Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
hjl85
Liige
Postitusi: 6381
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

Maakeeli-riik tekitab endale ise probleeme. Tehku seaduse muudatus, saatku need transpordimaentikud seenele ja ongi kõik. Lubagu eriotsar
belistel sõidukitel väljuda mpiirangutekst ja kõik. Probleem lahendatud. Selle asemel istuvad, peavad koosolekuid, jauravad, arutavad jne.
Väino
Liige
Postitusi: 683
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Väino »

Siiamaani sõideti ja polnud häda midagi. Aga kui peaks midagi juhtuma, siis kes vastutab? Läks vedrustus katki, juhtus tõsine õnnetus, tootja ega kindlustuse kaela seda ajada ei saa. Vast ainult siis kui riik teeks neile erandi ja ise garanteeriks? Rahva raha ju!
Reaalsuses sõidetakse igasuguste asjadega ülekaaluga.
Viimati muutis Väino, 27 Mai, 2021 10:04, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Registriandmete järgi ületab selline (ümberehitamata) buss täismassi juba siis kui paljad reisijad kaaluvad üle 75kg, ehk kui mehed on täisvarustuses peab sõitma väiksema kambaga ja mõne reisijakoha tühjaks jätma.


Kuidas sa sellise järelduseni jõudsid?
Kui eeldada, et nõue on B-kategooria load, siis 8+1 kohta võrdub 75 kg reisija kaalu juures 675 kg, mis on alla poole bussi kandevõimest.

Kuna see sõiduk on neliveoline, siis peaks selle tühimass ka esiveolisest suurem olema!
MB 319 nr 003BXN kandevõime on ARK andmetel 700kg ja tühimass 2800kg. https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et

Mobiles on sama marki buss kandevõimega 710kg ja tühimassiga 2790kg: https://mobile.carweb.eu/et/mediation_l ... s?id=32444

Ja siin on 5 istekohaga sama, kandevõimega 681kg ja tühimassiga 2819kg: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.ph ... _missing=1

Ehk selle masina sõiduks maanteel peaks kas ringi ehitama veermiku või (eemaldama registrimärgi ja) paigaldama "aeglase liikurvahendi tähise" ja liikuma kiirusega kuni 20km/h.
Pilt
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

MB 319 nr 003BXN kandevõime on ARK andmetel 700kg ja tühimass 2800kg. https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et


Kandevõime võib olla kas juriidiline või tehniline termin.
See 700 kg on ilmselt juriidiline - et juht saaks sõida B lubadega.
Tehniline sõltub tehnilistest nüanssidest, palju on sildade kandevõime, rehvide koormusindeks, kas lisamass tekitab mingeid juhitavuse probleeme jne.

On üsna selge, et taoline bussijurakas ei saa olla reaalselt 700 kg kandejõuga (10 väikest kasvu inimest), vaid see on juriidiline kandevõime (ehk tehnilise kandevõime piiramine, et juht saab b-katiga sõita). 700 kg kandevõimega on täna sõiduauto põhised pisikaubikud stiilis Peugeot Partner.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI, neid mobile ja auto24 linke pole mõtet siis postitada, sest need on on kõige pikema versiooni kohta, mis ongi kõige suurem tühimassiga (kusjuures see täisklaasitud buss on veel eriti ebaadekvaatne, sest klaas kaalub palju). Pildil olev politseibuss on keskmise pikkusega, mille kohta MB kodukas ütleb järgmist:
Standardkaubik: lubatud täismass 3500 kg, kõrge katus, nelikvedu.
Tühimass [kg] lubatud täismassi korral1 2356
Kandevõime (kg) lubatud täismassi korral 1144


https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/sprinter/panel-van/technical-data

See ARK andmetes olev 2800 kg tühimassi ongi siis ilmselt juba koos ümberehitustega.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
MB 319 nr 003BXN kandevõime on ARK andmetel 700kg ja tühimass 2800kg. https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et


Kandevõime võib olla kas juriidiline või tehniline termin.
See 700 kg on ilmselt juriidiline - et juht saaks sõida B lubadega.
Tehniline sõltub tehnilistest nüanssidest, palju on sildade kandevõime, rehvide koormusindeks, kas lisamass tekitab mingeid juhitavuse probleeme jne.


Enam ei ole olemas sellsit mõistet nagu juriidiline kandevõime. Selle nimi oli tegelikult registrimass, ning seda kasutati omal ajal sõiduki täismassi manipuleerimiseks. Nüüd tuleb dokumentidesse kirja panna sõiduki tegelik kandevõime ja tegelik täismass.
Kehtiv liiklusseadus: B-kategooria – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist.

Vana liiklusseadus: B-kategooria – auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg.
Viimati muutis AMvA, 27 Mai, 2021 10:20, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:
MB 319 nr 003BXN kandevõime on ARK andmetel 700kg ja tühimass 2800kg. https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et


Kandevõime võib olla kas juriidiline või tehniline termin.
See 700 kg on ilmselt juriidiline - et juht saaks sõida B lubadega.
Tehniline sõltub tehnilistest nüanssidest, palju on sildade kandevõime, rehvide koormusindeks, kas lisamass tekitab mingeid juhitavuse probleeme jne.

Viidatud artiklis on ju kirjas MB vastus päringule, et antud viisil ümberehitatud sõiduki veermik ei vasta sellisele koormusele.
ARK lehel on ka normijärgsed rehvimõõdud kirjas koos koormusindeksiga ja teljekoormused.
AMvA kirjutas:OLAVI, neid mobile ja auto24 linke pole mõtet siis postitada, sest need on on kõige pikema versiooni kohta, mis ongi kõige suurem tühimassiga. Pildil olev politseibuss on keskmise pikkusega, mille kohta MB kodukas ütleb järgmist:
Standardkaubik: lubatud täismass 3500 kg, kõrge katus, nelikvedu.
Tühimass [kg] lubatud täismassi korral1 2356
Kandevõime (kg) lubatud täismassi korral 1144


https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/sprinter/panel-van/technical-data

See ARK andmetes olev 2800 kg tühimassi ongi siis ilmselt juba koos ümberehitustega.


Kui tühja kaubikusse panna 8 nõuetekohast lisaistet, siis tühimass tõuseb istmete kaalu võrra ja kui lisada vedav tagasild ning sellele vajalik vahekast ja nelivedu veermikuosad siis suureneb ka masina tühimass.
Ehk tekkib küsimus, et kas seda masinat on kunagi üldse kaalutud või on võetud numbrid laest.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
Kui tühja kaubikusse panna 8 nõuetekohast lisaistet, siis tühimass tõuseb istmete kaalu võrra ja kui lisada vedav tagasild ning sellele vajalik vahekast ja nelivedu veermikuosad siis suureneb ka masina tühimass.
Ehk tekkib küsimus, et kas seda masinat on kunagi üldse kaalutud või on võetud numbrid laest.


Ma postitasin nelikveolise bussi tühimassi, vaata ülalt.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:... On üsna selge, et taoline bussijurakas ei saa olla reaalselt 700 kg kandejõuga (10 väikest kasvu inimest), vaid see on juriidiline kandevõime (ehk tehnilise kandevõime piiramine, et juht saab b-katiga sõita). 700 kg kandevõimega on täna sõiduauto põhised pisikaubikud stiilis Peugeot Partner.

Tänapäevased pisikaubikud on juba isegi alla 500kg kandevõimega, et haagist vedades ei ületaks autorongi täismass 4200kg. (B96 kategooria).
Pilt
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enam ei ole olemas sellsit mõistet nagu juriidiline kandevõime. Selle nimi oli tegelikult registrimass, ning seda kasutati omal ajal sõiduki täismassi manipuleerimiseks. Nüüd tuleb dokumentidesse kirja panna sõiduki tegelik kandevõime ja tegelik täismass.


Ma pole viimane 4aastat ühegi uut autot reganud ja võibolla on muutunud, aga mu 2017 autol on kandevõime passis kenasti sees.
Seda kandevõimet paberil vähendades (mis mõistagi ei vähenda auto tehnilist kandevõimet) oli vähemalt toona võimalik registrimassi (mis on enamasti sama, mis täismass) tuua allapoole ja seeläbi kasutada madalamat lubade kategooriat.

Näiteks USA päritolu pikapide ja SUV-ide puhul on see tavaline võte, et saada sõita B lubadega (sealsed autojurakad kipuvad tihti üle 3500 kg täismassiga). See aga toimub "ametliku" kandevõime arvelt ehk siis sattudes täis topitud autoga mõne kiusliku patrulli otsa võib saada päris suure trahvi nõutava kategooria puudumise elik lubadeta sõidu eest.

Kui sul on mingi poole Eesti suurune Ford F-250 pikap, millel 3500 registrimassi saamiseks on kandejõud näiteks 180 kg alles jäänud (kuigi auto veab tonn+), siis seda praktiliselt kasutada ei saagi.

Antud mersu 700 kg kandevõime mõjub naljakana, meil majas kasutatavatel Fiat Doblo kaubikutel on kadevõime 749 kg, tühimass 1600, registrimass=täismass 2359 kg. Tegemist on natuke üle 4 m pikkuse 1,6 mootoriga sõiduautopõhise kaubikuga, mitte bussiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Kui tühja kaubikusse panna 8 nõuetekohast lisaistet, siis tühimass tõuseb istmete kaalu võrra ja kui lisada vedav tagasild ning sellele vajalik vahekast ja nelivedu veermikuosad siis suureneb ka masina tühimass.
Ehk tekkib küsimus, et kas seda masinat on kunagi üldse kaalutud või on võetud numbrid laest.


Ma postitasin nelikveolise bussi tühimassi, vaata ülalt.

Kaubik ja inimesteveobuss erinevad oluliselt ehituselt.
Kaubik: https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/sp ... nical-data
Ja plankvarustuses buss (ilma pehmete istmeteta, lisa kliima, ahju, lisa generaatorite, klaas on raskem kui plekk ja muu mudruta): https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/sp ... nical-data

Kapten Trumm kirjutas:...
Näiteks USA päritolu pikapide ja SUV-ide puhul on see tavaline võte, et saada sõita B lubadega (sealsed autojurakad kipuvad tihti üle 3500 kg täismassiga). See aga toimub "ametliku" kandevõime arvelt ehk siis sattudes täis topitud autoga mõne kiusliku patrulli otsa võib saada päris suure trahvi nõutava kategooria puudumise elik lubadeta sõidu eest.

Kui sul on mingi poole Eesti suurune Ford F-250 pikap, millel 3500 registrimassi saamiseks on kandejõud näiteks 180 kg alles jäänud (kuigi auto veab tonn+), siis seda praktiliselt kasutada ei saagi. ...

Ja nii ongi viimasel ajal, et SUV omanikud ostavad matkamiseks alla 750kg kaaluvaid kerg mini haagiselamuid et ei ületaks autorongi lubatud massi. Kusjuures kui muuta auto kategooriat tuleb juba Lätis kohe maksta ka veoauto teemaksu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuna see sõiduk on neliveoline, siis peaks selle tühimass ka esiveolisest suurem olema!
MB 319 nr 003BXN kandevõime on ARK andmetel 700kg ja tühimass 2800kg. https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et


Lubatud teljekoormuste järgi võib selle bussi täismass olla 4110 kg.
Ehk siis tehniline kandevõime on tegelikult 1310 kg.
See 700 kg on tõenäoliselt vähendatud kandevõime igal pool, et saaks B katiga sõita.

Rehvide järgi võiks see veel suurem olla, registris lubatud rehvid koormusindeksiga 118 lubaks tagasilla telekoormuseks 2640 kg (registris on 2250 kg).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 2565
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Peeter »

Andmesildil on neli rida massi numbreid mille tootja on kinnitanud antud sõiduki suurimateks lubatud ühikuteks. Esisild, tagasild, täismass, täismass koos haagisega. Tehas EI LÖÖ andmesildile suuremat täismassi kui see, mis on lubatud. Täpselt samamoodi tehas EI TEE seeriaviisiliselt suurema kandevõime (ehki märkimata andmesildil) nimel lihtsalt heast peast tugevdusi, sest sel juhul väheneb kandevõime. Kui antud juhul on piiriks 3500, siis ei hakka ükski tootja heast peast tegema kuni 4000, või 4400 (sertifitseeritud osade, st sildade ja raami jne) kandejõuvaruga autosid. Ja kui tehakse, siis on selle kohta serdis märge, ja siis selle võrra vähendatud kandevõimet. Nad lihtsalt lähevad nii raskeks, et siis saabki ainult penoplasti laadseid asju vedada. Sama asi ju ka (oli) Renaultil: Master kuni 3,5, kui hakkama ei saa, siis pead Mascoti võtma. Lihtsalt klass suurema. Tõenäoliselt Mersu ütles samamoodi: kui 3,5 sisse ei mahu oma sõidukiga (ilma meestetagi juba), siis tuleb veermik ringi lüüa,, keretugevdused kõhualla jne. Jutt käib tehnilisest vastupidamisest ja tehnilisest dokumentatsioonist. See millise massi siis masin (pluss teie varustus) saab, ja milliste lubadega teie teda olgu või erandkorras juhtida lubate, see on juba muu ja teie endi ise asi.
Üllatav, et sellist bussi ei kaalutud???? Kui tõin Saksast MB2640 veoka, Saksa passiga korrektselt täidetud ja puha, siis saatis tookord ARK konkreetselt pikalt (öeldes samas, et Saksa pass on üks korrektsemaid ja pedantsemaid), pandi konkreetselt möödulinn/latt peale ja saadeti kaaluma. Mingit juttugi polnud! Nüüd loed ja imestad, kuidas tehakse selliseid ümberehitusi ja mitte kedagi aastaid ei koti. See on ju juba vana teema, mida kõik ülevaatajad ja ümberehitajad peaksid teadma, kellel-kus-mis-jne. see lubatud massi teema. Omal oli veokal (hard-raam ja sillad 6*4) tootja dokumendis märgitud 29 tonni suurim mass, eraldi kärukonksule 34 tonni, aga ARK tõmbas maha- pani 25 ja 15. Oi oli jagelemist, aga sai paika tagasi. Erimärge passis: Haagise suurim lubatud mass 34 tonni. See siin on ilmselge, et keegi ARK-is arvele võttes pani haljaavat. Ümberehituse järgsel sõiduki esitlemisel MNT-ameti ARK büroos sellisel kujul peaks ametnik kohe küsima, et "kus kaalupaber on?", see ju sellise keisi puhul esmane ja elementaarne.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:
Kuna see sõiduk on neliveoline, siis peaks selle tühimass ka esiveolisest suurem olema!
MB 319 nr 003BXN kandevõime on ARK andmetel 700kg ja tühimass 2800kg. https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et


Lubatud teljekoormuste järgi võib selle bussi täismass olla 4110 kg.
Ehk siis tehniline kandevõime on tegelikult 1310 kg.
See 700 kg on tõenäoliselt vähendatud kandevõime igal pool, et saaks B katiga sõita.

Rehvide järgi võiks see veel suurem olla, registris lubatud rehvid koormusindeksiga 118 lubaks tagasilla telekoormuseks 2640 kg (registris on 2250 kg).

Jah, oma hoovis, oma autoga, vead niisuurt kartulikoormat kui ise tahad, aga siin on tegu avalikult liikluseks avatud teedel, vajadusel operatiivsõitu tegeva reisijate veo vahendiga mille õnnetusse sattumisel on seadusest tulenevad tagajärjed.
Kui see masin juhtub õnnetusse sattuma (ükstaspuha mis põhjusel) saab väita, et ebaseaduslikult ümberehitatud masin ei suutnud pidurdada ja ka juhtis vastava juhikategooriata isik ning juristid saavad pikalt asja arutada.

Kaasaegsetel masinatel on keskonnasäästu nimel palju sõiduomadusi muutvaid vigureid lisatud ja isegi kerghaake taha pannes seadistatakse nii mootor, käigukast, ABS ja erinevad stabiilsuskontrollid ning juhiabid ringi.

Kui ma oma vana kaubikut tahan ümber registreerida "autoelamuks" (lisades seaduses nõutud lisad kogukaaluga alla 10kg - madrats "maha", teisaldatav matkalaud koos 2kg kaaluva matkapliidiga), siis saatis ARK mulle kirjavastuse, et: "nemad mind ei usu ja et ainult vaatlusest ei piisa ning pean kindlasti minema masinat kaaluma enne ümbervormistamist".
(Autoelamu varustuses nõutud asjad: Lisa C, punkt 1: https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367 )
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selle täpselt 3500 kg täismassi (miks mitte 3420 või 3650???) põhjuseks pole auto vastupidavus või sõiduomadused, vaid taolistel autodel on tugev müügiargument, kui saab sõita B-kati lubadega. C-klassi load on valges ilmas (ka meil peagi) haruldus. Mis koormaga nad tegelikult sõidavad, ei tea keegi ja politsei seda eriti ka ei kontrolli. Selline peitusmäng - auto omanik teeb nägu ei täidab reegleid ja politsei nägu, et nad ei näe.

PS - nägin umbes 30 min tagasi neid kiirreageerijaid kuskile sõitmas - kasutavad Mersu v-klassi väikebusse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist