64. leht 79-st

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 21 Mai, 2021 14:15
Postitas mb

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 5:52
Postitas Siki
See oli küll üllatav artikkel nüüd:

https://epl.delfi.ee/artikkel/93555349/ ... dusautosid

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 7:53
Postitas AMvA
Siki kirjutas:See oli küll üllatav artikkel nüüd:

https://epl.delfi.ee/artikkel/93555349/ ... dusautosid

Artikkel tasuline.
Milles see kühvel oli siis et ülevaatuselt läbi ei saanud?

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 7:56
Postitas Kriku
Ootamatult ilmnes, et ümber ehitatud masinate mass on liiga suur :wall:

Patustel bussidel on ühisjoon. Kõik on Mercedes-Benz Sprinterid, tellitud aastatel 2016–2019 Silberautolt ja tugevasti ümber ehitatud. Nõuded selleks kehtestas PPA ise. Muu hulgas nõuti, et täismass ei tohi ületada 3,5 tonni ja seda peab saama juhtida B-kategooria loaga. Nii on odavam, ei pea juhte koolitama. Silberauto oli ainus, kes hankel osales.

Politsei andis asja hiljuti sisekontrollile uurida. Nood ei tuvastanud, et PPA hankeosakond oleks Silberautoga korruptiivselt kokku mänginud. Küll aga leiti, et ridamisi dokumente ja kirjavahetust on jäljetult kadunud. Osa hanked teinud inimesi politseis enam ei tööta. Samuti ei protokollinud nad koosolekuid, kus arutati Silberautoga busside tehnilisi üksikasju.

Kui bussid saabusid, võttis PPA need kaalu kontrollimata vastu. Kuna ka transpordiamet ei kaalu arvele võttes sõidukeid üle, pääsesidki bussid kellelegi märkamata liiklusse ja sõitsid mitu aastat ebaseaduslikena ringi.
Märulibusside saatus ripub praegu eriti peene niidi otsas. Nimelt kirjutas PPA Mercedeste tootja Daimleri peakontorisse päringu ja sai vastuseks, et 3,5-tonniseid busse ei ole ei majanduslikult ega ka tehniliselt otstarbekas ümber ehitada. See eeldab ülikalleid töid vedrustuse, pidurite ja muude elementidega. Tootja sellistele bussidele oma garantiid anda ei kavatse, sest ei suuda tagada, et buss käitub liikluses turvaliselt.

„Sisuliselt tähendab see, et ostke uus veoauto. Kui tahaksime asendada need samaväärsete C-kategooria sõidukitega samas koguses, siis räägime ligi miljonist eurost. Need on suured summad,” nendib Sinimeri.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 7:58
Postitas AMvA
Palju see kaal siis üle oli? :D

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:00
Postitas Kriku
Juba tühjalt 230 kg.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:03
Postitas AMvA
Mis asja nad siis sinna niipalju peale lahmasid? :shock:
Tühimass on ca 2 t ja kandevõime 1,5 t

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:04
Postitas Walter2
Uusi autosid kättesaamisel ei kaalutud, esimese ülevaatuseni sai mitu aastat ringi sõita ebaseaduslike sõidukitega enne kui avalikuks tuli. Lisaks ainsa pakkujaga busside ostuhange, kahtlaste tingimustega ümberehitushange millest konkurendid loobusid, ümberehitaja ''kaotas ära'' kogu dokumentatsiooni ning kogu lugu jõudis otsaga prokuratuuri. Asja legaalseks saamine tähendaks palju nulle e. küsimus kes maksab.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:20
Postitas AMvA
See et Siber ainuke pakkuja oli ei maksa väga imestada, sest neil on ainukesena oma tütarfirma Silwi, mis ongi spetsialiseerunud keerukamatele ümberehitustele. Muud ümberehitusfirmad oskavad ehk max lisaistmerea paigaldada ja mingi vaheseina teise kohta nikerdada.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:31
Postitas Kapten Trumm
Eks nad neid on soomustanud ja tugevdatud, sellest ka suur kaalutõus.
1 m3 10 mm teraslehte kaalub ca 80 kg.

Tegelikult pole Silberit eriti mõtet süüdistada, esmajärjekorras on probleemiks tehniline ebakompetentsus PPA logistikaosakonnas, kes nõudsid bussile peale asju, vaevumata arvutama, kas see ka võimalik on. Püüdlik-kandilise tibijuriidika kaanonite kohaselt on aga Silber kindlalt süüdi, sest ametnik on ju eksimatu.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:33
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas:See et Siber ainuke pakkuja oli ei maksa väga imestada, sest neil on ainukesena oma tütarfirma Silwi, mis ongi spetsialiseerunud keerukamatele ümberehitustele. Muud ümberehitusfirmad oskavad ehk max lisaistmerea paigaldada ja mingi vaheseina teise kohta nikerdada.


Sellist kelbast pole ka vaja ajada, kuluta enne 2 minutit enda asjadega kurssi viimiseks. Selliseid tegijaid, kes suudaks selle Silber töö ära teha, on vähemalt 2 tükki veel.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:44
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:
AMvA kirjutas:See et Siber ainuke pakkuja oli ei maksa väga imestada, sest neil on ainukesena oma tütarfirma Silwi, mis ongi spetsialiseerunud keerukamatele ümberehitustele. Muud ümberehitusfirmad oskavad ehk max lisaistmerea paigaldada ja mingi vaheseina teise kohta nikerdada.


Sellist kelbast pole ka vaja ajada, kuluta enne 2 minutit enda asjadega kurssi viimiseks. Selliseid tegijaid, kes suudaks selle Silber töö ära teha, on vähemalt 2 tükki veel.


Paku nimed välja, paluks,

Kelbas my ass. Ma erinevalt sinust olen ümberehitatud busse ka tellinud, mitte ainult netis sooja õhku ajanud.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:45
Postitas Kriku
Artiklist jääb mulje, et teised ei osalenud, sest pidasid projekti liiga problemaatiliseks.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:51
Postitas Kapten Trumm
Näib, et AMvA teadmised on rohkem soe õhk.

https://rebuilding.ee/tehtud-tood/
http://www.avestark.ee/bussid http://www.avestark.ee/index.php?id=198
https://bennett.ee/galerii/
Selleks (3 tegijat analoogse kogemusega) kulus aega mul 1 minut.

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitatud: 27 Mai, 2021 8:56
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:Näib, et AMvA teadmised on rohkem soe õhk.

https://rebuilding.ee/tehtud-tood/
http://www.avestark.ee/bussid http://www.avestark.ee/index.php?id=198
https://bennett.ee/galerii/
Selleks (3 tegijat analoogse kogemusega) kulus aega mul 1 minut.


Avestargi ja Benneti võimalustega olen väga hästi kursis (Benneti omanikku tunnen isiklikult). Keerulisemate töödega nad hakkama ei saa.

See Rebuilding on tundmatu firma mu jaoks.