Ameerika raud
Ameerika raud
Otsustasin teha uue teema mida siin foorumis suht vähe, eriti mis puudutab II MS,nimelt USA poiste masinaid.Oli ju neilgi igasuguseid imevigureid milledest osa on ka plastikkusse valatud ja karpideks pakitud.Endale sai hiljuti soetatud säherdune loom nagu M4 high speed tractor.Pisut on ta kallal ka pusitud ja välja näeb ta praegu siis niimoodi
Vot säherdune punn.
Vot säherdune punn.
See säherdune punn on päris meeldiv masin.Töö plasitkuga on ka väga korrektne.Teise Maalimasõja aegset USA tehnikat on siin foorumis tõesti vähe kajastatud.
Tom
Tom
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
Tõepoolest, oled astunud selle foorumi jaoks täiesti kündmata põllule, nii et jõudu esimese vao ajamisel!
No ja ehk kirjutad väikese jutu kah lisaks, et millal, mille jaoks ja kui palju toodeti. Ja et kas mudeli näol on tegu varajase või hilise versiooniga? Tagumises seinas oleva ava järgi, kuskohast vintsi tross välja ulatub, peaks aru saama.
Urmas.
No ja ehk kirjutad väikese jutu kah lisaks, et millal, mille jaoks ja kui palju toodeti. Ja et kas mudeli näol on tegu varajase või hilise versiooniga? Tagumises seinas oleva ava järgi, kuskohast vintsi tross välja ulatub, peaks aru saama.
Urmas.
Sellega, et fossiil iga Venemaa tankitehase poolt tehtud keevisõmbluste asukohta millimeetri täpsusega teab (rääkimata muudest eripärasustest), meid enam ei üllata. Oleme karastunud ja enam eriti kulme ei kergita.
Nüüd, kui mad mats jänkimaa masinad ette võttis, arvasin et fossiil istub ka "pealtvaatajate" ridadesse ja hakkab oma konspekti uusi märkmeid kribima...
Aga, oh mind idiooti, väga räigelt läksin ikka alt.
Mitte, et mul fossiili vastu midagi oleks. Lihtsalt hämmastav, millise põhjalikkusega üks inimene võib materjali tunda.
Nüüd, kui mad mats jänkimaa masinad ette võttis, arvasin et fossiil istub ka "pealtvaatajate" ridadesse ja hakkab oma konspekti uusi märkmeid kribima...
Aga, oh mind idiooti, väga räigelt läksin ikka alt.
Mitte, et mul fossiili vastu midagi oleks. Lihtsalt hämmastav, millise põhjalikkusega üks inimene võib materjali tunda.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Vaat Fosiil on professionaal selle on asi
Niipalju kui mina tema poste lugenud olen ei ole midagi halba üelda, ta teeb väga põhjalikke ja detailirhokeid töid , mille lõpptulemus on vapustav
Aga kiidaks siis mad mats´i kh, siia maani väga puhtalt tehtud ja tahaks veel pilte, aga iga tahes jõudu nokitsemisel
Niipalju kui mina tema poste lugenud olen ei ole midagi halba üelda, ta teeb väga põhjalikke ja detailirhokeid töid , mille lõpptulemus on vapustav
Aga kiidaks siis mad mats´i kh, siia maani väga puhtalt tehtud ja tahaks veel pilte, aga iga tahes jõudu nokitsemisel
joomise maha jätame jätame, selle peale võtame võtame
Ära sa punasta midagi,sul seal kõrvade vahel on(ne kolova a domsovetov)mitte pea vaid rahvasaadikute nõukogu,nii öeldi vanasti.Mis puudutab juttu, siis pead pisut kannatama,endalgi pole veel kõik paikka loksunud,nii et proovin paari päeva jooksul loo kokku saada.Mis puutub eluka tagumisse otsa siis üks pilt sellest
Endale meeldib selle looma mootor,siiamaani pole veel üheski karbis nii detailset kohanud
Endale meeldib selle looma mootor,siiamaani pole veel üheski karbis nii detailset kohanud
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Väga lahe on vaadata, kuidas foorumis üha rohkem subjektid varieeruvad. Tore on näha, et ka ahjusooje mudeleid Eestis ehitatakse, seda selles mõttes, et tavaliselt jõuavad uuemad mudelid siia maale viivitusega.
Ootan huviga uusi pilte.
Trumpeteri karbist leiab veelgi keerulisema asjanduse, kuigi jah eks masinad erinevad ka.Endale meeldib selle looma mootor,siiamaani pole veel üheski karbis nii detailset kohanud
Ootan huviga uusi pilte.
Ilusasti edeneb.
"Trossi"-nööri soovitan ennem vintsi trumlile kerimist korra kergelt värvida ja siis õieli olevad karvad läbi lapi maha tõmmata.Muidu näeb peale värvimist välja nii kui ehmunud kassi saba.
Esimene ameerika tehnika siin foorumis on siiski juba olnud;
Simmtann GMC 2 1/2 veoauto.
Samas riiulis olen veel tähele pannud DUKV ja Chevrolet Gun Tractor mudelit.
Tom
"Trossi"-nööri soovitan ennem vintsi trumlile kerimist korra kergelt värvida ja siis õieli olevad karvad läbi lapi maha tõmmata.Muidu näeb peale värvimist välja nii kui ehmunud kassi saba.
Esimene ameerika tehnika siin foorumis on siiski juba olnud;
Simmtann GMC 2 1/2 veoauto.
Samas riiulis olen veel tähele pannud DUKV ja Chevrolet Gun Tractor mudelit.
Tom
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
Panen siis paar rida Hr fossiili nõudmisel selle põka ajaloost kirja.Ausalt öeldes ega ma eriti palju selle eluka kohta ei leidnudki. Eelkäija nimetus oli T9E1 peale modifitseerimist ja ühtsete standardite sisseviimist(tundub et jänkimaal oli sammasugune segadus tehnika tähistuses nagu gansudel)sai masina tähistuseks ametlikult M4 18ton High speed tractor tootmisse läks se elukas igatahes 1942 kui kaua seda masinat toodeti ei saanudki aru(ametlikud andmed1943-1945)raamat kust mina oma hämaravõittu teadmised ammutasin on kirjas säherdune lause.Osadele peale II MS ehitatud masinatele paigaldatti T48 roomikud.Toodeti seda elukat5811 masinat(number karbi pealt võetud) .Jänkidel oli ta kuni 1960 relvastuses.Masin ise oli ettenähtud raske kahurväe (155mm ja240mm torude)jaoks.Antud masin on(sptsiaalselt)kohandatud õhutõrje vajaduseks.St.et masina tagaosas asuv kast on natuke erinev,kuna to on ettenähtud laskemmona jaoks ja kuna õhutõrjemoon on vähe kergem kui suurte kahurite oma siis ei peetud vajalikuks seda väikese käsikraanaga varustada,Masin ise tüüpiline sõjaaja laps,natuke siit ja natuke sealt.Käiguosas kasutatud M2(kergetank)juppe, mootor 210hp 6 silindrit vedelik jahutus,põletab bensiini mille tarbeks 155 gallonine paak.Selle kogusega pidavat paraadkiirusega 30-ga sõites 125 miili vastu pidama max/speed35 miili/h offroodides 7-10 m/h.Peale juhi mahub 10 passaseeri (nagu nõuka aegne marsa).Ja ega rohkem ma ei oskagi selle põka kohta midagi kirjutada.
Ega see tegelikult miski nõudmine ole, aga usun, et mõjub meile kõigile päris hästi - tegelikult oli Kalle see, kes hakkas oma mudelite juurde jutukesi kirjutama ja ausalt öeldes väga huvitav lugemine sai.
Samuti on hea sinu poolt kirjapandut lugeda - kõik põhiline on ära toodud ja palju me neist ameerikamaa imeelukatest siis ikka teame? Nii et selles mõttes oled hea jutuga maha saanud.
Ma leidsin siin sellised andmed, et aretamine oli alanud 41 aastal ja tootmisse läks 43 -dal, aga see on sihuke värk, et igast allikast võib vist veidi erinevad andmed leida.
Nagu ma aru saan, on sinul see 90 mm õhutõrjekahuri vedaja ja ilmselt hiline variant - tagumises seinas, kuskohast vintsi tross välja ulatub, on üks lai ava, varajastel masinatel oli kolm: üks lai keskel trossi jaoks ja mõlemal pool veel üks kitsas ruudukujuline. Samuti peaks komplektis kaasas olema kuulipilduja kronstein, mis paigaldatakse katusele? Need monteeriti samuti hilistele masinatele. Aga roomik peaks vist ikka T49 olema? Sihuke kolm hammast lüli kohta haardepinnal.
Ainus tõrvatilk kogu selle mudeli juures on vist hetkel kahuri puudumine - vähemalt pole sihuke pauguraud veel ette juhtunud. Aga mine tea - viimasel ajal käib uute mudelite ilmumine kiiresti..
Nii et edu - piltide järgi otsustades areneb asi päris kenasti, ootan järge!
Urmas.
Samuti on hea sinu poolt kirjapandut lugeda - kõik põhiline on ära toodud ja palju me neist ameerikamaa imeelukatest siis ikka teame? Nii et selles mõttes oled hea jutuga maha saanud.
Ma leidsin siin sellised andmed, et aretamine oli alanud 41 aastal ja tootmisse läks 43 -dal, aga see on sihuke värk, et igast allikast võib vist veidi erinevad andmed leida.
Nagu ma aru saan, on sinul see 90 mm õhutõrjekahuri vedaja ja ilmselt hiline variant - tagumises seinas, kuskohast vintsi tross välja ulatub, on üks lai ava, varajastel masinatel oli kolm: üks lai keskel trossi jaoks ja mõlemal pool veel üks kitsas ruudukujuline. Samuti peaks komplektis kaasas olema kuulipilduja kronstein, mis paigaldatakse katusele? Need monteeriti samuti hilistele masinatele. Aga roomik peaks vist ikka T49 olema? Sihuke kolm hammast lüli kohta haardepinnal.
Ainus tõrvatilk kogu selle mudeli juures on vist hetkel kahuri puudumine - vähemalt pole sihuke pauguraud veel ette juhtunud. Aga mine tea - viimasel ajal käib uute mudelite ilmumine kiiresti..
Nii et edu - piltide järgi otsustades areneb asi päris kenasti, ootan järge!
Urmas.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Lahe, sellepärast see mudeldus tore ongi et saab palju teada. Omaltpoolt tsiteerin tiba jänki ja briti soomuse entsüklopeepiat. Medium Tractori T9 aretustöö algas 41 aasta juunis, eesmärgiks siis luua standardiseeritud kahurväe(kiir)traktor mis suudaks vedada kuni 30.000 naelast koormat. August 42 oli tootmisküps. Tootjaks valiti Allis-Chalmers. Veermik pärines M2A1 tankilt. Nüüd aga selline naljakas lugu et siin pole varasemast/hilisemast mudelist juttugi. Öeldud et tehti korraga kahte varianti A ja B , esimene siis 90mm AA kahuri jaoks ja teine, B variant, vedas siis kõike muud. Browningu MG .50 kuulipritsi topiti mõlema variandi katusele. Ilmselt asi selles et siin raamatus pole trakatseid just suurt põhjalikult lahatud. Ah jaa, selle ilusa mootori tüüp peaks olema Waukesha 145GZ, tervelt 210 hobujõudu
Aga kokkuvõttes on üks igati lahe "naelakast"
Aga kokkuvõttes on üks igati lahe "naelakast"
-
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: marksman ja 19 külalist