Ukraine International Airlines Flight 752

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3510
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Chupacabra »

Iran's aviation authority is saying they have been recovered but that there is visible signs of damage to the memory cards.

Kahe musta kasti mälukaartidel on ühesugune kahjustus? :)
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas nimetu »

Ju siis järgisid need mustad kastid venelaste parimaid kombeid - ehk siis kogematta kukkusid trepist alla ja said südameinfarkti. :wink:
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3510
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Chupacabra »

Lükkavad tehnilise probleemi teooriat. See ei selgita mitte kuidagi, miks piloot vait oli ega seda miks lennuk teise mootoriga edasi ei lennanud.
five security sources - three Americans, one European and one Canadian - who asked not to be named, told Reuters the initial assessment of Western intelligence agencies was that the plane had suffered a technical malfunction and had not been brought down by a missile. There was evidence one of the jet’s engines had overheated
https://www.reuters.com/article/us-iran ... SKBN1Z70EL
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15552
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Fucs »

UKR meediast Google räägib...
Pealtnägija rääkis, kuidas Ukraina piloot päästis mitu kortermaja ja viis lennuki nende kohalt Teherani.

Boeing 737 kukkus ühte Teherani parki. Pealtnägija selgitas juhtunu pilti. Avarii ajal lendas Boheing 737 lennuk Teheranis asuva elurajooni kohal ning Ukraina piloodilaud tegi kõik endast oleneva, et õnnetus elamutest eemal hoida. Selle tagajärjel kukkus lennuk otse pargi lähedale, kus polnud inimesi.

Selle kohta teatab kanal "RT vene keeles" telegramm. Niisiis selgitas pealtnägija, et lennuki parempoolne külg põles ja kui lennuk lendas üle elamurajooni, nägi ta lennukit pargi poole pöördumas. Selle tagajärjel kukkus lennuk elamutest 30 meetri kaugusele ja tabades osa jalgpalliväljakust, puudutas maapinda ja plahvatas.

Pealtnägija selgitas, et piloot oli lennuki selgelt ära viinud ja teinud kõik selleks, et see majja ei satuks. Ta kinnitas, et inimeste laibad olid linnaosas laiali 500–600 meetrit.
https://www.youtube.com/watch?v=I8jt0nh ... =emb_title
https://stopcor.org/pilot-palayuchogo-b ... hevidtsya/

Majade vahel paiknenud turvakaamera video
https://ukranews.com/news/676300-krushe ... e-s-zemlej
https://sprotyv.info/video/moment-paden ... niya-video
Mõni tund pärast Teherani rahvusvahelise lennujaama piirkonnas aset leidnud katastroofi Ukraina Boeinguga on Lääne luureagentuurid juba esitanud esialgse aruande juhtunud versioonide kohta. Ja me räägime luureandmetest mitme riigi kohta korraga: USA, Kanada ja ka Euroopa Liidu riikide kohta. Sellest teatas Reuters.

Kanada luure märgib, et lennuki välist mõju ei registreeritud. See on oluline avaldus, eriti tuginedes tõsiasjale, et algselt oli mitmes meedias märkmeid Iraani sõjaväe kohta, kes ründas väidetavalt Ukraina lennufirma UIA Boeingut.

Uudisteagentuur Reuters kirjutab, et Lääne luure andmetel sai krahhi põhjuseks tehniline tegur. Muide, see versioon kõlas algselt.

Kanada ja Ameerika allikad väidavad, et on olemas tõendeid lennuki ühe mootori ülekuumenemise kohta. See tõi kaasa tulekahju ja sellele järgnenud lennukatastroofi. Lisaks märgitakse, et kildude leviku põhjuseks mitme hektari suurusel alal võib olla kütuse põleng ja selle teguri alusel toimunud plahvatus.

Tuletame meelde, et lennuki pardal oli 176 inimest. Neist 9 meeskonnaliiget (Ukraina kodanikud). Kõik Teheran-Kiievi pardal lennanud hukkusid.

Iraanis maandus täna Kiievist saabunud uurijatega lennuk.

Tuleb märkida, et paljud välisriikide lennuettevõtjad otsustasid seoses keerulise olukorraga piirkonnas loobuda lendudest Iraani ja Iraagi õhuruumis.
https://nua.in.ua/top/poyavilis-dannye- ... i-v-irane/
Iraani ekspertide sõnul süttis Ukraina Boeingul tulekahju vahetult enne lennuõnnetust. Piloodid ei andnud hädasignaali. 8. jaanuaril Iraanis alla kukkunud Ukraina reisilennuk Boeing 737-800 põles vahetult enne õnnetust. Seda väidetakse neljapäeval, 9. jaanuaril avaldatud Iraani tsiviillennunduse organisatsiooni esialgses järelduses. Iraani eksperdid tsiteerivad oma aruandes pealtnägijate ütlusi maa peal. Lisaks nägid tulekahju teisel lennukil kõrgemal kõrgusel lendavad inimesed.

Iraani eksperdid järeldasid, et õnnetuse põhjuseks oli tehniline rike. Ukraina lennuki piloodid ei andnud pardal hädaolukorrast signaali ega saatnud abitaotlust. Mõlemad allakukkunud lennuki mustad kastid on uurimisrühma käsutuses, kuid lennumeerikud on kahjustatud.

Juurdluses osalevad Ukraina eksperdid

Ukraina president Volodymyr Zelensky ütles, et uurimisest võtavad osa 45 Ukraina riikliku lennundusteenistuse, tsiviillennukitega juhtunud õnnetuste ja vahejuhtumite uurimise riikliku büroo ning Ukraina rahvusvahelise lennuettevõtte (UIA) 45 eksperti. Vajadusel ühinevad nendega ka Teherani saabunud SBU, riikliku julgeoleku ja kaitsenõukogu, kaitseministeeriumi ja teiste Ukraina osakondade esindajad.
https://www.facenews.ua/news/2020/469472/
Kanada kavatseb nõuda oma esindajate otsest osalemist Teheran-Kiievi lennu PS 752 lennuõnnetuse uurimisel. 8. jaanuari katastroofis hukkus Iraani pealinna lähedal 63 Kanada kodanikku.

Otseste diplomaatiliste suhete puudumine Iraaniga ei peata riigi ametivõime, nad pöörduvad rahvusvaheliste partnerite poole. Selle avalduse tegi Kanada peaminister Justin Trudeau. Ta märkis, et Kiievisse suunduva lennu lennukis olnud 176 inimesest 138 oleks pidanud jätkama lendu Kanadasse.

"Kanada on üks vähestest riikidest, kus selliste õnnetuste korral on kõrge ekspertiisivõimekus, nii et me saame sellesse suure panuse anda," sõnas Trudeau.

Olen kindel, et nii läbi oma liitlaste kui ka otse suhtlemisel anname endast parima, et anda sellele uurimisele oluline panus, “ütles ta Ottawas pressikonverentsil, vahendas„ European Truth “.
https://sprotyv.info/news/kanada-nastai ... zayavlenie
Lennuõnnetuse uurimiseks edastati satelliitseire andmed

Ameerika ettevõte Aireon, mis on spetsialiseerunud satelliitide abil lennukite jälgimisele, edastas uurimisele ajakohastatud andmed UIA lennukiõnnetuse kohta Iraanis. Sellest teatas Aireoni esindaja, teatab DW.

Teadaolevalt kogus Aireon andmeid UIA lennuki liikumise kohta, mis lendas PS752-l Teheranist Kiievisse, ning edastas selle uurimist korraldavatele pädevatele asutustele. Pange tähele, et kosmosesatelliitide andmed võimaldavad koguda täpsemat teavet võrreldes lennuseirekohtadega.

Samuti teatatakse, et Aireon edastas eelmisel aastal Etioopias avariisse sattunud Boeing 737 Maxi kohta ajakohastatud andmeid, mis kiirendas katastroofi põhjuste väljaselgitamist.
https://www.rbc.ua/rus/news/kompaniya-s ... 58541.html
Iraani tsiviillennunduse organisatsiooni uurijad ütlesid, et leidsid UIA õnnetusse sattunud lennukilt mõlemad mustad kastid. Kuid kuna plahvatus oli väga võimas, sest lennuk oli Kiievisse lendamise pika marsruudi tõttu täis suure hulga kütust, siis kaotati osa nende kohta tehtud salvestustest.

See on öeldud organisatsiooni esialgses järelduses, mis täna avaldati.

Varem teatati, et enne lennuõnnetust tegi lennuk ümberpööramise ja üritas naasta lennujaama. "Algselt lennujaamast läände saadetud lennuki trajektoor viitab sellele, et pärast tehnilise probleemi ilmnemist pöördus see ümber," seisis aruandes. Samuti öeldakse, et meeskond ei saatnud teateid ebaharilike lennuolude kohta.

Lisaks öeldi raportis, et lennukil süttis tulekahju enne, kui see põrkas kokku maapinnaga: "Pealtnägijate sõnul oli tulekahju lennukis nähtav ja levis selle kere kaudu."
https://golos.ua/i/727263
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36435
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kriku »

Niisiis selgitas pealtnägija, et lennuki parempoolne külg põles ja kui lennuk lendas üle elamurajooni, nägi ta lennukit pargi poole pöördumas. Selle tagajärjel kukkus lennuk elamutest 30 meetri kaugusele ja tabades osa jalgpalliväljakust, puudutas maapinda ja plahvatas.
See peaks välistama õhutõrjeraketi kildude tabamuse? Bukilaadse relva tööpõhimõte seisneb ju selles, et lennuki lähedal toimub plahvatus, killud perforeerivad seda massiliselt, toimub plahvatuslik dekompressioon ja masin võib juba õhus lagunema hakata. Sellisel juhul ei planeerita enam linna kohal ringi ega otsita paremat kohta, kuhu kukkuda. Või olen millestki valesti aru saanud?
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1969
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas MadMan »

õhutõrjekompleksi TOR 1M lõhkepea fragment.
See juhtimissüsteemi ja radarit sisaldav osa vist jääbki terveks peale lõhkelaengu plahvatust, mis asub tagapool. Tahmajäljed korpusel on ka suunaga tagant ettepoole.

https://informnapalm.org/en/usage-of-ru ... ed-in-dpr/
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3510
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Chupacabra »

Pealtnägija nägi pimedal ajal kabiini aknast sisse, kuidas piloot lennuki juhtkangiga maadleb ja suunab lennukit elamutest kõrvale?
onu juulius
Liige
Postitusi: 382
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas onu juulius »

Kriku kirjutas:Bukilaadse relva tööpõhimõte seisneb ju selles, et lennuki lähedal toimub plahvatus, killud perforeerivad seda massiliselt, toimub plahvatuslik dekompressioon ja masin võib juba õhus lagunema hakata. Sellisel juhul ei planeerita enam linna kohal ringi ega otsita paremat kohta, kuhu kukkuda. Või olen millestki valesti aru saanud?
Õnnetusehetkel oli lennuk ju veel üsna madalal, nii et plahvatuslikku dekompressiooni ja lagunemist ei tarvitsenud toimuda. Küll aga kütusepaakide perforeerumine ja süttimine.
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3510
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Chupacabra »

Sama tükk mõlemalt poolt. Üks teooria on, et lasti kaks raketti, sest mõlemal pool lennukit on augud. Mitme raketi laskmine ühe sihtmärgi pihta poleks ÕT taktika mõistes ebatavaline.
Manused
1234.jpg
123.jpg
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3510
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Chupacabra »

https://www.bloomberg.com/news/articles ... r-business
An emergency locator transmitter was activated, the crash report said, meaning a satellite transmitter antenna was detached from the plane during its descent.
Nii kõva mootoririke, et lennuki jupid hakkasid küljest kukkuma. mhmh.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas ElrikThunderson »

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=88603973
Uuritakse lennuki ootamatu allakukkumise erinevaid versioone, mille hulgas on peamised:

- lennuki saadud tabamus õhutõrje raketikompleksi, sealhulgas õhutõrje raketikompleksi Tor raketiga, sest informatsioon Vene raketi tükkide leidmise kohta katastroofipaiga lähedalt on juba internetti ilmunud;

- kokkupõrge mehitamata lennuaparaadi või muu lendava objektiga;

- mootori purunemine ja plahvatus tehnilistel põhjustel;

- plahvatus lennuki sees terroriakti tagajärjel.

Komisjoni koosseisu on lülitatud spetsialistid, kes osalevad juurdluses Vene sõjaväelaste rünnaku kohta Malasia Boeingu MH17 vastu 2014. aasta 17. juulil Ukraina õhuruumis ning Malaisia lennuki alla kukutanud Vene õhutõrjeraketi Buk fragmentide ekspertiisis. Nagu teada, on meie eksperdid näidanud selles asjas kõrget professionaalsuse taset.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas EOD »

Mootori süttimisel rakenduvad tulekustutusüsteemid automaatselt või aktiveerib need kapten/teine piloot. Kui tuld ka ei õnnestu kohe kustutada, ei kutsu see vältimatult esile lennuki allakukkumist. Peatatakse kütuse pealeandmine põlevale mootorile ja sooritatakse hädamaandumine ühe mootoriga. Kiirusel 300 kt on lennuk ühe töötava mootoriga täielikult juhitav tingimusel, et juhtimissüsteemid pole vigastatud.
Kui toimub mootori turbiini või kompressori purunemine, siis labade tükid lendavad laiali radiaalselt. Need võivad lüüa läbi mootorikatete ja ka läbi lennukikere. Kuna sel lennukitüübil mootorid on eespool tiiba, siis tiivas asuvate kütusepaakide tabamine on vähetõenäoline. Kui see siiski on toimunud, näitavad augud ära, kustpoolt mingi fragment on tulnud.
Raketi lõhkepea kahjustavate elementide jäetud aukude servad on paindunud sissepoole. Trassoloogilise ekspertiisiga on võimalik määrata ka raketi plahvatuse koht lennuki suhtes.
Raadiosidest - lennuk ei saanud olla lähtelennuväljast kümnete kilomeetrite kaugusel, olemata kordagi raadiosides. Luba peab olema mootorite käivitamiseks, ruleerimiseks, rajale joondumiseks, stardiks... Pärast starti tuleb järjest võtta ühendust mitme lennujuhiga, sõltuvalt kaugusest/kõrgusest. Millisest hetkest lennuk enam sides polnud?
Hädaolukorra teadet saab edastada raadio teel kas hädaolukorra sagedusel 121,5 mHz või hetkel kasutusel oleval sagedusel, samuti asetades transponderil vastava koodi 7700. Kui piloodid seda ei teinud, olid nad kas koheselt teovõimetuks muudetud/surnud, lennukit päästa püüdes ülekoormatud või olid lennukil vigastused, mis viisid kogu side rivist välja.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas nimetu »

või olid lennukil vigastused, mis viisid kogu side rivist välja.
Kui Chupacabra poolt postitatud info vastab tõele, siis on üsna tõenäoline, et kaduski side.
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3510
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Chupacabra »

CBSNews has learned US officials are now confident Iran shot down a Ukrainian jetliner with 176 people on board.

Sources say US intelligence picked detected infrared blips of two missile launches, followed by the blip of an explosion.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36435
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kriku »

Ametlikku kinnitust ei järgne ning habemik prillidega rätipea on tükk aega vaguram?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Semrush [Bot] ja 3 külalist