Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Selge, aitäh.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 3321
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Hmm. Kusagil on viga või lugesin ma valesti ?
Diislikütuse, kerge kütteõli ja petrooli varumakse määr on 3,70 eurot 1000 liitri kütuse kohta;
See teeb ju 0.37 senti liitri kohta ?
Head pikad arvutused, kuid kui jätta relvastatud valve kõrvale siis mis see lisakulu oleks ? Täielik rahu ja kütusehoidlate pommitamine, seal vahel on palju palju halltoone. See hetk kus rootslane ei tahaks meile kütet saata, võib kätte tulla isegi mittesõjalise kriisi korral, nt covidi levikul mingi ülereageerimine naftariigis.
Diislikütuse, kerge kütteõli ja petrooli varumakse määr on 3,70 eurot 1000 liitri kütuse kohta;
See teeb ju 0.37 senti liitri kohta ?
Head pikad arvutused, kuid kui jätta relvastatud valve kõrvale siis mis see lisakulu oleks ? Täielik rahu ja kütusehoidlate pommitamine, seal vahel on palju palju halltoone. See hetk kus rootslane ei tahaks meile kütet saata, võib kätte tulla isegi mittesõjalise kriisi korral, nt covidi levikul mingi ülereageerimine naftariigis.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Kas kütust ei roteerita vaid ongi näiteks 7 aastat vana diisel kuskil vaadis? Mu tuttavad kütusefirmade töötajad ütlevad, et meil tanklas müüdava diisel tuleks ~6 kuu jooksul ära tarvitada.Taaniel Tina kirjutas:Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Kui tihti te oma kütusevaru roteerite?
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Minu teada seda kütusevaru roteeritakse.smr kirjutas:Kas kütust ei roteerita vaid ongi näiteks 7 aastat vana diisel kuskil vaadis? Mu tuttavad kütusefirmade töötajad ütlevad, et meil tanklas müüdava diisel tuleks ~6 kuu jooksul ära tarvitada.Taaniel Tina kirjutas:Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Kui tihti te oma kütusevaru roteerite?
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Kusjuures nõukogude strateegilises varus säilitatav diisel pidi olema tarbitav 25 aastat pärast peale ladustamist.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1000
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Seda riiki enam ei ole juba 30 aastat.Lemet kirjutas:Kusjuures nõukogude strateegilises varus säilitatav diisel pidi olema tarbitav 25 aastat pärast peale ladustamist.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Normid ju olid ja kehtisid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ilma biolisanditeta diisliga ei tohiks ju midagi juhtuda. Bensiinil, ka biovabal, on lisandid sees ja need sadestuvad pikemal seismisel välja. Kas mitte akf ASuur & Co ei kasutanud kuskil lumehangest leitud tünnidest diislit.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Nendel Euroopast pärit diiselveokitel, mida meil KV ostnud on, oli paagis koos diisliga mingi lisand küll, mis lõpuks settib paagipõhja sellise musta sogana, mis hakkab uue kütusega lahti pesemisel mitmesuguseid probleeme tekitama. Muidugi meile tulid need autod sellises vanuses (30+ a), et selline kütuse säilitus ei pidanudki kauem kestma.
Olen ise teeääres seda mersu "kümneka" klaasist filtrit korra puhastama pidanud.
Olen ise teeääres seda mersu "kümneka" klaasist filtrit korra puhastama pidanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 454
- Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Mul on ka meelde jäänud, et tankla diisel hakkab oma omadusi kaotama peale 6 kuud hoidmist. Mis muidugi ei tähenda, et ta on kohe kasutuskõlbmatu.smr kirjutas:Kas kütust ei roteerita vaid ongi näiteks 7 aastat vana diisel kuskil vaadis? Mu tuttavad kütusefirmade töötajad ütlevad, et meil tanklas müüdava diisel tuleks ~6 kuu jooksul ära tarvitada.Taaniel Tina kirjutas:Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Kui tihti te oma kütusevaru roteerite?
Omaduste halvenemise põhjus peitub kogunema hakkavates madalmolekulaarsetes oksüdeerimisproduktides (hüdroperoksiidid, alkoholid, karbonhapped jt). Nendest moodustuvad esterdamis-, kondenseerimis- ja polümeriseerimisreaktsioonides kõrgmolekulaarsed ühendid, mis põhjustavad setete ja vaikude teket kütusesüsteemis. Setted saastavad kütusefiltreid ja avaldavad negatiivset mõju kõrgrõhukütusepumpade tööle. Mootori töö käigus ladestuvad vaigud pihustite ja sisselaskeklappide kuumadele pindadele, mis põhjustavad kütuse ebaühtlast etteandmist ning seetõttu suitsumist ja heitgaaside toksilisuse kasvu suurendatud kütusekulu juures.
Kel huvi loeb siit edasi "Diislikütuste omaduste muutumise uurimine nende pikaajalisel hoiustamisel"
https://digikogu.taltech.ee/et/Item/8cd ... 3d17c633ab
Protsesse kütuse hoiustamisel saab lisandite ja hoiustamistingimustega suunata. Kas hoiustamist on võimalik pikendada 25 aasta peale, selles ma kahtlen. Ja miks seda üldse vaja peaks olema?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Seal nõuka strateegilistes (aga ka muude maade) varudese leiduvasse kütusesse võis olla lisatud midagi, mis selle säilimist pikendas, kuigi ehk näiteks mootori eluea hinnaga. Või see "miski" filtreeriti sealt väljavõtmisel välja. Ja sõja ajal ei eeldanud keegi autolt sadu tuhandeid läbisõitu.
Sõiduautol on mul olnud täis paak biosolgi-eelset 98-t 10 aastat järest garaazis, käivitus poolest pöördest ja selle paagi ärasõitmisel mingeid anomaaliaid ei esinenud (ülevaatuse heitgaasitestis oleks pidanud hiljemalt avalduma). Tõsi, tegemist oli euro-eelse sissepritsemootoriga, millel andureid napilt.
Täis paak seepärast, et paagis poleks vabu pindasid, kus temperatuuri muutumisel tekiks kondentsi ja koos sellega roostetamist ja vett. Tuleb päris kurguni täis kallata, auto kallaku peal, paagi täitmisava kõrgemal, et tõesti täis saaks.
Sõiduautol on mul olnud täis paak biosolgi-eelset 98-t 10 aastat järest garaazis, käivitus poolest pöördest ja selle paagi ärasõitmisel mingeid anomaaliaid ei esinenud (ülevaatuse heitgaasitestis oleks pidanud hiljemalt avalduma). Tõsi, tegemist oli euro-eelse sissepritsemootoriga, millel andureid napilt.
Täis paak seepärast, et paagis poleks vabu pindasid, kus temperatuuri muutumisel tekiks kondentsi ja koos sellega roostetamist ja vett. Tuleb päris kurguni täis kallata, auto kallaku peal, paagi täitmisava kõrgemal, et tõesti täis saaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1688
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Energiaallikate arutelu liikus siia: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... &start=200
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Viidatud uuring kirjutati 2008 aastal, kui müüdavale kütusele biolisandeid veel ei lisatud.strateegiline sõdur kirjutas: Mul on ka meelde jäänud, et tankla diisel hakkab oma omadusi kaotama peale 6 kuud hoidmist. Mis muidugi ei tähenda, et ta on kohe kasutuskõlbmatu.
Omaduste halvenemise põhjus peitub kogunema hakkavates madalmolekulaarsetes oksüdeerimisproduktides (hüdroperoksiidid, alkoholid, karbonhapped jt). Nendest moodustuvad esterdamis-, kondenseerimis- ja polümeriseerimisreaktsioonides kõrgmolekulaarsed ühendid, mis põhjustavad setete ja vaikude teket kütusesüsteemis. Setted saastavad kütusefiltreid ja avaldavad negatiivset mõju kõrgrõhukütusepumpade tööle. Mootori töö käigus ladestuvad vaigud pihustite ja sisselaskeklappide kuumadele pindadele, mis põhjustavad kütuse ebaühtlast etteandmist ning seetõttu suitsumist ja heitgaaside toksilisuse kasvu suurendatud kütusekulu juures.
Kel huvi loeb siit edasi "Diislikütuste omaduste muutumise uurimine nende pikaajalisel hoiustamisel"
https://digikogu.taltech.ee/et/Item/8cd ... 3d17c633ab
Protsesse kütuse hoiustamisel saab lisandite ja hoiustamistingimustega suunata. Kas hoiustamist on võimalik pikendada 25 aasta peale, selles ma kahtlen. Ja miks seda üldse vaja peaks olema?
Tänapäeval juhtub pool aastat seisva tehnikaga nii:
https://pollumeheteataja.ee/uudis/2019/ ... u-puhtust/
Mujal maailmas, kus kogemused biolisanditega pikemad, kasutatakse näiteks veesõidukite ja väikemootorite ületalve hoiustamisel kütuselisandina spetsiaalseid mürke mis vähendavad elu teket kütuses:
diisel: https://www.motonet.ee/et/toode/387671/ ... ine-250-ml
bensiinile: https://www.motonet.ee/et/toode/387668/ ... ine-250-ml
Mitte ammu tegin päringu kütusemüüjatele, et: "Millist kütust võib nende tanklast tankida pistikhübriidi paaki autot kahjustamata, kui autot tangitakse kord 6 kuu tagant?". Kuigi Neste vastus oli kõige optimistlikum, siis põhiline soovitus oli ikka tihedamalt tankida.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Kui sa selle hübriidiga sõidad, aga kütus loksub paagis kaasa, siis pole karta midagi, auto liikumine segab seda piisavalt, 6 kuuga midagi hapuks ei lähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Too biolisand seob vett ja vesi raskema ollusena tikub isegi loksudes paagi põhja vajuma. Pooltühja paagi korral muidugi kondensaat ka.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist