roomikute värvimine
-
- Liige
- Postitusi: 37
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 22:42
- Kontakt:
ühe värvimisega siis hakkama ei saa ja selleks, et paremat vastust anda oleks hea teada, mis tankiga tegu on.Faust kirjutas:Oleks siis selline küsimus, et mis värviga või kuidas värvida tanki roomikuid et nad võimalikult loomulikku värvi oleksid?
Niisama musta värvi ka ei tahaks värvida --jääb kuidagi ebareaalne.
oletades, et tegemist on IIms aegse riistaga võiksin pakkuda järgmist teed.
1. Kogu roomik värvida rooste värviga (punakas pruun) ja lasta täielikult kuivada. enamasti on värvitootjatel olemas konkreetne toon - rust.
2. valmist suhteliselt rammus WASH (värvi (must, tumepruun) ja tärpentiini lahus. suhe 1/10 on suht normaalne vahekord tavapäraselt) ninga kata sellega kogu roomik ja lase kuivada.
3. terase värviga (terashall, mitte mingil juhul mingi hõbe või kroom) soorita DRYBRUSHING (väga vähesega värviga kaetud pintslit liigutatakse kiiresti ja mitmeid kordi üle värvitava objekti seda vaevu puudutades). kasta pintsli väike ots värvi sisse ja pühi enamus sellest ära. kui pintsel enam praktiliselt paberile värvi jälge ei jäta võid asuda roomiku kallale. lase kuivada.
Protsessi põhimõte:
1. Terasest roomikud on enamsti roostes ühel või teisel määral, sellest ka "roostene" põhi.
2. kuna tegemist on väga voolava seguga siis püüab see koguneda kõrgenduste servadesse, ehk sinna kuhu koguneks igasugune mustus. korraliku effekti saavutamiseks tuleb tõenäoliselt kogu protsessi korrata 3-4korda.
3. siin seisneb põhimõte selles, et selliselt talitades katab värv vaid objekti väljaulatubaid osi ehk siis pindu, millel pole ei roostet ega muud mustust. Jällegi tuleb seda protsessi korrata 2-3 korda hea tulemuse saavutamiseks.
Oluline on, et üheltki etapilt pole mõistlik tagasi minna. washiks on parim kasutada kunstipoes müüdavaid kuntnike õlivärve.
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
seletaks kah
roostes roomikut saab liikuva aparaadi all harva näha, isegi kui miskine rooste tekib , siis esimene 100m sõitu lööb ta juba minema. Päris roostesed roomikud on minuarust vaid apastraatidel mis on aastaid aianurgas seisnud.
Ise olen nii värvinud et kõigepealt terasega täiesti läikima, ja siis musta/pruuniga pesema, nii et valguks kenasti pragudesse ja uuretesse. ja lõpuks veel kulunud kohad suisa hõbedasega üle, et läigiks ikke uhkelt
roostes roomikut saab liikuva aparaadi all harva näha, isegi kui miskine rooste tekib , siis esimene 100m sõitu lööb ta juba minema. Päris roostesed roomikud on minuarust vaid apastraatidel mis on aastaid aianurgas seisnud.
Ise olen nii värvinud et kõigepealt terasega täiesti läikima, ja siis musta/pruuniga pesema, nii et valguks kenasti pragudesse ja uuretesse. ja lõpuks veel kulunud kohad suisa hõbedasega üle, et läigiks ikke uhkelt
Põhimõtteliselt õige lähenemine, tank või siis roomikmasin liigub enamalt jaolt ikka pinnasel, mis on üks ütlemata abrasiivne keskkond. Nii et kui tank seisab näiteks paar päeva niiske ilmaga paigal ja lülide läikivad pinnad hakkavad juba õrna roostepunaga kattuma, siis pärst liikuma hakkamist kaob see õrn jume hoobilt. Isegi kui masin on tükk aega seisnud ja roomikud on jõudnud üsna tugeva roostekihi peale saada, kaob viimane hõõrduvatelt pindadelt tõepoolest sajakonna meetri järel. Reljeefi süvenditesse jääb ta siiski alles, kuid need täituvad kohemaid pinnasega, nii et käigus oleval masinal puhtalt roostest tooni roomikute juures ei kohta. Juhul kui ilm on vihmane ja pori ning muda külluses, siis on ka roomikud sellise vedela plögaga kaetud, olenevalt pinnase koostisest võib see üsna erinevat värvi olla.
Kui on võimalus jälgida roomikutel mullatöömasinaid töötamise ajal, siis tasub seda igal juhul teha, kuigi nende roomikute pealispind on enamjaolt sile, aga mingi ettekujutuse saab siiski. Tuleks ainult arvestada, et tänapäeval kasutusel olevate roomikute materjali värvus on veidi teine kui tankiroomikutel. Samuti erinesid tooni poolest saksa ja vene roomikud, viimased olid valmistatud (kui nüüd õigesti mäletan) mangaanterasest ja seetõttu kergelt pruunikama tooniga.
Nüüd sellest kuidas mudelitel roomikuid värvida, nii et nad võimalikult ehtsa väljanägemisega oleksid: võimalusi on palju, ise olen nad tavaliselt Crome Silver Testorsi värviga üle lasknud, nii et läigivad mis hirmus, ööpäev hiljem tärpentiniga üsna vedelaks tehtud musta Humbroliga üle udutanud, olles eelnevalt tugirataste veerepinnad teibiribadega kinni katnud. Ja pärast viimase täielikku kuivamist erinevate porikarva pesulahustega mitu korda üle käinud ning lõpuks mõne metallikuga või siis hõbedase geelipliiatsiga reljeefi väliseid pindu järele aidanud. Kahjuks ei ole saanud veel sellist tulemust, millega ise rahule oleks jäänud, nii et arenguruumi on rohkem kui piisavalt, mõnede masinate pildid on mu kodukal üleval.
Aga kuna roomikute värvimise ja toonimise küsimus on alati ja jätkuvalt aktuaalne, siis võiks mõne sobiva lingi leidmise korral, kus protsess algusest lõpuni pildil, siia üles panna.
Ja muidugi tasuks tähelepanelikult uurida selle ala mudeligaleriides kõvemate tegijate töid, kuigi tihtipeale on tankimudelite roomikud värvitud samasuguseks, nagu nende aastakümneid muuseumihämaruses või lausa lagedal platsil seisnud prototüüpidel.
Kui on võimalus jälgida roomikutel mullatöömasinaid töötamise ajal, siis tasub seda igal juhul teha, kuigi nende roomikute pealispind on enamjaolt sile, aga mingi ettekujutuse saab siiski. Tuleks ainult arvestada, et tänapäeval kasutusel olevate roomikute materjali värvus on veidi teine kui tankiroomikutel. Samuti erinesid tooni poolest saksa ja vene roomikud, viimased olid valmistatud (kui nüüd õigesti mäletan) mangaanterasest ja seetõttu kergelt pruunikama tooniga.
Nüüd sellest kuidas mudelitel roomikuid värvida, nii et nad võimalikult ehtsa väljanägemisega oleksid: võimalusi on palju, ise olen nad tavaliselt Crome Silver Testorsi värviga üle lasknud, nii et läigivad mis hirmus, ööpäev hiljem tärpentiniga üsna vedelaks tehtud musta Humbroliga üle udutanud, olles eelnevalt tugirataste veerepinnad teibiribadega kinni katnud. Ja pärast viimase täielikku kuivamist erinevate porikarva pesulahustega mitu korda üle käinud ning lõpuks mõne metallikuga või siis hõbedase geelipliiatsiga reljeefi väliseid pindu järele aidanud. Kahjuks ei ole saanud veel sellist tulemust, millega ise rahule oleks jäänud, nii et arenguruumi on rohkem kui piisavalt, mõnede masinate pildid on mu kodukal üleval.
Aga kuna roomikute värvimise ja toonimise küsimus on alati ja jätkuvalt aktuaalne, siis võiks mõne sobiva lingi leidmise korral, kus protsess algusest lõpuni pildil, siia üles panna.
Ja muidugi tasuks tähelepanelikult uurida selle ala mudeligaleriides kõvemate tegijate töid, kuigi tihtipeale on tankimudelite roomikud värvitud samasuguseks, nagu nende aastakümneid muuseumihämaruses või lausa lagedal platsil seisnud prototüüpidel.
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Vaata siia, ehk on abi. Aga peab natsi Inglise keelt valdama
http://www.track-link.net/articles/1152
http://www.track-link.net/articles/1152
Taara avitab! ...
-
- Liige
- Postitusi: 37
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 22:42
- Kontakt:
Eeee..... odot, kas mõte on selles, et värvimise käigus selliseid hõbemetallikuid kohe üldse mitte kasutada? Ja kui üldse, siis ainult lõpupoole "kuiva pintsli" meetodil? No kas ma olen siiani siis kõik põhimõtteliselt valesti teinud või? Tegelikult peaks asja mõte olema selline, et ka pärast vedelat musta ja pesulahuseid jääb alt metalne toon kergelt läbi kumama....
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 37
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 22:42
- Kontakt:
mina ei kasutaks rohkem kui ma kirjeldasin.fossiil kirjutas:Eeee..... odot, kas mõte on selles, et värvimise käigus selliseid hõbemetallikuid kohe üldse mitte kasutada? Ja kui üldse, siis ainult lõpupoole "kuiva pintsli" meetodil? No kas ma olen siiani siis kõik põhimõtteliselt valesti teinud või? Tegelikult peaks asja mõte olema selline, et ka pärast vedelat musta ja pesulahuseid jääb alt metalne toon kergelt läbi kumama....
aga otsi natuke ringi internetis ja kindlasti on kuskil olemas värvilisi pilte IIms tankidest. vaata nende roomikuid ja anna tuld.
lõpeks tehakse seda enda lõbu pärast ja enda jaoks ning kui kergelt läikiv roomik on ok siis on see ok.
No tegelikult räägid täiesti õiget juttu, nii sellest oma lõbuks tegemisest, kui ka ehtsate tankide piltidest. Siin on üks foto PzIV roomikust: http://www.pilt.ee/photo/553586/12619068/
, masin on just poriloigust läbi rümistanud, pehmel pervel on lülide muster mätast täis läinud ja siis on peatutud kõvemal pinnasel. Kahjuks ei leidnud pilti, kus sama masin oleks pärastpoole kõval pinnasel sõitnud, siis lööb roomiku mätastest puhtaks. Kuid ka sellel pildil on näha, et metalset läiget on tegelikult üksjagu palju, mistõttu olen oma pusimistes just metallikutega alustanud. Võimalik siiski et lähenen asjale valest otsast ja kõigepealt tuleks võtta ette ports ripakile jäänud vinüülroomikuid - nende peal peaks proovima erinevaid värvimise ja toonimise meetodeid.
Omadest kogemustest mäletan, et kui sai kolonnis sõidetud, siis päike peegeldus eespool sõitvate masinate roomikutelt üsna tugevalt - lausa pimestama kippus vahel. Kahjuks ei vaadanus tollal kõigele sellele niisuguse pilguga, nagu praegu.
Aga ega see pole ka nii, et tuleb üks variant lõpuks hästi välja ja siis tuld - kõik samal kombel ja ühesuguseks - liivasel pinnal on roomikud üsna tolmused ja ei sära suurt midagi, vedelast porist rääkimata, kivisillutisel, nagu ka asfaldil sõitval masinal, on reljeefi kõrgemad osad valkja kivipuruga kaetud, nii et näiteks dioraami tegemisel tuleks selliste pisiasjadega veidi arvestada.
, masin on just poriloigust läbi rümistanud, pehmel pervel on lülide muster mätast täis läinud ja siis on peatutud kõvemal pinnasel. Kahjuks ei leidnud pilti, kus sama masin oleks pärastpoole kõval pinnasel sõitnud, siis lööb roomiku mätastest puhtaks. Kuid ka sellel pildil on näha, et metalset läiget on tegelikult üksjagu palju, mistõttu olen oma pusimistes just metallikutega alustanud. Võimalik siiski et lähenen asjale valest otsast ja kõigepealt tuleks võtta ette ports ripakile jäänud vinüülroomikuid - nende peal peaks proovima erinevaid värvimise ja toonimise meetodeid.
Omadest kogemustest mäletan, et kui sai kolonnis sõidetud, siis päike peegeldus eespool sõitvate masinate roomikutelt üsna tugevalt - lausa pimestama kippus vahel. Kahjuks ei vaadanus tollal kõigele sellele niisuguse pilguga, nagu praegu.
Aga ega see pole ka nii, et tuleb üks variant lõpuks hästi välja ja siis tuld - kõik samal kombel ja ühesuguseks - liivasel pinnal on roomikud üsna tolmused ja ei sära suurt midagi, vedelast porist rääkimata, kivisillutisel, nagu ka asfaldil sõitval masinal, on reljeefi kõrgemad osad valkja kivipuruga kaetud, nii et näiteks dioraami tegemisel tuleks selliste pisiasjadega veidi arvestada.
- Parovoz
- Liige
- Postitusi: 985
- Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
- Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
- Kontakt:
Tere-tere
..siit tulebki vist , et enne mudeli valmistamist natuke uurimis tööd teha - kus nimetatud objekt müttas , nagu ütles teadja inimene"Tankid armastavad muda". Kuid kaldun variandile , et ikkagi oli ta metalli(malmi värvi ), välja ulatuvad osad ,mis puutuvad kokku mingit tüüpi pinnasega -poleeritud metall, süvendites muda...
Aga eks igaühel oma meetod üht või teist asja teha, selles ongi mudelismi võlu
..siit tulebki vist , et enne mudeli valmistamist natuke uurimis tööd teha - kus nimetatud objekt müttas , nagu ütles teadja inimene"Tankid armastavad muda". Kuid kaldun variandile , et ikkagi oli ta metalli(malmi värvi ), välja ulatuvad osad ,mis puutuvad kokku mingit tüüpi pinnasega -poleeritud metall, süvendites muda...
Aga eks igaühel oma meetod üht või teist asja teha, selles ongi mudelismi võlu
Taara avitab! ...
Nonii, leidsin nüüd siis paar pilti Pz III roomikust, tundub et on suht kuival pinnal sõitnud:
Ja roostest mitte lõhnagi, ainult pinnas ja metall.
Suurem ports selle masina fotosid on siin: http://tanxheaven.com/jg/PanzerIIIL/panzerIIIL.htm
Ja roostest mitte lõhnagi, ainult pinnas ja metall.
Suurem ports selle masina fotosid on siin: http://tanxheaven.com/jg/PanzerIIIL/panzerIIIL.htm
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist