Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia
-
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 06 Jaan, 2006 20:59
- Kontakt:
Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia
Sama küsimus nagu merevägedega.
Soovin, siis nüüd teie käest infot Balti õhuvägede kohta.
Soovin, siis nüüd teie käest infot Balti õhuvägede kohta.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2039
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
http://www.kam.lt/index.php/en/34671/
Ehk siit midagi Leedu õhujõudude kohta.
Ehk siit midagi Leedu õhujõudude kohta.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2039
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Ja latvijas aeroplanos:
http://www.aeroflight.co.uk/waf/latvia/latviaaf2.htm
http://www.aeroflight.co.uk/waf/latvia/latviaaf2.htm
No jälle on uudised! Seekord Postimehes:
http://www.postimees.ee/260406/esileht/ ... 199492.php
Rootsi Rahvapartei annaks vanad hävitajad Balti riikidele
Tsiteerin:
http://www.postimees.ee/260406/esileht/ ... 199492.php
Rootsi Rahvapartei annaks vanad hävitajad Balti riikidele
Tsiteerin:
Rootsi Rahvapartei tegi ettepaneku anda Rootsi lennuväe vanad Gripen-tüüpi hävituslennukid Balti riikidele, kirjutab Aftonbladet.
Rahvapartei pressiesindaja Allan Widmani sõnul on parlamendis arutlusel Gripenite arvu vähendamine kuni 100ni.
Widmani kinnitusel jääb Rootsil seega üle umbes 70 Gripen-tüüpi hävituslennukit, nende vanametalliks lammutamine on aga kulukas.
«Kuna kolmel Balti riigil puudub oma õhuvägi, saaksid NATOsse kuuluvad Eesti, Läti ja Leedu nende abil kaitsta oma õhuruumi,» leidis Widman.
....
Rootsi kaitseministri pressiesindaja Toni Eriksoni kinnitusel pole veel teada, kuidas valitsus Widmani ideesse suhtub.
Praegu Rootsi valitsuskoalitsioonis oleva roheliste partei arvates ei peaks mõtet lennukite Balti riikidele andmisest kõrvale heitma.
«See oleks huvitav alternatiiv. Kuid seda tuleks teha nii, et sellest ei kujuneks jälle üks abiandmisprojekt,» lisas roheliste partei pressiesindaja Lars Ångström.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
waffen kirjutas:No kuigi lennikid on vanad oleks ääretult hea meel,kui eesti need omale saaks alustuseks kõlbaksid küll.
Grippenid pole nii halvad midagi. Poolakad oleks äärepealt ostnud F-16 asemel neid, aga USA lobby tegi oma töö. Ei tea kuidas nad uuemate vene hävitajate vastu saavad, aga tankide, kopterite, soomukite, vastase tagala sodikslaskmiseks kõlbavad küll. Pealegi, lisapaakidega oleks lennukaugus selline, et saaks pommitada kasvõi Petrogradi linna, selle lähedal olevaid ballistiliste rakettide baase või Sosnovõi Bori tuumajaama
"Ma lähen neile kallale: kuni ei jää ühtegi, kes ei tunnusta maajumalaid."
Lennuvahendid EKV-le
Tänases Postimehes on üks huvitav lugu
http://www.postimees.ee/270406/esileht/ ... 199492.php
Samas on selles artiklis üks lõik: Eesti kaitseametnikud on öelnud, et Eestil ei ole lähiajal siiski kavas endale hävituslennukeid soetada ega moodustada näiteks ühist hävitajate eskadrilli koos Läti ja Leeduga.
Kas see tähendab, et Eesti riik ei soovi isegi kingitud tehnikat endale saada. Siin foorumis on ka varem olnud juttu lennukitest, sh Rootsi omadest ning nende omadustest.
Mis te arvate, kas Eesti peaks selle pakkumise vastu võtma?
Nende vanade lennukite ülalpidamine on kindlasti kallis, samuti ei ole meil ju ka selliste lennukite peale kohe mehi panna, kuid samas on see pakkumine küllatki ahvatlev, et see vastu võtta.
http://www.postimees.ee/270406/esileht/ ... 199492.php
Samas on selles artiklis üks lõik: Eesti kaitseametnikud on öelnud, et Eestil ei ole lähiajal siiski kavas endale hävituslennukeid soetada ega moodustada näiteks ühist hävitajate eskadrilli koos Läti ja Leeduga.
Kas see tähendab, et Eesti riik ei soovi isegi kingitud tehnikat endale saada. Siin foorumis on ka varem olnud juttu lennukitest, sh Rootsi omadest ning nende omadustest.
Mis te arvate, kas Eesti peaks selle pakkumise vastu võtma?
Nende vanade lennukite ülalpidamine on kindlasti kallis, samuti ei ole meil ju ka selliste lennukite peale kohe mehi panna, kuid samas on see pakkumine küllatki ahvatlev, et see vastu võtta.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kahtlen Gripenite andmise reaalsuses.
Niisama antakse ilmselt Viggeneid. Gripeneid ilmselt müüakse.
Kui niisama Gripeni saab, on see hea tehing.
Kui kasutatud Gripenit tuleb turuhinnaga osta, siis minu hääl läheb second-hand F-16C-le
Samuti ei ole uus Gripen arukas valik, hind on liiga kallis, kuid praegusel ajahetkel pakub F-16 laiemaid võimalusi sama hinna eest.
Rootsi ja Norra vahel toimunud õppelahingud näitasid, et Gripen vs F-16AM (MLU moderniseerimise läbinud F-16A) tulemused on 50:50. Seega ei ole Gripen mingi ilmaime.
Näiteks oli pikematel üritustel suur probleem lennuki väike praktiline lennukaugus, F-16A-ga võrdseks tegutsemiseks tuli kasutada lisapaake ja see võttis kohe tema väikse manööverdusvõime eelise ära.
Praegu kasutuses olevatel Gripenitel on õhk-maa võime kaunis piiratud, rootslased ise peale pommide ja rannakaitse tiibrakettide muud ei pruugi.
Väga huvitab, mismoodi on Gripenil lahendatud see väidetav lühiraja võime. Raja pikkuse määrab eelkõige maandumisjooks ja erinevalt Viggenist ei ole Gripeni mootor reverseeritav.
Kui see lühirajavõime on samasugune müstika nagu Mig-29 250 meetrine stardijooks, mis saavutatakse osaliselt tangituna ja ilma relvadeta - so olematu lahinguvõime arvelt, siis on see lihtsalt müügijutt.
Muidugi pool muna on parem kui tühi koor - ehk siis niisama saamise korral muidugi Gripen, kui osta tuleb, siis ilmselt mitte.
Niisama antakse ilmselt Viggeneid. Gripeneid ilmselt müüakse.
Kui niisama Gripeni saab, on see hea tehing.
Kui kasutatud Gripenit tuleb turuhinnaga osta, siis minu hääl läheb second-hand F-16C-le
Samuti ei ole uus Gripen arukas valik, hind on liiga kallis, kuid praegusel ajahetkel pakub F-16 laiemaid võimalusi sama hinna eest.
Rootsi ja Norra vahel toimunud õppelahingud näitasid, et Gripen vs F-16AM (MLU moderniseerimise läbinud F-16A) tulemused on 50:50. Seega ei ole Gripen mingi ilmaime.
Näiteks oli pikematel üritustel suur probleem lennuki väike praktiline lennukaugus, F-16A-ga võrdseks tegutsemiseks tuli kasutada lisapaake ja see võttis kohe tema väikse manööverdusvõime eelise ära.
Praegu kasutuses olevatel Gripenitel on õhk-maa võime kaunis piiratud, rootslased ise peale pommide ja rannakaitse tiibrakettide muud ei pruugi.
Väga huvitab, mismoodi on Gripenil lahendatud see väidetav lühiraja võime. Raja pikkuse määrab eelkõige maandumisjooks ja erinevalt Viggenist ei ole Gripeni mootor reverseeritav.
Kui see lühirajavõime on samasugune müstika nagu Mig-29 250 meetrine stardijooks, mis saavutatakse osaliselt tangituna ja ilma relvadeta - so olematu lahinguvõime arvelt, siis on see lihtsalt müügijutt.
Muidugi pool muna on parem kui tühi koor - ehk siis niisama saamise korral muidugi Gripen, kui osta tuleb, siis ilmselt mitte.
-
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
- Kontakt:
Kui me saame lennukid sümboolse hinna eest, siis jäävad meile ikkagi hoolduskulud. Rootslased ise väidavad, et Gripenite hoolduskulu on 2000 USD/tund (F16C olevat see umbes 3600 USD/tund), millega olevat nad oma konkurentidest parimad, lennuki projekteerimisel olevat arvestatud ka seda, et teda saaks välitingimustes kergelt ja kiirelt hooldada. Nende kaitsekonseptsiooni järgi tuleks sõja korral lennukid üle riigi laiali hajutada ja stardiks ja maandumiseks oleksid siis harilikud 9 m laiused ja vähemalt 800 m pikkused maantee lõigud. Sellisel juhul hooldaksid lennukit siis 5 reservisti-mehhaanikut ühe elukutselise tehniku juhendamise all, kes siis oma veoautodega ringi sõidavad ja kokkulepitud kohas hooldust teevad ja tangivad. Maandumise ja järgmise stardi vaheline hooldus ja tankimisaeg pidi olema 10 minutit ja näiteks mootorivahetuseks pidi kuluma ainult üks tund!
Kõik pildid siin on siis maanteel maandumisest ja hooldamisest.
See lennuväljadest mittesõltumine on minu arvates suur eelis, kui peaksime ainult Ämari ja Tallinna lennuväljaga arvestama, siis saaks kogu meie lennuväe ühe õnnestunud raketirünnakuga ära kaotada.
Siin on ka üks link kus arutatakse poolakate lennukiostu valikuid (Gripen või F16 - ei hakkaks seda ümber tõlkima kuna on liiga pikk) Zdzislaw Dyrmani artikkel "Fighter for Polish Sky -- Selected Aspects for Making Choice"
http://www.eurofighter-typhoon.co.uk//f ... 8ceeb841c1
Paljud artiklis loetletud puudused on ilmselt juba paljus kõrvaldatud või siis kõrvaldatavad, kuid minu arvates pole ükski neist ka selline, et sellepärast tasuta lennukitest loobuda tuleks. Gripenitega saaksime me parema lennuväe kui enamikul maailma riikidel praegu on!
Rootslastele endile oleks asi ilmselt mitmekordselt kasulik:
- Vähendavad ohtu oma riigile andes meile oma õhuväe
- Suurendavad Gripenite osa NATO-s, see on oluline arvestades seda, et Eurofighter ja Rafael pole endiselt veel kusagil massilises kasutuses. Järsku läheb nii veel mõni riik tulevikus hoopis Gripenitele üle!
(Norway to Back out of F-35 JSF Over Industrial Share?
http://www.defenseindustrydaily.com/200 ... x.php#more )
- Ei pea hakkama masinaid ise lammutama, sest salajast tehnoloogiat niisama metalli kokkuostu viia ei saa!
- poliitilised plusspunktid ka muidugi.
Mõned lingid ka Gripenite kohta:
http://www.airforce-technology.com/projects/gripen/
http://www.canit.se/~griffon/aviation/gripen/
Erinevate lennukite objektiivne võrdlemine on väga raske töö, sest parameetreid mida silmas pidada on väga palju. See on sarnane rohkem õunte ja apelsinid omavahelisele võrdlusele. Mingit abi saab nendelt lehekülgedelt:
http://www.canit.se/%7Egriffon/aviation ... hters.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... r_aircraft
Kõik pildid siin on siis maanteel maandumisest ja hooldamisest.
See lennuväljadest mittesõltumine on minu arvates suur eelis, kui peaksime ainult Ämari ja Tallinna lennuväljaga arvestama, siis saaks kogu meie lennuväe ühe õnnestunud raketirünnakuga ära kaotada.
Siin on ka üks link kus arutatakse poolakate lennukiostu valikuid (Gripen või F16 - ei hakkaks seda ümber tõlkima kuna on liiga pikk) Zdzislaw Dyrmani artikkel "Fighter for Polish Sky -- Selected Aspects for Making Choice"
http://www.eurofighter-typhoon.co.uk//f ... 8ceeb841c1
Paljud artiklis loetletud puudused on ilmselt juba paljus kõrvaldatud või siis kõrvaldatavad, kuid minu arvates pole ükski neist ka selline, et sellepärast tasuta lennukitest loobuda tuleks. Gripenitega saaksime me parema lennuväe kui enamikul maailma riikidel praegu on!
Rootslastele endile oleks asi ilmselt mitmekordselt kasulik:
- Vähendavad ohtu oma riigile andes meile oma õhuväe
- Suurendavad Gripenite osa NATO-s, see on oluline arvestades seda, et Eurofighter ja Rafael pole endiselt veel kusagil massilises kasutuses. Järsku läheb nii veel mõni riik tulevikus hoopis Gripenitele üle!
(Norway to Back out of F-35 JSF Over Industrial Share?
http://www.defenseindustrydaily.com/200 ... x.php#more )
- Ei pea hakkama masinaid ise lammutama, sest salajast tehnoloogiat niisama metalli kokkuostu viia ei saa!
- poliitilised plusspunktid ka muidugi.
Mõned lingid ka Gripenite kohta:
http://www.airforce-technology.com/projects/gripen/
http://www.canit.se/~griffon/aviation/gripen/
Erinevate lennukite objektiivne võrdlemine on väga raske töö, sest parameetreid mida silmas pidada on väga palju. See on sarnane rohkem õunte ja apelsinid omavahelisele võrdlusele. Mingit abi saab nendelt lehekülgedelt:
http://www.canit.se/%7Egriffon/aviation ... hters.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... r_aircraft
Viimati muutis Tux, 27 Apr, 2006 14:06, muudetud 4 korda kokku.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2039
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Ning siit ka :
http://www.gripen.com
Gripen is the world's best light weight multi role combat aircraft in production. It is now fully operational with the Swedish air force with more than 115 (as of Jan 2002) delivered. As of January 2002 more than 25 000 missions have been flown resulting in more than 20 000 flying hours.
Rootslased muidugi kiidavad nii mis hirmus, aga kui atsuta saaks nii ühe-kui kahekohalise ning veel abi lendurite väljaõppes, siis kõik OK!
Ning nagu näha on Rootslased üle tükiaja suutnud JAS 39 välismaale skutada.
The Czech Republic
On Dec 17:th 2003 the Czech Republic decided to lease 14 Gripens of the most modern standard. The first ones started operational service in April 2005 and later in 2005 they had all been delivered.
Hungary
In 2001 Hungary signed a contract for a lease of 14 Gripens.
After the lease expires, Hungary may buy the 14 Gripens. Also, they are to be upgraded to the most modern NATO/export standard. The first of the upgraded ones first flew in autumn 2005 and will be delivered in 2006.
South Africa
On 1998 Nov 18 the South African government announced its selection of Gripen as the preferred fighter, together with Hawk.
On 1999 Sep 15 South Africa decided to order nine two seat multi-role Gripen fighters and take out an option for nineteen single seat Gripens, which be exercised by 2004.
The aircraft will be delivered starting in 2008 with the two seaters. The first of these was rolled out in Oct 2005.
http://www.gripen.com
Gripen is the world's best light weight multi role combat aircraft in production. It is now fully operational with the Swedish air force with more than 115 (as of Jan 2002) delivered. As of January 2002 more than 25 000 missions have been flown resulting in more than 20 000 flying hours.
Rootslased muidugi kiidavad nii mis hirmus, aga kui atsuta saaks nii ühe-kui kahekohalise ning veel abi lendurite väljaõppes, siis kõik OK!
Ning nagu näha on Rootslased üle tükiaja suutnud JAS 39 välismaale skutada.
The Czech Republic
On Dec 17:th 2003 the Czech Republic decided to lease 14 Gripens of the most modern standard. The first ones started operational service in April 2005 and later in 2005 they had all been delivered.
Hungary
In 2001 Hungary signed a contract for a lease of 14 Gripens.
After the lease expires, Hungary may buy the 14 Gripens. Also, they are to be upgraded to the most modern NATO/export standard. The first of the upgraded ones first flew in autumn 2005 and will be delivered in 2006.
South Africa
On 1998 Nov 18 the South African government announced its selection of Gripen as the preferred fighter, together with Hawk.
On 1999 Sep 15 South Africa decided to order nine two seat multi-role Gripen fighters and take out an option for nineteen single seat Gripens, which be exercised by 2004.
The aircraft will be delivered starting in 2008 with the two seaters. The first of these was rolled out in Oct 2005.
Viimati muutis Würger 190G, 27 Apr, 2006 12:27, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist