ruger kirjutas:Soomes tehti test elektriauto kasutamine vs bensiini-diiselauto kasutamine.
Elektriauto ülalpidamine on muutunud Soomes kohati kallimaks kui bensiini- või diiselmootoriga sõidukiga liikumine. Kallimaks osutub see siis, kui kasutatakse avalikke kiirlaadimispunkte kõrge rändlushinnaga, kirjutab Ilta-Sanomat.
272 eurot maksnud kiirlaadimisega suutis auto sõita kõige rohkem 80 kilomeetrit. Bensiini- või diiselmootoriga autoga saab 100 kilomeetrit läbida vaid 12 euro ees.
https://elu24.postimees.ee/7367072/soom ... e-kutusega....
Maailmas pole haruldane ka see, et laadija asub tasulise parkimise alal ja auto laadimise aja eest tuleb tasuda ka päris krõbedat parkimistasu ja kui auto ei võimalda kiiremat laadimist, siis peab parkimise eest rohkem maksma.
Tulevikku vaatavalt peaks arvestama ka seda, et tänapäeval elektriautot laadides ei sisaldu autoakusse laetud energias kütuseaktsiisi, mis tanklast kütust ostes sisaldub liitri hinnas (suurem osa maksumusest).
Aga vara rõõmustada, sest praegu müüdavatel autodel on sisse ehitatud teemaksu kogumise süsteemi valmidus, et kui vedelkütusest enam vajalikku summat ei kogune on kerge e-autosid ka kodusest elektrivõrgust laadimisel maksustada.
(Müügikuulutustes on veel näha vanemaid autosid, mida saab koduse "salaelektriga" maksuvabalt laadida.)
Maksustamise teeb põhjamaises külmas kliimas keerulisemaks see, et kuna akud peavad olema normaalseks tööks teatud temperatuurivahemikus siis kuidas eristada talvel pikemalt seisva auto akude soojendamiseks kuluvat energiat ja salongi soojendamisele kuluvat energiat. (Kui leitakse vajalik olema seda üldse eristada.)
Isegi kui e-auto seisab, siis tuleb vähemalt kord kuus tema akusid laadida.
Jättes auto talvel (reisile minnes) kaheks nädalaks lennujaama väliparklasse, võib juhtuda et tagasitulles on aku nii tühi, et isegi uksed ei avane.
(Tallinnas suri üks Tesla maaalusesse parklasse, nii et veeti treilal Rootsi esindusse uste avamiseks.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.