Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kriku »

Selge, aitäh.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3321
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Madis Reivik »

Hmm. Kusagil on viga või lugesin ma valesti ?

Diislikütuse, kerge kütteõli ja petrooli varumakse määr on 3,70 eurot 1000 liitri kütuse kohta;

See teeb ju 0.37 senti liitri kohta ?

Head pikad arvutused, kuid kui jätta relvastatud valve kõrvale siis mis see lisakulu oleks ? Täielik rahu ja kütusehoidlate pommitamine, seal vahel on palju palju halltoone. See hetk kus rootslane ei tahaks meile kütet saata, võib kätte tulla isegi mittesõjalise kriisi korral, nt covidi levikul mingi ülereageerimine naftariigis.
smr
Liige
Postitusi: 868
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas smr »

Taaniel Tina kirjutas:Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Kas kütust ei roteerita vaid ongi näiteks 7 aastat vana diisel kuskil vaadis? Mu tuttavad kütusefirmade töötajad ütlevad, et meil tanklas müüdava diisel tuleks ~6 kuu jooksul ära tarvitada.

Kui tihti te oma kütusevaru roteerite?
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas AMvA »

smr kirjutas:
Taaniel Tina kirjutas:Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Kas kütust ei roteerita vaid ongi näiteks 7 aastat vana diisel kuskil vaadis? Mu tuttavad kütusefirmade töötajad ütlevad, et meil tanklas müüdava diisel tuleks ~6 kuu jooksul ära tarvitada.

Kui tihti te oma kütusevaru roteerite?
Minu teada seda kütusevaru roteeritakse.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures nõukogude strateegilises varus säilitatav diisel pidi olema tarbitav 25 aastat pärast peale ladustamist.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas davidsoniharald »

Lemet kirjutas:Kusjuures nõukogude strateegilises varus säilitatav diisel pidi olema tarbitav 25 aastat pärast peale ladustamist.
Seda riiki enam ei ole juba 30 aastat.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Lemet »

Normid ju olid ja kehtisid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Väino »

Ilma biolisanditeta diisliga ei tohiks ju midagi juhtuda. Bensiinil, ka biovabal, on lisandid sees ja need sadestuvad pikemal seismisel välja. Kas mitte akf ASuur & Co ei kasutanud kuskil lumehangest leitud tünnidest diislit.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nendel Euroopast pärit diiselveokitel, mida meil KV ostnud on, oli paagis koos diisliga mingi lisand küll, mis lõpuks settib paagipõhja sellise musta sogana, mis hakkab uue kütusega lahti pesemisel mitmesuguseid probleeme tekitama. Muidugi meile tulid need autod sellises vanuses (30+ a), et selline kütuse säilitus ei pidanudki kauem kestma.

Olen ise teeääres seda mersu "kümneka" klaasist filtrit korra puhastama pidanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
strateegiline sõdur
Liige
Postitusi: 454
Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas strateegiline sõdur »

smr kirjutas:
Taaniel Tina kirjutas:Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Kas kütust ei roteerita vaid ongi näiteks 7 aastat vana diisel kuskil vaadis? Mu tuttavad kütusefirmade töötajad ütlevad, et meil tanklas müüdava diisel tuleks ~6 kuu jooksul ära tarvitada.

Kui tihti te oma kütusevaru roteerite?
Mul on ka meelde jäänud, et tankla diisel hakkab oma omadusi kaotama peale 6 kuud hoidmist. Mis muidugi ei tähenda, et ta on kohe kasutuskõlbmatu.
Omaduste halvenemise põhjus peitub kogunema hakkavates madalmolekulaarsetes oksüdeerimisproduktides (hüdroperoksiidid, alkoholid, karbonhapped jt). Nendest moodustuvad esterdamis-, kondenseerimis- ja polümeriseerimisreaktsioonides kõrgmolekulaarsed ühendid, mis põhjustavad setete ja vaikude teket kütusesüsteemis. Setted saastavad kütusefiltreid ja avaldavad negatiivset mõju kõrgrõhukütusepumpade tööle. Mootori töö käigus ladestuvad vaigud pihustite ja sisselaskeklappide kuumadele pindadele, mis põhjustavad kütuse ebaühtlast etteandmist ning seetõttu suitsumist ja heitgaaside toksilisuse kasvu suurendatud kütusekulu juures.

Kel huvi loeb siit edasi "Diislikütuste omaduste muutumise uurimine nende pikaajalisel hoiustamisel"
https://digikogu.taltech.ee/et/Item/8cd ... 3d17c633ab

Protsesse kütuse hoiustamisel saab lisandite ja hoiustamistingimustega suunata. Kas hoiustamist on võimalik pikendada 25 aasta peale, selles ma kahtlen. Ja miks seda üldse vaja peaks olema?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seal nõuka strateegilistes (aga ka muude maade) varudese leiduvasse kütusesse võis olla lisatud midagi, mis selle säilimist pikendas, kuigi ehk näiteks mootori eluea hinnaga. Või see "miski" filtreeriti sealt väljavõtmisel välja. Ja sõja ajal ei eeldanud keegi autolt sadu tuhandeid läbisõitu.

Sõiduautol on mul olnud täis paak biosolgi-eelset 98-t 10 aastat järest garaazis, käivitus poolest pöördest ja selle paagi ärasõitmisel mingeid anomaaliaid ei esinenud (ülevaatuse heitgaasitestis oleks pidanud hiljemalt avalduma). Tõsi, tegemist oli euro-eelse sissepritsemootoriga, millel andureid napilt.

Täis paak seepärast, et paagis poleks vabu pindasid, kus temperatuuri muutumisel tekiks kondentsi ja koos sellega roostetamist ja vett. Tuleb päris kurguni täis kallata, auto kallaku peal, paagi täitmisava kõrgemal, et tõesti täis saaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas OLAVI »

strateegiline sõdur kirjutas: Mul on ka meelde jäänud, et tankla diisel hakkab oma omadusi kaotama peale 6 kuud hoidmist. Mis muidugi ei tähenda, et ta on kohe kasutuskõlbmatu.
Omaduste halvenemise põhjus peitub kogunema hakkavates madalmolekulaarsetes oksüdeerimisproduktides (hüdroperoksiidid, alkoholid, karbonhapped jt). Nendest moodustuvad esterdamis-, kondenseerimis- ja polümeriseerimisreaktsioonides kõrgmolekulaarsed ühendid, mis põhjustavad setete ja vaikude teket kütusesüsteemis. Setted saastavad kütusefiltreid ja avaldavad negatiivset mõju kõrgrõhukütusepumpade tööle. Mootori töö käigus ladestuvad vaigud pihustite ja sisselaskeklappide kuumadele pindadele, mis põhjustavad kütuse ebaühtlast etteandmist ning seetõttu suitsumist ja heitgaaside toksilisuse kasvu suurendatud kütusekulu juures.

Kel huvi loeb siit edasi "Diislikütuste omaduste muutumise uurimine nende pikaajalisel hoiustamisel"
https://digikogu.taltech.ee/et/Item/8cd ... 3d17c633ab

Protsesse kütuse hoiustamisel saab lisandite ja hoiustamistingimustega suunata. Kas hoiustamist on võimalik pikendada 25 aasta peale, selles ma kahtlen. Ja miks seda üldse vaja peaks olema?
Viidatud uuring kirjutati 2008 aastal, kui müüdavale kütusele biolisandeid veel ei lisatud.

Tänapäeval juhtub pool aastat seisva tehnikaga nii:
https://pollumeheteataja.ee/uudis/2019/ ... u-puhtust/

Mujal maailmas, kus kogemused biolisanditega pikemad, kasutatakse näiteks veesõidukite ja väikemootorite ületalve hoiustamisel kütuselisandina spetsiaalseid mürke mis vähendavad elu teket kütuses:
diisel: https://www.motonet.ee/et/toode/387671/ ... ine-250-ml
bensiinile: https://www.motonet.ee/et/toode/387668/ ... ine-250-ml

Mitte ammu tegin päringu kütusemüüjatele, et: "Millist kütust võib nende tanklast tankida pistikhübriidi paaki autot kahjustamata, kui autot tangitakse kord 6 kuu tagant?". Kuigi Neste vastus oli kõige optimistlikum, siis põhiline soovitus oli ikka tihedamalt tankida.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sa selle hübriidiga sõidad, aga kütus loksub paagis kaasa, siis pole karta midagi, auto liikumine segab seda piisavalt, 6 kuuga midagi hapuks ei lähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Some »

Too biolisand seob vett ja vesi raskema ollusena tikub isegi loksudes paagi põhja vajuma. Pooltühja paagi korral muidugi kondensaat ka.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist