Tervist!
Üks hea tuttav tunneb huvi Eestis kasutuses olnud Junkers F-13 lennukite vastu - võimalik et on mõni leht internetis, kust võiks täpsemat infot leida?
No ja eriti fotosid, kui neid peaks olemas olema. Samuti veel küsimus teliku kohta - kas Eestis kasutusel olnud F-13 olid ratastel või pontoonidel?
Tänud ette, Urmas.
Junkers F-13 Eestis.
Kunagi sai albumisse riputatud üks posu Aeronaudi pilte, mis maha müüa tahtsin.
http://www.album.ee/?o=316969071
Pildid on endiselt alles ning ega ma neid nii väga nüüd müüa ka ei taha
Seal on üleval suht lahjad skännid. Kui on huvi detailide, paremate skännide või ka tõesti mõnede piltide ostmise vastu - saame vast kaubale
http://www.album.ee/?o=316969071
Pildid on endiselt alles ning ega ma neid nii väga nüüd müüa ka ei taha
Seal on üleval suht lahjad skännid. Kui on huvi detailide, paremate skännide või ka tõesti mõnede piltide ostmise vastu - saame vast kaubale
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Väga huvitavad pildid. Siit vist ka näeb, et rattaid vahetati pontoonide vastu ja vastupidi, piltidel E-15 nii pontoonide kui ratastega. Kellele need E- tähisega lennukid aga kuulusid?
Production listis on näiteks E-16 algul Aeronaudi, seejäel aga Lufthansa kirjas:
J0757, JU F13
AERONAUT, E-16, 1925, named 'Stein-Schmätzer'
JUNKERS LVAG, D-247, 1925
LUFTHANSA, D-247, Jan. 26
DERULUFT, RR-41, Jun. 28, leased
LUFTHANSA, D-247, Jun. 29
LUFTHANSA, D-OPAH, 1934
Aero omad veel peale selle, aga need olid Soome registris.[/url]
Production listis on näiteks E-16 algul Aeronaudi, seejäel aga Lufthansa kirjas:
J0757, JU F13
AERONAUT, E-16, 1925, named 'Stein-Schmätzer'
JUNKERS LVAG, D-247, 1925
LUFTHANSA, D-247, Jan. 26
DERULUFT, RR-41, Jun. 28, leased
LUFTHANSA, D-247, Jun. 29
LUFTHANSA, D-OPAH, 1934
Aero omad veel peale selle, aga need olid Soome registris.[/url]
-
- Liige
- Postitusi: 274
- Liitunud: 27 Okt, 2005 13:48
- Kontakt:
Lennukite individuaalsed ajalood samal Ju F-13 lehel, ainult vähe teise lingi all
http://www.ju-f13.de/F13/werknr.htm
Sealt on enam-vähem näha, kuhu ning kuidas lennukid liikusid. Polnud ju mingi eriline saladus, et Aeronaut oli tegelikult saksa lennukiehitusfirmade käepikendus Eestis, kes siis oma kapitali "sissemakseid" tegid lennukite näol. Algul oli selleks Sablating, hiljem võttis Junkers üle.
Aeronaudi lennukid olid kõik Eesti registris. Tegelik omandisuhe aga nii keeruline, et väljastpoolt inimesed sellest aru ei saanudki. Mingi aja pärast värviti lihtsalt registritunnused üle ning lennuk läks mõne teise riigi Junkersi kontserni lennuliini teenindama. Või siis vastupidi...
Need omandisuhted ja segased lennukite liikumised olid ka üheks põhjuseks, miks Aeronaut hiljem likvideeriti...
http://www.ju-f13.de/F13/werknr.htm
Sealt on enam-vähem näha, kuhu ning kuidas lennukid liikusid. Polnud ju mingi eriline saladus, et Aeronaut oli tegelikult saksa lennukiehitusfirmade käepikendus Eestis, kes siis oma kapitali "sissemakseid" tegid lennukite näol. Algul oli selleks Sablating, hiljem võttis Junkers üle.
Aeronaudi lennukid olid kõik Eesti registris. Tegelik omandisuhe aga nii keeruline, et väljastpoolt inimesed sellest aru ei saanudki. Mingi aja pärast värviti lihtsalt registritunnused üle ning lennuk läks mõne teise riigi Junkersi kontserni lennuliini teenindama. Või siis vastupidi...
Need omandisuhted ja segased lennukite liikumised olid ka üheks põhjuseks, miks Aeronaut hiljem likvideeriti...
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: A.T ja 1 külaline