1. leht 2-st

Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 18 Dets, 2020 21:41
Postitas kalle
Nonii, püstitame aga uue teema.
Sellega on nii, et seadus näeb ette, et üks vacu aastas tuleb alustada..lõpetamise kohta pole seadust veel vastu võetud. Aga siiani on ainult üks töö jäänud pooleli, mille alustamine on ka siin kajastamist leidnud. Selle tööga lähen ka kindlasti edasi. Hiljem.
Seekord oli aga nii, et ette sattus asi, mida olen mitu aastat veeretanud ja kaalunud. Päris mitu korda oleks peaaegu uue mudeli ostnud, sest algne materjal pole just rõõmustav. Kohe vähemalt mitte. Aga kuna teine variant, ehk palju epot, maksis siiani piisavalt palju, siis jäi see tegemata. Nüüd aga juhtus kaks asja. Avastasin koha, kus see ammu kaalutud epomudel maksis isegi kahtlaselt vähe. Ja teiseks oli riiulisse hädasti ruumi vaja. Edasiste kiusatuste vältimiseks ja muud vabandused ja võtsingi ette asja, mida algul plaanis polnud.

Douglas C-124 Globemaster II
Lennuk ise selline üsna huvitav. Tegi siis Douglas C-74 Globemaster edasiarendusega, mil sellele lennukile lihtsalt öeldes teine korrus peale kasvatati. Tegu siis USAF raske või ka üliraske transpordilennukiga ja kui prototüübid ja katsetused XC-99 ja Lockheed R6V Constitution välja arvata, siis oli tegu kõige suurema kolbmootoritega transpordilennukiga. Igal juhul suurimaga, mis seerias ja laialt kasutusel oli.
C-124 oli ka teises mõttes ajastu lõpu mudel. Nimelt viimane raske transpordilennuk, millel alatiivaline ehitus ja rattad tõmmatakse tiibadesse. Sealt edasi on olnud praktika, kus lennuk ripub tiiva all ja telikule on kere küljes eraldi ruumid. Rohkem kaupa, parem laadida..jne
Kolbmootorid said lennukile neljarealised tähed, 28 silindrit tk 72,5L suurust ja 3800hp jõudu. Iga mootor kaalus üksi juba 1,6tonni. Sellisel kujul oli kolbmootor jõudnud oma arengu tipu ligi. Turboprop ja reaktiiv võtsid kiirelt üle ja areng peatus. Võimasad kolbmootorid olid tänu jahutuse puudulikusele jm üsna suure pinge alla ja rikkeid ja õnnetusi esines küllalt palju.

Aga lennuk ise oli üsna tubli ja rügas kõvasti igasugu aladel ja kaubaga ringi. Uuemaid mudeleid tuli kiirelt peale, aga c-174 oli teenistuses isegi1974 aastani. Esmalend 1949, pole paha.

Mõõdud muuseas nii, et pikkus 39,7m, tiivad 53m, max stardikaal 88tonni.


Mudel:

Nagu mainitud, siis kaks varianti on. Epo ja vacu ja täna räägime vacust. Saksa ühemehe firma Airmodel ja ikka 1/72. Selle firma toodangut on mul üsna palju ja kvaliteeti on väga erinevat. Tegu on 80date toodanguga ja ilmselt esimese seeria katsetusega, mida on ka küllaga näha.
Ega siin ohkimine aita, saag ja nuga sisse ja tööle. Enne kui üldse kuhugi jõuda, saab kõvasti ja siis veel tugevdusi teha. Kere on just nii piisavalt õhuke, et ilma võdiseb üsna käest ära. Siin on see töö juba korralikult hoo peal:

Pilt

Keerame kere ringi ja vaatame lähemalt. Kindlasti leiab ka parema eksemplari samast vormist. Tööd siin jagub

Pilt

Järgmiseks vaatame katsetusi ratastega. Siin on näha välja muditud ja kokku liimitud peateliku rattad. Seest epot täis valatud. Veljede osaga peab midagi kõvasti ette võtma. Ninaratastega ei teagi mida teha hetkel:

Pilt

No ja edasi mõned pildid sellest, mis veel ees..lihvimist, tugevdusi ja detailide nullist tegemist:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kk

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 18 Dets, 2020 23:18
Postitas zkaff
Vana probleem, aga piltidest.
Ei näita - chrome, firefox, mobiilne Safari
Näitab - MS Explores, MS Edge
Rohkem mul kahjuks bowsereid ei ole.

Aga muidu, ootame huviga.

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 19 Dets, 2020 3:54
Postitas Hukatus
Brauser arvab, et pildi lingid on ebaturvalised. Kui ühe pildi avad uues aknas ja annad brauserile loa see pilt ka välja laadida, siis teemat värskendades hakkavad pildilingid toimima ja kuvatakse normaalselt.

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 19 Dets, 2020 12:59
Postitas fossiil
Vägev!

Kalle on leidnud järjekordse stüreenist puhutud halu ja alustanud ägeda enesepiinamisega. tundub, et isegi koroona on selle kõrval täielik köki-möki..
Aga kui tõsiselt, siis sa oled ikka täielik imemees, kui tahad ja suudad sellisest kräpist korraliku mudeli kokku aretada. No ja tegelikult ma ju tean, et suudad - oled selliseid vägitegusid varemgi teinud. Ootan järge!

Ise vaatan netimaailma tavaliselt Opera brauseriga ja ei mingeid probleeme. Kõik saidid seda ei salli ja vinguvad, et miks ma nende reklaamid ära blokin. Samas on see (minu arvates) üks kiiremaid ja mugavamaid brausereid. Olen proovinud päris mitmeid. Chrome, Firefox, Explorer, Edge on praegugi masinas olemas aga kasutan neid tavaliselt mingite konkreetsete lehtede puhul. Testisin kunagi ka Huntdongi, aga see oli minu jaoks liiga "hiina mõtlemisega".

Urmas.

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 20 Dets, 2020 19:02
Postitas calico
:shock: :dont_know: No igaüks põeb omamoodi seda liimihaigust....Aga põnev! 8)

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 12 Dets, 2021 20:30
Postitas kalle
Ja paneme siia teemale ka puid alla veidi.
Tuleb jälle öelda, et selle tööga, mis vahepeal on selle plastiku väänamisse läinud, oleks terve rivi tamigawa karpe mudeliteks saanud. Aga ega siin pole muud omamoodi põdemist, kui et ma tahan seda lennukit oma riiulisse ja muud polegi. Alustan sikohal juba päris vanade piltidega ja lõpetuseks panen ühe kaadri tänasest lauast.
Nagu näha, siis taaskord tuli põhiline töö teha kere ja tiibade tugevdamise kallal. Nati läksin sellega liiale ja tekitasin endale välispinnale tööd juurde. Lisaks läks kogu mudel uskimatult raskeks, kuna raske saba nõudis ninna üle 120g raskust, et nina paha istuks.
Suured tänud lähevad taaskord Urmasele, kes võttis vaevaks mulle rataste masterid treida. Nendest siis kloonisin rattaid, mis ikka nii head said, et selle peale elavnes mudelist meerikamaal ja soovis endale ka selliseid saada. No kus sa saad siis ära öelda ja nii need sai tallegi valatud ja postiga lombita saadetud. vastu tuli igasu juppe, millest taas kloonimise teel vajalikke osi sama mudeli jaoks peaks saama. Vot selline rahvusvaheline koostöö seekord!

PS keegi võiks kommenteerida, kas esimese postituse pildid on nüüd paremini näha, või viskab ikka turvahäireid.

Kk

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 28 Jaan, 2022 17:52
Postitas Bodyguard
See lennuk meenutab rohkem küll laeva...

Tehtud töö super!

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 09 Nov, 2022 23:29
Postitas kalle
Niisiis aega on läinud palju ja kõige selle kõral mille kohta siia nüüd mõned pildid panen, on siiski veel mõned mudelid valminud.
Täna on siiski juba üsna lootustandev seis ja suurem kannatus on läbi. Siiski on veel palju väikest tööd ees.

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 10 Nov, 2022 1:17
Postitas vaoinas
Ilus on vaadata, kuidas selline kolakas järjest lennukimaks läheb.

Sa paned talle propelleriteks ju ikka need neljalablised iludused, mitte kolmelabalised jubedused, mis ka samal pildil näha on?

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 10 Nov, 2022 13:28
Postitas kalle
vaoinas kirjutas: 10 Nov, 2022 1:17
Sa paned talle propelleriteks ju ikka need neljalablised iludused, mitte kolmelabalised jubedused, mis ka samal pildil näha on?


Rõõm näha, et keegi pilte vaatab nii, et küsimusi ka tekib Sellega on nii, et üks pilt jäi panemata, mis selgitab asja. Nimelt, et nelja labaga proppi ei saa panna, kuna selliseid seal kunagi ei olnud. Pildil on C-130 Herculese propp, see neljane ja mulle tundatu ilmselt mingi 1/48. Ja kuna õiget asja kergelt võtta pole, siis lõikasin nendest kokku midagi, mis võiks sobida. Siin nüüd näha see puudu jäänud pilt, kus master on vormi minemas.

Kk

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 10 Nov, 2022 13:50
Postitas Joss Metsast
oota ma ei saa nüüd enam midagi aru, kas see neljalabaline oli siis nagu kitiga kaasas või :shock:

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 10 Nov, 2022 15:37
Postitas kalle
Kitiga kaasas..teie härra teete nüüd küll nalja:) Kitiga kaasas pole muud kui mõned õhukesed lennuki kujuga plastlehed. Peenemad osad, propid, telikud, sisu dekaalid jne jne tuleb kõik ise teha.

Kk

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 10 Nov, 2022 15:52
Postitas Joss Metsast
oi ei see pole üldse nali :) Epo ja vaakumkittidel on ju aegajalt kaasas mingid arusaamatud metall või epojurakad...

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 15 Nov, 2022 22:54
Postitas fossiil
No on ikka pirakas mudel.. ja see hunnik tööd, tegelikult väga äge!

Re: Kalle lennukilood. Douglas C-124 Globemaster II

Postitatud: 05 Veebr, 2023 8:02
Postitas kalle
Kokkutuleku piltide all korra juba oli, aga panen ikka siia ka nagu teema lõpetuseks. Selle asjaga on siis nii, et üle kahe aasta veninud vaheaegadega ehitamine sai valmis. Propi hoitausjutid võiks ehk ka olla, aga jätan esialgu nii. Lisaks sellele, et tegu on üldse suurima mudeliga, mida olen teinud on tegu ka muidugi suurima vacuga ja kindlasti töömahukama tööga selles vallas. Ilmselt keeg sellise objekti vastu meil naljalt huvi ei tunne, aga igaks juhuks mainin. See Airmodeli toorik on kindlasti üks kõige raskem viis tulemuseni ja kannatuist peab jaguma väga palju. See on küll üsna populaarne lennuk maailmas ja meeldib paljudele, aga mudelit 72 skaalas on tehtud ka laias ilmas väga vähe. Seega on leidnud see ehitamine ja valmis mudel laialdast huvi mujal maailmas ka. Lõpptulemusega olen üsna rahul, aga no krt nüüd tahaks midagi kerget vahepeale:) Tänud lähevad Tanelile pltide eest!

Kk