8. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 15:49
Postitas klemmikas
Lemet, ei selliseid pole vaja.
Mina oleks täitsa rahul, kui igas maakonnas oleks paar või rohkem Skoda Superb 2,0 206kw turbo, nelikvedu, automaat.
No lihtsalt selline variant on Skodal olemas.
Pakun, et sellised järgmisena tulevadki sinna eriüksusesse, sest 191kw on vanad.
See 206kw variant on puhtalt minu arvamus, mitte fakt, ega ka info, kuna ma ei oma sellist infot.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 15:50
Postitas Kapten Trumm
Nüüd tuli jälle rallikommentaar. :oops:
No mis ma nüüd ütlen?
Vaatasin, et BMW M550i on päris sobilik narkoärimehe auto, 462 hobujõudu, nelivedu ja kiirendus 0-100 4 sekundit. Tippkiirus piiraja eemaldamisel võib olla 300 kmh ringis.
Mistahes Superbist möödub nagu keret kergendavast kaslasest. Kindlasti parema juhitavuse, pidurdamisega jne.
Mina oleks täitsa rahul, kui igas maakonnas oleks paar või rohkem Skoda Superb 2,0 206kw turbo, nelikvedu, automaat.
Ma oleks rõõmus, kui võiks politseisse pöörduda teadmisega, et pooled juhtumid leiavad lahenduse ja "lahendus" pole kiri kuu aja pärast, et uurimine on lõpetatud.
Lausa õnnelik oleks, kui politseid oleks sõjalistel õppustel näha natuke rohkema kui riietealuse kerge kuulivesti ja MP5-ga.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 15:52
Postitas klemmikas
Kapten Trumm kirjutas:Nüüd tuli jälle rallikommentaar. :oops:
No mis ma nüüd ütlen?
Vaatasin, et BMW M550i on päris sobilik narkoärimehe auto, 462 hobujõudu, nelivedu ja kiirendus 0-100 4 sekundit. Tippkiirus piiraja eemaldamisel võib olla 300 kmh ringis.
Mistahes Superbist möödub nagu keret kergendavast kaslasest.
Jah, selles osas on sul tõesti õigus.
Aga vaata, kui politseil on kasutada mitu 2,0 206kw superbi, siis suudab ta piisavalt järel püsida, et anda piisavalt uus info teistele patrullidele, kes jõuavad tal tee kinni panna.
Samamoodi praegused uued Superbid, mis tulid, võimaldavad tunduvalt paremini sellisel kiirel natukenegi sabas püsida, et info edasi anda.
Aga kui politseil on lahja auto, siis kaob see kiire põgeneja auto nii silmist, et info vananeb väga kiiresti.
Veel enam, et seda kiiret Audit ei saa eestis enamikes kohtades täiel määral kasutada, mistõttu ei ole ta politsei autost niipalju kiirem.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 15:54
Postitas Lemet
et anda piisavalt uus info teistele patrullidele, kes jõuavad tal tee kinni panna.
Aga neid teisi patrulle pole, sest raha neile palgaks pole...

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 15:55
Postitas klemmikas
Lemet kirjutas:
et anda piisavalt uus info teistele patrullidele, kes jõuavad tal tee kinni panna.
Aga neid teisi patrulle pole, sest raha neile palgaks pole...
Tõsi, patrulle on vähe, aga samas midagi ikkagi on. Mida vähem patrulle, seda kiiremad peavad nende autod olema.

Näed ehe näide.
Politsei suutis selle auto karpi püüda, kuna tal olid piisavalt kiired autod, mis suutsid sellel sabas püsida ja selle ette jõuda, et ta karpi püüda.

https://www.youtube.com/watch?v=ysTC8yY4quc

Aga, mis siis, kui eest ärasõitja auto oleks 225 sõitnud? Praeguste uute Superbidega oleks ka sellise kätte saanud, vanadega, aga mitte.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 15:58
Postitas Kapten Trumm
Rallikommentaarid on jama.
Eestis on rikkumisi "peatumismärguandele mittereageerimine" kuskil saja ringis aastas.
Kui patrullautosid on 300, siis tagaajamist auto kohta 1 võimalus 3 aasta peale.
Neist valdav enamus lõpeb põgeneja ummikusse sõitmise või avariiga, ära kipuvad pääsema mootorratturid (mille püüdmiseks on Ferrarit vaja).
Pahatihti on põgeneja lakku täis ja soovib vältida sedasi vahele jäämist.
Mingi osa saadakse kätte hiljem, andmete analüüsi järel. Kas nähti numbrit, mingit eritunnust või keegi pealtnägija vihjas.

Iga asja peale saab selliste otsitud põhjusega lõputult kulutada.
Näiteks ajateenija sõdurivarustuse peale poleks probleem 3 korda rohkem kulutada kui täna.
30 euroste odavsaabaste asemele 200 eurosed Haixid (nagu politseiülemustel), täis gore vorm, kindlasti leiab sokke, pesu ja magamiskoti ka sellise, mis tänasega võrreldes kordi kallim.
Aga ei kulutata. Selleks, et see ajateenija saaks oma ülesandeid täita, on talle vaja laskemoonavaru, transporti, sidet ja veel sada asja. Neid ei saa lihtsalt tegemata jätta.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:02
Postitas Lemet
IMHO on see tagaajamisargument suuresti BS, kui, siis võiks ainus tõsiseltvõetav argument olla patrulli töömugavus.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:02
Postitas klemmikas
Kapten Trumm kirjutas:Rallikommentaarid on jama.
Eestis on rikkumisi "peatumismärguandele mittereageerimine" kuskil saja ringis aastas.
Kui patrullautosid on 300, siis tagaajamist auto kohta 1 võimalus 3 aasta peale.
Neist valdav enamus lõpeb põgeneja ummikusse sõitmise või avariiga, ära kipuvad pääsema mootorratturid (mille püüdmiseks on Ferrarit vaja).
Mingi osa saadakse kätte hiljem, andmete analüüsi järel. Kas nähti numbrit, mingit eritunust või keegi pealtnägija vihjas.
See 300 oli suvalt pandud ja sisaldas ka busse.
Ma ise leian,et kui 100 autot on vähemalt sama kiired, nagu need uued Superbid, siis sellest piisaks. See oleks selline kuldne kesktee, piisavalt võimas ja piisavalt ökonoomne jne, ehk siis igati mõistlik.

Noh praktika näitab, et motikaid püütakse ka autodega päris edukalt, kui on kiirust ja juhti ning eestil on olemas ka politsei biked, mida oleks muidugi juurde vaja.
Ma ei ole kindel, kas eestis on ainult 100 tagaajamist ja kui meil sõidetakse lahjade autodega politsei poolt, siis ei saadaks väga paljusid kätte ja eest ärasõitjaid tekiks juurde.

Mitmed eest ära sõitjad teevad avarii, kuna neid aetakse karmilt taga pikalt, kui aega aetaks lahjade autodega taga, jäädaks ruttu maha ja paljud põgenejad ei paneks matsu ega ei sõidaks tupikusse ja oleksidki pääsenud.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:04
Postitas klemmikas
Lemet kirjutas:IMHO on see tagaajamisargument suuresti BS, kui, siis võiks ainus tõsiseltvõetav argument olla patrulli töömugavus.
Miks see BS on?
Kas sinu arvates peaksime laskma mõrvaritel, röövlitel jne minna, lihtsalt põhjusel, kuna ta sõidab kiiresti?
Nii ei peatuks ju eriti keegi enam ja liiklus läheks ikka väga käest ära ja kuritegude hulk ka tõuseks, kuna teataks, et politsei ei saa kätte.

Roolijoodikutele ka suurepärane võimalus, annavad aga lapparit ja saavadki minema.

See kõik juhtuks, kui politseil oleks liiga lahjad autod või kui nad üldse ei tohikski taga ajada.

Superb on mugavuse pärast hea, sellega olen nõus, mootori võimsuse poolest pole minu jaoks vahet, kas on Octavia või Superb, peaasi, et on hea kiirendusega ja hea tippkiirusega ning hea juhitavusega samuti piisavalt ruumikas.

Sa pead arvestama, et kui tekib karistamatuse tunne, mis sellises olukorras kindlasti tekiks, kus politsei autod on lahjad, siis hakatakse oma kuritegusid kordama, samuti väärtegusid ja minnakse järjest hullemaks.

osad bike vennad on juba praegu kuulu järgi suhtumisel, et kui politseiauto on, siis nad ei peatu ja peatuvad vaid politsei bike peale.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:11
Postitas Kapten Trumm
http://www.postimees.ee/3779233/politse ... -autoparki

No siin väidetakse, et 6,4 miljonit oli 138 autot. Keegi väitis ees, et oli keskmiselt neli.
Sain aru, et rendiperiood on 4 aastat. 4 miljonit jagada 4 aastaga jagada 138 autoga jagada 12 kuuga teeb 604 eurot rendimakseks kuus auto peale keskmiselt.
Enamik teist ju maksab kindlasti liisingumakseid ja teab, palju kulub hooldusele, arvutage ise edasi, kas on odav või kallis.
Mina sõidan kuskil 30 tuhat km aastas, liisingu kuumakse on 194 eurot ja hooldusele kulub umbes 200 eurot aastas (17 eurot kuus).
Kütust see 604 eurot ei sisalda, kütuse ostab PPA eraldi riigihankega.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:12
Postitas klemmikas
Kapten Trumm kirjutas:http://www.postimees.ee/3779233/politse ... -autoparki

No siin väidetakse, et 6,4 miljonit oli 138 autot. Keegi väitis ees, et oli keskmiselt neli.
Sain aru, et rendiperiood on 4 aastat. 4 miljonit jagada 4 aastaga jagada 138 autoga jagada 12 kuuga teeb 604 eurot rendimakseks kuus auto peale keskmiselt.
Enamik teist ju maksab kindlasti liisingumakseid ja teab, palju kulub hooldusele, arvutage ise edasi, kas on odav või kallis.
Mina sõidan kuskil 30 tuhat km aastas, liisingu kuumakse on 194 eurot ja hooldusele kulub umbes 200 eurot aastas (17 eurot kuus).
Kütust see 604 eurot ei sisalda, kütuse ostab PPA eraldi riigihankega.
6,4 miljonit eurot 4 aasta peale ei ole nüüd küll mingi eriline summa riigieelarves, kust peaks hakkama veel piskut kokku hoidma ja sellega politsei võimekust oluliselt kärpima.
Meil läheb palju suuremaid miljoneid igasugu asjade peale, mida ma küll nii tähtsaks ei pea, kui politseid.
Veel enam, et suur osa sellest 6,4 miljonist on nagunii rendikulud ja varustuse hinnad, alles siis tuleb autode enda hind, mis ei ole sugugi nii kallis, massihankes.

See politsei autode pealt kokkuhoidmine riigieelarve suhtes on umbes sama, et ma seda 1Tb kõvaketast ei osta, see maksab 49 euri, ma ostan 500GB, saan selle 44 euriga. Kuid nüüd ei mahu enam vajalik info kõvakettale ära ja peab osa andmeid kaotama.
Ja see kõvaketas ostetakse 4-5 aasta peale.

Kütuse osas lisan sulle veel seda ,et seal on üle poole liitri hinnast aktsiis ja käibemaks kokku, ehk siis riik maksab endale tagasi suure osa raha, kütust ostes.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:31
Postitas Kapten Trumm
Siin sa eksid - õigemini annab tunda majandamise alaste teadmiste/kogemuste puudus - mul õnneks natuke on.
Suured kulunumbrid justnimelt saavadki alguse sinna-tänna tühjale-tähjale kulutamistest, mis ei anna suurt midagi juurde, kuid mille peale kokkuvõttes läheb tõsine summa.
Kõvaketaste näide ei päde, autodega on paraku nii, et võimekuse kasv 20% toob kaasa nt kaks korda kallima hinna.
Sa ei maksaks ju 750 kB kõvaketta eest 80 eurot, kui 500 kB kõvaketas maksab 40 eurot.
Pole mõtet maksta poole suuremat summat selleks, et saada kiirendusaeg 100 km 10 sekundi kandist pealt 8 sekundi kanti peale (paranemine 20%) ja tõsta maksimaalkiirust 20 kmh võrra (paranemine 10%). Rahakulu aga kasvab 100 %.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:34
Postitas Walter2
21. sajandil võiks politseil olla juba mingi EMP-võimekusega seade tagaaetava elektroonika läbikärtsutamiseks, miks peab mittepeatunut kümneid km. taga ajama iseenda ja teiste elu ja tervise hinnaga?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:39
Postitas Kapten Trumm
Kui sa nt Tallinnas üritad võidusõitu teha, siis organiseerib juhtimiskeskus vastava operatsiooni, kus 2-3 patrulli mujalt panevad su tee kinni ja ongi kogu lugu. Patrullidel on ju GPS-id peal ja juhtimiskeskuses kaardil näha, mis toimub ja kuhu blokk panna. Maapiirkondades, kus terve maakonna peale on sul võib-olla 2 patrulli, on see muidugi raskem, aga seda mitte nõrkade autode, vaid napi personali pärast.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Veebr, 2017 16:43
Postitas Kirs
Jälle need 200.- eurised saapad, ma ei tea mitmes kord siin juba see Trummil hambus. Esiteks ära valeta, maksid need 139.- kopikatega ja ei kanna neid ainult ülemused, ka patrullpolitseinikel jalas Haix saapad. PPA laevad seisavad sadamas, ei saa teha patrulle kuna meeskonnad komplekteerimata, miks sa valetad?