JimLaheyUnlimited kirjutas: ↑24 Mär, 2023 10:21
Video oli tõesti väga humoorikas nagu tal alati. Kuigi tekkisid mõned küsimused, millele googel väga ei oska vastata - on tõesti mingit seost vana saksa IIMS aegse tiigri-mootoriga? See oleks küll äärmiselt irooniline
Armata mootoril ja Tiigritel olnud Maybachi bensiinimootoritel on ühist ainult niipalju, et mõlemad on kolbidega sisepõlemismootorid.
See, et see Armata X-kujuline super-puper kompaktmootor pole venelastel töökindel, oli ette arvata.
Pidanuks jääma traditsioonilise V-12 diisli juurde. Mina oleks tegelenud juba aastakümneid toodetud V-2 põhise 38,8 liitrise V-12 diiselmootori edasiarendusega, kaasates sinna vajadusel lääne komponentide tootmist oma riigis ning moodsamaid lahendusi nagu elektroonika ja turboülelaadimine.
Sakslased võtavad veel väiksema töömahuga MTU diiselmootorist eriliste probleemideta 1500 hobujõudu, pole mingeid imedisaine vaja.
V-2 tüüpi mootorile tuleb luua uus väntvõll ja uued kolvid-kepsud, kaotades ära selle WWII eelse eri käigupikkusega silindriridade probleemi ja siis hakkab see mootor ka vastu pidama paremini. Ehk pole mootoriplokki muuta vajagi, kuigi pole erilist põhjust teha tankimootor alumiiniumplokiga, võib vabalt malmist olla. Kuna mootor on pärit lennundusest, on sellel juba 4 klappi silindri kohta ja kaks nukkvõlli silindrirea kohta - hingamine on hea ja kui lisada ülelaadimine, tulevad ka võimsused, kui väntmehhanism vastu peab.
Kunagi oli vene tankimootorindus lausa teed näitav (V-12 diiselmootor tanki taga, koos ülekandega), mis on tänaseks normiks saanud, ise nad eksperimenteerima asusid. Sakslased ja britid tegelevad taolise, vastavalt MTU ja Perkinsi mootoritega siiani.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.