www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Juun, 2021 1:54

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 545 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: EV energia ja julgeolek
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2021 9:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32357
Viimases Autolehes oli pikem ekspertiment avalike kiirlaadijate teemal, kust selgus, et kiirlaadijad annavad tegelikult välja vaid murdosa sellest laadimisvoolust, mida korpusele kirjutatu lubab.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: EV energia ja julgeolek
PostitusPostitatud: 13 Apr, 2021 10:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2618
Pigem autod ei suutnud vastu võtta, akud hakkasid üle kuumenema jms... Aga nõme küll kui maksad kVh eest kaks korda kallimat hinda aga energiat niriseb superlaadijast ikka samas tempos kui tavalaadijast.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 28 Apr, 2021 12:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2618
https://epl.delfi.ee/artikkel/93264625/ ... -automaksu

"Professor Dago Antov: transpordiamet lubas teede remondiks rekordsummat, kuid saime miinimumi. Vajame automaksu!"

"Teede Tehnokeskuse analüüsi kohaselt jõuab teedevõrgu arendusvõlg 2030. aastaks 2,159 miljardi euroni ning teede remondivõlg on juba praegu üle 700 miljoni euro. Ning need numbrid isegi ei puuduta kohalikke teid, mis on kõige viletsamas seisus, vaid ainult riigile kuuluvaid teid."

"Eesti kehvade teede peamine probleem ongi sügav alarahastus. Kui riik ühendas 2015. aastal kütuseaktsiisi laekumise teehoiu rahastamisest lahti, siis kadus ainuüksi riigiteede korrashoiust üle 600 miljoni euro. Aktsiisi laekumise ja teeremondi taasühendamine annaks võimaluse olukorra ajutiseks taastumiseks.

Samas bensiini- ja diiselautode asendumisel elektri- ja hübriidautodega kuivab tulevikus ka kütuseaktsiis kokku ning mahajäämuse vähendamiseks tuleb leida uus rahastamisallikas. Eesti on üks väheseid Euroopa riike, kus pole automaksu. Karta on, et varem või hiljem tuleb see ka meil paratamatult alla neelata."

========

Ma ei saa küll väga hästi loogikast aru, samamoodi nagu valitsus praegu kasutab kütuseaktsiisi pensionite maksmiseks, samamoodi tõenäoliselt ei pruugi ka automaks teederemonti jõuda.
Ning jah - kui elektrsõidukid hakkavad suurt osa sõidukipargist moodustama siis kindlasti leiutatakse miski valem kuidas riik nende pealt makse teenida saab. Praegu ju elektriga sõitjal sisepõlemismootorite suhtes kõva maksueelis...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2021 14:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32357
Automaksu on võimalik teha kahte moodi - erinevate sihtmärkidega.

Uue auto maks nagu Soome autovero, mis sõltub sõiduki jalajäljest, stimuleerib ostjat pidama autot kauem (kasutama säästlikumalt) ja ostma ökonoomsemaid autosid.

Iga-aastane automaks nagu Saksamaal, represseerib kõiki, ka pensionäri 40 aasta vanust Ladat ja mõne autohuvilise autoparki, mis sõidab kokku ehk 1000 km aastas.

Kuid auto jalajälg pole ainult CO emissioon. Meil näiteks, kus liisinguauto on lihtsalt kättesaadav, toob see kaasa auto mittesäästliku kasutamise ja iga 3-4a takka uue auto ostmise. See on samuti jalajälg.

Mul on nt paar autot, mis võtaks iga autohuvilise peopesad higiseks ja mis sõidavad võibolla 1000 km aastas. Miks peaks sellist asja represseerima? Taolised sõidukid on enamasti võimsad ja suure jalajäljega. Samas mingi Nissan Micra 1.0 suhteline Co2 emissioon on küll paberil väike, kuid läbisõit suur, teede lõhkumine ja looduse saastamine on suuremad. Miks peaks mind rohkem represseerima kui rohkem saastavat Nissani meest?

Ühesõnaga, siin on palju küsimusi, ei lahenda loosungiga "vajame automaksu".

:dont_know:

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2021 14:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6083
Tsiteeri:
Iga-aastane automaks nagu Saksamaal, represseerib kõiki, ka pensionäri 40 aasta vanust Ladat ja mõne autohuvilise autoparki, mis sõidab kokku ehk 1000 km aastas.

Autohuvilised saavad õnneks hooajaliselt maksta. Tähendab, et kui sõidukit kasutatakse näiteks ainult suvekuudel, siis makstakse nende kuude eest. Vanematel autodel (30+ aastat) on veel eraldi soodustus.
Muidu on selline maks tõesti üsna tülikas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 545 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 33, 34, 35, 36, 37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt