Arsenal Crossley

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas von manstein »

No küll on teema ikka üksipulgi lahti võetud.. :shock:

Aga see rehviteema jäi kummitama. Et olid siis õhkrehvid või täiskumm..?
Pilt

Esimene foto laseb aimata, et võis olla pneumaatiline rehv.
Kuigi jah, nii kitsa profiili puhul pidi tegu olema üüratute kõrgsurveballoonidega..

Tea, mis kummi laius ka tegelikult oli?

11 tonnise tühimassiga moodsa veokiga näiteks murukamarale siirdumine oleks väga problemaatiline. Hoolimata 315mm. laiustest rehvidest.

Tundub et antud aparaadi läbivuspiiriks on tolmukuiv kruusatee..?
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas fossiil »

Esimene foto on lihtsalt nadi kvaliteediga, tegelikult ikka seesama täiskumm. Selle "poolpneumaatilisusega" võib olla selline trikk, et kuna protektori avad olid üsna sügavad, siis masina raskuse all rehvid ikkagi deformeerusid mingil määral (esimesel fotol on seda ka näha, kuna masin seisab kõval pinnal) ja vähendasid põrutusi.

Kummi laius oli arvatavalt kusagil 70 mm veerepinnal. Kui ratas veidi pehmemal pinnal läbi murukamara vajuma hakkas, siis kandis kogu laius - tervelt 161 mm. Vähemalt enamvähem nii palju. Seda tüüpi soomusauto muidu heade ja väga heade näitajate juures toodi tavaliselt negatiivse näitajana esile väike maastikuvõime. Nii et jah, kruusatee...
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas fossiil »

Järjest segasemaks kisub: kaks soomusautot numbritega 146 ja 147, milledel on peal kuulipritsid, nende nn. "suuremad" tornid on algsetest veidi väiksemad, kuid siiski suuremad kui viimased neli kahuritega varustet torni... no tuli ikka segane jutt küll.. No ei saa loogikale pihta, aga kui vaadata esimesi torne ja kokku lugeda poldid torni nurkades ülalt alla, siis on esimest tüüpi tornidel 5 polti nurga joonel. Kõikidel järgmistel on aga neli. Samuti on neid neli varemmainitud masinatel numbritega 146 ja 147, tekib küsimus, et miks? Kas konstrui nõrgaks ei jäänud, kui poltide arvu vähendati? Aga piltidel on need kaks torni suuruselt nagu midagi esimese ja teise tüübi vahepealset..mine ja võta kinni...
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 2935
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas Sho »

Ma ei julge seda teemat eriti vaadatagi.. käed hakkavad värisema ning alaväärsustunne ronib selga.
Aga selgusetus on majas.. kas on puhtalt rahvuslik projekt või on ümara torniga jaapanlast kah ikka oodata?
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Matheus
Liige
Postitusi: 130
Liitunud: 19 Mai, 2009 10:56
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas Matheus »

Jäi silma üks ilus pilt:
Pilt

Ehk on kuidagi abiks.

http://www.osta.ee/ew-soomusauto-nr-150 ... 91278.html
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas fossiil »

Tänan vihje eest, see pilt on ka siin: http://et.wikipedia.org/wiki/Arsenal-Crossley päris suures resolutsioonis olemas. Olen ilmselt ka originaali näinud (võimalik et neid on mitu), ent pildi väike tihedus ei võimalda sealt kahjuks midagi enamat "välja imeda"
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas von manstein »

Päris äge foto.

Kogu äksen tundub olema piiratud väljavaate ja olematu dünaamikaga aparaadi juhtimises üle "surnud punkti".

Ehh raisk, poolhaakega manööverdamine väikelinna tänavatel on antud operatsiooniga võrreldes lustisõit.. :shock:
onemanband
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 10 Juul, 2008 20:30
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas onemanband »

fossiil kirjutas: Arvatavasti täiskumm, arvatavasti seepärast, et mitmes kohas kirjutatakse mingitest müstillistest "poolpneumaatilistest" rehvidest - mismoodi neil see poolik pneumaatika toimis - vaat see on seniajani minu jaoks hirmsuureks saladuseks jäänud...
Kui inglise keel suus...
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire#Semi-pneumatic
http://airless-tires.typepad.com/airles ... -tire.html
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas fossiil »

Tänan osutamast, aga Arsenali või õigemini Crossley masinatel sellist tüüpilist õõnsa kambriga rehvi ei olnud. Ainus, mis võis seda poolikut pneumaatikat tekitada oli rehvi muster. Need kolmnurksed avad olid nimelt üsna sügavad ja püramidaalse kujuga, nii et arvatavalt põhjustas see parasjagu materjali deformeerumist-amortiseerumist.

Aga vahepeal mudelist kah - tänu sõpradele on lisandunud veel veidi pildimaterjali ja nüüd on mitmed kahtlused torni osas hajunud - olen veendunud, et neid oli siiski vaid kahte tüüpi - varasema seeria seitsmel masinal oli torn suurem ja järgmise seeria kuuel masinal väiksem. Nendel fotodel, mis said varem postitatud, tuleb mängu üksjagu optilist petet.

Mudeli kere ja torni olen peale mitmeid ja mitmeid ümbertegemisi lõpuks kokku saanud, esimesed pildid sai täna samuti tehtud, et oleks võimalik kere ja torni mahtusid päris masina fotodega võrrelda. Sellises seisus ta siis hetkel on:
Pilt
Pilt
Pilt
Kusjuures, kui kere olin enam-vähem kokku saanud, siis arvasin, et torn on selle kõrval täielik kökimöki, aga kus sellega - tuli sedagi päris mitu korda korrigeerida.
Aga karavan liigub edasi, vaevaliselt küll, ent siiski...
Kasutaja avatar
Seersant Steiner
Liige
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Nov, 2005 12:59
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas Seersant Steiner »

Super :write: Ma annan sulle järgmine kord madseni kuulipritsi ka sellele masinale! tuleta aiult meelde mulle !
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas von manstein »

Aga karavan liigub edasi, vaevaliselt küll, ent siiski...
Mis nüüd nii vaikselt..

Tundub et proportsioonid on paigas.. vähemalt fossiili jaoks..

Edasine on nii-õelda "delo tehniki..!?"
Joss Metsast
Liige
Postitusi: 2065
Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas Joss Metsast »

Pagana äge! Samas pean tunnistama et ma olen teist ka korra elusalt piiluda saanud ja siis oli pilt veel ägedam. See massin oli ju suur nagu heinaküün :) Uskumatuslt suur.

Levar
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas fossiil »

Lõpuks jõudsin niikaugele, et kriban kah mõne postingu valmis – suvel läks kuumus vahepeal nii ägedaks, et nullis selle vähesegi võimaluse/viitsimise puhkuse ajal asja edasi liigutada. Aga kui ilmad lõpuks inimlikumaks muutusid, hakkasin pisitasa nokitsema. Kuna alguses sai ette võetud korraga päris mitu masinat, siis nokkisin veidi kõige vanema kallal – Rodeni RollsRoyce 1920 aasta mudel – lõikasin kokkukleebitud kerel ja tornil kõik nublakad, mis pidid ilmselt mutreid-polte kujutama, maha:

Pilt

Torni väliskontuur oli kujult kõike muud, kui ümmargune, nii et tuli teist pahtli ja liivapaberiga tüki aega järele aidata:

Pilt

Torni lagi tundus reaalse masina piltidega võrreldas ikka kole paks:

Pilt

Ei hakanud mastaapse paksuseni ajama – see oleks nii keskpärase kvaliteediga mudeli juures ilmselge ülejõu punnitamine tulnud, nii et võtsin poldid-mutrid ette ja liimisin neid päris palju külge, et võrdluseks mingit ettekujutust saada. Ja nii nagu tavaliselt ikka juhtub, siis ka seekord osutus valitud mõõt veidi suureks. Lisasin võrdluseks kõrvale veidi väiksemad ja oligi selge, et tuleb eelmised maha võtta ja otsast alustada:

Pilt

Lõpuks sai selleks korraks ring peale ja enam-vähem niisuguses konditsioonis saabki torn olema, hiljem lisanduvad veel luuk katusele ja kuuliprits. Luugiga tekkis korra mõte, et ehk peaks sinna otsima mõne briti ohvitseri luugist välja kiikama..? Aga pilte vaadates on luugist välja vaatavatel tegelastel peas kas barett või siis pehme randiga vormimüts – ehk oskab keegi sellise figuuri suunas näpuga näidata?

Pilt

No veidi sai siiski ka seda „õiget asja“ aetud ja uus vorm rataste valamiseks valmis tehtud. Ja siis hakkas kannatuste rada peale, kuni rattad said valatud nii teise Arsenal-Crossley masina jaoks, kui ka japside Vickers-Crossley tarvis, siis on värvimisega lihtsam: ei pea nii palju laike peale punnima – saab tüüpilise Šanghai konflikti masina teha. Ja kolmas komplekt sõbrale, tal sama japs karbis pastlaid ootamas.

Pilt
Pilt

Järgmise korrani.
Kasutaja avatar
Seapea
Liige
Postitusi: 65
Liitunud: 29 Nov, 2008 19:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas Seapea »

http://www.youtube.com/watch?v=KcO8DRNq8Sg
15:10 siis sarnane masin kaadris. KÕU
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Arsenal Crossley

Postitus Postitas fossiil »

Tänan, väga head kaadrid. Tegelikult oli mul tükk aega kõva tahtmine kas Pikker või Kõu prototüübiks võtta. Aga siis, kui tuli idee nii varajane, kui ka hiline massin käsile võtta, siis tuli mõtet korrigeerima hakata. Nimelt on hilised masinad KÕIK kahuritega varustet, nii et kui ma "suure" torniga masinale juba kahuri aretan, siis jääkski kuulipritsiga variant tegemata...
Nii et kaadrid on videos üliväga vinged ja annavad mõnest muidu varjatud nüansist päris hea ettekujutuse.

Aga hetkel olen lõpetamas toda Rolls -i, oli teine mul ka kokkutulemisel kaasas - nii et selline on seis enne peatselt eesseisvaid värvimistöid: üht-teist tuli ikka päris kõvasti kohendada, et asi vähegi norm välja näeks - ainuüksi soomuse paksus oli selline, et oleks au teinud palju kangema klassi roomikmasinatele. Mõned asjad ka ise nokitseda ja poldid-mutrid asendada, sest algseid rusikasuuruseid adramutri mõõtu nublakaid oli veits hirmutav vaadata.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
No ja mõned detailid ka veidi suuremas plaanis:
Pilt

Järgmise korrani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist