www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 04 Dets, 2021 8:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 846 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 57  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 16:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Veebr, 2011 19:30
Postitusi: 94
Skandinaaviast ja Soomest.
Norra on muidugi erijuhtum, aga viimane lõik ka Soome trendidest.
https://www.err.ee/1229233/norras-uleta ... -muugimahu

Hiina ja India puhul on määrava tähtsusega ka saaste.
Panen küll puusalt, aga kas nt. Pekingis ei olnud mingid piirkonnad/ajad sisepõlemis transpordile keelatud. Et inimesel oli valida, kas käib jala või sõidab elektriga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 17:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33800
Meil saaste ilmselt teemaks ei muutu, täna on Tallinna õhk tuntavalt puhtam kui 1995, kuigi autosid on rohkem.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 17:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2011 22:13
Postitusi: 675
Need diisel-hübriid bussid oli mingi imelik vahepealne käik. Ei õigustanud ennast peaagu üldse. Praegused uued bussid on gaasiga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 17:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2767
Ma arvan et kui minna rahvaarvult tagasi mõistlikule tasemele (1800-1900), jaguks nii bensiini, kui elektrienergiat... ja sõjad oleks ikka sama verised.
Manus:
130.png
130.png [ 303.74 KB | Vaadatud 1146 korda ]

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 18:14 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 25 Aug, 2019 15:13
Postitusi: 520
Kapten Trumm kirjutas:
Bensiinimootoriga "hübriid" ongi ju Jaapani enda tööstuse vaimusünnitis, madala kasuteguriga bensiinimootor kokku pandud hübriidajamiga. Kütusekulu sama, mis samasuurel VW Golf diislil, samas Golf läheb palju paremini edasi ja kiirteekiirustel võtab vähem kütust kui nt Prius.


On mis ta on aga niimoodi ta on, eks kaevatakse sellele hübriidile auku kauem aga jõutakse ka lõpuks selleni. Ei mäleta täpselt, aga sealgi neid hübriidegi proovitakse pistiku omadeks lükata. Selle priuse ja Golfi asjaga aga küll nõus ei ole. Isegi odavaim uus Prius teeb Golfile puuga ära. Seega ei oska öelda kus akf need numbrid saanud on võib-olla soovib minugagi neid jagada.

https://carbuzz.com/compare/toyota-priu ... -automatic


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 18:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 3043
Toyotal hübriididel huvitav kütusekulu mõõtmise süsteem Driveco, ehk siis arvesse läheb ainult liikumisel kulutatud kütus: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... d-kliente/
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 22:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Dets, 2012 23:01
Postitusi: 1287
Teemast hälbinud postitustele õigem koht leitud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 22:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 505
Some kirjutas:
Toyotal hübriididel huvitav kütusekulu mõõtmise süsteem Driveco, ehk siis arvesse läheb ainult liikumisel kulutatud kütus: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... d-kliente/
Aga muidu huvitaks küll, mis Priuse reaalne kütusekulu Tallinn-Tartu-Tartu oleks. Kia Optima diisliga olen ka 4,8 liitriga sajale ära käinud.


Priusega tehti kohe alguses tiir ümber palli ära ja kütuse kulu oli vist 2,84 liitrit sajale.

Olen Octaviaga Jurmalas ära käinud 3,8 sajale.

Aga kuidas see kõik sõjandusse puutub, mis veel 50 aastat sõidab vedelkütusega edasi...?

_________________
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Jaan, 2021 23:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 3043
davidsoniharald kirjutas:
Aga kuidas see kõik sõjandusse puutub, mis veel 50 aastat sõidab vedelkütusega edasi...?


Täpselt nii palju puutubki - vedelkütusele puudub sõjanduses alternatiiv. Seda läheb vaja isegi kaasaoleva elektroonika laadimiseks.

Kommertsveokid tulevikus - need, mis linnas liiguvad on kas elekter või biogaas, pikka distantsi sõitvad asjad hakkavad kasutama, kas vesinikku või mõnda liiki vedelgaasi.

Isiklikud sõidukid - elekter ja/või kütuseelement, biogaas.

St, ma ei usu, et elekter tulevikus ainsaks transpordivahendite energiaallikaks jääb.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2021 0:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 3151
Lihtsalt OT Toyotade ja hübriidide jätkuks
Omades kogemust eelmise ja viimase hübriid RAV4, kui ka tavalise bensiinimootoriga RAV4 eelmise ja viimase variandiga, võin omalt poolt lisada, et vana hübriid RAV4 ja vana tavalise RAV4 bensunäitude vahel oli linnas kolossaalne erinevus, tavaline bensukas võttis 14 l/100, hübriid tõesti mainitud 7,5 l/100, kuigi hübriidi hind oli jube kirves. Uuel RAV4 on hübriidi reaalne bensukulu jäänud praktiliselt samaks, mina sain linnas 7-7,5 l/100, kuid uus bensukas on vanast võimsam ja ökonoomsem ehk keskmiseks linnas tuli 10 l/100-le. Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt? Samas Toyotadel on üldse huvitavad bensukulu näidud, viimane Avensis võttis linnas 10 l/100 ja üllatus üllatus tuliuus bensukas Corolla võtab samapalju ehk linnamaasturi puhul on nad teinud olulise edasimineku, kuid tavamootoriga väikeautode kohalt lootusetult maha jäänud? Inimest, et ostab väikeautot vaatab ikkagi hinda ja normaalsema kütusekuluga hübriid Corolla jääb kalliks, samas tava Corolla tehaseandmed kütusekulu kohta on tõele sama lähedal, kui USA president Trump :D . Ühesõnaga jääb natukene arusaamatuks Toyota poliitika ja eraelus eelistaksin ikka kesklassi sakslaste uuemat toodangut :D :D :D

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2021 11:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Dets, 2009 23:35
Postitusi: 292
https://www.hs.fi/talous/art-2000007719660.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000007715588.html

Soome trende ka: esimene artikkel sellest, et hübriidide ja elektriautode müük on Soomes olulisel suurenenud. Teine artikkel isegi huvitavam, kuidas tuuleenergiast plaanitakse diislit valmistama hakata: elektrülüüsil vesiniku tootmine ning siis kas õhust või tehasest tuleva CO2-ga kütuste tootmine. Võib-olla polegi sisepõlemismootor veel surnud.

_________________
otsin puude taga metsa


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2021 11:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2648
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Kokkuvõtvalt uue RAV4 tavalise bensumootoriga on saavutatud juba tunduvalt parem tulemus ehk kas hübriid on oma kallimat hinda väärt?

Hübriidi eelised tulevad linnasõidul välja ja eks algselt Prius selleks loodigi - lisaks muidugi California oma rangete saastenormidega. Maanteel neelab kütust nagu iga teinegi bensukas.
Mul Aurisega kogemused ja töökohas erinevaid liikureid peetud aga nii väikeste pidamiskuludega masinat pole olnud varem au omada. Kui oskad sõita siis saab hübriidiga linnas ca. pool teekonnast ka puhtalt el. jõul sõidetud. Linnakulu keskmiselt 3,5-4 kanti.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2021 13:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 2989
Asukoht: Tallinn
Sõjanduses ja päästemasinatel ilmset niipea vedelkütustele alternatiivi ei ole, sest need peavad iga ilmaga käima minema ja jaksama pikalt töötada, võimalik, et PR-trikina pannakse neile peale mingi süsteem, millega esimesed kümned kilomeetrid saab ökolt liikuda, kuid siis, kui on vaja kõrvalisemas kohas pikemalt pumpasid käitada, pannakse ikkagi diisel tiksuma. Selles Hesari artiklis, millele ERR viitab, on huvitav lause Soome olukorrast - MYÖS Suomessa sähköautojen suosio kasvoi viime vuonna. Täyssähköautojen ja ladattavien hybridien osuus ensirekisteröinneistä oli viime vuonna yhteensä 18 prosenttia, ilmenee Autoalan Tiedotuskeskuksen maanantaina julkaisemasta tilastosta. Muiden hybridien osuus kohosi 19 prosenttiin. Viime vuonna Suomessa myydyistä henkilöautoista 4,4 prosenttia oli täyssähköautoja. Vuonna 2019 osuus oli 1,7 prosenttia rekisteröinneistä. Ehk siis täiesti elektri peal töötavaid ja laetavaid hübriide oli möödunud aastal registreetitud uutest autodest 18 %, kusjuures täiesti elektriautosid 4%, kui ülemöödunul 1,7%. Nii et % on tõus märgatav, kuid reaalarvudes mitte eriti, sest uute autode müük üldse kukkus kolinal. Norras on tõesti ka tänavapildis märgata, et kalleid elektriautosid on palju enam ka kõrvalisemates kantides, siin on neid peamiselt suurte linnade rahajõmmidel, sest auto hind ületab 2-3 x keskmise, mis on 20-25000 € uue auto puhul. Samas nähakse kõvasti vaeva laadimispunktidega, nii Prisma parkimismajas kui Lidli parklas on sellised olemas, mis reeglina tühjad. Naaberlinna mehed teadsid rääkida, et veel suvel oli neil rohkem laadimispunkte kui elektriautosid. Eile juhtusin ka nägema, millise autoga siis Prisma parkimismajja laadima tuldi, oli selline 700 sarja hybriid BMW. Elektriautode probleemiks on jätkuvalt ropp hind ja see, et maakondades peavad inimesed ka 200 km tööle ja koju sõitma ilma vahepeal autot laadimata ja kodus ootab elektrivõrk, mis paari elektriauto samaaegse laadimise peale korgid läbi kõrvetab. Kui keskmise elektriauto hind on 20-25000 ja sellega saab rahulikult 2-3 päeva talvel laadimata sõita, siis muutub ka populaarseks. Seni on peamiselt linnasakste mänguasi. Kui näiteks Helsingis liiklemine sisepõlemismootoriga ära keelata, ei muuda see midagi maakatel nagu mina, kes käivad sealkandis paar korda aastas. Kesklinnas nagunii parkimine keeruline ja auto jääb äärelinna metroo või bussiliini juurde, millega siis kulgetakse siselinna oma asju ajama. Suurriikidel, mille hiigellinnades õhk on suhteliselt jälk ja heitgaasides küllastunud, on kindlasti suur motivatsioon kõik tossutajad ära keelata, siin maailma serva peal ei ole see eriti probleem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2021 14:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 429
Asukoht: Saaremaa
TS laevad selle aasta märtsis kiitles, et neil Eesti esimene akutoitel sõitev laev. Tegelikult on seda hoopis PVL-203 RAJU ja seda juba 2018 aastast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2021 14:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 3043
Kirs kirjutas:
TS laevad selle aasta märtsis kiitles, et neil Eesti esimene akutoitel sõitev laev. Tegelikult on seda hoopis PVL-203 RAJU ja seda juba 2018 aastast.


Kas need kaks Volvo Pentat on ainult akude laadimise jaoks või suudavad ilma elektrimootrite abita ka laeva liigutada?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 846 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 57  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt