Ukraine International Airlines Flight 752

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1685
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Pistan siia täismahus ja labidatõlkena juba viidatud Iltalehti artikli, kus Soome erukolonel andis kiirülevaate Tor-süsteemist ja reisilennukiga juhtunust.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c247 ... 09f6264836

Diskleimer. Mina ei ole õhutõrjespetsialist ja võtan omaks, et artikli ümberpanemisel võis tekkida tõlkepraaki.

Ehk akf Peeter kommenteerib.

Suomalaiseversti: Tällainen on koneen alas ampunut Tor-järjestelmä – virheen tehneet sotilaat näkivät ehkä vain symbolin tutkan ruudulla
lauantai 11.01.2020 klo 16:08

Soome kolonel: Selline on lennuki alla lasknud Tor-kompleks – vea teinud sõdurid nägid võibolla ainult sümbolit radariekraanil


Kolonel (reservis) Ahti Lappi sõnutsi läks Iraani õhutõrjel eriti valesti. Ta peab võimalikuks isegi seda, et rakett tulistati välja omapäi.
Juhtimiskeskus oleks pidanud nägema, et tegu on reisilennukiga.
Raketimasina juhil endal ei pruukinud seda tuvastamist olla võimalik üldse tehagi.
Masina radaril on lennukid vaid taevas liikuvad sümbolid.

Pilt
Tor-ohjus ilmassa Novaja Zemljan saarella arktisella Venäjällä. VENÄJÄN PUOLUSTUSMINISTERIÖ/ AOP

„Ise ma nägin Tor-i esimest korda Moskvas aastal 93. Praegu räägime me hilisemast versioonist M1, mida on pealgi tõenäoliselt edasi arendatud,“ tõdeb pensionil olev õhutõrjekolonel Ahti Lappi.
„Me räägime (tavaliselt) soomustatud masinale paigaldatud süsteemist, millel on radar ning vertikaalselt väljalastavad juhitavad raketid. Radar näitab sihtmärgile ja peale lasku juhib raketi kohale.
„See on väga nobe vahend lühimaa õhutõrjeks“
„Kiirete sihtmärkide tulistamine on sekundite mäng. (Sellised) Märgid on näiteks tiibraketid.
Tor-i rakett liigub umbes 850 meetrit sekundis. Maksimaalne laskekaugus horisontaalselt on 12 kilomeetrit ja vertikaalselt 6 kilomeetrit, rakett tabab sihtmärki oma valmisolekuastmest ja märgi kiirusest sõltuvalt maksimaalselt umbes 20 sekundiga.

Teoreetiliselt võis asi käia nii
Teheranis ei olnud Ukraine International firma Boeing 737 teadaolevalt Tor-i laskesektori piirimail, vaid selgelt lähemal. Kolonel Lappi arusaamise järgi tuli tabamus vaevalt kümne sekundiga.

Pilt
Tältä vaunun sisällä näyttää – näytöt sammutettuina. Kuvan tuore venäläisvaunu on uudempi kuin Iraniin toimitetut. OLGA SMOLSKAJA/ AOP

Tor-i rakett viib sihtmärki 15 kilogrammi lõhkeainet. Sellele lisaks on raketi ninas metallitükid, mis märgis paiskuvad laiali sihtmärki lõhkudes. Täistabamust polegi vaja, sest raketil on „distantssütik“ mis plahvatab sihtmärgile lähedale jõudes.
Peale seda kui rakett on teele saadetud ei ole eriti midagi teha selle peatamiseks. Raketti ei saa välja lülitada ega käsitsi juhtides sihtmärgist mööda juhtida.
„Ausaltöeldes oleks ainuke võimalus (laskemasina) radar välja lülitada“ ühmab kolonel Ahti Lappi.

Kogu värk valesti
Kaitsejõudude endine õhutõrjeinspektor ja Rovaniemen õhutõrjepatarei endine komandör on hämmastunud iraanlaste käpardlikkusest.
„Ükski üksus ei tohiks tulistada omapäi. Peaks olema õhukaitse juhtimissüsteem, milles on õhuseire radarid ja juhtimiskeskused. Sealt avastatakse ja sealt tuvastatakse sihtmärgid.“
„Kogu värk on läinud valesti, kui nad tulistasid raketi omapäi välja“
„Eriti kui tsiviillennuväli on kohe kõrval ja seal toimub reeglitepärane liiklus, on eriti kummaline hakata reisilennukit tulistama“

Iraani allikad väitsid laupäeval (11.01.2020), et raketi tulistanud üksus tegutses omapäi, kuna sideühendused juhtimiskeskusega olid mingil põhjusel katkenud.

Sümbol ekraanil
Kolonel Lappi sõnul jälgib Tor-raketimasina meeskond sihtmärki radariekraanilt.
„Laskjad on masina sees. Neil ei olegi optilist vaatlusvõimalust“
Lappi sõnade kohaselt kuvavad moodsad sünteetilise ekraaniga radarid sihtmärgi vaid sümbolina (orig. Lapin mukaan nykyiset tutkat, joissa on synteettinen näyttö osoittavat maalit symbolein.)
„Minu arusaamise järgi sünteetiliste ekraanide sümbolid ei näita lennuki suurust“
Reisilennuk võis paista raketi väljalasknud Tor-i meeskonnale nagu iga teine sihtmärk.

”Sõltub väljaõppetasemest”
Kolonel Lappi tuletab meelde, et Tor-masinad ei tegutse üksinda vaid patareidena.

Pilt
Tor-vaunu tienposkessa harjoituksissa Kaliningradissa Itämeren kaakkoiskulmalla. AOP

Ühte patareisse kuulub näiteks neli masinat koos juhtimismasin/juhtimispunkt õhuvalveradariga. Juhtimispunkt tuvastab sihtmärgid, edastab info masinatele ja annab käsud mida edasi teha.
Käsud tulevad vähemalt soome ja vene süsteemides juhtimiskeskusest. Üksiku masina juht ei tegutse omapäi.
„Usun, et venelased on müünud Tor-süsteemi koos kasutuskoolitusega aastatel 2006-2007
Iraanlastel on seepeale olnud aastaid aega süsteemiga tutvuda.
„Lõpuks sõltub süsteemi kasutamine väljaõppetasemest“
Peeter
Liige
Postitusi: 2510
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Peeter »

Ja vastus ps-ile: tsiviillennujuht teab asjadest ainult siis, kui sõjaväelased peavad vajalikuks teda sellesse pühendada. Ja kindlasti on selleks ettenähtud kord. Ma arvan, et tsiviillennujuht teadis ainult seda, et sõjavägi on midagi toimetamas. Tõenäoliselt on ka selle konkreetse lennuvälja tsiviildispetšerite määrustikus ära sätestatud millistel tingimustel kellelt ja milliste käskudega ja paroolidega/koodidega/sidekanalitega tuleb sõjaväelt prioriteetne käsk. Näiteks: kuulutatakse välja olukord nr3 (või kollane, või krst). Nüüd tsiviildispetšer võtab välja eriolukorra juhise nr3 ja asub selle järgi tegutsema. Kui seal on kirjas, et tsiviiltegevus lennurajal tuleb koheselt peatada, siis nii ongi, kui lisandub nõue vabastada perroon, kui on nõue tagada maapealne teenidus (nt ühiskasutuses lennuväljal) siis vastavalt reglemendile tagatakse nõutud asjad (kütus, trapid vmt). Tsiviil ei pruugi teadagi milline talle nähtamatu agregaat ootamatult maanduma tuleb, või mida mingi staabi luureandmed (kuskil fikseeriti võõras droon) on tuvastanud. Või on siis seal kirjas, et tsiviillendudel on lubatud jätkuda, aga tuleb olla valmis (ja planeerida ka oma tööd) erakorraliseks lendude katkestamiseks, ümbersuunamiseks, tasandite, koridoride vabastamiseks ja mida iganes. Ja siis tsiviillennujuht oma kogemuse pealt aimabki, kas kes ja kus VÕIKS midagi toimuda/toimetada. Aga ma arvan et seda kindlasti konkreetselt ei tea, et armee õhuseire on häires juba püsti aetud ja otsitakse "kuskil-keskit-miskit" nähtud vaenlase drooni ja ka ÕT on raketid juba tuliseks ajanud. Tõenäoliselt oli selle 52 objekti loetelus ju ÕT, strateegiline infra ( lennuväljad), tuumaobjektid- seda kõike ju selleks, et eskaleerumise korral oleks õhus ülemvõim.
Ja siia ka natuke kõrgem meede: Peale Smolenskilaksu lugesin netis just ekstra ka venelastest dispetšerite kirjeldusi mismoodi on määrustikus ette nähtud neil viia läbi ka tsiviillennuväljal välisriigi "lend nr1" lennujuhtimine ja teenindamine. Ja olles lugenud seda, kas te tõesti arvate, et Tallinna lennujaama tsiviillennujuht teadis milliseid meetmeid ja kus ja kelle poolt pidas tarvilikuks rakendada kaitsevägi ja ameeriklased Obama lennuki viibimisel Tallinnas? Kes teda maandas ja kus üldse oli juhtimiskeskus? Teadis täpselt nii palju, kui sõjaväelased pidasid vajalikuks teavitada.
nimetu
Liige
Postitusi: 7571
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas nimetu »

Samal ajal jätkavad venelased valeinfo edastamist ja segaduse tekitamist. Ingliskeelne Sputnik viitab sellele, et USA tekitas Iraani radaritele võltssignatuure. Linki ei hakka panemas, sest tegu on Sputnikuga.

Masendav kuidas venelased kasutavad seda tragöödiat ära, samal ajal kui Iraanlased on vähemalt osaliselt ausad. Ei suuda isegi ette kujutada milline jätis peab olema sellise sita kirjutamiseks.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36344
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kriku »

Alustati arreteerimistega ja moodustati eritribunal: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=88641845

Eks näis, kuhu asi sõuab. Võimalik ka, et suurel juhil on millegipärast vaja Rev. Kaardiväele päitsed pähe panna ning nüüd kasutatakse võimalus ära.
Peeter
Liige
Postitusi: 2510
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Peeter »

Tsitaat: Samal ajal jätkavad venelased valeinfo edastamist ja segaduse tekitamist. Ingliskeelne Sputnik viitab sellele, et USA tekitas Iraani radaritele võltssignatuure. Linki ei hakka panemas, sest tegu on Sputnikuga.


Selline tegevus muideks on täiesti võimalik, selle asja nime lühend on EW. Ja ÕT tegevuses pole selline asi üldsegi üllatuseks. Iga operaator on koolitusel erinevate häiretega võitlemisel kurssi viidud.Vastane tegeleb igal tasandil sidevahendite, seirevahendite ja puhastusvahendite eksitamisega. Ka Venemaa ise on selleks ju suuteline. Ka nemad on EW vallas tööd teinud ju.
Aga kuidas seal Iraanis tol ööl oli, vat seda meie ei tea.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas EOD »

Peeter kirjutas:...kas te tõesti arvate, et Tallinna lennujaama tsiviillennujuht teadis milliseid meetmeid ja kus ja kelle poolt pidas tarvilikuks rakendada kaitsevägi ja ameeriklased Obama lennuki viibimisel Tallinnas? Kes teda maandas ja kus üldse oli juhtimiskeskus? Teadis täpselt nii palju, kui sõjaväelased pidasid vajalikuks teavitada.
Lennujuhid, kes juhivad Eesti lennuliiklust, pole mitte konkreetse lennuvälja, vaid Lennuliiklusteeninduse töötajad. http://www.eans.ee/teenused/lennujuhtimine
Loomulikult teenindavad nad ka riigijuhte teenindavaid lennukeid ning näiteks Ämaril baseeruvaid lahingulennukeid, mis teevad Tallinnas lähenemisharjutusi. Militaarlennujuhid juhivad lende oma vastutusalas, kuhu muud õhusõidukid nende loata siseneda ei tohi. Sellised alad kehtestatakse kas püsivalt (näiteks ümber Ämari) või NOTAM-iga. Madallennualades, mis hõlmavad suure osa Eesti õhuruumist, lendavad tsiviilõhusõidukid oma ja militaarõhusõidukid oma lennujuhtide abil, kuid toimub infovahetus, mis peab vältima ohtlikke lähenemisi.
Mis juhtub, kui panna militaarlennujuhid tsiviillennuliiklust juhtima, nägime omal ajal USA lennujuhtide streigi ajal.
Riigivisiitide ja eriolukordade puhuks on protseduurid kehtestatud kõigile osalevatele struktuuridele. Lennujuhid tegelevad oma tööga ega peagi teadma seda, millega tegeleb näiteks Lennujaama peadispetšer, Sõjaväepolitsei või välisriigi Salateenistus. Igal omad ülesanded. Infot vahetatakse vastavalt vajadusele ning mitte rohkem.

Iraanis peabki uurimine välja selgitama, mille tõttu eri struktuuride koostöö ei sujunud ja katastroof võimalikuks sai. Kas oli õhutõrje käsuahelas tõrge või jätsid tsiviillennujuhid õhutõrje informeerimata. Nagu enne kirjutasin, oleks õhutõrjet saanud väljalennu hilinemisest teavitada kasvõi eeslil ratsutava virgatsiga ning väljumisloa oleks lennuk pidanud saama vaid pärast kinnitust, et info on kohale jõudnud.
Peeter
Liige
Postitusi: 2510
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Peeter »

EOD kirjutas:
Peeter kirjutas:...kas te tõesti arvate, et Tallinna lennujaama tsiviillennujuht teadis milliseid meetmeid ja kus ja kelle poolt pidas tarvilikuks rakendada kaitsevägi ja ameeriklased Obama lennuki viibimisel Tallinnas? Kes teda maandas ja kus üldse oli juhtimiskeskus? Teadis täpselt nii palju, kui sõjaväelased pidasid vajalikuks teavitada.
Lennujuhid, kes juhivad Eesti lennuliiklust, pole mitte konkreetse lennuvälja, vaid Lennuliiklusteeninduse töötajad. http://www.eans.ee/teenused/lennujuhtimine
Loomulikult teenindavad nad ka riigijuhte teenindavaid lennukeid ning näiteks Ämaril baseeruvaid lahingulennukeid, mis teevad Tallinnas lähenemisharjutusi. Militaarlennujuhid juhivad lende oma vastutusalas, kuhu muud õhusõidukid nende loata siseneda ei tohi. Sellised alad kehtestatakse kas püsivalt (näiteks ümber Ämari) või NOTAM-iga. Madallennualades, mis hõlmavad suure osa Eesti õhuruumist, lendavad tsiviilõhusõidukid oma ja militaarõhusõidukid oma lennujuhtide abil, kuid toimub infovahetus, mis peab vältima ohtlikke lähenemisi.
Mis juhtub, kui panna militaarlennujuhid tsiviillennuliiklust juhtima, nägime omal ajal USA lennujuhtide streigi ajal.
Riigivisiitide ja eriolukordade puhuks on protseduurid kehtestatud kõigile osalevatele struktuuridele. Lennujuhid tegelevad oma tööga ega peagi teadma seda, millega tegeleb näiteks Lennujaama peadispetšer, Sõjaväepolitsei või välisriigi Salateenistus. Igal omad ülesanded. Infot vahetatakse vastavalt vajadusele ning mitte rohkem.

Iraanis peabki uurimine välja selgitama, mille tõttu eri struktuuride koostöö ei sujunud ja katastroof võimalikuks sai. Kas oli õhutõrje käsuahelas tõrge või jätsid tsiviillennujuhid õhutõrje informeerimata. Nagu enne kirjutasin, oleks õhutõrjet saanud väljalennu hilinemisest teavitada kasvõi eeslil ratsutava virgatsiga ning väljumisloa oleks lennuk pidanud saama vaid pärast kinnitust, et info on kohale jõudnud.
Jah pean ennast täpsustama. Pidasin silmas TLL torni Tallinna lennuvälja (tsiviil)lennujuhi all. Me räägime tegelikult ju samast teemast, ja oleme ühel meelel, mõte on sama, ainult sõnad meil ei kipu klappima. Ja samas sa kordad ju ka minu sõnu ja mõtteid.
Aga üks küsimus siiski mul veel sulle on: kas sa väidad, et kogu Eesti Lennuliiklusteenistus (mille lingi panid) on täiesti iseseisev üksus ja Ämaris paiknev militaarteenistus ei oma mittemingisugustki prioriteeti tsiviilteenistuse üle? Et siis Ämaris paiknev Nato alluvusega militaarüksus peaks justkui paluma? See, et nad üksteist teavitavad, vastavalt kehtestatud korrale, ja teevad ka tööülesannete loal ka koostööd, see on iseasi, aga et tsiviil on nagu iseenda kunn? Et kui kaitseministeeriumi mehed "sajavad sisse" ja ütlevad, et "nüüd on jama", siis tsiviil saadab nad kuu peale ja ütleb, et mul kama mis erakord teil on mul Ryan tulemas ja siis Lot läheb välja ja siis Smartlynx sai tund tagasi Bulgaariast üles, vat selle võtan vastu ja siis vaatame ja kuulame kuhu auku teid paneme.

Vabandust liigse demagoogia pärast, aga ma tõesti ei usu, meil Eestis tsiviil lennuliiklusteenistus on samal tasemel otsustushierarhias Ämari elik Natoga. Selliste konkreetsete käsuliinide ja määrustike ja nendega seotud vastutuskorrra puudumine viibki selleni, et erakorralises olukorras tegeleb igaüks oma muredega nägemata ja teadmata asjade üldpilti.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36344
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kriku »

Peeter kirjutas:
Samal ajal jätkavad venelased valeinfo edastamist ja segaduse tekitamist. Ingliskeelne Sputnik viitab sellele, et USA tekitas Iraani radaritele võltssignatuure. Linki ei hakka panemas, sest tegu on Sputnikuga.
Selline tegevus muideks on täiesti võimalik, selle asja nime lühend on EW. Ja ÕT tegevuses pole selline asi üldsegi üllatuseks. Iga operaator on koolitusel erinevate häiretega võitlemisel kurssi viidud.Vastane tegeleb igal tasandil sidevahendite, seirevahendite ja puhastusvahendite eksitamisega. Ka Venemaa ise on selleks ju suuteline. Ka nemad on EW vallas tööd teinud ju.
Aga kuidas seal Iraanis tol ööl oli, vat seda meie ei tea.
Mulle jääb selle teooria loogika arusaamatuks. Kui tekitati reisilennuki kohale valesihtmärk (ma ei tea, kui võimalik see on, aga oletame, et on), siis see tähendab, et radar päris reisilennuki peale poleks pidanud reageerima. Aga miks ei oleks?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kogu värk valesti
Kaitsejõudude endine õhutõrjeinspektor ja Rovaniemen õhutõrjepatarei endine komandör on hämmastunud iraanlaste käpardlikkusest.
„Ükski üksus ei tohiks tulistada omapäi. Peaks olema õhukaitse juhtimissüsteem, milles on õhuseire radarid ja juhtimiskeskused. Sealt avastatakse ja sealt tuvastatakse sihtmärgid.“
„Kogu värk on läinud valesti, kui nad tulistasid raketi omapäi välja“
„Eriti kui tsiviillennuväli on kohe kõrval ja seal toimub reeglitepärane liiklus, on eriti kummaline hakata reisilennukit tulistama“
Reisilennuki tulistamine on muidugi traagiline ja sellele pole õigustusi.
Kui aga vastane on tohutu suure ülekaaluga, siis ma kahtleksin otsustuspädevuse andmise otstarbekuses kuskile "kõrgele".
Iraagi ÕT 1991 niimoodi neutraliseeritigi - juhtimispunktid, suured radarid ja side löödi välja kõigepealt. Apachede, F-117 ja eriüksuste abil.
Sellises olukorras ongi vastasele suurim probleem iseseisvalt tegutseda oskavad ja julgevad komandörid, kellel pea otsas on.
Ameeriklaste lennukikaotused Lahesõjas ei tulnud mitte integreeritud (ja kõrgele koondatud otsustusõigusega) õhutõrjest, vaid omapäi jäetud relvasüsteemidest, kus saadi aru, et "kõrgelt" ei tule midagi ja tuleb tegutseda ise, tulistada varitsusest, jälgida binokliga ümbrust ja panna radarid käima vahetult tulistamise eel, et mitte reeta asukohta.

Kõikide toiminute ja otsuste ära andmine "üles" võib kergesti lõppeda sellega, et vastane mõjutab seda kohta ja sealt ei tule rohkem piiksugi. Edasi tuleb üks peataolek ja süsteemi kokku varisemine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39986
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mulle jääb selle teooria loogika arusaamatuks. Kui tekitati reisilennuki kohale valesihtmärk (ma ei tea, kui võimalik see on, aga oletame, et on), siis see tähendab, et radar päris reisilennuki peale poleks pidanud reageerima. Aga miks ei oleks?
Taolises olukorras, reisilennuväli ligidal ja mingi kahtlane märk, pidanuks komandör ajama end vööni luugist välja ja vaatama oma silmaga, mis see on. Minu maakondust lendavad pidevalt üle reisilennukid, kõrgus 9-11 000 meetrit, selge ilmaga (sealkandis on üsna selge) on lennuki tüüp (reisilennuk) selgelt tuvastav 20 km kauguselt ja otse pea kohal (10 km kõrgusel) on võimalik isegi eristada mootorite paigutust ja nende arvu.

Reisilennuk eristub tiibraketist oluliselt suurema peegelduse poolest (mitukümmend m2 vs 0,5 m2), kas aga Tori operaatorile sellest ka kuidagi teada antakse (kui suur see on), kahjuks ei tea, loodame, et Peeter nüüd ütleb, mis sealt paistab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1685
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Kapten Trumm kirjutas: Taolises olukorras, reisilennuväli ligidal ja mingi kahtlane märk, pidanuks komandör ajama end vööni luugist välja ja vaatama oma silmaga, mis see on. Minu maakondust lendavad pidevalt üle reisilennukid, kõrgus 9-11 000 meetrit, selge ilmaga (sealkandis on üsna selge) on lennuki tüüp (reisilennuk) selgelt tuvastav 20 km kauguselt ja otse pea kohal (10 km kõrgusel) on võimalik isegi eristada mootorite paigutust ja nende arvu.

Reisilennuk eristub tiibraketist oluliselt suurema peegelduse poolest (mitukümmend m2 vs 0,5 m2), kas aga Tori operaatorile sellest ka kuidagi teada antakse (kui suur see on), kahjuks ei tea, loodame, et Peeter nüüd ütleb, mis sealt paistab.
Tuletan meelde, et tegu oli varahommikuga, lennuki kukkumise videol on taevas veel üsna pime. Lisaks ootasid iraanlased ju USA tiibrakette, vaevalt et seegi väga motiveeris pead luugist välja pistma.
Meeskond nägi ilmselt vaid radariekraanil olevat märki, ilma igasuguse lisainfota (nt lennuki suurus).
Peeter kirjutas:Operaator näeb ainult märgi kiirust, asimuuti ja kõrgust, ja näeb kas märk vastab "oma-võõras" militaarsele päringule. Tuvastamisega tegelevad teised üksused.
Sellele juba vastati.
Peale seda kui rakett on teele saadetud ei ole eriti midagi teha selle peatamiseks. Raketti ei saa välja lülitada ega käsitsi juhtides sihtmärgist mööda juhtida.
„Ausaltöeldes oleks ainuke võimalus (laskemasina) radar välja lülitada“ ühmab kolonel Ahti Lappi.
Kuidas akf Peeter seda kommenteerib? Kas iraanlastel oli teoreetiliselt mingigi võimalus midagi veel teha peale nupulevajutamist? St kõik see 10 sekundit kuir akett lendas?
URR
Liige
Postitusi: 694
Liitunud: 13 Sept, 2006 10:07
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas URR »

Kapten Trumm kirjutas:Sellises olukorras ongi vastasele suurim probleem iseseisvalt tegutseda oskavad ja julgevad komandörid, kellel pea otsas on.
Nii need reisilennukid alla lastaksegi.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Runkel
Liige
Postitusi: 2809
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Runkel »

Teherani lähedane sõjaväeosa ja ka (tsiviil)lennuväli oli kindlasti prioriteetne, mida kaitsta. Kaheldav, et mingigi ÕT-süsteem, masin seal nn autonoomsena toimetas (et hoida n-ö pimedana õhuruumi sektor puhas ja tulistada alla kõik, mis õhus). ÕT oli paigas ikka kõikide tulede ja viledega, arvan. Nüüd kui toimus EW või mingil muul põhjusel sidehäire, siis, ma loogiliselt järeldaks, toimuks tegutsemine "näpud massinas laskeseadmetest eemale!"?
Eks tuleb teise pilguga vaadata, palju mehi intsidendiga seoses vahistatakse, siis saab vihjeid eksimuse ulatusest. Muidugi režiim võib siin oma puhastustöö ette võtta sõltumata juhtumist.
alax
Liige
Postitusi: 1492
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas alax »

Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist