Jalaväesoomuk Pasi XA-180

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

krijgsvolk kirjutas:Pole midagi parata, peame ära ootama, võimalik, et head uudised on lähemal kui arvata oskame.
Austatud kindralleitnant nentis selle lausega seda, et PASId laekuvad EKMi/EKV registrisse kuni 2015 aasta lõpuni. End of case.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6208
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

MRAP'ide laenamine USA'lt on popiks saanud. Nüüd siis taanlaste kord.

http://forsvaret.dk/HOK/Nyt%20og%20Pres ... istan.aspx

Jutu sisu midagi taolist.
The Danish Battlegroup received the first 20 of 40 MRAPs today, on loan from the US Army. They are to be used for troop transport as a supplement to their other vehicles.

In addition to these new vehicles, the M113 has been upgraded on 32 different points, among other things better armour under the bottom. All M113s should be through the upgrade by the end of the year. Once updated, they are believed to have the same mine protection as the CV9035.
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... and/page34
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

Uued Pasi soomukid seisavad, sest napib koolitatud personali
Eesti kaitseväelased saavad turvalisemaid Pasisid Afganistanis kasutada alles sügisel.
http://www.epl.ee/artikkel/596404

/.../Maaväe ülema kolonel Indrek Sireli sõnul on asja venimise põhjus proosaline: meeste väljaõpe uute soomukite kasutamiseks alles käib./.../Mai alguses Afganistani minev Estcoy-12 võtab Sireli sõnul aga kasutusele ameeriklastelt saadud varasemast turvalisemad soomusautod (MRAP). „Kompanii hakkab neid kasutama paralleelselt meie kasutuses oleva muu tehnikaga – soomustransportöörid XA-180, soomustatud Manid ja soomustatud Unimobid,” ütles Sirel.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Bokser
Liige
Postitusi: 130
Liitunud: 26 Mär, 2011 19:53
Kontakt:

Postitus Postitas Bokser »

No ma arvan, et see koolitatud personali probleem on vaid sobiv ettekääne uusi nn uusi masinaid mitte kasutada. Eks tegelikke põhjusi on rohkem, oma osa mängib kindlasti ka see, et vana Pasi on lihtsalt "kodusem". Sinna mahub rohkem kola sisse ja on seest üldse avaram ning mugavam. Oma osa on kindlasti ka laskuri võimalusel ümbrust jälgida - avatud tornist on nähtavus parem. Selleks, et Afganistanis uusi masinaid kasutada, tuleks eelnevalt kodus need missile minevate üksuste poolt "kodustada".
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu kooliajal kulus veoautojuhi õpetamiseks kuskil 70 sõidutundi ehk need Pasi juhid on õpetatavad paari nädalaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

Bokser kirjutas:Oma osa on kindlasti ka laskuri võimalusel ümbrust jälgida - avatud tornist on nähtavus parem.
Mehel, kes on harjunud avatud tornist ümbrust jälgima, tekib kindlasti probleeme teha sedasama üksnes laskeseadme jälgimisava vaheldusel.
Avatud tornis on lisaks silmadele/kõrvadele abiks ka nn. "kuues meel", tunnetad olukorda kasvõi seljakarvade abil... :)
Masina sees, ehkki kindlasti ohutum, on kõik see paraku piiratum...

Küll aga, leiavad tänapäeval miskipärast need nn. "remote-controlled" süsteemid üha laiemat kasutust...
Mine võta kinni.. :dont_know:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vana tüüpi torniga on reaalne vaateväli kindlalt suurem. Ja mis puudutab nende "päris" eesmärki ehk Eesti kaitset, siis õhuvaatluseks on vanem mall kindlasti parem. Muidugi tundub miskipärast neid torne vaadates, et sellel relval on suht piiratud tõusunurk ja õhumärke muidugi sellega lasta suurt ei saa (seniiti seda ei tõsta).

Lennunduses üritati ka kunagi teha lennukeid, millest eriti välja ei näinud -tulemuseks täna on see, et nt F-22-l (millel on parim sensorelektroonika maailmas)....on piloodile ikkagi loodud kuninglik visuaalne vaateväli 360 kraadi (jah, üle õla vaadates on võimalik näha mootoridüüse) - vaateväljast on koristatud viimasedki kabiini raamid.

Kui vaadata soomlaste originaalselt kuulipilduja paigaldust, siis see pole mitte sellest, et nad inimestest ei hooliks, vaid selle relva peamine eesmärk on vajadusel õhutõrjetuld anda. Afganistani sõjas on sellistest ÕT kuulipildujatest isegi reaktiivlennukeid alla tulistatud (nt on üks Su-17 juhtum).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Mitte ainult üks. Väga suur osa Afgaanis allatulistatud lennumasinatest läks 12,7 mm. DŠK arvele. Näiteks 14-e aastatel 1980-1982 allatulistatud MI-24 puhul on 11 juhul täiesti üheselt märgitud põhjuseks seesama suurekaliibriline kuulipilduja.

http://airwar.ru/history/locwar/afgan/m ... _mi24.html

Samuti ka Su-17, ka neid on väidetavalt rohkem kui üks kuulipilduja abil alla tulistatud.

Kuupäevaliselt:

04.12. 1982
08.08. 1983
25.05. 1984
16,12. 1985
13.04. 1986
17. 05.1986
Jne. jne.

http://airwar.ru/history/locwar/afgan/sssr/sssr.html

Samuti on tabelis paljudel juhtudel märgitud lihtsalt " сбит", ka see võib tähendada kuulipildujat. Ka pole põhjust arvata, et eelpool toodud tabelid oleksid ammendavad- ainuüksi helikoptereid kaotasid venelased Afganistanis üle 330,
Даже последние месяцы войны не были избавлены от потерь: 27 августа и 30 сентября 1988 года вместе с экипажами погибли два Ми-24, а в ночь на 2 февраля 1989 года не пришел на аэродром вертолет командира 50-го ОСАП полковника А. Голованова и его штурмана С. Пешеходько, уже прокладывавших маршрут для возвращения домой. Их Ми-24 стал последним в печальном списке 333 вертолетов, навсегда оставшихся в Афганистане
http://airwar.ru/history/locwar/afgan/mi24/mi24.html
tabelis on aga toodud lennukeid ja helikoptereid kokku alla 150.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Niiet kõrva taha tuleb panna, et sõltumata seksikate ÕT vahendite tulekust on 12,7 endiselt arvestatav oht madalalt lendavate lennuvahendite jaoks - kaasa arvatud ka hävitus-pommituslennukid ja lahingukopterid (mida peetakse tihti kahurite ja rakettide pärusmaaks).

Tegemist on küllalt odava ja lihtsa relvaga, mida on ka kiirkorras võimalik õpetada igale jalaväelasele (kui palju modzaheedidel oli õppinud kuulipildureid?).

Edasi tasub järgi mõelda, kas relva kasutus hetkel selleks ülesandeks pädeb. Kuna meil on suur osa sõjategevusest liikumine ja lennuväe peamine omadus on ootamatus, siis tuleb tunnistada igasugused kolmjalgadel staatilised positsioonid jamaks, relvad peavad olema monteeritud otse sõidukitele ning olema pidevalt mehitatud, teostades samaaegselt õhuvaatlust. Ja kui keegi ründab, siis pole muud kui kaitseriiv maha, sihtida ja vajutada.

Miks on hea 1x12,7 rühma peale veoautol ja pole nii hea Sergei patarei pataljoni peale? Aga sellepärast, et KP-sid on rohkem, nende kasutamine autol ei hõiva tervet autot (samaaegselt saab sellega ka vedada) ning on võimalik võtta märke mitmest suunast tule alla, mis muudab vältmismanöövrid võimatuks. Lisaks sobib KP praktiliselt igale autole (dziibid kaasa arvatud), samas Sergeile on vaja alusena vähemalt kolmeteljelist veoautot, millega muud vedada ei saa. Samas 12,7 on võimalik kiiresti autolt maha võtta ja panna madalale/kõrgele kolmjalale maapinnal, tassida see käte jõul kuskile hoonesse vms - mida Sergeiga teha ei saa.

Vabandan OT pärast, aga selline mõttelend tekkis mul Lemeti posti lugedes. Zanrist "kuidas saaks".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

siis tuleb tunnistada igasugused kolmjalgadel staatilised positsioonid jamaks, relvad peavad olema monteeritud otse sõidukitele ning olema pidevalt mehitatud,
Kui juba OT läks...
Niipalju kui lugeda on olnud, siis kasutasid afgaanid neid kuulipildujaid siiski küllaltki palju ka kolmjalgadel. Tõsi küll, neile oli abiks ka loodus- helikopterid olid sunnitud lendama kas oma lennukõrguse piiril mägedes või madalamal kurudes, kus neid ootasid kuulipildujad. S.t. helikoptereid jahiti nende traditsioonilistel ühendusteedel ja patrull-lendudel.

PiltPilt
PiltPilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Meil on sõjategevus küllaltki liikuv, mis tähendab, et kui pole liikuvaid ÕT masinaid, siis ÕT peab liikuma sellesama jalaväe masinate ja inimestega kaasas ja olema võimeline minimaalse eelhoiatusega tuld avama (ka sõidu pealt). Kui vastase rünnak kestab 5 sekundit, siis pole aega 10 sekundit autot peatada, 10 sekundit jalastuda ja 30 sekundit relva üles panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

79-89 kasutasid mõlemad pooled päris laialdaselt ka veokatele ja pick-up masinatele paigaldatud DŠK sid.
Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

Püüaks viia jutu Pasi juurde tagasi. Panustaks tornis 20 ja 30mm kiirlaske kahuritele. Ja eelneva jutu täienduseks - samad minu pakutud riistad Unimogi kastis. Arvatavast mingi raami ümberehitus, kuid tuleulatus on lääne 20mm-sel suurem kui sergeil, 30mm-sest rääkimata. Toru pikkus ja laskemoon tingivad seda. Noh, ja peale Unimogi on ka teisi masinaid, aga MAN on raiskamine.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Ezy
Uudistaja
Postitusi: 28
Liitunud: 17 Nov, 2010 22:54
Kontakt:

Postitus Postitas Ezy »

XA-188 saab laskur ikka pea august välja visata ja kui pole lahingut siis nii vist ollaksegi.

Pilt

Veel üks pilt (oli postitamisel ilgelt suur)
http://thirdforces.internationalconspir ... 9_0327.jpg
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

/.../XA-188 saab laskur ikka pea august välja visata ja kui pole lahingut siis nii vist ollaksegi.

...mõte selles, et kuidagi peab moona linti/lindikasti vahetama või relva hooldama kiilumisel vms. Ei ole seotud kuidagi "kui lahingut pole, siis pea püsti".
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist