Jak-3 ja Pokrõškin
Jak-3 ja Pokrõškin
Selliste plakatitega kaunistati terve Novosibirski linn 2. ilmasõja ühe parima hävituslenduri Aleksandr Pokrõškini 100.-ks juubeliks.
Plakatil on venelaste JAK-3. Pokrõškin ise aga eelistas USA-s valmistatud, paremini relvastatud ja kaitstud lennukit Bell P-39 Airacobra.
Punaarmee väejuhatus tegi kangelasele lausa ettepaneku hakata kasutama venelaste uut toodangut, sedasama Jakki. Peale katsetamist keeldunud vägilane vene lennukist viimase konstruktsioonivigade ja kehvema relvastuse tõttu.
Huvitav millega lendasid teised vene ässad 2. ilmasõja ajal?
Re: Jak-3
Kožedubi memuaare sai loetud paar aastakümmet tagasi, aga midagi on meeles. Väljaõppe alguses oli I-15, hiljem I-16. Lahinglendudel La-5 ja La-7, aga kas vahepeal veel midagi, ei ole kindel.
Re: Jak-3
Võtab ässades raamatu sellest teemast: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 51&t=11741 ja teeb statistikat nagu mühiseb.
Paar näidislehekülge (natuke vanemast trükist) on siin: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 33#p332633
Paar näidislehekülge (natuke vanemast trükist) on siin: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 33#p332633
Re: Jak-3
Vaevalt Pokrõškinil väga nüüd sorteerida oli, millega tal lennata sobib ja millega mitte. Eriti arvestades suhteid juhtkonnaga. Lendas sellega, millega lennata kästi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Niipalju, kui mingeid mälestusi omal ajal loetud, siis "ässadel" ikka natukene sõnaõigust oli. Muidu oleks näiteks 4 ässa istutatud lapsevigadega uude lennukisse ja oleks nädala jooksul ka 4 "staari" matused olnud. Sellist jama kõrgemate pagunite kandjad ikkagi kartsid.
Unforeseen consequences
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
No aga võta ja loe kasvõi Pokrõškini enda mälestusi...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5564
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Lennukid said ikka väeosad, mitte iga lendur ise valida. Muidugi olid ka rohkem priviligeeritud väosad, mis Punaarmees kandsid enamasti kaardiväe tiitlit, ja neile pakuti ka paremaid lennukeid. Aga isegi need väeosad ei saanud ise lennukeid valida. Heal juhul väeosa komandör. Kui oli piisavalt mõjukas mees.
Mis puutub Pokrõškinisse, siis tema "valis" Aerocobra Jak-3 vastu ka alles siis, kui oli juba diviisikomandör. Ehk siis sel ajal, kui ta ise juba harva lendas ning valik puudutas tegelikult tema alluvaid. Enne lendas neil Aerocobradel "niisama"
Jutt, et Pokrõškin ei saanud mingil perioodil oma ülematega läbi, on tegelikult ka tema enda poolt memuaarides levitatud versioon, mille kriitilisemalt suhtuvad inimesed on kahtluse alla seadnud. Igatahes sai ta saadud kriminaalkaristusest hoolimata hiljem eskadrilli, seejärel polgu ning lõpuks diviisikomandöriks ning kolmekordseks N Liidu kangelaseks. Ja isegi memuaarides ta tunnistab, et kriminaalkaristuseks oli põhjust...
Mis puutub Pokrõškinisse, siis tema "valis" Aerocobra Jak-3 vastu ka alles siis, kui oli juba diviisikomandör. Ehk siis sel ajal, kui ta ise juba harva lendas ning valik puudutas tegelikult tema alluvaid. Enne lendas neil Aerocobradel "niisama"
Jutt, et Pokrõškin ei saanud mingil perioodil oma ülematega läbi, on tegelikult ka tema enda poolt memuaarides levitatud versioon, mille kriitilisemalt suhtuvad inimesed on kahtluse alla seadnud. Igatahes sai ta saadud kriminaalkaristusest hoolimata hiljem eskadrilli, seejärel polgu ning lõpuks diviisikomandöriks ning kolmekordseks N Liidu kangelaseks. Ja isegi memuaarides ta tunnistab, et kriminaalkaristuseks oli põhjust...
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Mille eest ta sai siis karistada?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5564
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Füüsiline konflikt naaberväeosa ohvitseriga, kes oli vist temast ka auastmelt kõrgem. Kui õieti mäletan. Pokrõškini versioonis "otsitud ettekääne". Karistus seisnes tema rindele saatmises, väeosa võttis ta oma vastutusele.
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Mina ei pidanud siiski seda konflikti silmas, vaid väljaütlemisi kasutatava taktika, lennukite kvaliteedi jms teemadel, mille eest tal samuti pead ei silitatud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Taoliste ebakorrektsete arvamustega esines (vähemalt oma memuaarides) ka tuntud katselendur Stefanovski.
Jutt oli seal meetmetest nõukogude hävitajate kiiruse suurendamiseks (üks "meede" oli käsk lennata kinnise kabiiniga"), mis Stefanovski arvates toob kaasa kaotuste kasvu, kuna kehv kabiini konstruktsioon (erinevalt Ameerika lennukitest) ei võimalda lennukist välja hüpata ja omamaise pleksiklaasi vilets läbipaistvus piirab lenduri nähtavust.
Toimus see arutelu lausa Stalini juuresolekul.
Seal (raamatu nimi "100 tundmatut") avaldab ta ka oma rahulolematust pommitajaks vägistatud Pe-3 (millest sai Pe-2) omadustega (masina komme teha hüppeid maandumisel sai välilennuväljadel rohkearvuliste avariide põhjuseks).
Igatahes osales ta hiljem ka reaktiivlennukite katsetamisel (raamat lõppes vist peatükkiga MiG-15 pööriseomaduste probleemidest riviväeosades).
Muide- Pokrõskini raamatus kohti, kus ta räägib Jak-3-st ja La-7-st tasub kõrvutada vastavate kohtadega Solonini magavate lennuväljade raamatus (mis puudutavad Jakovlevi ja Lavotskini tegemisi).
Mulje jääb täpselt sama igatahes. Jakovlev nautis lihtsalt oma "hävitajate kuninga" monopoli ega huvitunudki oma lennukite omadustest sõjas, Lavotskin aga üritas kõigest hingest sitast saia teha (eriti tasub läbi lugeda osa, mis puudutab La-5 prototüübi loomist ja lugu, mismoodi mootorid saadi).
Airacobra oli iseenesest üsna keskpäraste lennuomadustega masin (lisaks ebameeldiv omadus lennukist lahkuvat pilooti vigastada, kuna kabiinist väljuti külje pealt) ja seal kasutatud Allisoni mootorid nt Mustangi peal ei käranud, kuid eks tugevaks muutis selle soliidne ehituskvaliteet ja võimas relvastus (37 mm kahur lasi ikka tollase pommitaja pilbasteks sõna otseses tähenduses) ja korralik pardaaparatuur, mida venelastel polnud. Lisaks tundub, et Airacobral tänu mootori asukohale kalduvus minna kergesti lamepöörisesse, kust väljatulek polnud niisama lihtne (puudus ninas asuva raske mootori stabiliseeriv mõju). Rindelennuväljadel aga oli kindlasti hinnatud asi ninarattaga telik, mis vähendas võimalusi selili lendamiseks teliku takerdumisel.
Jutt oli seal meetmetest nõukogude hävitajate kiiruse suurendamiseks (üks "meede" oli käsk lennata kinnise kabiiniga"), mis Stefanovski arvates toob kaasa kaotuste kasvu, kuna kehv kabiini konstruktsioon (erinevalt Ameerika lennukitest) ei võimalda lennukist välja hüpata ja omamaise pleksiklaasi vilets läbipaistvus piirab lenduri nähtavust.
Toimus see arutelu lausa Stalini juuresolekul.
Seal (raamatu nimi "100 tundmatut") avaldab ta ka oma rahulolematust pommitajaks vägistatud Pe-3 (millest sai Pe-2) omadustega (masina komme teha hüppeid maandumisel sai välilennuväljadel rohkearvuliste avariide põhjuseks).
Igatahes osales ta hiljem ka reaktiivlennukite katsetamisel (raamat lõppes vist peatükkiga MiG-15 pööriseomaduste probleemidest riviväeosades).
Muide- Pokrõskini raamatus kohti, kus ta räägib Jak-3-st ja La-7-st tasub kõrvutada vastavate kohtadega Solonini magavate lennuväljade raamatus (mis puudutavad Jakovlevi ja Lavotskini tegemisi).
Mulje jääb täpselt sama igatahes. Jakovlev nautis lihtsalt oma "hävitajate kuninga" monopoli ega huvitunudki oma lennukite omadustest sõjas, Lavotskin aga üritas kõigest hingest sitast saia teha (eriti tasub läbi lugeda osa, mis puudutab La-5 prototüübi loomist ja lugu, mismoodi mootorid saadi).
Airacobra oli iseenesest üsna keskpäraste lennuomadustega masin (lisaks ebameeldiv omadus lennukist lahkuvat pilooti vigastada, kuna kabiinist väljuti külje pealt) ja seal kasutatud Allisoni mootorid nt Mustangi peal ei käranud, kuid eks tugevaks muutis selle soliidne ehituskvaliteet ja võimas relvastus (37 mm kahur lasi ikka tollase pommitaja pilbasteks sõna otseses tähenduses) ja korralik pardaaparatuur, mida venelastel polnud. Lisaks tundub, et Airacobral tänu mootori asukohale kalduvus minna kergesti lamepöörisesse, kust väljatulek polnud niisama lihtne (puudus ninas asuva raske mootori stabiliseeriv mõju). Rindelennuväljadel aga oli kindlasti hinnatud asi ninarattaga telik, mis vähendas võimalusi selili lendamiseks teliku takerdumisel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
http://www.airpages.ru/eng/ru/pe3.shtml
Pe-3 - fighter and interceptor, a bomber and the reconnaissance aircraft - modification of the production Pe-2.
http://wikiwar.ru/ussr/tyazhelyj-istrebitel-pe-3
Приказом ГКО от 2-го августа 1941 года КБ Петлякова предписывалось до 6 августа представить на испытания истребительный вариант самолета Пе-2.
Pe-3 - fighter and interceptor, a bomber and the reconnaissance aircraft - modification of the production Pe-2.
http://wikiwar.ru/ussr/tyazhelyj-istrebitel-pe-3
Приказом ГКО от 2-го августа 1941 года КБ Петлякова предписывалось до 6 августа представить на испытания истребительный вариант самолета Пе-2.
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Tegelikuses konstrueeriti Pe-2 siiski algselt hävitajana, milleha seostusid piirangud tema pommitajana kasutamisel...
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2.htmlВ свете этих событий можно понять, почему Петлякову дали команду переделать его истребитель ВИ-100 в пикирующий бомбардировщик. На переделку отводилось всего полтора месяца. Первоначально конструкторам очень хотелось оставить в новой машине, получившей название ПБ-100, главные изюминки прежней -герметичную кабину и турбонагнетатели. Только в варианте бомбардировщика гермокабин должно было быть две -передняя для пилота и задняя для штурмана и стрелка-радиста. У штурмана предусматривались второе управление и основные приборы на случай гибели или тяжелого ранения летчика. Неподвижное направленное вперед вооружение должно было состоять либо из четырех пулеметов ШКАС, либо из двух пушек ШВАК и двух пулеметов ШКАС (на опытной машине был реализован второй вариант). Подвижная установка у стрелка была задумана как новинка -с дистанционным управлением с помощью перископического прицела (на опытной машине ее не было). Планировалась нормальная бомбовая нагрузка в 600 кг, размещавшаяся в бомбоотсеке центроплана, еще 400 кг бомб можно было подвесить снаружи (в перегрузку) при ближних полетах (всего до 1000кг).
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Seltsimees A.S Jakovlev, kelle firma loomingust Pokrõskin (ja ilmselt paljud temataolised veel) suuremat ei arvanud, pisteti 1946 lennukitööstuse rahvakomissari kohalt 10-ks aastaks trellide taha (koos lennuväemarssal Novikoviga), kuna suur sõja oli läbi, aga (peamiselt) Jakovlevi hävitajate kaotused ei tahtnud kuidagi lõppeda. Jakovlev oli tegelikkuses mitte eriti silmapaistev konstruktor, kuid hea mahhinaator ja intrigaan.
Tema CV-s vene saitidel on 10 aastat tühi koht:
http://www.yak.ru/ENG/FIRM/hist0.php
Jak-1 (ja sellele järgnevate Jakkide) kontruktsioon on tõenäoliselt pärit Polikarpovi büroost, tema büroo omatoodanguks peetakse täiesti ebaõnnestunud "kiirpommitajat" Jak-2, mis praktilises kasutuses ei kõlvanud pea millekski. Mis meetoditega sm Jakovlev oma puudulikke insenerivõimeid kompenseeris, on Solonini raamatus pikalt kirjas.
Tema büroo loodud lennukid olid aga kuulsad oma lagunemise pärast, mida põhjustas piiripealne konstruktsioon. Kui siia lisada sõja-aja langev tootmiskvaliteet ja primitiivsed rindeolud, siis väike ime, et lennukid vastast nägemata alla kukkusid.
Pokrõskin ise jättis oma jälje Eestisse veel 1970ndatel, olles marssali auastmes ALMAVÜ pealik. Nimelt Eestis alustatud Vihur-ralliautode väikeseeriatootmise (Lada 21011 baasil) eestkostjaks peetakse Pokrõskinit, kellel Eesti funktsionääridel õnnestus Moskvas hõlmast kinni saada ja kellele Vihuri meeste toodang oli meeldinud (eriti meelepärane olnud purilennuki transpordiks mõeldud spetsiaalne käru). Igatahes peale vastavat nööbist võtmist olla lenduräss võtnud hõlmast kellelgi järgneval tegelasel ja igatahes ralliautode tootmine Eestis tõesti algas.
Tema CV-s vene saitidel on 10 aastat tühi koht:
http://www.yak.ru/ENG/FIRM/hist0.php
Vene propaganda räägib, et vastava ettepaneku olla Stalinile teinud tema lendurist poeg Vassili, kas see tõsi ka on, ei tea.1924 - 1927 гг. worker, later engine-mechanic of Zhukovsky Academy.
1927 - 1931 гг. a student of Academy. After graduating from Academy he is an engineer at aviation plant, where, in 1932, he organized light aviation group of enthusiasts.
с 15.01.1934 г. Head of design-production bureau.
1935 - 1956 гг. Chief Designer
1935 - 1952 гг. at the same time Director of plant (siin on ilmselt trükiviga, peaks olema 1942)
1940 - 1946 гг. and Deputy of Aviation Ministry.
1956 - 1984 гг. General Designer.
с 21.08.1984 г. retired.
Jak-1 (ja sellele järgnevate Jakkide) kontruktsioon on tõenäoliselt pärit Polikarpovi büroost, tema büroo omatoodanguks peetakse täiesti ebaõnnestunud "kiirpommitajat" Jak-2, mis praktilises kasutuses ei kõlvanud pea millekski. Mis meetoditega sm Jakovlev oma puudulikke insenerivõimeid kompenseeris, on Solonini raamatus pikalt kirjas.
Tema büroo loodud lennukid olid aga kuulsad oma lagunemise pärast, mida põhjustas piiripealne konstruktsioon. Kui siia lisada sõja-aja langev tootmiskvaliteet ja primitiivsed rindeolud, siis väike ime, et lennukid vastast nägemata alla kukkusid.
Pokrõskin ise jättis oma jälje Eestisse veel 1970ndatel, olles marssali auastmes ALMAVÜ pealik. Nimelt Eestis alustatud Vihur-ralliautode väikeseeriatootmise (Lada 21011 baasil) eestkostjaks peetakse Pokrõskinit, kellel Eesti funktsionääridel õnnestus Moskvas hõlmast kinni saada ja kellele Vihuri meeste toodang oli meeldinud (eriti meelepärane olnud purilennuki transpordiks mõeldud spetsiaalne käru). Igatahes peale vastavat nööbist võtmist olla lenduräss võtnud hõlmast kellelgi järgneval tegelasel ja igatahes ralliautode tootmine Eestis tõesti algas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Jak-3 ja Pokrõškin
Trumm, säästa meid oma jõledatest väljamõeldistest, sealtsamalt lehelt näiteks: http://www.yak.ru/DOCS/DataZas.pdfKapten Trumm kirjutas:Tema CV-s vene saitidel on 10 aastat tühi koht:
ps.
ja kui keegi Stefanovski nõuakaegset biograafiat tahab lugeda, siis nimi oli sellel muidugi "300 tundmatut".
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist