või alumiiniumist, vahel ka plastikust.
Ülehelikiiruse tuuletunnelid on piiratud mõõtmete ja väga suurte võimsusnõuetega. Seal lihtsalt pole võimalik täissuuruses maketti kasutada.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Dr.Sci »

nimetu kirjutas:
Ilmselt on tegemist maketiga tuulekanali katsetusteks, neid papist ja vineerist hästi ei saa teha, õhuvoolud on karmid ja laguneb ära.

Ei ole.
Tuuletunneli katsetusi tehakse üldiselt vähendatud suurusega mudelite peal, mis on terasest või alumiiniumist, vahel ka plastikust.
Ülehelikiiruse tuuletunnelid on piiratud mõõtmete ja väga suurte võimsusnõuetega. Seal lihtsalt pole võimalik täissuuruses maketti kasutada.
Sa võid ju tunneli ja mudeli suurust vähendada aga see pole ikka see kui sa ka õhumolekulide suurust ei vähenda. Vähendatud mudeli poolt ja tegelikus olukorras tekkivad õhukeerised jms siiski üksjagu erinevad.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas Gideonic »

Tux kirjutas:
Asi oli alguse saanud 2017 kus oli "13. International Defence Exhibition IDEX" üritus Abu Dhabis ja Rostehi juht oli andnud inteka USA ajakirjale "Defence News" ja teatanud, et nad teevad sheikidega koostööd täiesti uue hävitaja loomiseks, mis peaks aega võtma 7-8 aastat ja tootmine peaks toimuma emiraatides ja emiraatide jaoks. Esimene katselend peaks siis toimuma 2023 aastal.


See asi on ka põhjus miks Sukhoi reklaamvideos esimese asjana näidati Araabia Ühendemiraatide pilooti kes saab sõnumi mobiilile ja läheb oma Su-75'e. Sellegipoolest see arendus jäi katki niipea kui USA otsustas, et ikakgi müüb neile F-35t. AÜE on F-35e pikalt noolinud aga Iisraeli survel USA väga ei tahtnud müüa. Ei imesta üldse kui venelastega semmimine oligi lihtsalt viis et ameeriklasi survestada (loobuti ju projektist koheselt kui USA nõusoleku andis)
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Su-75 Checkmate

Postitus Postitas TTA »

Dr.Sci kirjutas:
nimetu kirjutas:
Ilmselt on tegemist maketiga tuulekanali katsetusteks, neid papist ja vineerist hästi ei saa teha, õhuvoolud on karmid ja laguneb ära.

Ei ole.
Tuuletunneli katsetusi tehakse üldiselt vähendatud suurusega mudelite peal, mis on terasest või alumiiniumist, vahel ka plastikust.
Ülehelikiiruse tuuletunnelid on piiratud mõõtmete ja väga suurte võimsusnõuetega. Seal lihtsalt pole võimalik täissuuruses maketti kasutada.
Sa võid ju tunneli ja mudeli suurust vähendada aga see pole ikka see kui sa ka õhumolekulide suurust ei vähenda. Vähendatud mudeli poolt ja tegelikus olukorras tekkivad õhukeerised jms siiski üksjagu erinevad.



Samas asi on ka vist skaalas. 1/4 ja 1/2 mudeleid on ju aeronautikas kasutatud aastakümneid tuuletunnelites, vähemalt eeluuringuteks. Võin ka muidugi eksida, postitan puhtalt mälu pealt.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist