klemmikas kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:Tuleb taas tõdeda, et ega autod ise sõida.
Praeguse ilmaga, kus libedat on minimaalselt, sõita välja suhteliselt uue, neliveolise ja korralike naastrehvidega autoga, see on rooli ja istme vahel asuva tihendi küsimus.
66 või 140 kW siin ei mängi suurt rolli, kruusateel on raske võimsust maha panna ja suhteliselt kergel ja lihtsalt juhitaval B3 Audil oma 66 kW-ga võivad isegi teatud eelised tekkida.
Mis jutt see nüüd on, et sellel teatud eelised võivad tekkida?
Tegemist on igivana Audiga, vana tehnoloogiaga ja esiveolisega ning ilmselt lahja mootoriga, nagu isegi ütled 66kW.
Sellel igivanal autol ei saa olla mitte mingil teekattel, mittemingisuguseid eeliseid, uue Superbi ees.
Superbil on uue tehnoloogia veermik, ilmselt paremad rehvid, nelikvedu, võimsam mootor ja parem juht.
Teelt väljasõit toimus minu hinnangul seetõttu, et kruusateel tolmas kõvasti ja politseinik ei näinud lihtsalt sõita, loomulikult võib küsida, miks ta ettevaatlikum ei olnud, aga eks juhtub ikka, sellisel raskel tööl, nagu alarmsõit ja tagaajamine.
140kW mängib niipalju rolli, et sellevõrra oli kergem taga ajada.
Mina (kui natuke autode hingeeluga kursis olev isik) panustan rohkem vana Audi eelistele sellisel teel (nõrk mootor ei vea rattaid libisemisse ja käitumine ettearvatav) ja kohe ei ruttaks "tihendit" süüdistama vaid see on tüüpiline "moodsate autode" probleem.
Võimsa mootoriga (heade teedel kiireks sõiduks ehitatud) neliveoline, mille "targad iseõppivad juhiabilised" püüavad iga hetk juhtimisse sekkuda, on sellise ekstreemse sõiduga vägagi ettearvamatud ja ohtlikud kui need äkki juhtimise üle võtavad.
Kui kiirendades auto kompuuter registreerib rataste libisemise ja blokeerib taga diferensiaali, siis hetkega on masin juhitamatu ning sõidab libedal otse nagu tank (omal ka kogetud).
Soome TehnikaMaailma talveautode testis sõitis testauto korduvalt "põdrale" otsa, sest hiljem selgus et VAG juhiabilised ei toimi mitte kõikidel (reklaamitud) teedel samamoodi vaid vaid teatud auto navi´s olevatel teedel erinevalt.
Ja kui juht on pikalt sõitnud aeglaselt, ning teeb äkilise liigutuse ( näiteks vajutab gaasi) siis "iseõppiv aju" arvab, et "penskar" eksis vajutamisega ning mootori töö ei muutu seni kui pedaali täitsa põhja ei suruta, alles siis rakendub hetkega ja täisvõimsusel.
Juhiabilisi on süüdistatud (on püütud avariide põhjustamises kohtusse anda) ka talveteedel möödasõidul toimuvate laupkokkupõrgete põhjustamises, sest tagasireastumisel parema esirattaga sõiduvööndeid eraldavasse lopavaalu sõites arvab autoaju et auto kaldub paremale teelt välja ja roolikorrektor hakkab rooli vasakule kiskuma, et auto suunda ei muudaks ja säilitaks oma sõidrada (vastasuunavööndis). Samal ajal lumetriibud teel petavad ära pardakaamera (ei näe teemärgistust) ja selle tagajärjel suunatakse auto rooli korrigeerimisega kahe sõidurea vahele.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.