63. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 03 Mai, 2021 21:57
Postitas parkija
Tallinna MUPO inspektorid kasutavad Toyota hübriide või täiselektrilisi , täpselt pole meeles ja ei ole rahul - väike , madal , ebamugav , raske sisse pugeda ning veel raskem välja ronida , siis veel mingi keeruline protseduur sõidu alustamisel , sisepõlemismootor hetkel parim .

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 03 Mai, 2021 22:37
Postitas gooligan
elektrikas sobib hästi patrullima jalakäijate piirkonda. Nt Tallinna vanalinna võiks küll teha ainult elektriautodele ligipääsetavaks (Vilniuse vanalinn seda teed minemas).

Põhiautoks elektrikas loomulikult hetkel ei sobi (või ei hakka piisava sõiduulatusega mudelitele lihtsalt hammas peale).
500km sõiduulatusega peaks vahetus hakkama saama küll + vajadusel paar 30min puhkepausi kiirlaadija juures venitaks selle juba 1000km lähedale.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 03 Mai, 2021 23:04
Postitas hjl85
500 km sõidulatus on vaid alla tuult, 1 inimene autos, 22 c sooja, kõik seadmed väljas ja kiirus stabiilne 70 km/h. Nyyd pane 2 meest koos varustusega, 5+voolutabijat( tööks vajaliku seadet jne) ning järgi ei jää midagi. Eelmine nv-s oli mul elektrikas käes. Kahe päevaga linnas sõites (kokku 70km) kukus läbisõidu näit 400 km pealt 130 km. Ehk peale 70 km linnasõitu oli järgi 130 km. 200 km oli kuhugi õhku haitunud.
Vanalinnas, parkides- patrullides selleks kärab kyll.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 03 Mai, 2021 23:34
Postitas Crispy
parkija kirjutas:Tallinna MUPO inspektorid kasutavad Toyota hübriide või täiselektrilisi , täpselt pole meeles ja ei ole rahul - väike , madal , ebamugav , raske sisse pugeda ning veel raskem välja ronida , siis veel mingi keeruline protseduur sõidu alustamisel , sisepõlemismootor hetkel parim .


Mupol on Toyota CH-R. Hübriid. Mis sel see keeruline protseduur on?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Mai, 2021 1:10
Postitas antonio1
Hukatus kirjutas:

Videomaterjali ka nüüd avaldatud
https://reporter.elu24.ee/7238725/repor ... ja-rammima

Jääb arusaamatuks, miks see tagant tulnud skoda pidi veel juba peatunud mersule otsa sõitma? Nii juhtub, kui antakse voli autosid puruks sõita. Puhas maksumaksja raha raiskamine. Või pangu siis need rauad ette, nagu USA-s on, ma arvan, psühholoogiline effekt toimiks ja nii mõnigi eest ära sõit jääks tegemata.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Mai, 2021 7:05
Postitas AMvA
parkija kirjutas:Tallinna MUPO inspektorid kasutavad Toyota hübriide või täiselektrilisi , täpselt pole meeles ja ei ole rahul - väike , madal , ebamugav , raske sisse pugeda ning veel raskem välja ronida , siis veel mingi keeruline protseduur sõidu alustamisel , sisepõlemismootor hetkel parim .

Toyotad kõik on hübriidid.
Need etteheited on küll imelikud - neil peaks vist olema RAV4-d kasutuses. Olles ise sama autoga sõita oskan öelda vaid kahte asja - võtku kaalus alla ja käigu paar talve külakoolis.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Mai, 2021 7:41
Postitas Some
Huvitav, kuivõrd vastupidav liitiumioonaku rammimistele on? Ma tean, et see on suht korralikult auto põhja alla pakitud aga ikkagi....

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Mai, 2021 9:12
Postitas Roamless
https://www.accelerista.com/uudis/paevakajaline/mupo-valis-uuteks-tooautodeks-toyota-c-hr-hubriidajamiga-krossoverid/

MUPO sõidab poolhübriid C-HR-dega, mingit "erilist protseduuri" nende käima ajamisel pole, juhet laadimiseks pole ka vaja, laeb sõidult, küttekulu on väike, aga väide "raske sisse ja välja ronida", siis oleneb, millega võrrelda, varasem MUPO Jeep Renegade on minuarust sama väike ja kõrgemasse autosse on ikka mugavam istuda, vähemruumikad on pigem sedasorti autodel tagaistmed, kus üle 1,80 m ennast väga hästi ei tunne.
Oletan, et kuna Skodal tuli just välja täiselektriline Skoda Eniaq iV, mille tüki hind on küll korralik, siis äkki see on see mudel, mida politsei testima hakkab. Kindlasti peavad nad ka arvestama kiirlaadijate paigaldamisega jaokskondade juurde, mis pole ka kuigi odav lõbu.

Nii juhtub, kui antakse voli autosid puruks sõita. Puhas maksumaksja raha raiskamine. Või pangu siis need rauad ette, nagu USA-s on, ma arvan, psühholoogiline effekt toimiks ja nii mõnigi eest ära sõit jääks tegemata.

Kas järjekordselt keegi vanema bemmi omanik, kes joobes ja lubateta sõidu eest politseil on sugeda saanud, et puuduvad veel väljendid "mendiriik" jne. Raudadest on räägitud, et kuna meil põhimõtteliselt tavaseades liisinguautod patrullideks, siis mingid raudu sinna ette vaevalt keegi toppida lubab.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 04 Mai, 2021 10:18
Postitas hjl85
Akf Antonio: Sõideti juhi uks kinni, et juht ei saaks kiirelt jooksu panna ehk vältida veel põllupeal tagajamist. Täiesti õige tegutsemise viis. Kasutavad seda pea kõikide maade politseinikud.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Mai, 2021 20:22
Postitas klemmikas
Ilmselt sõitis see teine politseiauto sinna sisse ikka selleks, et takistada tema edasist põgenemist, nii ühel, kui teisel moel.
Ma kahtlen sügavalt, et maksumaksja selle kinni maksma peab, pakun loogiliselt, et see raha nõutakse põgenejalt sisse.
Tõsi, alati ei saada seda kätte, kuid pooldan igal juhul rammimist, tunduvalt ohutum, kui lasta põgeneda, nagu ka praktika on näidanud, siis mõned võivad väga visalt põgeneda ja nii on vajalik selline korduv rammimine.

Kui tahetaks, kindlasti saaks need rauad ka meie politseiautode ette, aga ilmselt leitakse, et pole vaja.
No ma ei tea, kui keegi on otsustanud juba nii visalt politsei eest põgeneda, siis ma väga kahtlen, et teda enam mingid rauad politseiauto ees huvitavad.


Ma hetkeseisuga küll ei leia, et politsei kuidagi elektriauatode peale minna saaks.
500km sõiduulatus on vähestel elektriautodel, lisaks on need autod kallid ja kõige tagatipuks, kui on vaja kiiret sõitu teha, siis väheneb see sõiduulatus drastiliselt.
Samuti talvel külmaga väheneb, ühtlasi ka suvel palavaga, kui on vaja palju kuskil koha peal olla ja kliimaseadet töös hoida, siis võtab see akut kenasti, nagu ka talvel koha peal salongi kütmine, pluss sõidu ajal sama teema.

Politseil ei kannata elektriautode peale minna enne, kui sõiduulatus on sinna 1000km kanti, lisaks tuleb kuidagi tagada, et politseiauto on alati stardivalmis, sõitma kiiresti pikkade vahemaade taha, sealjuures tagaajamised.

Enne peaks välja tulema korralik suur universaal, nagu Superb on, ainult elektriauto, suure sõiduulatusega.
Siis saaks hakata rääkima elektriautode peale minekust.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Mai, 2021 20:28
Postitas klemmikas
hjl85 kirjutas:See oleks kyll "lahe" kui kiirabi autol tuled kustuvad kuna aku sai tyhjaks. Soomlased kasutavad elektrikaid (Hundayd) nn asjaajate autodena aga mitte patrullide käes.
Ning tagaajamise korral piisab kui 30+km saad eest sõita koos kiirenduste jms. See söõb aku kohe nulli


Nii hull asi ikka ei ole, et 30 km-ga nulli aku söök kiiresti sõites, aga kindlasti oluliselt kiiremini, kui tavasõit jah.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Mai, 2021 20:30
Postitas klemmikas
Hukatus kirjutas:Nüüd delfis ka. https://www.delfi.ee/artikkel/93320127/ ... eelt-valja
Tõsi, ei saanduki aru kas prooviti ette keerata või rammida. Rammitakse ikka tagarattasse, et külglibisemisse lükata.


Ei ole sellist standardit, et tagarattasse kindlasti rammitakse.
Rammimist tehakse vastavalt olukorrale ja vajadusele, sinna kohta, kus võimalik või vaja.
Näiteks mina mõtlesin, et hea koht oleks rammimiseks olnud teepiire, aga see oleks muidugi politseiautole tõenäoliselt rohkem viga teinud, kuna siis oleks suurem osa küljest viga saanud.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Mai, 2021 20:32
Postitas Crispy
100% elektriauto on muidugi kahtlane. Küll aga oleks okei igasugu hübriidid (CNG või elekter+bensiin). Meil näiteks firmas on CNG Octavia ja täispaagiga (gaas+bens) saab sõita ca 400-500km (sarnane CNG Golf Variant lasi muideks sõita 600-700km kanti). See peaks patrullile üheks päevaks vist juba piisav olema? Gaasi kilo maksab alla euro ja paaki mahub seda vist mingi 15€ ringi.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Mai, 2021 20:33
Postitas klemmikas
Crispy kirjutas:100% elektriauto on muidugi kahtlane. Küll aga oleks okei igasugu hübriidid (CNG või elekter+bensiin). Meil näiteks firmas on CNG Octavia ja täispaagiga (gaas+bens) saab sõita ca 400-500km (sarnane CNG Golf Variant lasi muideks sõita 600-700km kanti). See peaks patrullile üheks päevaks vist juba piisav olema? Gaasi kilo maksab alla euro ja paaki mahub seda vist mingi 15€ ringi.


Politseiautol on ka võimsust vaja.
Ma ise ei poolda igasugu keerukate autode peale minekut, pigem olgu üks ja toimiv kütuseliik.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 07 Mai, 2021 20:57
Postitas Crispy
Seda küll. Kohaltvõtul on see Skoda üpris uimane mu meelest. Samas piirkonnapolitseinikele oleks äkki küll sobilik? Muidugi tuleb silmas pidada, et tanklate võrgustik on päris hõre...