Soomes tavaline vaatepilt, pigem isegi reegel (isegi vanades majades):
igal parkimiskohal on AC pistik, 16 amprit pakuks.
Laeb aeglaselt , aga palju keskmine linlane päevas maha sõidab?
3.7 kw kodupistik 16A laeb ca 29km sõiduulatust tunnis => õhtu 7st hommiku 7ni ca 350km
järgmise päeva sõitudeks (viide allpool)
Veel pessimistidele:
https://dspace.emu.ee/xmlui/bitstream/h ... A2020_EK_täisteks.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Ülalpool toodud tulemused näitavad, et sellistes regioonides nagu Harjumaa, Tartumaa ja Ida-Virumaa, kus elektritarbimine on suur ning elektrivõrgud on projekteeritud koormuse varuga, elektriautode mõju elektrivõrkudele pole suur- elektrikoormuse kasv laadimise ajal on alla 5%. Samal ajal sellistes maakondades, kus elektritarbimine on madal (Jõgevamaa, Põlvamaa) elektriautode arvu kasv võib suurendada elektrikoormusi rohkem kui 10% võrra. Antud uuring on näidanud et, juhul kui elektriautode osakaal Eestis jääb vahemikku 10–30% kogu sõiduautode arvust, see mõjutab elektrisüsteemi vähesel määral, välja arvatud mõned alad kus jaotusvõrkude ümberehitamine võiks osutuda vajalikuks
Arvutused näitasid, et Tartus eraisiku elektriauto kuulub keskmiselt 2,56 kW∙h. elektrienergiat päevas, sellest tuleneb, et igapäevaseks laadimiseks piisab aeglast laadijat (16A), see tähendab et Tartus eraisikute elektriautode laadimiseks kortermaja autoparklas ei pruugi olla liiga võimsat laadijat.
Väga suur osa sõiduautodest võiks olla tulevikus elektrilised ja ülejäänud osa (pistiku?)hübriidid. Küsimus on lihtsalt rahas.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi