5. leht 5-st

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitatud: 15 Juul, 2021 16:29
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas:
Seisuangaaris on võimalik teha lihtsamaid-pisemaid töid, aga nt mootori vahetamiseks viiakse lennuk siiski hooldus/remondiangaari.



Siis kui tuli katla alt ära kaob ja maandutakse suvalisel lennuväljal, siis tuleb kõigepealt kohale US ARMY stroibat ja hakkab hooldusangaari ehitama, et mootor ära vahetada? Sõda hoitakse niikaua pausil? :shock:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitatud: 16 Juul, 2021 11:24
Postitas Walter2
Ära nüüd vaidle kõiketeadjaga kes on juba pioneerina näinud kuidas lennuväljal asjad käivad.. :D

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitatud: 16 Juul, 2021 15:03
Postitas Lemet
davidsoniharald kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
Seisuangaaris on võimalik teha lihtsamaid-pisemaid töid, aga nt mootori vahetamiseks viiakse lennuk siiski hooldus/remondiangaari.



Siis kui tuli katla alt ära kaob ja maandutakse suvalisel lennuväljal, siis tuleb kõigepealt kohale US ARMY stroibat ja hakkab hooldusangaari ehitama, et mootor ära vahetada? Sõda hoitakse niikaua pausil? :shock:

Eriti adekvaatne on hakata võrdlema sõjaaja ning rahuaja tingimusi...F-16 mootor vahetati Tallinnas ära laheda taeva all?

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitatud: 19 Juul, 2021 8:38
Postitas Kapten Trumm
Vietnami sõjas startisid pilukate MiG-id isegi riisipõldudelt (muidugi perfoplaatidega kindlustatud enne), kuhu nad transporditi Mi-6 all trosside otsas.
Ometigi enamus lendas ja lendab turvalistelt betoonradadelt.

Ja noh, hädaolukorra (kus tehakse välioludes) ja normaalolukorra vahel jonniv vahe mitte tegemine näitab kas väheseid teadmisi või lihtsalt tahtlikku trollimist.

Pilt

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitatud: 19 Juul, 2021 9:47
Postitas Kapten Trumm
Pilt

Pildil on nõuka MiG-25 seismas Kairo-West lennuväljal betoonist angaari ees, mis ehitati ekstra nende lennukite varjamiseks, kuna juudid tegid suuri jõupingutusi nende hävitamiseks. Muidugi ühtegi lennukit neil hävitada ei õnnestunud. Kui õigesti mäletan, siis angaar pidi kaitsma 250 kg lennukipommi otsetabamuse eest (Eestis asunud kaarangaarid taolist kaitset ei omanud).

Kuigi venelased Tel-Avivi pommitada ei kavatsenud, nähti ohtu selles, et osad lennukid olid pommide kandmise võimelised (ka lennuk pildil on selline). Sellist, 20+ km kõrgusel Mach 2,5+ kiirusel sissetulevat rünnakut oli Iisraelil võimatu tõrjuda, lisaks lendasid selliselt lahti päästetud pommid ca 30 km hooga edasi, mis tähendas, et Tel Avivi kohale polnud tegelikult pressida vajagi.

Loomulikult kaitsti seda lennuvälja ka muuga, peale nõuka MiG-21 patrullide ka nõuka meeskondadega ÕT vahenditega ja maismaa reidi vastu pidid kaitset pakkuma Spetsnazi üksused.