Stalinets S-60

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Stalinets S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Terv!

Selle mudeliga on minu jaoks päris kummaline lugu.

Nimelt jõudis see mudel minu kätte läbi toreda kaasfoorumlase fooruminimega Hiinlane,
keda paljud kindlasti mäletavad andeka ja viljaka mudeliehitajana.
Nimelt olivad tal suured plaanid kunagi Eesti 1941 aasta suvesõja teemaga, aga
omil põhjusil ta enam mudeleid praegu ei ehita - siinses teemas käsitlust leidev traktor oli aga
tal koostamise osas üsna lõpusirgel ja ta pärandas
selle paar aastat tagasi minu lauale lõpuni ehitamiseks.

Traktor ise on Trumpeteri S-65 koos L.Z. Modelsi transkitiga sellest S-60 tegemiseks.

Minuni jõudis kogu kupatus kaks aastat tagasi võrdlemisi koostatud seisus, aga ikka päris kõverana -
ma ei oska öelda, kas see oli tingitud L.Z. Models'i epo sisepingetest või 10-aastasest
hoiustamisest aga raam oli propelleris, mootor kõver ja õhutus- ning päris korsten teine teisele poole viltu.

Raami väänasin ma juba suht alguses kuuma vee abil otseks, aga siis jäi ta poolteiseks aastaks
riiulisse oma aega ootama. Seoses Kettenkradi tegemisse tekkinud pausiga otsustasin
traktorile pisut jälle aega pühendada ja olen ta praeguseks saanud värvimiseelsesse seisu.

Mis ma siin siis lisaks akf Hiinlase heale tööle tegin:
- Kuna mootoriplokil on silindrid pisut viltu sattunud, siis kohendasin
üht mootorijala kõrgust, et silindrid otse oleks - see tulenes asjaoludest niigi, sest üks mootori kinnitusjalg oli
murdunud ja tuli niikuinii uuesti tekitada.
- Roomikute pingutusvedrud ja selles oleva varda asendasin - sellele pööras Hiinlane ka ise tähelepanu, sest arvas, et need on võibolla liiga
hõredana keeratud. Nüüd on ehk jälle mõni keerd liiga tihe, aga annab paremini edasi päris traktoritel nähtavat pingutusvedrude tihedat olemust.
- Korstnad asendasin messingtorudega, mis andis korrektsema ilme ja võimaldas neid samas otseks sättida.
- Mootori jahutusühendused olid veel tegemata ja need lisasin stüreenist jätkudena.
- Porilaudadele lisasin stüreenist välimise serva, aga kuna vasak porilaud jäi seetõttu väga viltu, siis eemaldasin selle üldse.
Paljudel fotodel on üks või mõlemad porilauad puudu ja ma arvan, et ühe poole puudumine annab detailirohkema vaate
käigukastipealsele.
- Mõned voolikud, juhtmed ning liigendid olid siin samuti puudu ning lisasin järjepanu ka need.
- L.Z. Modeli plekkidel olid paljudes kohtades madalad poldijäljendid, kuid liimisin sinna peale poldipead, et
need prominentsemad tunduksid.
- Roomikud on Trumpeteri karbist tulnud ja liikuvad. Nood on aga väga laia lõtkuga ja praegu olen talla
all olevad 10 lüli võimalikult tihedalt kokku liiminud, et asi väga lontis ei paistaks.

Kuna tegu on siiski aparaadiga, mis on sisuliselt suur bensiinimootor kahel roomikul, siis mootor nõuab erakordset tähelepanu
loodetavasti saab ta ka väärikalt värvitud.

Ma siinjuures loodan, et hea foorumikaaslane Hiinlane ei tunne ennast kuidagi puudutatuna
kõigest sellest täiendust ja lisandustööst, sest ma siiralt arvan, et see, mis tema selle mudeli juures
teinud on enne, kui see minuni jõudis, on küll väga meisterlik ja laitmatu.

Siin on pildid praegusest seisust:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Külma närvi ja
jääge meiega!

Kristjan
Kasutaja avatar
Hiinlane
Liige
Postitusi: 388
Liitunud: 13 Jaan, 2011 17:24
Asukoht: Tallinn, Kopli Ühendkuningriik
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas Hiinlane »

Oi Kristjan, suur suur aitäh, et sellele omapärasele trakatsile aega leidsid. Sinu lisatöö annab antud masinale just seda mõnusat vunki ja elu juurde nii et hoopis vastupidi, ma hindan väga kõrgelt sinu panust sellesse. Just sinu pühendumus ja laskumine viimasegi pisidetailini oli põhjus miks ma just sulle selle nii öelda pärandasin. Hoian koguaeg siinsel foorumil silma peal nii et ootan vägagi kõrgendatud huviga, milline see pill lõpuks välja näeb.
Aitäh veelkord ja ootan huviga arenguid. Äkki paned midagi ta ka vedama mõnel dioraamil? :D
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Tänud sulle, Priit!
Ei, dioraami ma talle ei ole plaaninud ja midagi vedama ka teda esialgu ei pane.
Saaks niisamagi enamvähem viisakalt valmis :)


Aga vahepeal olen jõudnud talle värvi selga ajada. Proovisin seekord enese
jaoks vähe hoogsamalt juukselakki, sestap sai ta esiteks erinevas variatsioonides
pruuniga üle tõmmatud, seejärel läks põrandavaha ning siis juukselakk ja põhivärvina
AK RC-Color'i 4BO. Fotol kunstvalguse paistab kõik ühtlaselt helerohelisem välja, kui päriselus, aga püüdsin seekord ka
põhivärvi hele-tumedusega rohkem mängida, kasutades 4BO helestamiseks Tamiya XF-21 Sky'd.
Nühkisin teda seepeale ka üsna lustiga ja esialgu tundub et päris meeleolukas sai.

Pilt

Pilt

Pilt


Head Vabariigi Aastapäeva!
Kristjan
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas fossiil »

No ikka väga äge tundub, aga paistab, et selle kulutamisega on väga raske pidama saada.. :wink: Kui põkats jääb kolehirmus roostene, siis võiks ta sobida vist ainult rahvamajandusse... Väeteenistuses kahurit sikutamas nii roostes isendit ilmselt olla ei saanud, iseasi kui et jäeti taganemisel kuhugi kraavipervele ja vedeles seal ilmatuma aja. Aga arvatavasti on sul mingi parem mõte - igatahes see mis piltidelt näha, paneb järgmisi pilte ootama.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas von manstein »

Minu meelest on väga hea.
Just parajalt trööbatud tööloom.
Mootor on ikka eriline uunikum. Juurtega aastast 1919.
Töömaht 18,5 liitrit ja võimsust 60hj. 650 vändapöörde juures minutis.
Küttepaak on ka nagu rekka raami küljest, ehk koguni tonnine?

Kuna käivitusvänta ega startermootorit pole ette nähtud pidi masinist traktori käima saamiseks hooratast musklite jõul mõjutama?
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas fossiil »

Pole küll minu asi targutada, aga sellel isendil on käivitamiseks hooratta perimeetril terve rida auke, auku torgati lühike kang ja tõmmati sellest - ja voila! Läkski käima..., kui läks
Aspelund
Liige
Postitusi: 1139
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas Aspelund »

Siin võib käivitamist näha:

https://www.youtube.com/watch?v=jS553gQ-hFk
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu silmadele tundub jahutusvent vales kohas, see peaks seal tuulesuunaja avas asuma, aga asub jupp maad tagapool. Kas radikas on liiga ees või midagi. Muidugi, järsku originaal ongi selline vildakas. Jäi lihtsalt automehena silma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Tänud!

Püüdsin seda venti siis rohkem sinna tuulesuunajasse ajada - ühelt poolt tegin tuulesuunajale krae, teisalt
pikendasin ventilaatori võlli. proovimise peale jäi enamvähem.

Mis sellesse trööpamisse puutub, siis ei mina küll usu, et väeteenistuses iga rahvamajandusest rekvireeritud
traktorit suure hooga üles vuntsima hakati. Küllap oli peaasi, et ta sõitis ja kahuri õigesse kohta ära vedas.
Tõsi, radiaatori ülemise osa ja bensiinivaadi lasin veel kord juukselaki ja värviga üle - tundus, et nende peal sai
rooste välja kulutamisega siiski veidi hoogu mindud.

Aga sellise teistsuguse aparaadina on ta andnud võimaluse tema peal enese jaoks jälle pisut uusi kulutamisvõtteid proovida.
Praegu on mõnevõrra pinnast kah sinna otsa saanud ja enam nii roostene ei tundugi.
Töö on muidugi veel pooleli ja kogu asja üheks ansambliks sidumine seisab veel ees.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kristjan
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas fossiil »

No see mida m a näen, on ikka täiega efektne, kui jupid kokku saavad, on ilmselt veel parem. Mul tekkis selline mõte, et tegelikult on kulutamine juukselakiga igas mõttes kümnesse, aga kui prooviks tallatavamates kohtades roostese aluspinna asemel sellist tumedat metalli? No et lihtsalt metallini kulunud? Käiguosa peal on ju ok, aga seal, kus traktorist kirsadega trambib, kulub ka rooste maha.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Nonii, tänu Priidule aka Hiinlane on nüüd
ka minu vitriinis vene rauda.

Ma olen kindel, et oleks saanud ka paremini, aga oma avatud mootori ja kõige
muuga oli kogu see traktor ikkagi nii nüansirohke, et lõpuks läks päris keeruliseks
kõigele tähelepanu pöörata ja sealsamas ka kogu üldilmet üheskoos hoida.

Selline ta siis seekord sai:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Külma närvi ja
jääge meiega!

Kristjan
Kasutaja avatar
Hiinlane
Liige
Postitusi: 388
Liitunud: 13 Jaan, 2011 17:24
Asukoht: Tallinn, Kopli Ühendkuningriik
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas Hiinlane »

BRAVO!!! Tulemus on just selline, mida omalegi vaimusilmas ette kujutasin ja sihiks seadsin. Aitäh veelkord Kristjan, et selle ägeda eluka vaimusurmast ellu äratasid ja valmis tegid. Loodan, et väga see vene raud sobitub mõnusalt su sakslaste vahele :D Edu edaspidiseks!
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas Kriku »

Kui iste on nahast, kas see ei peaks olema ka pragunenud?
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Kriku kirjutas: 10 Mär, 2024 13:25 Kui iste on nahast, kas see ei peaks olema ka pragunenud?
Stalinetsil tunduvad need istmed rohkem mingi tekstiiliga kaetud olevat ja
seda on ka siin silmas peetud,
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stalinets S-60

Postitus Postitas fossiil »

No super! Ei oska nii palju ülivõrdes kiidulaulu lasta, kui asi väärt on - nii et kauakestev aplaus!

Aga see istmete värk - need olid kaetud kas dermatiini või presendiga, dermatiin pragunes-lagunes pealt lahtise masina istmel ikka päris kiiresti, nii et piisavalt paks present oli selles mõttes etem.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist