Lennuväelaste väljaõppest

Sõjaväelised erialad. Elutsükkel väljaõppest kuni reservist kustutamiseni. Nii nippidest kui ka relvadest/vahenditest.
Vasta
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: REAALSUS - Donald Trump ON USA president

Postitus Postitas metssiga »

Kapten Trumm kirjutas: Ometi magas USA (maailma võimsaim) luurekommuun efektiivselt maha mõnede reisilennukite majadesse lendamise ühe aasta septembrikuus. Ja juba aastaid varem araablastest lennukipilootide koolitamise alguse.
Ahaa, nüüd saime teada - araablased ei tohi USAs lennukipiloodiks õppida! Aga näiteks tamilid või kareenid??
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: REAALSUS - Donald Trump ON USA president

Postitus Postitas Walter2 »

metssiga kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Ometi magas USA (maailma võimsaim) luurekommuun efektiivselt maha mõnede reisilennukite majadesse lendamise ühe aasta septembrikuus. Ja juba aastaid varem araablastest lennukipilootide koolitamise alguse.
Ahaa, nüüd saime teada - araablased ei tohi USAs lennukipiloodiks õppida! Aga näiteks tamilid või kareenid??
No asjaolu, et need araablased ei tahtnud/soovinud oma õppe käigus maandumist õppida oleks lennuinstruktoritel küll pidanud lambi põlema panema...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
metssiga
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 11 Nov, 2005 19:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: REAALSUS - Donald Trump ON USA president

Postitus Postitas metssiga »

Walter2 kirjutas:
metssiga kirjutas: Ahaa, nüüd saime teada - araablased ei tohi USAs lennukipiloodiks õppida! Aga näiteks tamilid või kareenid??
No asjaolu, et need araablased ei tahtnud/soovinud oma õppe käigus maandumist õppida oleks lennuinstruktoritel küll pidanud lambi põlema panema...
Militaarnetis on palju häid huumorimehi, aga no see on lausa tipp - õppisid õhkutõusmist ja siis ... ei maandunudki :shock:
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: REAALSUS - Donald Trump ON USA president

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Maandumine ongi palju raskem kui õhkutõusmine ja õhus lennuki juhtimine.

Eks siis instruktor maandas lennuki, kui õpilane ei suutnud/tahtnud. Või ei pääsenud õpilased simulaatorist kaugemale.
Lennuõpe on ju igal pool äri nagu autokool, kui raha on, võid käia kasvõi reisikaga simulaatoril kõrgemat pilotaazi tegemas, lihtsalt lenduripabereid sa ei saa.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Nov, 2020 11:34, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: REAALSUS - Donald Trump ON USA president

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Maandumine ongi palju raskem kui õhkutõusmine ja õhus lennuki juhtimine.
...
Kinnitan. Põhiline aeg praktilisest lennuõppest kulub selle peale, et õpilane suudaks erinevates oludes lendava lennuki maha panna nii, et see koosneks enam-vähem samadest osadest, mis lennus olles. Ülejäänu on kõiksugu eriolukorrad (pöörised jms.) pluss puhta vilumuse harjutamine.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: REAALSUS - Donald Trump ON USA president

Postitus Postitas Walter2 »

Walter2 kirjutas:
metssiga kirjutas: No asjaolu, et need araablased ei tahtnud/soovinud oma õppe käigus maandumist õppida oleks lennuinstruktoritel küll pidanud lambi põlema panema...
Militaarnetis on palju häid huumorimehi, aga no see on lausa tipp - õppisid õhkutõusmist ja siis ... ei maandunudki :shock:
Ennäe imet - need rätipead ei tahtnud isegi startimist õppida.. :lol:
''There has also been a persistent belief, based on early media reports, that the two men only wanted to learn how to steer planes, not how to take off and land -- which some have suggested should have triggered suspicions at the school.''
https://www.ctvnews.ca/world/flight-sch ... s-1.951384
mitte et see kuidagi teemasse puutuks...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Hävitaja piloot

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kahtlane, et praktilistele lennutundidele oleks lubatud õpilasi, kes ei suuda/taha simulaatoril lennukiga startida või maanduda.
Siis pidid need ainult simulaatoritel lendama. Aga võibolla eralennukoolides USA-s saab igaüks hoida lihtsalt veidi juhist peos kui soovi on ja raha kah.

Simulaatoril start küll eriti keeruline pole. Maandumine on hullem :mrgreen:

On õnnestunud Rootsis proovida Gripeni simulaatorit. Kõik väga lihtne. Kas päriselt kah on, ei tea, aga seal vähemalt oli. Viisakas oleks aga enne "lendu" küsida nii lahtitõusu kiirust kui nina tõstmise nurka, muidu võib häbi-häbi tulla :D Liiga väikse kiirusega ei kipu lendu minema ja liiga kõvasti nina tõstes käib mootor vastu betooni.

Reisika puhul vist vajab eraldi harjumist masina inerts, see pole hävitaja, mis teeb sekundiga "täisvaadi" ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Hävitaja piloot

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:... see pole hävitaja, mis teeb sekundiga "täisvaadi" ära.
Väike vahemärkus - see on muidugi mõningane kunstiline liialdus.

Mis puutub nimetet terroristide väljaõpet, siis ma mäletan ennast lugemas teksti, kus mainiti, et nad ei olnud "maandumise õppimisest eriti huvitatud". See ei tähenda tingimata, et nad ei oleks maandumisega tegelenud. Lisaks lennati väikelennukitega. Ilmselt kulude säästmise otstarbel. Sellisel puhul ei saa mingist simulaatorist üldse juttugi olla. 90-date alguses.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Hävitaja piloot

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaadi tegemine sõltub kalde kiirusest.
Soome katselendur Jyrki Laukkanen (2500 tundi MiG-21 peal) ütleb (11:44), et MiG-21F-13 tegi täispöörde pikitelje ümber vähem kui 1 sekundiga.
Tavalenduril oli keelatud kallutada kiiremini kui 90 kraadi sekundis, kuna on autorotatsiooni oht (lennuk jääbki pöörlema), kuid antud oskustega vennad ilmselt võisid lubada endale rohkem (kalde kiirus polnud seal kuidagi piiratud). Muidu päris huvitav kuulamine - nõuka aeroplaan suutis veits rohkem, kui tehnilised andmed lubasid.

Gripeni kohta olen näinud kalde kiirust 270 kraadi sekundis - see on siis elektrooniliselt piiratud ohutuse tõttu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Hävitaja piloot

Postitus Postitas Kapten Trumm »

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
rain128
Liige
Postitusi: 219
Liitunud: 10 Apr, 2022 9:25
Kontakt:

Lennuväelaste väljaõpe

Postitus Postitas rain128 »

Kapten Trumm kirjutas:3 nädala kuni kuu aja pärast on vene pealetungil ammu toss väljas ja rinne on vähemalt stabiliseerunud.
See selle lääne relvastuse suurim traagika ongi - UKR peab praegu hakkama saama sellega, mis on ja läänel on perspektiivikam rõhuda kantavate rakettide ja ründedroonide majandusele, mis on kiiremini kasutusele võetav.

Näiteks: UKR soovidest lääne hävitajate teemal
https://www.airforcemag.com/ukraine-wan ... r-success/


Nende lennukitega on nii nagu kahuritega alguses. Et võimatu kiirelt ringi õppida ja pole kohe kasu jne. Lääs leiab vabandusi kuna pole veel kollektiivselt otsustanud et see sõida tuleb iga hinna eest võita. Reaalsus on see et venkud ei näita kuskilt otsast huiamise lõpetamise märke. Ukrainlastel tuleb nad oma maalt jõuga välja lükata ja ka siis ilmselt venkud ei jäta niisama tulistamist, teevad veel ühe pseoudo riigi mille alt jätkatakse urkainlaste kiusamist. See sõda ei saa lähima paari kuuga läbi e. kui hakata praegu neid piloote õpetama siis sügis/talv saaks neid juba kasutada.

Lisaks - kui Lääs tahab et Urkaina oleks see vastujõud Venelastele ka pikas perspektiivis siis nad vajavad õhuväge, vaevalt Venelased seda neile juurde müüvad e. varem või hiljem tuleb hakata neile Lääne lennukeid andma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siin avaldubki slaavi ja lääne väljaõppefilosoofia - nagu selle F-16 kohta kirjutati, et "me ei saa lasta neid lihtsalt kokpitti ja soovida edu". See võib toimida Browningu raskekuulipilduja ja Stingeriga. Lääne arusaamade kohaselt peab kasutaja olema põhjaliku väljaõppega, sh saama piisavalt kontrollitud oludes harjutada ja alles siis võib kellegi sõtta saata.

Osade relvadega (väljaõppinud koosseis, üleminek ühelt veetavalt haubitsalt teisele) võib see protsess tõesti võtta aega nädala või teise. Aga relvastus, mis sisaldab vingelt peenmehhaanikat ja automaatikat, vajab ka asja tehnilist valdamist, et see peale esimest missiooni kõlbmatu poleks. Seda lisaks siis kasutajatele.

Vaatasin ükspäev mingit videot, kus Kiievi piirkonna maakaitse tegelased õppisid ise katse-eksitus meetodil AK-74 ehitust. Osa mehed olid julged ja kangutasid isuga, osa istusid kurva näoga nurgas. Meenutades, mismoodi, mis ajakulu ja metoodikaga tehti mulle 15a tagasi selgeks AK-4 ehitus, siis suudaksin selle ka täna lahti võtta ja kokku panna käsikaudu. Lihtsalt relvamajandus sisaldab palju drille ja drilid vajavad aega. Kui on teada, et vajalik on drillida vähemalt 50 korda, siis 5 korraga seda tehes on tulemuseks kehv väljaõpe.
Viimati muutis Kapten Trumm, 10 Mai, 2022 10:18, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda

Postitus Postitas Kilo Tango »

See lennukite tüübiõppe probleem. Minu teada on sellega juba alustatud. Probleem, mida lahendatakse on järgmine:
1. Ukrainal peab ÕV olemas olema ka siis, kui konflikt kestab veel kuid
2. Ukrainal peab ÕV olemas olema ka siis, kui konflikt homme lõpeb

MiG-29 / Su-27 kumbki ei ole jätkusuutlik lahendus UKR jaoks ja vaja on vaadata varustamisel sõprade poole.

Nii lihtne ongi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Vene-Ukraina sõda

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei ole (vaid) tüübiõppe probleem. Ümberõpe, kui seda maksimaalselt kokku suruda, alla 6 nädala ei kesta. Pigem mitte alla 2 kuu.
Sinna saab (6 nädala peale) saata vaid neid kvalifitseeritud ja kogenud (hävitus)piloote, kel pole lennukit (nt alla lastud) ja kursante. Kursantide puhul võib minna nii 1-2 aastat. Kes juba L-39ga lendavad. Ülejäänud lennuväe kaader peab ju olemasolevaid (NSVL aegseid) lennukeid mehitama ja nendega igapäevaseid lahingulende tegema. Nad ei saa lihtsalt sõjast välja astuda, et Arizonas F-16 ümberõpet teha.

Käesoleva lahingutegevuse kontekstis ei ole ümberõppele minek jätkusuutlik lahendus, kuna pealetungi raskuspunktist ei saa lihtsalt minema jalutada. Kui aga lähtuda sellest, et olemasolevatest pilootidest läheb ümberõppele suhteliselt vähe (puuduvad andmed UKR massilistest kaotustest õhus) ja enamiku moodustavad lennukooli kursandid, siis need lääne lennukid hakkavad seal tooni andma aasta-kahe pärast. Mingit suuremat ja laiemat ümberõpet saab siis teha, kui konflikt hangub umbes selliseks nagu 2016-2022 oli.

Ise ma arvan, et hüdromehhaanilise juhisega MiG-29 pealt (kus tiri juhist niipalju kui jõudu on) on elektromehhaanilise juhisega F-16 peale kindlasi omajagu harjumist.

Vaadates VF lennukikaotuse kokkukuivamist viimasel nädalatel tundub, et hakkab õhupariteet tekkima. See ei saa tekkida üksnes maapealse õhutõrjega (mille ulatus on UKR suurust arvestades pisike), vaid ka UKR lennuväe jõupingutuste tõttu. Viimastel päevadel pole UKR ainsagi VF lennuki hävitamisest teatanud, arv püsib 199 peal. Vaadates seda viimast Maosaare pommitamist, siis UKR lennuvägi näib olevat julgemaks muutunud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 10 Mai, 2022 11:11, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Ei ole (vaid) tüübiõppe probleem. Ümberõpe, kui seda maksimaalselt kokku suruda, alla 6 nädala ei kesta. Pigem mitte alla 2 kuu.
...
Ise ma arvan, et hüdromehhaanilise juhisega MiG-29 pealt (kus tiri juhist niipalju kui jõudu on) on elektromehhaanilise juhisega F-16 peale kindlasi omajagu harjumist.


1. Ka pärast seda x kuud (2-6) on vaja lennata.
2. Juhise jms. sisendite erinevus on köömes. Sellega harjub pmst. paari lennutunniga. Aega võtab kogu süsteemi erineivuste omandamine ja mõistmine ning selle tõhus kasutamine tervikliku relvasüsteemina. Aga vt. punkt 1.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist