Helikopterid

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
ribikardin
Liige
Postitusi: 379
Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas ribikardin »

Kapten Trumm kirjutas:
Ongi odavam, lisaks on ju tegemist eelmise põlvkonna masinaga, kus värk on mehhaaniline või hüdrauliline - st lihtsalt ja "kodustes tingimustes" parandatav.
Mi-8't Eestis nii käigus hoitigi ja nagu näha 10+ aastase teenistusega alla nad ei kukkunud.
Kapten Trumm kirjutas: See arv lubab ka pidada omi mehhaanikuid ja neile on selline vanakooli "rauast" kopter jällegi jõukohane parandada.
Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Kui masinaid on juba selline arv, siis on palgal ka õppind mehhaanikud, kes võtavad laost (jah, baasi peale saab juba varuosaladu pidada või nt mõnda kopterit varuosadeks) vajaliku jupi, teevad õhtul käed mustaks ja hommikul on valmis. Eestis asunud MiG-23 polk (mis on ühest tühjast Mi-8-st ikka hulka keerukam masin) just sedasi oma masinad lahingukorras hoidis. Olnuks mõeldamatu, kui terve väeosa sõltunuks siis mingist kuu aja pärast tulevast hooldusmeeskonnast. Kui ei saanud hakkama polgu jõududega, kutsuti abi diviisi või armee tehnilisest teenistusest. Lennukite korrashoiuks olid ette nähtud ka spetsiaalsed ekspluatatsioonimaterjalid nagu krunt, värv (kuumakindel), midagi silikoonhermeetiku taolist (!!). Viimane oli hinnatud autoremondimeeste hulgas.
pahtlit täis, värv peale ja pojeehali
Vaata suvalisi lennukite lähipilte internetist, millel vanust 20+ aastat.
Ongi seal korrosioonikohad värvitud angaaris põlve otsas, isegi soomlaste Hornetitel on sedasi.
Mõnel paranduskohal on isegi näha, et värv on jooksma hakanud ja siis on lapiga üleliigne ära pühitud.
Aerodünaamikat ei mõjuta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas tommy »

Kui ülalpool tähendatud hind 1,34 miljonit dollarit õige on....
Tundub mulle, et siin on tegemist ca. 30 aastase masina lennutundide pikendamisprogrammi maksumusega.
Mitte millegi muuga.
Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Kahju, et meie lennusalga tegelased seda ei taibanud.
Vaid saatsid masina Leedu tehasesse, kus see kokkuvõttes pikki aegu sees oli ja arved tulid kah korralikud...
:)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tundub mulle, et siin on tegemist ca. 30 aastase masina lennutundide pikendamisprogrammi maksumusega.
Mitte millegi muuga.
30 aastased, null või nullilähedaste jääktundidega masinad ongi riik-riigi tehingutes (vähemalt liitlastele) tasuta.
Analoogselt, kui Eestil on 10+ miljonit eurot tagataskus, siis AMARCI kolaplatsilt võib saada F-16 täiesti tasuta.
Masina maksumus moodustubki siis üldjuhul renoveerimistööde maksumusest.
Kahju, et meie lennusalga tegelased seda ei taibanud.
Vaid saatsid masina Leedu tehasesse, kus see kokkuvõttes pikki aegu sees oli ja arved tulid kah korralikud...
Taastusremont/eluea pikendamine ja jooksev remont sassis?
Sellest vene nimega asjamehest, kes seda Mi-8't siin putitas, on isegi meedias räägitud - mingi kodakondsuse probleemiga.
Mi-8 tehnikud ja piloodid olidki valdavalt venelased.
Mi-8-te remondist, kopterid (kokku 5 tk, neist neli korras ja üks osadeks) kinkis Saksamaa, eks mid-life pikendus ongi kulukas ja pikaajaline:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=12094613
http://issuu.com/ajakiri_radar/docs/radar_15/45#
1977. aastal valmistatud kopter saabus Saksamaalt Eestisse abi korras 1995. aastal ning läbis 1998. aastal Leedus ressursipikenduse. Möödunud septembris lõppes kopteri labade kalendriressurss ning käesoleva aasta veebruaris oleks lõppenud ka kereressurss. Teine Lennusalga kasutada olev kopter MI-8 läbis eelmisel aastal renoveerimise ja on käigus aastani 2009.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ribikardin
Liige
Postitusi: 379
Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas ribikardin »

Kapten Trumm kirjutas:
Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Kui masinaid on juba selline arv, siis on palgal ka õppind mehhaanikud, kes võtavad laost (jah, baasi peale saab juba varuosaladu pidada või nt mõnda kopterit varuosadeks) vajaliku jupi, teevad õhtul käed mustaks ja hommikul on valmis. Eestis asunud MiG-23 polk (mis on ühest tühjast Mi-8-st ikka hulka keerukam masin) just sedasi oma masinad lahingukorras hoidis. Olnuks mõeldamatu, kui terve väeosa sõltunuks siis mingist kuu aja pärast tulevast hooldusmeeskonnast. Kui ei saanud hakkama polgu jõududega, kutsuti abi diviisi või armee tehnilisest teenistusest. Lennukite korrashoiuks olid ette nähtud ka spetsiaalsed ekspluatatsioonimaterjalid nagu krunt, värv (kuumakindel), midagi silikoonhermeetiku taolist (!!). Viimane oli hinnatud autoremondimeeste hulgas.
Lennusalk opereerib hooldab lennuvahendieid vastavalt EASA Part-147 jm reeglitele, sellist asja nagu "kodustes tingimustes" kordategemist a la kuvalda või pahtli meetodil ei saa teha. Hooldus ja remonditööd tehakse vastavalt tootja juhenditele, olgu tegu AW-139, Mi-8 või L-410 ga. Varuosad ostetakse, mitte ei teha ise (kui muidugi vastavat võimekust ja lubasid ei ole) ning töid teevad EASA Part-66 järgi sertifitseeritud mehed -mõlemal juhul. Mis suurema hulga masinatega (oletame, et odavalt on suurem hulk ostetud) on see, et varuosaladu on suurem ning asjad käivad kiiremini.
Kapten Trumm kirjutas:
pahtlit täis, värv peale ja pojeehali
Vaata suvalisi lennukite lähipilte internetist, millel vanust 20+ aastat.
Ongi seal korrosioonikohad värvitud angaaris põlve otsas, isegi soomlaste Hornetitel on sedasi.
Mõnel paranduskohal on isegi näha, et värv on jooksma hakanud ja siis on lapiga üleliigne ära pühitud.
Aerodünaamikat ei mõjuta.
1. Mul pole vaja sellist asja pildilt internetist vaadata.
2. Lennuki korrodeeruvalt kohalt eemaldatakse korrosioon ning kui materjali jääkpaksus seda lubab, siis värvitakse üle. Kui materjali jääkspaksus on lubatust väiksem, siis koostöös lennukitootjaga mõeldakse välja lahendus ning needitakse probleemsele kohale lapp või vahetatakse komponent. Ja ka selle töö jaoks on tarvis samu vahendeid ja inimesi, vahet pole kas tegu on lääne või ida masinatega. Põlve otsas, "kodustes tingimustes" ei tee tsiviliseeritud riikides keegi midagi.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas tommy »

On näha, et teatavad kodanikud üritavad meile sisestada teavet, et uutele kopteritele tuleb "iga poldi pingutamiseks" kutsuda väljamaalt hooldemeeskond....mille kättesaadavus(ja hind) võib tõstatada küsimusi.
Reaalsuses on Lennusalgal tetava taseme hooldusvõimekus täiesti olemas.
Novembri keskel sai lennusalga kõige uuemal kopteril (PWC) täis 300 lennutundi ja seetõttu viibib see hetkel plaanilises nn. 300 tunni hoolduses. Politsei ja piirivalveameti teatel peaks see lõppema detsembri keskel. «Hooldust tehakse kopterile lennusalga oma jõudude ja vahenditega Tallinnas,» teatas pressiesindaja Urmo Kohv.
Ja mis puutub vana Mi-8 omal ajal "põlve otsas " putitamisse, siis loomulikult pole siingi asjad niisama lihtsad..
Eesti ainuke väikesaartele hädaabilende tegev Vene päritolu helikopter Mi-8 on vähemalt nädal aega remondis, mitme väikesaare elanikud ei ole sellest probleemist teadlikud.

Piirivalve lennusalga ülem Allan Oksmann sõnas, et lennusalga käsutuses oleval ainsal Mi-8 helikopteril on ilmnenud mõned pisivead, mille tõttu on lennud vähemalt nädalaks peatatud, vahendab Eesti Päevaleht.

Tema sõnul tuli eile helikopteri probleemidega tutvuma tehase esindaja Kaunasest, kes peaks oma hinnangu andma täna, kusjuures remont võib võtta aega ühest nädalast poole aastani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lennusalk opereerib hooldab lennuvahendieid vastavalt EASA Part-147 jm reeglitele, sellist asja nagu "kodustes tingimustes" kordategemist a la kuvalda või pahtli meetodil ei saa teha. Hooldus ja remonditööd tehakse vastavalt tootja juhenditele, olgu tegu AW-139, Mi-8 või L-410 ga. Varuosad ostetakse, mitte ei teha ise (kui muidugi vastavat võimekust ja lubasid ei ole) ning töid teevad EASA Part-66 järgi sertifitseeritud mehed -mõlemal juhul. Mis suurema hulga masinatega (oletame, et odavalt on suurem hulk ostetud) on see, et varuosaladu on suurem ning asjad käivad kiiremini.
Keegi pole rääkinud ju kuvalda ja pahtli meetoditest. Vanemal tehnikal on remont lihtsam, signaallamp armatuuris ei põle, siis võtab mehhaanik kruvikeeraja, krutib mõned kruvid lahti ja parandab vea (nt sitt kontakt, pirn läbi).

Kui Augusta LCD ei tööta, siis on uue (ja roppkalli) varuosa ostmine, võib olla vajalik uue ekraani installimine, mida mehhaanik teha ei saa jne jne. Seda, et varuosi ise tehakse, pole ma ka öenud. Mi-8-l tehti neid remonte vene onude poolt küll ja veel sealsamas lennuväljal välioludes, mille peale AW tehaseesindus vist minestaks. Olen seal ekskursioonil käis ise näinud (aasta oli siis nii 2000).
1. Mul pole vaja sellist asja pildilt internetist vaadata. 2. Lennuki korrodeeruvalt kohalt eemaldatakse korrosioon ning kui materjali jääkpaksus seda lubab, siis värvitakse üle. Kui materjali jääkspaksus on lubatust väiksem, siis koostöös lennukitootjaga mõeldakse välja lahendus ning needitakse probleemsele kohale lapp või vahetatakse komponent. Ja ka selle töö jaoks on tarvis samu vahendeid ja inimesi, vahet pole kas tegu on lääne või ida masinatega. Põlve otsas, "kodustes tingimustes" ei tee tsiviliseeritud riikides keegi midagi.
Äkki siiski vaataksime? Ma olen elus ka mõned autod ära värvinud ja suudan üsna hästi eristada, kas remonditöö on tehtud kuskil spetsiaalses värvimistöökojas või on mehhaanik käinud värvipüstoliga tiiru peale. Loomulikult ei ole tegemist seal kodutööde õlivärviga, aga nähtu on tehtud justnimelt sedas "põlve otsas".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas tommy »

. Vanemal tehnikal on remont lihtsam, signaallamp armatuuris ei põle, siis võtab mehhaanik kruvikeeraja, krutib mõned kruvid lahti ja parandab vea (nt sitt kontakt, pirn läbi).

Kui Augusta LCD ei tööta, siis on uue (ja roppkalli) varuosa ostmine, võib olla vajalik uue ekraani installimine, mida mehhaanik teha ei saa jne jne.
Kas ausad võrdlused on mõnele tõesti üle mõistuse..??
Pirn ja LCD ekraan... :roll:
Kas Agustale tuleb samuti signaalpirni(või mida seal tänapäeval kasutatakse) vahetuseks tehasemeeskond kohale kutsuda.??
Ja kui vanal masinal aviohorisont või altiometer töötamast lakkas, tuli kohale kruvikeerajaga õline Vasja , kes seadme kohapeal vahetas, mõõdistas/kalibreeris ja lendas jälle.??
Kasutaja avatar
Actual
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 13 Mär, 2008 11:47

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Actual »

Erinevused hoolduses/remondis lubatud/mittelubatud võivad sisse tulla ka olenevalt kopterist ja selle otstarbest. Arvata on, et Afganistani kõrbes ei hakka keegi kuuliaukude pärast kopterit avariimaandama, et x paigas otsustada, kas kopter kohapeal hävitada, et vaenlase kätte ei langeks või jääda ootama tehaseesindajaid kohapeale hindama, kas tohib ilma pahteldamiseta edasi lennata või on kuulihaav katteplekil potentsiaalselt ohtlik :D Või jäävad haavatud lahinguväljalt toomata, sest järgmise lennutunni hooldus tiksus täis ja tund üle rikub tehase ettekirjutusi...
Rahuajal loomulikult nii tsiviil-, kui sõjamasinatel on ohutuse kaalutlustel nõuded karmid ja riske ei võeta. Keerulistes oludes võetakse riske rohkem ja vaadatakse nõuetele läbi sõrmede enam.
Samuti võivad nõuded erineda riigiti ja lennupargiti - pärast liidu lagunemist kui nõuka piloodid ja jänkipiloodid läbi hakkasid käima, tuli erinevus eriti teravalt välja - lääne piloodid ei tohtinud lennukiga ohutuse kaalutlustel mingeid trikke teha, nõuka omad tegid mida tahtsid, startisid kus ja millal tahtsid, vaevalt lennuki hoolduski perfektne oli.
Kolmandaks on lennumasinatel olulisemad sõlmed kas dubleeritud või üledimensioneeritud, et tagajärgi tehnika lagunemisel viia miinimumini. Loomulikult mida keerulisem masin seda enam on jubinaid, mis võivad rikneda ja katastroofe põhjustada, mehaaniline masin, trosside-pedaalidega on lihtsam, lihtsam ka vigu kõrvaldada. Ka piloot saab hinnata, kui ikka tross narmendab lapib-asendab ning lendab edasi, aga kuskil mõne protsessori-anduri viimaseid eluminuteid-tunde või tarkvaraviga, on piloodil keeruline visuaalselt märgata-hinnata-ennustada.
ribikardin
Liige
Postitusi: 379
Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas ribikardin »

Kogu see viga ja diskussioon algas sellest samast väitest "kodustes tingimustes" ja "põlve otsas" no sellist asja ei ole, sa ei saa eristada, et ida masinatele võib teha nii hooldust, aga lääne omadele ei või. Tehakse ühte moodi. See kas mehaanikutel on ühte asja jõukohane parandada või mitte, ei sõltu masina päritolust vaid mehaaniku litsentsidest. See kodused tingimused ja põlve otsas jätsid mulle küll sellise mulje,et võtame aga mingi sassi kuskilt ja paneme ta tegema.
LCD-dest, minu teada oli lennusalga Mi-8 juba ka klaaskokpitiga ning kui LCD välja vaja vahetada on, siis on tegu väga kiire tööga, millega saab iga avioonik (tgelikut ka mehaanik) hakkama. Hind on muidugi omaette teema.

Mis värvimisse puutub, siis on tegu sellise tegevusega, mis ei ole mitte midagi erilist, on olemas suurte värvimisangaaridega hoolduskeskused, kus terve lennuk korraga värvimises on, aga väiksemad tööd tehakse igal pool pintsli ja rulliga ise ära. Kui aega on palju üle ja midagi teha pole, siis käiakse väikese pintsliga needipeasid üle, millelt on värv maha koorunud, see värv voolab pidevalt.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

On näha, et teatavad kodanikud üritavad meile sisestada teavet, et uutele kopteritele tuleb "iga poldi pingutamiseks" kutsuda väljamaalt hooldemeeskond....mille kättesaadavus(ja hind) võib tõstatada küsimusi.
"Teatud kodanikud"nimelt mäletavad suurepäraselt, kuidas teatud kõrgel ametipostil asuvad kodanikud laia lõuaga seletada võtsid, et peale 1000 lennutundi on igati normaalne kopterite saatmine kuid (tegelikuses küll ligi pool aastat) aega võtvasse hooldusesse. Ja et see pske nüanss, et kolmest kopterist ühtegi lennuvõimelist pole, on köömes.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas tommy »

Teatud kodanikud"nimelt mäletavad suurepäraselt, kuidas teatud kõrgel ametipostil asuvad kodanikud laia lõuaga seletada võtsid, et peale 1000 lennutundi on igati normaalne kopterite saatmine kuid (tegelikuses küll ligi pool aastat) aega võtvasse hooldusesse.
Ja siis.....
Peale 1200(mitte 1000) lennutundi ongi normaalne(lausa kohustuslik) kopteri saatmine hooldusesse.
Tegemist on 1200 lennutunni ehk teisisõnu 4 aasta hooldusega, mille käigus teostatakse väga põhjalikke inspektsioone kogu kopterile ja kopteri olulistele komponentidele,» selgitas politsei- ja piirivalveameti lennusalga juht Kalmer Sütt.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Tommy, see, et 1200 tunni hooldus tehakse tootja esinduses, polegi teemaks, teemaks on hoopis toonase PPA pealiku leelotus...
Raivo Küüt kirjutas:...kahesaja lennutunni järel. Kui iga viiekümne lennutunni järel tehtav hooldus kestab vaid mõne tunni, siis tuhande kahesaja lennutunni järgne hooldus võtab aega mitmeid kuid.

kahesaja lennutunni järel. Kui iga viiekümne lennutunni järel tehtav hooldus kestab vaid mõne tunni, siis tuhande kahesaja lennutunni järgne hooldus võtab aega mitmeid kuid.

Rumalus? Ebakompetentsus?? Lihtsalt ülbus??? Sellisel ametipostil pole ükski neist (ja veel vähem selle taoline väljanäitamine) minu arust aktsepteeritav. Nagu ka sellele pimesi takkakiitmine.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas tommy »

Rumalus? Ebakompetentsus?? Lihtsalt ülbus??? Sellisel ametipostil pole ükski neist (ja veel vähem selle taoline väljanäitamine) minu arust aktsepteeritav. Nagu ka sellele pimesi takkakiitmine.
Milles see rumalus, ebakompetentsus või ülbus tollase politseijuhi jutus siis väljendub..??
On need üldse tema sõnad.??
Või kordas ta seda, mida oma alluvatelt kuulis.??
Äkki hoopis teletorni sündroom.??
tuhande kahesaja lennutunni järgne hooldus võtab aega mitmeid kuid.

Lennusalga juht Allan Oksmann...2011
Kuna kopteril pole tootja juhendi tõttu lubatud enne uute sabarootori labade paigaldamist rohkem lennata, kasutame praegust aega, et sellele ära teha hooldus, mis kopteril iga 300 lennutunni tagant tuleb läbida. Antud hooldus võtab ligi poolteist kuud ja seda tehakse Eestis.
Teine salgajuht Kalmer Sütt..2012
Neist esimesele teostatakse Tallinnas korralist 300-tunni/5 aasta hooldust ning prognoosi kohaselt saab kopteri tagasi teenistusse järgmisel nädalal. Piirivalvekopter pardatähisega ES-PWB viibib plaanilises 1200-tunni/4 aasta hoolduses Norras ning esialgse prognoosi kohaselt naaseb kopter tagasi Eestisse järgmise aasta jaanuaris.

«Erineva pikkusega hooldused Agusta Westland-139 tüüpi kopteritele on tootjafirma poolt ette nähtud iga 25, 50, 100, 300, 600 ja 1200 lennutunni tagant,» selgitas Sütt. «Iga 25 lennutunni järel tehtav hooldus kestab vaid mõne tunni, samas kui 1200 lennutunni hooldus võtab aega mitmeid kuid.»
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: Ongi odavam, lisaks on ju tegemist eelmise põlvkonna masinaga, kus värk on mehhaaniline või hüdrauliline - st lihtsalt ja "kodustes tingimustes" parandatav.
Mi-8't Eestis nii käigus hoitigi ja nagu näha 10+ aastase teenistusega alla nad ei kukkunud.
Trumm räägib jälle asjadest, millest ta mitte sittagi ei jaga. Iga põlvkond edasi läheb lennumasinate hooldus LIHTSAMAKS, mitte keerulisemaks. Sealhulgas ka need mehaanilised ja hüdraulilised asjad, mille hooldusvajadus pidevalt väheneb. Näiteks kasutatakse määritavate laagrite asemel tefloniga kaetud pukse, mida ei peagi kogu elu jooksul määrima. Või siis need LCD ekraanid... Vanakooli CRT ekraanid on kobakad, vajavad jahutust, kaaluvad palju ja võtavad palju voolu. Kui see nüüd asendada LCD ekraaniga, siis võidad kaalus, kaob ära hunnik jahutustorusid armatuuri tagant, väheneb ka kütusekulu ja lõppeks on nad ka paremini loetavad. Lisaks on LCD ekraani, nagu kõiki lennumasinates kasutatavaid ekraane, vahetada imelihtne. Selleks ei ole vaja mingeid imemehi tehasest kohale kutsuda, tavaline liinihoolduse mehaanik teeb selle ära. Lihtsalt paar näidet "keerukatest, ainult kontrollitud keskkonnas läbi viidavatest töödest".

Lõppeks ka see lihtne fakt, et eristage tsiviillennundust ja sõjalennundust. Need on kaks täiesti eri maailma täiesti eri reeglitega.

Nii et ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga. Näitad sellega lihtsalt enda ebakompetentust. :wall:
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist