83. leht 123-st

Re: Läti ja Leedu kaitsejõud (Poola ka)

Postitatud: 21 Dets, 2020 10:19
Postitas nimetu
Huvitav, kas saab ka kusagilt vaadata, et mis firmad nende varude hoiustamisega on seotud (peale Vedelkütuse Agentuuri muidugi)?

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 12:15
Postitas Madis Reivik
Ma küsin igaksjuhuks hästi selgelt üle. Sest seda on raske uskuda.

Kas Eesti strateegiline kütusevaru asub Rootsis ????

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 12:17
Postitas Kriku
Jah, sellest on foorumis ka varem mitu korda juttu olnud :(

Re: Läti ja Leedu kaitsejõud (Poola ka)

Postitatud: 21 Dets, 2020 12:21
Postitas strateegiline sõdur
nimetu kirjutas:Huvitav, kas saab ka kusagilt vaadata, et mis firmad nende varude hoiustamisega on seotud (peale Vedelkütuse Agentuuri muidugi)?
Riigihangete register? Mulle tundub, et nad on üpris hästi erinevate asukohtade ja firmade vahel riske hajutanud. Näide 2018. esimesena leitud hankest googlist.
Ehk eri riigid, eri asukohad, erinevad firmad.

20.09.2018 välja kuulutatud hanke tulemused on järgmised:
3 500 tonni bensiini ostu leping Kopli terminali otsustati sõlmida Orlen Eesti OÜ'ga, preemiaga bensiini oktoobrikuu keskmine PLATTS +0,25 USD/t
10 500 tonni bensiini ostu leping Miiduranna terminali otsustati sõlmida Orlen Eesti OÜ'ga, preemiaga bensiini oktoobrikuu keskmine PLATTS -2,75 USD/t
2 500 tonni diislikütuse ostu leping Kroodi terminali otsustat sõlmida Tartu Terminal AS'ga, preemiaga diislikütuse novebrikuu keskmine PLATTS +15,8 USD/t
13 800 tonni diislikütuse ostu leping Lulea terminali otsustani sõlmida Neste OYJ'ga, preemiaga oktoobrikuu keskmine PLATTS +19,75 USD/t
12 600 tonni diislikütuse müügi leping Oiltankingu terminalis otsustati sõlmida Orlen Eesti OÜ'ga, preemiaga diislikütuse novembrikuu keskmine PLATTS +7,00 USD/t

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 12:28
Postitas strateegiline sõdur
Madis Reivik kirjutas:Ma küsin igaksjuhuks hästi selgelt üle. Sest seda on raske uskuda.

Kas Eesti strateegiline kütusevaru asub Rootsis ????
Hästi selgelt uuesti :D
Kütusevarust on 49% Eestis, 36% Rootsis ja 15% Soomes. Eestis hoitakse kütusevaru kokku üheksas ja välisriikides samuti kokku üheksas eraldi hoiukohas. Kokku 90 päeva normaaltarbimise varu. Eestis olev varu on umbes 45 päeva normaaltarbimine. Piirangute korral pikemalt. Lisaks see, mis on samuti Eestis, kuid on tavakäibes ja pole streteegilise varu arvestuses.

Igakuine Eesti kütusemüügi mahust saab ülevaate Maksu- ja tolliameti lehelt.
https://www.emta.ee/et/kutuse-muugi-koondandmed

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 14:48
Postitas Kapten Trumm
Kütusevaru suurus PRAEGU ja kütusevaru suurus SIIS (kui algab suurem kriis) on erinevad asjad.
Kuna nende mahutite juures ju mingit valvet kogu aeg ei peeta, siis võib juhtuda nii nagu juhtus riigi teraviljavaruga.
Sest ostetakse mitte mingeid kindlate mahutite täisi, vaid jooksvat laojääki.
Ehk siis kui naftakraanid on sulgunud ja terminaalid viimase tilga ära müünud, peab mahutitesse alles jääma see kogus, mis riigil on ostetud.

Eestis olevatest varudest võib sõjaolukorra/sõjalise mõjutamise kontekstis arvesse võtta ainult Miidurannas olevaid varusid ja seda ka tingimustel, et need on ladustatud sealsetesse allmaareservuaaaridesse (Miidurannas on ka maapealsed mahutid olemas). Muud maapealsed mahutipargid on kergesti mõjutatavad (sh ka saboteeritavad).

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 19:17
Postitas Taaniel Tina
Trumm, põrutad jälle puusalt või?
Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 19:23
Postitas Madis Reivik
Nojah, mul fantaasia sai praegu otsa. Ei oska ette kujutada kriisi mille puhul on täidetud tingimused

* kütust maailmaturult osta ei saa
aga
* Rootsist ära vedada võib

Oletame et mingi asi lendab vihaselt ventikasse ja Rootsi riik ütleb et nüüd lakkuge panni, mis meie territooriumil see meie oma ning..
Analoogseid juhtumeid oli ju kevadel seoses maskidega.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 21 Dets, 2020 19:31
Postitas strateegiline sõdur
Kapten Trumm kirjutas:Kütusevaru suurus PRAEGU ja kütusevaru suurus SIIS (kui algab suurem kriis) on erinevad asjad.
Kuna nende mahutite juures ju mingit valvet kogu aeg ei peeta, siis võib juhtuda nii nagu juhtus riigi teraviljavaruga.
Sest ostetakse mitte mingeid kindlate mahutite täisi, vaid jooksvat laojääki.
Ehk siis kui naftakraanid on sulgunud ja terminaalid viimase tilga ära müünud, peab mahutitesse alles jääma see kogus, mis riigil on ostetud.

Eestis olevatest varudest võib sõjaolukorra/sõjalise mõjutamise kontekstis arvesse võtta ainult Miidurannas olevaid varusid ja seda ka tingimustel, et need on ladustatud sealsetesse allmaareservuaaaridesse (Miidurannas on ka maapealsed mahutid olemas). Muud maapealsed mahutipargid on kergesti mõjutatavad (sh ka saboteeritavad).
Arusaadav ja mõistlik jutt. Üks täpsustav küsimus ka. Palju on Sinu igakuine keskmine kütuse tarbimine liitrites (bensiin, diisel kokku)?
Kasutan seda numbrit järgnevas arutelus. Kui täpselt ei soovi öelda, sobib ka kui annad suurusjärgu, mida hakkan algandmena kasutama. Näiteks 100 liitrit või 1000 liitrit vms.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 22 Dets, 2020 0:53
Postitas Peeter
Madis Reivik kirjutas:Ma küsin igaksjuhuks hästi selgelt üle. Sest seda on raske uskuda.

Kas Eesti strateegiline kütusevaru asub Rootsis ????
Ma kirjutasin nädal tagasi just sellise postituse populaarseimas teemas ja mitte ühtegi vastusõnumit või muidu kommenteerimist polnud. Ja nüüd on seda üllatavam lugeda, et nädal aega hiljem on keegi teises teemas sama asja lugedes sillas? Või siis minu juttu ei usutud? Hmmm?
Minu postitus siis:
.....Kõik see on jutt tavalistes tsiviiloludes. Ükskõik mis see ka põhjuseks pole, kas sõda või epideemia, või pangakriis, või naftakriis, või mida iganes veel- kui mingi asi käest läheb, siis selgub, kas ja kust me oma "varad" või "laenud" tagasi kätte saame. Siia võivad kohe igatsugu takistused tekkida. Esimene näide: kas on usutav, et kui peaks meil puhkema idarindel sõda ja see käib loomulikult ka Läänemerel, et siis hakkavad mingid kommertstankerid meile Rootsist MEIE ENDI, MEIE OMA strateegilist kütusevaru siia vedama ja idarindelased seda takistama ei asu? Kui meil juba praegu on arste puudu, siis mis trikiga saaksime omad Eesti arstid Soomest, Rootsist, Euroopast siia koju oma siit saadud haridust riigi ees tasa teenima? Kui Euroopat tabab suur finantskollaps, kas keegi tõesti arvab, et me oma pensionifondid kuskilt Saksa pankadest tagasi saame? jne. Juba praegu käis hele laks ära: kaitsevahendite ekspordikeeld kuni rekvireerimiseni, ravimite ekspordi keelamine, jne. See kõik ON juba reaalsus.
Ei pea vist mainima, et eelmise, 2008. aasta kriisi peamiseks põhjuseks Baltikumis (sh ka Eestis) oli põhiliseks probleemiks raha/likviidsuse jõhker tagasi välja imemine Rootsi pankade poolt. Ja põhjuseks sellele oli asjaolu, et üks Rootsi pank oli saanud raskelt lohku Lehman Brothersi keissiga jänkimaalt. Asi ähvardas nende endi krooni kukkumisega. Et Rootsi kroon ei kukuks, siis pankade kapitaliseerimiseks imeti Balti riigid rahast tühjaks. Oli küllalt juhtumeid, kus probleem algas mitte võlgnevusest, vaid sellest, et pank ühepoolselt lõpetas krediidi ja nõudis seda loetud päevadega tagasi. Sellisest ohtrast lepetest taganemise dünamotest nuttis ka HHLuik oma Keskpäevatunnis......

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 22 Dets, 2020 9:58
Postitas Kapten Trumm
Taaniel Tina kirjutas:Trumm, põrutad jälle puusalt või?
Kütusevarud on mahutites ja seda ei kasutata jooksvaks tarbimiseks vaid ongi varu, mida kasutada ei tohi. Riik maksab terminalile selle hoiustamise eest tasu.
Tavaliselt on minu teada need mahutid tolli poolt plommitud, kuna see on aktsiisivaba kütus seal mahutites. Seega lihtsalt niisama keegi ei võta sealt midagi tarbimiseks.
Näiteks Milstrandi puhul ei klapi mahutite mahud kütuse kogusega.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 22 Dets, 2020 10:02
Postitas Kapten Trumm
Madis Reivik kirjutas:Nojah, mul fantaasia sai praegu otsa. Ei oska ette kujutada kriisi mille puhul on täidetud tingimused
* kütust maailmaturult osta ei saa
aga
* Rootsist ära vedada võib
Oletame et mingi asi lendab vihaselt ventikasse ja Rootsi riik ütleb et nüüd lakkuge panni, mis meie territooriumil see meie oma ning..
Analoogseid juhtumeid oli ju kevadel seoses maskidega.
Ma vaatan, et siinsetel fantasööridel (ei pea silmas sind) on meelest läinud, mis juhtus näiteks Eesti ostetud relvastusega, kui WWII kuumaks pööras. Ja maskide/ravimite lugu kevadel muidugi kah. Sellised välismaal asuvad varud võidakse vajadusel asukohariigi poolt rekvireerida enda vajadusteks, sest leping pole tehtud mitte Rootsi/Soome riigi, vaid eraomaniku terminaaliga. Sinna sõidab kriisi päeval X Uusimaa kaitseringkonna rekvireerimismeeskond väravast sisse ja teatab, et kõik, mis siin asub, kuulub nüüd Soome riigile, kirjutage alla akt ja arve makstakse teile peale sõda (kui Soome riik siis veel muidugi alles on).

Seega, et asi jõuab merelahinguni Eesti bensiinikonvoi pärast, võib juhtuda mingi tsiviilkriisi raames. Sõjalises olukorras pigem hakkab see kütus kuuluma asukohariigile, sest siinkandis sõltuvad kõik sisseveetavast kütusest.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 22 Dets, 2020 10:05
Postitas Kapten Trumm
strateegiline sõdur kirjutas: Arusaadav ja mõistlik jutt. Üks täpsustav küsimus ka. Palju on Sinu igakuine keskmine kütuse tarbimine liitrites (bensiin, diisel kokku)? Kasutan seda numbrit järgnevas arutelus. Kui täpselt ei soovi öelda, sobib ka kui annad suurusjärgu, mida hakkan algandmena kasutama. Näiteks 100 liitrit või 1000 liitrit vms.
Umbes 250 liitrit kuus.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 22 Dets, 2020 10:54
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:...
Umbes 250 liitrit kuus.
Hehe. Mul läheb u. 1/10 sellest, kuna bensiiniga sõidan ainult pikemaid otsi ja mitte iga kuu. Linnas liigun elektriautoga. Mul suht suva, mis see bensiini hind tanklas parajasti on.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 22 Dets, 2020 11:13
Postitas Peeter
Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:...
Umbes 250 liitrit kuus.
Hehe. Mul läheb u. 1/10 sellest, kuna bensiiniga sõidan ainult pikemaid otsi ja mitte iga kuu. Linnas liigun elektriautoga. Mul suht suva, mis see bensiini hind tanklas parajasti on.

Praegu kevadel oli jänkimaal elektriautode omanikel mure, et laadida pole võimalik- seal pandi lihtsalt viiruse pärast ostukeskused kinni ja "liht(mõtlemisega)inimesel" kadus võimalus autot laadida. Meie mõistes siis korrusmaja elanikel..... Kui sitikad-ja-satikad-ja-isemoodi-täid hakkavad Peipsi ja Narva jõe tagant tulema, siis ainult väga lihtsameelne usub, et Eestis ei tekki kogu maa elektrivarustuse tagamisega probleeme. Kes, miskujul ja kus ja kuidas seda elektrit saab, vat ei tea? Kes on oluline ja elektrifitseeritud, ja kes pole ja võrgust välja lülitatud? Kindel selles elektris saab olla ainult see, kellel omal on alternatiiviks enda elektritarbimisi tagav generaator koos kütusetagavaraga. Juhtumil muidugi, kui seda ei rekvireerita...

Tsitaat: Sõjalises olukorras pigem hakkab see kütus kuuluma asukohariigile, sest siinkandis sõltuvad kõik sisseveetavast kütusest.
Ma arvan, et isegi sõda pole veel vaja. Kui riigis tekkib eri- või hädaolukord antud teemas, siis ka ilma sõjata võib riik tugevama õigusega asja üle võtta ja oma vajadusi katta, eks pärast näeb, kes ja mida ja kellele klatib. Elu näitab, kas ja kes kellele ja kui palju klatib. Eesti kulda jmt tahtis ju ka hoopis NSVL omale.