www.militaar.net
https://militaar.net/phpBB2/

Lennuväeosa turvalisus
https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=54&t=48099
5. leht 5-st

Autor:  davidsoniharald [ 15 Juul, 2021 17:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuväeosa turvalisus

Kapten Trumm kirjutas:

Seisuangaaris on võimalik teha lihtsamaid-pisemaid töid, aga nt mootori vahetamiseks viiakse lennuk siiski hooldus/remondiangaari.



Siis kui tuli katla alt ära kaob ja maandutakse suvalisel lennuväljal, siis tuleb kõigepealt kohale US ARMY stroibat ja hakkab hooldusangaari ehitama, et mootor ära vahetada? Sõda hoitakse niikaua pausil? :shock:

Autor:  Walter2 [ 16 Juul, 2021 12:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuväeosa turvalisus

Ära nüüd vaidle kõiketeadjaga kes on juba pioneerina näinud kuidas lennuväljal asjad käivad.. :D

Autor:  Lemet [ 16 Juul, 2021 16:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuväeosa turvalisus

davidsoniharald kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:

Seisuangaaris on võimalik teha lihtsamaid-pisemaid töid, aga nt mootori vahetamiseks viiakse lennuk siiski hooldus/remondiangaari.



Siis kui tuli katla alt ära kaob ja maandutakse suvalisel lennuväljal, siis tuleb kõigepealt kohale US ARMY stroibat ja hakkab hooldusangaari ehitama, et mootor ära vahetada? Sõda hoitakse niikaua pausil? :shock:

Eriti adekvaatne on hakata võrdlema sõjaaja ning rahuaja tingimusi...F-16 mootor vahetati Tallinnas ära laheda taeva all?

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Juul, 2021 9:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuväeosa turvalisus

Vietnami sõjas startisid pilukate MiG-id isegi riisipõldudelt (muidugi perfoplaatidega kindlustatud enne), kuhu nad transporditi Mi-6 all trosside otsas.
Ometigi enamus lendas ja lendab turvalistelt betoonradadelt.

Ja noh, hädaolukorra (kus tehakse välioludes) ja normaalolukorra vahel jonniv vahe mitte tegemine näitab kas väheseid teadmisi või lihtsalt tahtlikku trollimist.

Pilt

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Juul, 2021 10:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Lennuväeosa turvalisus

Pilt

Pildil on nõuka MiG-25 seismas Kairo-West lennuväljal betoonist angaari ees, mis ehitati ekstra nende lennukite varjamiseks, kuna juudid tegid suuri jõupingutusi nende hävitamiseks. Muidugi ühtegi lennukit neil hävitada ei õnnestunud. Kui õigesti mäletan, siis angaar pidi kaitsma 250 kg lennukipommi otsetabamuse eest (Eestis asunud kaarangaarid taolist kaitset ei omanud).

Kuigi venelased Tel-Avivi pommitada ei kavatsenud, nähti ohtu selles, et osad lennukid olid pommide kandmise võimelised (ka lennuk pildil on selline). Sellist, 20+ km kõrgusel Mach 2,5+ kiirusel sissetulevat rünnakut oli Iisraelil võimatu tõrjuda, lisaks lendasid selliselt lahti päästetud pommid ca 30 km hooga edasi, mis tähendas, et Tel Avivi kohale polnud tegelikult pressida vajagi.

Loomulikult kaitsti seda lennuvälja ka muuga, peale nõuka MiG-21 patrullide ka nõuka meeskondadega ÕT vahenditega ja maismaa reidi vastu pidid kaitset pakkuma Spetsnazi üksused.

5. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/