Ukraine International Airlines Flight 752

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas EOD »

Peeter kirjutas: ...Aga üks küsimus siiski mul veel sulle on: kas sa väidad, et kogu Eesti Lennuliiklusteenistus (mille lingi panid) on täiesti iseseisev üksus ja Ämaris paiknev militaarteenistus ei oma mittemingisugustki prioriteeti tsiviilteenistuse üle? Et siis Ämaris paiknev Nato alluvusega militaarüksus peaks justkui paluma?

Vabandust liigse demagoogia pärast, aga ma tõesti ei usu, meil Eestis tsiviil lennuliiklusteenistus on samal tasemel otsustushierarhias Ämari elik Natoga. Selliste konkreetsete käsuliinide ja määrustike ja nendega seotud vastutuskorrra puudumine viibki selleni, et erakorralises olukorras tegeleb igaüks oma muredega nägemata ja teadmata asjade üldpilti.
Toon sllise näite: omal ajal teenindas Göteborg Säve lennujaam nii sõjalennukeid, rannavalve päästehelikoptereid, regulaarreise kui eralennundust.
Sõjalennukid baseerusid ühel pool rada, kaljusse raiutud tunnelites. Samal pool rada ka kopterid. Kommerts-ja eralennundus baseerus teisel pool rada. Rada ise oli ühine.
Lennujuht määras raja kasutamise prioriteedid vastavalt olukorrale. Kui oli vaja kiiresti päästekopter välja saata, ootasid kõik teised. Hävitajatel oli häire väljakuulutamisel prioriteet regulaarreiside ees, treeninglendudele startides pidid nad aga regulaarreisidele eesõiguse andma. Eralennuk, millel oli hädaolukord, sai samuti eesõiguse maandumiseks. https://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ve_Airport
Saadi ühel lennuväljal hakkama, saadakse ka riigi õhuruumis. :wink:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39983
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mida kvalitatiivselt oleks lisandunud, kui käsuahelas oleks olnud mõned natuke suuremate pagunitega tegelased natuke suurema radariga, peopesad veel rohkem hirmust higised (ameerika tiibraketid ju tulevad!)? Ainus mis paistab, on käsuahelas veits pidurit koos võimalusega, et reisilennuk oleks jõudnud laskeulatusest välja?

Tahtmata olla küüniline - aga ei maksaks valges ilmas toimivaid asju nii meelevaldselt mustaverd inimestele laiendada.

Edit: sama jutt ka EOD viimase posti kohta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39983
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Kapten Trumm »

URR kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Sellises olukorras ongi vastasele suurim probleem iseseisvalt tegutseda oskavad ja julgevad komandörid, kellel pea otsas on.
Nii need reisilennukid alla lastaksegi.
Kas ma pean meenutama USS Vincennes juhtumit üsna ligidal seal?
https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
USS Vincennes oli Ticonderoga klassi ristleja (st AEGIS), kus polnuks suurt probleemi ka lennuki kapteni kinganumbri kindlaks tegemisega?
USA sõjalaevadel on kindlalt kord majas ja rahuajal mingit tulistamist operaator ise ei tee. Riistasid kindlaks tegemiseks, kes tulemas on, on sellisel alusel ka terve koorem. Ometigi see alla tulistati!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Õhkutõrjumise kaunikujulise kunsti üle arutledes on head kaasfoorumlased hoopis silmist lasknud ühe n-ö "iraanispetsiifilise" nüansi..

Nimelt on seal maal (nagu igas õiges diktatuuriririigis) 2 x konkureerivat armeed(-loe: 2 x õhutõrjet)..
Mistap ma just värskendasin(gi) oma teadmisi ja vana hea wiki kannab(ki) operatiivselt ette 8)
Although air defense reportedly belongs organizationally to the Islamic Republic of Iran Air Defense Force, the downing of Ukraine International Airlines Flight 752 indicated that the Islamic Revolutionary Guard Corps also operate surface to air missiles..
Ja kuna ajatollad kandsid äsja ette, et hulk "süüdlasi" olla arreteeritud, siis ongi nüüd ju huvitav teada, ons need arreteeritud hälvikud siis "päris" sõjaväest või hoopis "islamirevkaitsekorpusest" :twisted:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19038
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas ruger »

Kindralitelt oli kõva käsk kaela saadud-alla tuleb lasta kõik sihtmärgid, mis tulevad kagust või lõunast.
According to my sources from #IRGC|ASF, before shot-down of Flight #PS752, the Tor-M1 system had been on autonomous readiness on-order of #IRGC Generals to shoot-down any target flying from SE & S of the missile base. Video shows launch of 2 9M331 missiles at #PS752
https://twitter.com/BabakTaghvaee/statu ... 4568858625
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2069
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas krizz »

ruger kirjutas:Kindralitelt oli kõva käsk kaela saadud-alla tuleb lasta kõik sihtmärgid, mis tulevad kagust või lõunast.
Puhta idioodid. Neid lennukeid tuleb-saab-peab avastada ikka palju varem, kui nad Tehrani kohale jõuavad. Isegi enne Iraani õhuruumi jõudmist. Pealinna kohal nendega võitlema hakata on juba alguses kaotatud lahing.
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
sada
Liige
Postitusi: 234
Liitunud: 29 Jaan, 2013 11:56
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas sada »

Iraan on vast päris mitu aastakümmet valmistunud sõjaks tehnoloogiliselt paremini varustatud vastase vastu - keeldun uskumast, et nad ei ole selle ajaga oma pealinna põhilennuvälja ümbrusesse suutnud tekitada mingeid segamiskindlaid sidevõimalusi (näiteks traati vedanud, kui muud ei ole), mida ÕT üksused oleks saanud kasutada. See "ameeriklased segasid" oli lihtsalt ainuke vabandus, mis neil oli peale lennuki alla laskmise tunnistamist välja käia. Täitsa tõenäoline, et nad segasidki aga pärslased vast nüüd nii suured naiivitarid ka ei ole, et puhtalt raadioside peale lootma jäid, kui alternatiivsed variandid olid olemas :roll:
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19038
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas ruger »

Tor-i rakettide väljalaskmisest video postitanud mees võeti kinni.
Iran arrests the man who recorded the video showing missiles brought down Ukrainian Airlines plane. That video was first verified by @nytimes & was first public proof of the tragedy.
https://twitter.com/farnazfassihi/statu ... 4083957760
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Runkel
Liige
Postitusi: 2809
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Runkel »

Kapten Trumm kirjutas:Mida kvalitatiivselt oleks lisandunud, kui käsuahelas oleks olnud mõned natuke suuremate pagunitega tegelased natuke suurema radariga, peopesad veel rohkem hirmust higised (ameerika tiibraketid ju tulevad!)?
Mida pikem käsuahel ja rohkem infot õhuruumist, seda kehvem on põhjendada ütlust, et UKR lennuk lasti eksikombel alla (ja ma ei spekuleeri siin, miks oli tahtlikult sihikul).
Ja teisiti - kui on käsk "alla tuleb lasta kõik sihtmärgid, mis tulevad kagust või lõunast", siis mis ta siis on, kui tsiviillennuk lastakse alla (õnnetu lennuk tuli nii, nagu teisedki lennuväljalt. Kuidas see ilmakaarte suhtes on, ei tea). On see tahtlik või on see eksikombel tehtud lask?

PS akf Peeter teises lõimes seletas, et kui on käsk ja Tori kirbul on objekt, siis loetud sekundid ja põmm. Aega mõelda ei ole enam eriti. Eelnevates faasides peab selguma, kas sihtmärk on õige või mitte.

PPS Ega ma oska ka öelda, kuidas see tegelikult kogu olukorda mõjutaks, kui selgub, et eksikombel tehtud lask on ikkagi teadlik ja tahtlik.
URR
Liige
Postitusi: 694
Liitunud: 13 Sept, 2006 10:07
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas URR »

Borja kirjutas:Nimelt on seal maal (nagu igas õiges diktatuuriririigis) 2 x konkureerivat armeed(-loe: 2 x õhutõrjet).
Mida oligi tarvis tõestada. Eesti kontekstis võiks siis olla Kaitseväel oma ja Kaitseliidul oma õhutõrje, mis igaks juhuks omavahel ei suhtle. Sellises olukorras on sellised vead suisa vältimatud.
USS Vincennes juhtum on igati paslik võrdlus: ka nemad panid paugu ära ilma sihtmärki lõplikult tuvastamata. Suurim vahe on selles, et 1988. aastal loeti lennukile kümmekond hoiatust, aga keegi ei vastanud.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Peeter
Liige
Postitusi: 2508
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Peeter »

Tere jälle. Hakkan tegelema selle soomlase artikliga. Kõigepealt ette siia märge: loen ja hakkan kommenteerima selle artikli eestikeelset tõlget. Juhtumil kui keegi peab vajalikuks täiendada tõlget, siis täpselt samamoodi võin täiendada või ka isegi muuta oma kommentaari sellele lausele.
No tuleb tõdeda, et mees teab asja! :D
Alustame pealkirjast- sõdurid nägidki radariekraanil ainult märki , sümbolit, tselli (vene k.)
Ma ei tikuks vähemalt asjaolude selgumiseni nimetama "vea teinud sõdurid". Kui neil oli "lahingukäsk kodumaa kaitseks" ja nad täitsid oma vannet ja käsku oma väljaõppes esitatud nõuete järgi.... Kui sind on nt Kuperjanovi kasarmus pandud relvaga postile valvama ja sa siis vande andnuna vastavalt määrusele oled sunnitud kellegi postil maha laskma, siis on ikka väga sitt tunne niigi, ja siis veel oled "vea teinud". Ja palun mitte pidada seda poliitikaks, eks ma tiba mõtlen ka nende operaatorite peale rohkem kui tavalised.
Jah Iraanis läkski kõik valesti, süütud kannatasid. Jah tänaseks on selgunud, et rakett lastigi auto komandöri poolt tema enda otsusel välja.
Juhtimiskeskus nägigi, et tegemist on reisilennukiga. Küsimus on ainult, et milline keskus- kas militaarõhuseirekeskus, või PVO juhtimiskeskus? Ja kui tõesti 9C737-t neil polegi (vt allpool mis see on)
Raketimasina komandöril ei olegi muud teha, kui autonoomsena töötades SOTS-i kaudu tuvastatud märkide (ei enamat kui ainult märk) analüüs- kiirus, kõrgus, kaugus, asimuut. Selge ilma korral saab lülitada sisse vidikoni ja üritada vaadelda objekti, aga probleemiks on aeg ja nähtavus. Vidikonil on korralik optika, selge ilmaga pole raketi lennukauguse ulatuses nägemine probleem. Aga see ei tähenda kohe , et saaks eristada liinilendu mõnest sõjaväe transportnikust vmt. (meil olid enimkasutatud lennukite siluetid koos lahingandmetega tahvlitena seinal, ja tuli arvestuste ajal eksam anda).
Masina radaril on lennukid vaid taevas liikuvad sümbolid- olen seda korduvalt öelnud, et nii ongi, vaid märk, tsell.
Mina istusin Tor-is (9A330, kolm raketsikut, võrguvõimekust pole), juba 1991 oli valmis Tor-M1 (9A331, kaks raketsikut, 4-ne võrk oma komandomasinaga. 9A331 müüdi ka Iraanile, aga pole konkreetset infot, et nad said võrguühendusega pillid ja komandirski kah. Siin on see skeem, et Venemaa oma parimat/uusimat lahendust välja ei müü, kaugused võivad olla lühemad (nt raketid lendavad ainult 10, mitte 12km, võimendid pole nii tundlikud (märgi selekteerimine), jne.


„Me räägime (tavaliselt) soomustatud masinale paigaldatud süsteemist, millel on radar ning vertikaalselt väljalastavad juhitavad raketid. Radar näitab sihtmärgile ja peale lasku juhib raketi kohale.
„See on väga nobe vahend lühimaa õhutõrjeks“
„Kiirete sihtmärkide tulistamine on sekundite mäng. (Sellised) Märgid on näiteks tiibraketid.
Tor-i rakett liigub umbes 850 meetrit sekundis. Maksimaalne laskekaugus horisontaalselt on 12 kilomeetrit ja vertikaalselt 6 kilomeetrit, rakett tabab sihtmärki oma valmisolekuastmest ja märgi kiirusest sõltuvalt maksimaalselt umbes 20 sekundiga.
Siin ei ole midagi kommenteerida, nii ongi.

Teheranis ei olnud Ukraine International firma Boeing 737 teadaolevalt Tor-i laskesektori piirimail, vaid selgelt lähemal. Kolonel Lappi arusaamise järgi tuli tabamus vaevalt kümne sekundiga.
Antud olukorras lendas 737 Tori ringist läbi ringi tsentrit läbimata, Arvan (vaatasin ka Google Mapsi), et tõusev märk oli SOTSi peal nähtavas raketi lasketsoonis umbes 30 sekundit. Sõltuvalt APU asendist 1-2 kuni 5-6 sekundit märgi lukustamiseks tehtavad liigutused, ja tagant poolt võtad maha aja mis kulub raketi lennuks. Kui 737 tõesti alustas pööret paremale (kui?), siis võis Tori komandör lugeda seda põgenemiskatseks lukustaja-Tori eest ja see vähendas veelgi aega otsustamiseks ja samas kallutas tulistama. Ajaauk seal vahel ei ole eriti suur ja iga hetkega lisandub oht, et märk laseb välja lukustaja pihta raketi, või vähemalt peibutised, ja siis ta ka käest läheb, sest uuesti haaramiseks on ta juba laskeulatusest väljas, aga ise oled ennnast talle paljastanud. Muideks Korean Airi lasid venelased alla peale seda kui see otsustas kurssi hakata muutma (tõusma), see oli viimane täpp, loeti põgenemismanöövriks ja anti tagant hävitajalt raketiga tina selle peale. Aga sinnamaani otsiti kontakti ja taheti sundida maanduma.

Peale seda kui rakett on teele saadetud ei ole eriti midagi teha selle peatamiseks. Raketti ei saa välja lülitada ega käsitsi juhtides sihtmärgist mööda juhtida.
„Ausaltöeldes oleks ainuke võimalus (laskemasina) radar välja lülitada“ ühmab kolonel Ahti Lappi.
Olen siin või teises teemas kirjeldanud Ossa Tori saatjaid. SOTS keerutab pidevalt ringi ja kammib, kui märk on leitud keerad SSTS-i märgile lukustad asimuudi ja kauguse (või teeb seda automaatmoodul), ja lased raketi välja, SN saadab raketti ja suunab teda SSTS-i kiirele, kui kõik (ka kaugus on kohakuti) siis käibki litakas. On olemas ka selline variant, et lülitad lukustuse maha, automaatjälgija välja (et ta uuesti peale ei läheks), keerad APU-l asimuudi (SSTS-i) minema sinna kus märke pole ja lükkad kauguse lõppu. Ja siis lased raketil minna. Selline trikk kukkus mul siis välja, kui simulaatoris lajatas hävitaja meie poole kõigepealt peibutised, ja siis kui meil asja võssa keeras, siis ka raketi meie pihta. Eks ta seda meie välja lastud raketi peale tegi. 3-ses meeskonnas viis peibutis kõik jälgimised-lukustused ära võssa, aga ise tulid lennuk ja tema rakett edasi. Siis ruttu mõlemad operaatorid lülitasime lukustuse maha (nb saatja kiir oli olemas) ja keerasime käsitsi tagasi lennukile, kõigepealt asimuut, ja siis mina kaugust enam haarata ei jõudnudki, sest meie rakett oli selleks ajaks märgist juba mööda lennanud. Sain oma displei peal mõned sekundid veel näha, kuidas meie rakett lõpuni mööda kuhugile lendas ja siis ise hävitas end tsoonist lahkudes, ja siis lugesin sekundei 4,3,2,1. Siis jõudis lennuki rakett meieni. Kõik. Kui lihtsalt välja lülitada, siis võib ta veel nt paar seki otse lennata ja seejärel ikka selle objekti lähedal plahvatada ja killud laiali loopida, kui juhtub...

Kogu värk valesti
Kaitsejõudude endine õhutõrjeinspektor ja Rovaniemen õhutõrjepatarei endine komandör on hämmastunud iraanlaste käpardlikkusest.
„Ükski üksus ei tohiks tulistada omapäi. Peaks olema õhukaitse juhtimissüsteem, milles on õhuseire radarid ja juhtimiskeskused. Sealt avastatakse ja sealt tuvastatakse sihtmärgid.“
„Kogu värk on läinud valesti, kui nad tulistasid raketi omapäi välja“
„Eriti kui tsiviillennuväli on kohe kõrval ja seal toimub reeglitepärane liiklus, on eriti kummaline hakata reisilennukit tulistama“
Ühest küljest loomulikult on tal õigus, aga samas on see tagantjäreletarkus. Ma teeks siia märke, et kui sa saadad õhupuhastaja-hunter-killeri missioonile ja annad sõnad kaasa, et õhk on tühi, kui keegi tuleb siis ainult sinu ohver ja sa pead tulistama ta maha, siis pole suurt üllatuda kui ta midagi "võõrast" maha põmmutab.

Sümbol ekraanil
Kolonel Lappi sõnul jälgib Tor-raketimasina meeskond sihtmärki radariekraanilt.
„Laskjad on masina sees. Neil ei olegi optilist vaatlusvõimalust“
Lappi sõnade kohaselt kuvavad moodsad sünteetilise ekraaniga radarid sihtmärgi vaid sümbolina (orig. Lapin mukaan nykyiset tutkat, joissa on synteettinen näyttö osoittavat maalit symbolein.)
„Minu arusaamise järgi sünteetiliste ekraanide sümbolid ei näita lennuki suurust“
Reisilennuk võis paista raketi väljalasknud Tor-i meeskonnale nagu iga teine sihtmärk.
Pimedas pole vidikoniga (kaamera) suurt midagi teha. Muus osas: Nii ongi, olen seda juba kindlas kõneviisis öelnud.

Ühte patareisse kuulub näiteks neli masinat koos juhtimismasin/juhtimispunkt õhuvalveradariga. Juhtimispunkt tuvastab sihtmärgid, edastab info masinatele ja annab käsud mida edasi teha.
Käsud tulevad vähemalt soome ja vene süsteemides juhtimiskeskusest. Üksiku masina juht ei tegutse omapäi.
Patareis jah neli masinat. Tor-M1-e komandirski on 9C737. Suudab nendega suhelda ja neile/neilt märkke üle kanda. See masin on saatjaid täis, nn kohalik komandör, suudab pidada sidet polgu või diviisi juhtkonnaga, suudab lugeda infi seireradaritelt (nt Bukiga ühilduv aparaat, vaatluskaugus 45-100km) ja siis seda infi TorM1-le suunata. Aga üksiku masina komandör SAAB tegutseda omapäi, sest Tor on nii autonoomne kompleks kui ka võrguhalduslahendusega.

„Usun, et venelased on müünud Tor-süsteemi koos kasutuskoolitusega aastatel 2006-2007
Iraanlastel on seepeale olnud aastaid aega süsteemiga tutvuda.
„Lõpuks sõltub süsteemi kasutamine väljaõppetasemest“
Ka meie keskuse ohvitserid käisid komandeeringus relvastust üle andmas ja ka sõjalisteks PVO nõunikeks. Ja üldjuhul oli see koos korraliku koolitusega NL sõjakoolides. ja lepingus olid kõik sabad ja sarved sees. Nt Soome lennukiostulepingus Venemaalt olid kaasas isegi lennuvälja kiirabiautod. Eestis pedantselt taastatud Gaz-22 kiirabi osteti Soomest sõjaväelennuväljalt kuhu ta oli saabunud koos Mig-idega. Iraanlased tegid 2006-2007 juba kodus demonstratsioonlaskmisi. Ja siis oli kuskilt lugeda, et Tor-M1 ja märkeks, et eksportversioon (st rakett kuni 10km) ja võrgulahendust pole.
hjl85
Liige
Postitusi: 6358
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas hjl85 »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3c8 ... 63defa9ef6
Iran kertoo pidättäneensä henkilön, joka on kuvannut videon ukrainalasikoneen alas ampumisesta Iranissa viime keskiviikkona. Iran on myöntänyt ampuneensa matkustajakoneen vahingossa alas ohjuksella.

Iraan vahistas enda sõnul isiku, kes avalikustas video hetkest kui rakett tabas lennukit. Video avaldanud ja Inglismaal elav toimetaja aga väidab, et vahistatud obn vale isik
Lontoossa asuva iranilainen toimittaja, joka alun perin jakoi videon, kertoo kuitenkin, että hänen lähteensä on turvassa. Hänen mukaansa Iran on pidättänyt väärän henkilön.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

sada kirjutas:Iraan on vast päris mitu aastakümmet valmistunud sõjaks tehnoloogiliselt paremini varustatud vastase vastu - keeldun uskumast, et nad ei ole selle ajaga oma pealinna põhilennuvälja ümbrusesse suutnud tekitada mingeid segamiskindlaid sidevõimalusi (näiteks traati vedanud, kui muud ei ole), mida ÕT üksused oleks saanud kasutada. See "ameeriklased segasid" oli lihtsalt ainuke vabandus, mis neil oli peale lennuki alla laskmise tunnistamist välja käia. Täitsa tõenäoline, et nad segasidki aga pärslased vast nüüd nii suured naiivitarid ka ei ole, et puhtalt raadioside peale lootma jäid, kui alternatiivsed variandid olid olemas :roll:
..tõde võib(ki) olla oluliselt loll-lihtsam, kui sulle seda meeldiks uskuda :|
Et tsurkad üksikult võetud ÕT-kompleksist kõmmutada mõistavad aga ÕT-süsteemi tervikuna menetleda es mõista..
Kaitsejõudude endine õhutõrjeinspektor ja Rovaniemen õhutõrjepatarei endine komandör on hämmastunud iraanlaste käpardlikkusest.
„Ükski üksus ei tohiks tulistada omapäi. Peaks olema õhukaitse juhtimissüsteem, milles on õhuseire radarid ja juhtimiskeskused. Sealt avastatakse ja sealt tuvastatakse sihtmärgid.“
„Kogu värk on läinud valesti, kui nad tulistasid raketi omapäi välja“
„Eriti kui tsiviillennuväli on kohe kõrval ja seal toimub reeglitepärane liiklus, on eriti kummaline hakata reisilennukit tulistama“
..minu arust on selles viimases tsitaadis kõik öeldud - affid jäävad affideks...
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas Lemet »

Sisukat kuulamist Dimitri Oreškinilt PVO raketšikute vägitegudest ja USA AEGIS süsteemiga varustadud lodja seiklustest.

https://youtu.be/KgF7Wq5GIsY
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1685
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Ukraine International Airlines Flight 752

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Kanada, Ukraina, Rootsi, Afghanistaani ja Ühendkuningriigi esindajad said täna Londonis kokku ja arutasid Iraanilt nõutavat kompensatsiooni. Nõutakse "thorough, independent and transparent international investigation open to grieving nations".

https://www.aljazeera.com/news/2020/01/ ... 55833.html
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist