61. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 14 Dets, 2020 19:59
Postitas richard
Audi 80 2.0E kiirendus tehaseandmetel 10,9 sekundit nullist sajani. Niivanal Audil ilmselt ei ole isegi sedagi võimekust kui just mootor pole värskelt taastatud. Skoda Superb III 2.0 TSI 4x4 DSG on 5,8 sek ja 2.0TDI 4x4 on 7,2 sek. 3 gen superbil on haldex 5 (https://www.youtube.com/watch?v=CDRVTjMPK9Q). Audi 80 kasuks räägib tema suurus/kaal, hüdrauliline roolivõimendi mis annab head tagasisidet teega. Superbil elektromehhaalniline kiirusetundlik roolivõimendi mis on orienteeritud pigem mugavusele ja kindlasti tagasisidet teeoludest keerulisem saada. Pole andmeid kuidas Superbi front assist toimib paksus tolmus kuid paksu lumesajuga näiteks Passatil aktiivne kokkupõrke ennetus ja hoiatus süsteem kippus mõnikord warninguid andma, et ei toimi. Lumi kattis radari ja peale puhastamist oli jälle korras. Antud juhul ilmselt sõideti otse kraavi seega polekski aidanud stabiilsuskontroll jms asjad suurt midagi.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 15 Dets, 2020 8:52
Postitas Kriku
Üks turakas üritas Narva maanteel & Jõhvi vahel 100 km/h minema sõita ja sai 20 päeva: https://www.err.ee/1207897/politsei-ees ... eva-aresti

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 15 Dets, 2020 12:26
Postitas ElrikThunderson
Jutt UAZiku sõiduomaduste kohta liikus siia: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... start=1410

Jutt tänapäevaste autode nelikveost liikus aga siia: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=46915

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 26 Dets, 2020 10:55
Postitas klemmikas
Nagu ma enda rõõmuks näen, on selle aasta lõpus politseile uusi Superbe tulnud.
Sedaani välimusega luukpära eravärvides politsei Superbi tippkiirus on 233 km/h, ehk siis tõusnud võrreldes eelkäijaga.
Mootor on endiselt 140kW, aga midagi on ilmselt siis teisiti, et tippkiirus suurem on.

Igatahes väga tore :)

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 31 Dets, 2020 0:37
Postitas Crispy
Tallinnas on näha vähemalt ühte tutikat politseivärvides universaalSuperbi. Samuti 140kw.
Vaatan, et Maanteeamet on veidi nalja visanud ja aasta lõpus välja andnud XMS tähekombinatsiooniga märke (XMS on inglise keeles lühendatult jõulud). Ka sellel masinal on nii, täpsemalt siis 229XMS.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 06 Mär, 2021 8:34
Postitas Kriku
Reedel kell 20.43 andsid politseinikud Järvamaal Imaveres sõiduauto BMW juhile peatumismärguande. Seisma jäämise asemel vajutas 23-aastane juht masinal pedaali põhja ja üritas põgeneda.

13 minutit kestnud kihutamine lõppes Imavere-Viljandi teel Viljandimaal Võistres pärast seda, kui Viljandi jaoskonna politseinikud sõiduteele “siili” viskasid. BMW sõitis sellest üle ja lõhkus kaks rehvi, mõned kilomeetrid hiljem jäi BMW maantee äärde seisma.

Roolis oli 23-aastane mees. Miks otsustas ta põgenema hakata, seda politseinikud sündmuskohal öelda ei osanud.

Sündmused said alguse, kui BMW juht jäi ebakindla sõidustiiliga teistele liiklejatele silma ning potentsiaalsest ohtlikust juhist häirekeskusele teada anti.

Noore juhi tegevus oli ülimalt ohtlik, sest kiirused ulatusid ligi 200 km/h ja sel ajal, kui juht põgeneda üritas, oli maanteel palju liiklust ning ta pani oma tegevusega ohtu nii enda kui ka teiste liiklejate elu ja tervise.
https://jarvateataja.postimees.ee/71950 ... siili-abil

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 06 Mär, 2021 11:56
Postitas klemmikas
Ütleme nii, et selle BMW vastu olid Superbid igati asjalikud ja vajalikud, kuid kindlasti jäi ka varu.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Mär, 2021 18:23
Postitas klemmikas
Jälle tagaajamine.
https://jarvateataja.postimees.ee/71964 ... bi-katusel

Kahjuks paremat infot, hetkel ei tea.

Kes peale neid korduvaid juhtumeid, peab mõistlikuks veel keegi öelda, et politseiautode tagaajamise võimekus ei ole tähtis?
Praegu on ikka väga puust ja punaseks tehtud reaalsete näidete näol, et on ikka väga tähtis.
Enamik tagaajamisi ei jõua vist eriti meediassegi, kui teemat veel laiendada.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Mär, 2021 21:32
Postitas hjl85
Võimekuse vastu ei ole keegi vaielnud-vaieldud on soovi vastu osta politseile mingeif rs6 jms autosid. See 140 kw on kesmist arvestades täiesti piisav. 30-50 km/h ehk aegluubis toimuv sõit oli seal videos. Seal piisanuks ka nn seebikarbist
Ja meediasse jõuavad yldiselt need, kus isik tabatakse. Väga paljusid ka ei tabata

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 08 Mär, 2021 21:38
Postitas Roamless
Väga paljusid ka ei tabata
Ja siis, kui ei tabata, kui just numbreid maha pole keeranud, tullakse sulle hiljem koju järgi ja võid endale türmis istudes vastu rindu taguda, et vähemalt eest sõitsin ma ära. :D :D

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Mär, 2021 1:03
Postitas hjl85
Kui nägu ei ole näha ja isikul vähegi oidu on siis pole numbri teadmisega midagi teha. Politsei peab suutma isiku ka sinna roolitaha teo hetkeks paigutama ehk tõendama, kes oli roolis.
Kuid üldiselt sellistel eest sõitjatel seda mõistust ei jagu.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Mär, 2021 8:36
Postitas Kriku
Olen sõiduki omanik, kuid roolis oli keegi teine. Miks saadetakse trahv just mulle?

Vastavalt Liiklusseaduse § 72 peab sõidukiomanik, kui ta annab mootorsõiduki kasutada teisele isikule, säilitama mootorsõiduki kasutamise ajal ja teise isiku poolt mootorsõiduki kasutamise lõppemisest kuue kuu jooksul andmed sõiduki kasutaja kohta. Seega peab sõiduki omanik teadma, kes viimase kuue kuu jooksul tema omandis olevat sõidukit on kasutanud. Vastavalt Liiklusseadusele peab sõiduki omanik säilitama kasutaja ees- ja perekonnanime, aadressi, juhiloa numbri ja sünniaja või isikukoodi. Trahviteatega on kaasas eeltäidetud vaidlustusvorm, kuhu omanik saab kanda sõidukit tegelikult juhtinud isiku andmed ja vaidlustusvormi politseile tagasi saata.
https://www.politsei.ee/et/juhend/kiiru ... -kusimused

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Mär, 2021 11:26
Postitas 2korda2
hjl85 kirjutas:Väga paljusid ka ei tabata
Palun viidet väite aluseks olevale allikale. Stiilis "Kolm artiklit aasta jooksul" ei kvalifitseeru kohe kindlasti "väga paljud" alla.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 09 Mär, 2021 16:23
Postitas klemmikas
hlj85, kas sa ikka oled kursis, et politsei ei pea midagi tõestama roolis olija kohta?
Autoomanik peab teadma, kes oli tema auto roolis, kui ei tea, saab karistada.
Mitte ilmselt küll enam eest ära sõitmise eest, aga mitte teadmise kindlasti.
Tõsi, kui politsei tahab mittepeatumist pähe määrida jne, siis ta peab tõestama hakkama, aga neil ka omad võtted siiski.

See jutt, et paljusid kätte ei saada on vale, valdav enamus saadakse ikkagi kätte ja saavad ka karistuse, see on üldjuhul rullnokkade praalimine, et enamikku ei saada kätte.

Loomulikult on võimalik ennast puhtaks rääkida, olen sellele siin ka enne viidanud põhjendades tagaajamise vajalikkust ja autode võimekuse vajalikkust.
Kuid seda ei saa liiga palju kasutada ja üldjuhul ei olda nii targad, et õiget juttu rääkida, mis võiks päästa, lihtne see kindlasti pole.

No tegelikult on siin teemas ka seda arvatud, et 140kW Superbi pole ka vaja, et piisaks Fabiatest jne.
Ilmselgeid näiteid on ikka niipalju, kui vaadata viimase aast uudiseid, kus tagajamisi tuleb ikka ette ja ka suuri kiirusi.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 31 Mär, 2021 22:06
Postitas Kriku