Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

Kui (ammu) MiG-21F hävitajad Soome osteti, nii need olid täitsa normaalsed hävituslennukid - väjaarvatud, et neid ei saanud kasutada iga ilmastikuoludes.

MiG-21Bis oli juba sobilik igasse ilmastikku, aga juba tollal see polnud enam mingi tegija.

Nüüd nad on loomulikult vananenud. Minu arvates kõige hullem on, et neid on vaja hooldada päris palju ühe lennutunni kohta.

Aga jälle rumeenlaste pilguga vaatades see MiG-21 on parem kui mitte midagi. Ja lennuk ise on peamiselt lafett. Korralik radar ja korralik rakett on tähtsamad kui lafett.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40219
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Juhani Putkinen kirjutas:Kui (ammu) MiG-21F hävitajad Soome osteti, nii need olid täitsa normaalsed hävituslennukid - väjaarvatud, et neid ei saanud kasutada iga ilmastikuoludes. MiG-21Bis oli juba sobilik igasse ilmastikku, aga juba tollal see polnud enam mingi tegija.
Tegelikult on isegi MiG-21bis'i igailmavõimekus vaid selles, et ta suudab enda ees teada oleva asukohaga märgi 10-15 km kauguselt sihikule saada. Tänapäeva mõistes on see muidugi nali, sest "igailma" võimekuse hulka käib ka pimedus ja madallend, kuid bis'il olev RP-22 radar ei toimigi madalamal kui 1000 meetrit, maapinna peegeldus hakkab segama ja kui lukustada, siis lukustub vastase lennuki asemel maapinna külge. Sellest, et radari toimeulatus on olematu isegi 70ndate kontekstis, eriti kui nt F-4ga võrrelda.
Nüüd nad on loomulikult vananenud. Minu arvates kõige hullem on, et neid on vaja hooldada päris palju ühe lennutunni kohta.
Tegelikult on ka ka igasuguste modifikatsioonide suhtes mõttetu masin. Vene lennuväes eriti ei tehtud mid-life-upgrade, vaid lennati lennuk ära ja siis tuli uus mall juba peale. Seepärast ei ole näiteks erinevalt lääneriikidest kunagi tehtud nt MiG-21PF upgrade, sest sellel puudus mõte.

Tõsi, ta on suhtelist odav pidada, kui võrrelda nt MiG-23 ja MiG-29ga.
Aga jälle rumeenlaste pilguga vaatades see MiG-21 on parem kui mitte midagi. Ja lennuk ise on peamiselt lafett. Korralik radar ja korralik rakett on tähtsamad kui lafett.
Ainult see lafett on suht perspektiivitu ettevõtmine. Erinevalt näiteks Phantomist, mis pakub tänagi arvestatavat kandevõimet, lennukaugust ja relvastuse hulka, sellega võrreldes ei paku MiG-21 suurt midagi. Seda eriti tänapäeva õhusõjas, kus vastane summib 60 km kauguselt sulle keskmaarakette ja sina pead kuidagi neist mööda pääsema, et oma 12 km lennukaugusega lähimaarakette kasutada. Lisaks on nende lennutunnid varsti ühel pool. Rumeenlastel AIM-120 pole ja neid ei kavatseta ka muretseda. Arvatavasti lähevad varsti ül F-16 peale.

Muide Rumeenial oli alguses olemas nii MiG-29 kui MiG-21. MiG-29'st üritasid kõik Ida-Euroopa maad kiirelt lahti saada (ei tea küll miks :lol: ) ja praegu kasutab neid põhiliselt Poola.

Mis hooldust puudutab, siis just 4. põlvkond oli see, kus hakati rõhku panema sortie generation rate'le, et lennuk oleks ühe lennutunni kohta võimalikult vähe hooldusangaaris. Sest siis saab samade arvu lennukitega teha rohkem lahingulende või samad lahingulennud vähemate lennukitega. Hooldusmaht vähenes kohati mitu korda.

USA mereväe tarkus: Hornet on the flight deck (lennutekil lahinguvalmis) allways beats Tomcat on the hangar deck (angaaritekil remondis ja hoolduses).

Hea näide, kui palju piirab lennuki disain võimekust on ka F-4 ise. Kõik F-4'd, mida on moderniseeritud, kannavad kas Horneti (AN/APG-65) või F-16 (AN/APG-66) radarit, mida kasutavad ju klass väiksemad lennukid. F-15 või F-14 radarit panna ei saa, sest lennukikere on liiga peenike ja radari lahendus ei tule aerodünaamiline. Kui vaadata neid masinaid, siis nii F-14 kui ka -15 on ninaosas disainitud ümber radari.[/quote]
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Kapten Trumm kirjutas: bis'il olev RP-22 radar
Tere!

Soome MiG-21 BIS'del ei olnud RP-22 radarit... Oli teine vene tüüp. Iseasi kas see midagi parem oli.

Kari
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40219
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks siis ekspordiks müüdud masinatele pandi RP-21 peale, mis on veel ürgsem. Huvitav, kas soome bis'idel oli peal tiiva pinnakihi puhumissüsteem (sistema sduva pogranitsnovo sloja) ja vee sissepritse mootorisse, mis lubas mootorist lühiajaliselst 9 tonni veojõudu saada? Rumeenia Lancerid on enamus ehitatud MiG-21MF peale, millel pole paljusid bis-i asju küljes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

SPS oli soome MiG-21BISdel olemas. Vee sissepritsesüsteemi ei olnud. Hapnikusisseprits raketi laskmise järgi oli. Radar oli ALMZ-236*. Oma silmaga näinud "Toode-75" tehnilises manuaalis ka RP-23. Võib-olla on sama asi. Igatahes RP-22st mitte kehvem!! Vanemate mehaanikute järgi olla prantsuse Mirage radarist arendatud.

Neid fakte võib (osaliselt) nüüdselt lugeda juba raamatust. Jyrki Laukkanen'i "MiG-21 (in Finnish Air Force)"
http://www.apali.fi/kauppa/product_details.php?p=26



Kari

EDIT * Mulle tundub, et Laukkaneni raamatus võib-olla näpukas ja ALMZ-236 on siiski -23 б ehk ladina tähestikus 23b. See klapiks ka minu enda nähtuga.

EDIT2 Nii palju sellest mälust. Leidsin oma igivanad märkmed ja soome MiG-21BISde radar oli selle järgi "A-23Б".
Kasutaja avatar
Juhani Putkinen
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Juhani Putkinen »

kari lumppio kirjutas:prantsuse Mirage radarist arendatud
See arendamine tähendas üldiselt, et oli tehtud koopia mingist spioneeritud lääne toodest - koos kõikide konstrueerimis- ja tootmisvigadega. :)

Haru harva koopia oleks olnud kuidagi parem kui originaal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40219
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

RP-23 Safir on ju Mig-23 radar ja see sinna ninasse küll ei mahu. Võibolla venelased tegid imperialistide luure eksiteele viimisekst väikese pettemanöövri. Esialgsed Mig-23 ekspordivariandid läksidki vana, RP-22ga, nad on ära tuntavad väikese ninakoonuse järgi.

RP-23 Safir
http://www.seeninside.net/sapfir23_rada ... _radar.jpe

RP-21 (vanemad MiG-21 mudelid, enne 21MF-i)
Pilt
Pilt

MiG-23MS (RP-22 radariga)
Pilt

Mig-23ML (RP-23 radariga)
Pilt
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

Trumm. Palun mitte solvuda aga "luulo ei ole tiedon väärti" (luul pole sama väärt kui teave).

Olet sa kindel et sinu "RP-23" on sama kui "A-23Б"?

Minu vähene MiG-21 tundmine on kogutud nelja kuu jooksul nende kapitaalremondites osaledes (teknillinen harjoittelija). Ei saa aru miks manuaalid jm. oleks olnud võltsitud? Radari omadused olid nagu nii teada, mis kasu või mõtte oleks olnud püüda nimega petta?


Lugupidades,
Kari
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40219
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ilmselt on tegemist tähistustest tuleva segadusega, aga selles jään ma oma juurde, et RP-23'e ei ole MiG-21 peal kunagi olnud. On ka olnud võimalus nii 21 kui 23 lähedalt uurida ja ma väidan, et RP-23 ei ole võimalik juba mõõtmete poolest MiG-21 peale panna, sest nt radari parabool on Mig-23'l nii poolteist korda suurem.

Selle RP-ga tähistati sellel ajal radarieid, lühend sõnadest "Radiolokatsionnõi Pritsel" ehk "radarsihik"
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Error404
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 25 Nov, 2007 21:15
Kontakt:

Õhuväele transpordihelikopterid?

Postitus Postitas Error404 »

Kaitseväe välismissioonide jaoks kaalub kaitseministeerium umbes nelja transpordikopteri ostmist, kokku võib ostu hind ulatuda sadadesse miljonitesse... :shock:
http://www.postimees.ee/110408/esileht/ ... 323172.php
"The society prepares the crime, the criminal commits it."
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Soomlaste seiklused sama teemaga:

Aikaisempien tietojen mukaan ensimmäiset kopterit luovutetaan ensi kuussa. Patrian Jämsän tehtailla valmiina odottaa kolme konetta. Patria kokoaa Suomen, Ruotsin ja Norjan NH90:t. Suomi saa 20 kopteria. Alkuvaiheessa riviin tulee koulutuskäyttöön soveltuva riisuttu malli, jota täydennetään myöhemmin. Alkuperäisen aikataulun mukaan ensimmäinen piti luovuttaa jo lokakuussa 2004.

Kuni Eestis aruvtavad, analüüsivad ja äkki annavad sisse tellimuse ning siis läheb kindlasti veel rohkem aega kui soomlastel kuni esimene koperdaja saabub.
Kasutaja avatar
Error404
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 25 Nov, 2007 21:15
Kontakt:

Postitus Postitas Error404 »

Würger 190G kirjutas:Soomlaste seiklused sama teemaga:

Aikaisempien tietojen mukaan ensimmäiset kopterit luovutetaan ensi kuussa. Patrian Jämsän tehtailla valmiina odottaa kolme konetta. Patria kokoaa Suomen, Ruotsin ja Norjan NH90:t. Suomi saa 20 kopteria. Alkuvaiheessa riviin tulee koulutuskäyttöön soveltuva riisuttu malli, jota täydennetään myöhemmin. Alkuperäisen aikataulun mukaan ensimmäinen piti luovuttaa jo lokakuussa 2004.

Kuni Eestis aruvtavad, analüüsivad ja äkki annavad sisse tellimuse ning siis läheb kindlasti veel rohkem aega kui soomlastel kuni esimene koperdaja saabub.
NH90 maksab 250 miljonit tükk. Ma arvan , et kui KM ostab siis tulevad need kasutatud Black Hawke-d mis on ca 60 miljonit tükk. Mõistlikum ka mõnes mõttes - 4 pruugitud BH kopterit *60 = 1*NH90 uus kopter, mida tuleb aastaid oodata enne kui tehasest voi kus iganest kohale saabub...
"The society prepares the crime, the criminal commits it."
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40219
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kohe ilmub siia Kamina vaateid põhjendav A4, kes selgitab, et neid on vaja just nimelt abivägede siia toomiseks.... :shock:

Tegelikult võiks varsti mõne koha rumalate mõtete majaks ringi nimetada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alax
Liige
Postitusi: 1532
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas alax »

Seoses miinuseelarvega ei osteta neid koptereid, hea põhjus näidata kulude kärpeid.
Oma_Mees
Liige
Postitusi: 48
Liitunud: 09 Mai, 2006 19:20
Kontakt:

Postitus Postitas Oma_Mees »

Huvitav millal Kaitseministeerium ka KAITSESSE sadu miljoneid hakkab kulutama. Aina transport ja transport
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist