K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Viimases Autolehes oli pikem ekspertiment avalike kiirlaadijate teemal, kust selgus, et kiirlaadijad annavad tegelikult välja vaid murdosa sellest laadimisvoolust, mida korpusele kirjutatu lubab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4083
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Some »

Pigem autod ei suutnud vastu võtta, akud hakkasid üle kuumenema jms... Aga nõme küll kui maksad kVh eest kaks korda kallimat hinda aga energiat niriseb superlaadijast ikka samas tempos kui tavalaadijast.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4083
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

https://epl.delfi.ee/artikkel/93264625/ ... -automaksu

"Professor Dago Antov: transpordiamet lubas teede remondiks rekordsummat, kuid saime miinimumi. Vajame automaksu!"

"Teede Tehnokeskuse analüüsi kohaselt jõuab teedevõrgu arendusvõlg 2030. aastaks 2,159 miljardi euroni ning teede remondivõlg on juba praegu üle 700 miljoni euro. Ning need numbrid isegi ei puuduta kohalikke teid, mis on kõige viletsamas seisus, vaid ainult riigile kuuluvaid teid."

"Eesti kehvade teede peamine probleem ongi sügav alarahastus. Kui riik ühendas 2015. aastal kütuseaktsiisi laekumise teehoiu rahastamisest lahti, siis kadus ainuüksi riigiteede korrashoiust üle 600 miljoni euro. Aktsiisi laekumise ja teeremondi taasühendamine annaks võimaluse olukorra ajutiseks taastumiseks.

Samas bensiini- ja diiselautode asendumisel elektri- ja hübriidautodega kuivab tulevikus ka kütuseaktsiis kokku ning mahajäämuse vähendamiseks tuleb leida uus rahastamisallikas. Eesti on üks väheseid Euroopa riike, kus pole automaksu. Karta on, et varem või hiljem tuleb see ka meil paratamatult alla neelata."

========

Ma ei saa küll väga hästi loogikast aru, samamoodi nagu valitsus praegu kasutab kütuseaktsiisi pensionite maksmiseks, samamoodi tõenäoliselt ei pruugi ka automaks teederemonti jõuda.
Ning jah - kui elektrsõidukid hakkavad suurt osa sõidukipargist moodustama siis kindlasti leiutatakse miski valem kuidas riik nende pealt makse teenida saab. Praegu ju elektriga sõitjal sisepõlemismootorite suhtes kõva maksueelis...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Automaksu on võimalik teha kahte moodi - erinevate sihtmärkidega.

Uue auto maks nagu Soome autovero, mis sõltub sõiduki jalajäljest, stimuleerib ostjat pidama autot kauem (kasutama säästlikumalt) ja ostma ökonoomsemaid autosid.

Iga-aastane automaks nagu Saksamaal, represseerib kõiki, ka pensionäri 40 aasta vanust Ladat ja mõne autohuvilise autoparki, mis sõidab kokku ehk 1000 km aastas.

Kuid auto jalajälg pole ainult CO emissioon. Meil näiteks, kus liisinguauto on lihtsalt kättesaadav, toob see kaasa auto mittesäästliku kasutamise ja iga 3-4a takka uue auto ostmise. See on samuti jalajälg.

Mul on nt paar autot, mis võtaks iga autohuvilise peopesad higiseks ja mis sõidavad võibolla 1000 km aastas. Miks peaks sellist asja represseerima? Taolised sõidukid on enamasti võimsad ja suure jalajäljega. Samas mingi Nissan Micra 1.0 suhteline Co2 emissioon on küll paberil väike, kuid läbisõit suur, teede lõhkumine ja looduse saastamine on suuremad. Miks peaks mind rohkem represseerima kui rohkem saastavat Nissani meest?

Ühesõnaga, siin on palju küsimusi, ei lahenda loosungiga "vajame automaksu".

:dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas nimetu »

Iga-aastane automaks nagu Saksamaal, represseerib kõiki, ka pensionäri 40 aasta vanust Ladat ja mõne autohuvilise autoparki, mis sõidab kokku ehk 1000 km aastas.

Autohuvilised saavad õnneks hooajaliselt maksta. Tähendab, et kui sõidukit kasutatakse näiteks ainult suvekuudel, siis makstakse nende kuude eest. Vanematel autodel (30+ aastat) on veel eraldi soodustus.
Muidu on selline maks tõesti üsna tülikas.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas nimetu »

Jälgin huviga selliseid autode "lahkamisi", kus tehakse selgeks mis on kus ja milleks ning kuidas saaks paremini.
Juhuslikult jäi aga taustal silma eestlaste Nobe. Koostööst Munroga kirjutati juba varem, kuid nüüd paistab et käib ka mingi päris analüüsimine.
https://youtu.be/8zkLNp8HOCU?t=330
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1757
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas maksipoiss »

USA- st tuleb elektri pickupe kui Vändrast saelaudu https://www.youtube.com/watch?v=LbGHEI-Yi8g&ab_channel=theSUVgeek. Mõned on juba täitsa ok sõiduulatuse ja hinnaga, aga osadel on hind ikka täitsa kosmoses.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Kliimamuutustest

Postitus Postitas Smith »

Maakera nutikaid inimesi täis ja küll tulevad ka normaalsemad akulahendused,
eriti kui sakslased saavad jalad kõhu alt välja. Pole ju kaugel normaalne
naatrium-ioonaku näiteks. On küll väiksema energiatihedusega kui liitium-ioonaku kuid
jällegi alternatiiv. 2000-ndate alguse diiselmootorid tootsid rohkem müra ja suitsu kui
võimsust. Tänapäevased on ju kosmosetehnika nendega võrreldes.
Igasugune innovatsioon ja tehnoloogiline läbimurre on endaga kaasa toonud
trotsi, kadunud töökohti ja ohvreid , aga midagi pole teha.

Peredes, kus on kaks autot, võiks vabalt olla juba täne naispoole oma
elektriauto. Miks seda ei tehta ? Seepärast, et sama raha eest saad parema
ja lahedama sisepõlemismootoriga auto.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina ostsin naisele 2a tagasi 1,2 bensiinimootoriga miniauto, 6 aastat vana, 63 kW, kehtiva garantiiga, 3800 euro eest. Maanteel võtab tootja andmetel 3,8 liitrit sajale. Mis alternatiivi elektriautode hulgast sa pakuks sellele? Romu ei ole, 2a jooksul on ainus remont olnud üks numbritule pirn (mis oli ostes juba läbi). Peale hoolduse muidugi, 1 kord aastas ca 100 eurot.

Olukorras, kus turg on ääreni täis neid teise ringi liisinguautosid, millega saab erilise remondita veel 5 aastat sõita ja mis maksavad alla 10 tuhande, ei näe ka perspektiivi 30 000 eurosel elektriautol, mis sõidab ühe laadimisega 300 km. Lihtsalt selle "teise auto" ostja läbisõit on nii väike, et see kokkuhoid energialt ei teki eladeski.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas nimetu »

Elektriautode järelturg saab tõenäoliselt olema hoopis teistsugune kui fossiilkütust kasutavatel autodel. Peamine probleem on see, et kui nad järelturule jõuavad on akude ressurss läbi või läbi saamas ja see eeldaks nende vahetamist, mis on väga kallis. Enamus inimestele, kes praegu sõidavad mõnituhat eurot maksva kasutatud autoga, käiks see ilmselgelt üle jõu. See tähendab tõenäoliselt ka seda, et vanemate elektriautode väärtus järelturul saab olema tühine. Taaskasutamise seisukohast on see pigem halb ja muudab sellised autod sisuliselt prügiks, mille taaskäitlemine toormaterjalideks on majanduslikult kasulikum kui nende käigus hoidmine.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vahetatud akudega elektriauto hind on üsna lähedal uuega - vähemalt Tesladega Soomes paistis sedasi.
5-6 aastat vanad on mobile.de-s 35 000 euro ringis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas nimetu »

Vahetatud akudega elektriauto hind on üsna lähedal uuega - vähemalt Tesladega Soomes paistis sedasi.
5-6 aastat vanad on mobile.de-s 35 000 euro ringis.

Sellepärast, et aku enda vahetus maksab ise juba üle kümne tuhande euro. See on sisuliselt uue väikeauto hinna kanti.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1661
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

nimetu kirjutas:
Vahetatud akudega elektriauto hind on üsna lähedal uuega - vähemalt Tesladega Soomes paistis sedasi.
5-6 aastat vanad on mobile.de-s 35 000 euro ringis.

Sellepärast, et aku enda vahetus maksab ise juba üle kümne tuhande euro. See on sisuliselt uue väikeauto hinna kanti.

E-Volkaril on 12 akuplokki ja iga plokk maksab praeguse hinnakirja järgi 1900 + tööraha.
Vanade, väiksema akuplokkidega autode surnud elementide vahetamise saab alla 10K euri eest.
See, et autotootjad reklaamivad aku 1kWh hinnaks 100eur, on hulgihind ja tavatarbija peaks selle numbri vähemalt kahe - neljaga korrutama.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1661
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:Vahetatud akudega elektriauto hind on üsna lähedal uuega - vähemalt Tesladega Soomes paistis sedasi.
5-6 aastat vanad on mobile.de-s 35 000 euro ringis.

MobileDEs on ka veel odavamaid elektriautosid müügis aga nendel on tavaliselt kasutusel rendiakud (ca. 60eur kuumaksuga).
Ja kui tahta rendiakuga auto ära tuua, siis peab vist aku väljaostma, kui see on üldse võimalik.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1605
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Kliimamuutustest

Postitus Postitas Smith »

https://mediacontent.toyota.ee/pricelis ... ist_EE.pdf

Toyota on panustanud vesinikule, mis on ka 0-heitmetega.
60k on küll kallis, kuid samas hinnaklassis ostetakse juba praegu
väga palju autosid Eestis. Vesinikutanklat veel meil pole aga
Alexela juba tegeleb asjaga. Ei ole see tulevik nii tume midagi,
küll asi sujub. Surutakse liigselt peale, hakkab rahvas undama
(Prantsusmaal näiteks) ja Brüssel annab järgi, aga suund on
tegelikult ju õige. Mina küll ootan seda aega kui pole vaja osta enam
Venemaalt ega Araablastelt naftat. Laen oma päikesepaneelidega
auto täis või kulgen vesinikuauto või millegi kolmandaga.

Üks loll küsimus ka: mis on see põhjus miks pole kuulda olnud
väiksemates vesiniku”generaatoritest”? Elektrolüüsi teel
vesiniku tootmine on ebaefektiivne (40% kui akudel on 80-90%) .
Kas see on ainus põhjus või seal on mingi oluline nüanss veel
miks ei võiks saada osta miskit väiksemat aparaati? (Ohtlikkus? vms)
Ebaefektiivsuse mina isiklikult elaks üle, kuna paneelid toodavad
suvel ikka nii palju, et kahju on seda võrku lasta.
Jube hea oleks päikeseliste päevadel omale hoopis kaevuveest
vesinikku teha, et siis näiteks autoga sõita.

Samamoodi on mured ju selle taastuvenergiaga üleüldse-
Kui vaja pole on palju ja kui vaja läheb siis vaikus.
Oleks teoreetiliselt ka hea lahendus elektrienergia akumuleerimiseks.
Selleks on kindlasti mingi hea põhjus miks see roosiline ettekujutus
paika ei pea :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist