REAALSUS: COVID-19 pandeemia
-
- Liige
- Postitusi: 3343
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Ehk siis, asjaolud muutuvad, why bother. Sama loogika järgi peaks liiklusseadus koosnema lohisti ja härjarakme kirjeldusest, kes neid uusi asju jaksab kogu aeg lisada...
Ei veena mind selline demagoogia.
Ei veena mind selline demagoogia.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kujunenud olukord on selge näide, miks ametisolev õiguskantsler ei tohi muutuda mingi päevakajalise vaidlusküsimuse osaliseks. Maskivaidluses osalemine ei kuulu õiguskantsleri kohustuste hulka, samuti puudub tal ja tema ametkonnal sisuline oskusteave sellel alal. Ma saan väga hästi aru, et piir on siin mõnevõrra hägune, kui õiguskantsler võtab mingis teravas vaidlusküsimuses ka puhtõigusliku seisukoha, siis ta automaatselt ja paratamatult ka asub justkui ühe või teise poole taha. Praegu on aga sellest hägusest piirist jõutud ikka nii kaugele valele poole, et tagasitulekuks peab vahepeal võileiva ära sööma.
Tulemus on käes. Madise on kaevunud nii sügavale maskivaidlusesse - nagu öeldud, see ei ole tema otsene ülesanne -, et ta ei suuda või ei taha selgelt sõna võtta selles küsimuses, mis on tema otsene ja kõige tähtsam ülesanne. Küsimus on ju väga lihtne - valitsus teeb korralduse, õiguskantsler hindab seda, kui määrus on tema arvates seaduslik, aga avalikkuses pannakse see kahtluse alla, siis õiguskantsler ütleb oma põhjendatud seisukoha välja. Kui ei ole seaduslik, siis peab valitsus oma otsust muutma. Selle asemel teeb Madise krüptilisi avaldusi.
Tulemus on käes. Madise on kaevunud nii sügavale maskivaidlusesse - nagu öeldud, see ei ole tema otsene ülesanne -, et ta ei suuda või ei taha selgelt sõna võtta selles küsimuses, mis on tema otsene ja kõige tähtsam ülesanne. Küsimus on ju väga lihtne - valitsus teeb korralduse, õiguskantsler hindab seda, kui määrus on tema arvates seaduslik, aga avalikkuses pannakse see kahtluse alla, siis õiguskantsler ütleb oma põhjendatud seisukoha välja. Kui ei ole seaduslik, siis peab valitsus oma otsust muutma. Selle asemel teeb Madise krüptilisi avaldusi.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Paraku on selline "demagoogia" juba kuus aastat meie õiguskorra lahutamatu osa. Riigikogu poolt otsustatuna ja puha.Madis Reivik kirjutas:Ehk siis, asjaolud muutuvad, why bother. Sama loogika järgi peaks liiklusseadus koosnema lohisti ja härjarakme kirjeldusest, kes neid uusi asju jaksab kogu aeg lisada...
Ei veena mind selline demagoogia.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Tõepoolest esineb ÜM kahetsusväärselt sageli arvamusavaldustega, milles kipub oma eelistusi juriidikasse rüütama. Aga see ei puutu enam teemasse.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
2korda2 ajab taaskord lihtsalt jama.Ehk siis, asjaolud muutuvad, why bother. Sama loogika järgi peaks liiklusseadus koosnema lohisti ja härjarakme kirjeldusest, kes neid uusi asju jaksab kogu aeg lisada...
Ei veena mind selline demagoogia.
Ei ole vaja täiendada seadust pidevalt.
Vaja on sõnastada sinna asjakohane säte, mis ütleb, kes käsib isikukaitsevahendite kasutamise ja kes kehtestab isikukaitsevahendite nimekirja (mis on isikukaitsevahend). Sellisel juhul saab seal suhteliselt lihtsalt asendada gaasimaski vatimarlimaskiga, pole vaja seadust muuta. VV määrusega kehtestatakse selline ammendav nimekiri. Näiteks: stiilis kirurgiline mask, filtreeriv mask, kileülikond, kummikindad.
Praegu näikse probleem olevat selles, et seaduse loonud ametnikutel ja selle heaks kiitnud poliitikutel ei tulnud vist pähegi, et lisaks karantiinile, desole ja sulgemisele võib vaja minna isikukaitsevahendeid. Ning tavapärases lõpliku tõe kuulutamise tuhinas ei paindu keegi ka ütlema, et ups, me eksisime. Tõde tuleb ära levitada ja pigi peab tagumikku minema.
Mõnikord tasub teha nn Google katse. Sisestage pildiotsingusse vajalikud otsisõnad (mina sisestasin epidemia, asia) ja vaadake pilte, mida vaja on. Millist kaitsevahendit näete:
https://www.google.ee/search?q=epidemia ... 20&bih=937
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Enne lahmimist võiks eelmised postid läbi lugeda. Mitte mina ei tahtnud seadusesse kirjutada konkreetset maski standardit (mis päädiks paratamatult pideva seaduse täiendamise vajadusega) vaid vastupidi - minu soovitus oli anda konkreetsete meetmete rakendamise õigus vastavale ametile.Kapten Trumm kirjutas:2korda2 ajab taaskord lihtsalt jama.Ehk siis, asjaolud muutuvad, why bother. Sama loogika järgi peaks liiklusseadus koosnema lohisti ja härjarakme kirjeldusest, kes neid uusi asju jaksab kogu aeg lisada...
Ei veena mind selline demagoogia.
Ei ole vaja täiendada seadust pidevalt.
Suuna oma pahameel meie alalise "bullshit" spetsialisti poole:
Madis Reivik kirjutas:* Terviseameti poolt väljakuulutatud epideemilise eriolukorra ajal on inimesed kohustatud kandma kaitsemaski mis vastab .... standartile. Maske tuleb kanda avalikus ruumis ... jne jne v.a. juhtudel kui inimese tervislik seisund seda ei võimalda (nimekiri see ja too) või kui vanus on <10 aasta.
Aru ma ei saa mis seda takistab teha...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Sina olid see, kes hakkas rääkima, et konkreetsed meetmed ei sobi.Hakata kriisi juhtimist puudutavaid konkreetseid meetmeid seadusese lisama on libe tee, sest seaduse muutmine võtab aega aga kriis võib tekkida ootamatult (praegu on küll mõnus diskuteerida "aega oli ju küll" aga tüüpiliselt seda aega pigem ei anta). "TA-l on õigus olukorras X kehtestada tervishoidu puudutavaid proportsionaalseid kohustusi/piiranguid" - sellises stiilis (NB! see ei ole ettepanek seaduse konkreetse sõnastuse kohta!) seaduse puhul pole uue kriisi lävel vaja hakata seadust muutma - TA annab lihtsalt ettekirjutuse ja nii ongi. Selleks peab TA-s olema pädevus: meetmete efektiivsus jms.
Mina ei ütle, et praegune seaduse sõnastus oleks parim võimalikest aga halvem variant oleks konkreetseid standardeid ja/või meetmeid loetlev muudatus.
Ma ütlesin, et polegi vaja, vajalik on selgepiiriline volitusnorm.
Detailidega, kas mask on PFF3 või piisab põrandalapist, võib edukalt tegeleda TA.
Kuid TA-l ei saa olla piiramatuid üldsõnalisi volitusi.
Selliste laiade volitustega ma oleksin pigem ettevaatlik, eriti võimaluse juures, et meil on tänagi ministreid, kes arvavad, et oleks proportsionaalne kehtestada komandanditund ja kellele see ei meeldi, vaielgu kohtus kui soovib. Taolised volitused on omased pigem Venemaale või Valgevenele."TA-l on õigus olukorras X kehtestada tervishoidu puudutavaid proportsionaalseid kohustusi/piiranguid"
Siit on ainult kukesamm 1934 juurde, ka siis arvas Päts, et on "proportsionaalne" kõik parteid peale enda oma ära keelata, puha demokraatia hüvanguks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 3343
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
2korda2, kui keegi su jutust aru ei saa siis võib viga ikka sinus olla. Soovitan pideva kintsukargamise asemel pigem sisu ja vastuseid produtseerida.
"TA-l on õigus olukorras X kehtestada tervishoidu puudutavaid proportsionaalseid kohustusi/piiranguid"
Ja kas TA-l on õigus siis kehtestada ka trahve ? Mis on proportsionaalne ?
Juba praegu on 100 asja juriidiliselt õigusriigi piiri peal (vanadekodude liikumispiirangud, Saaremaa kevadine lukustamine).
"TA-l on õigus olukorras X kehtestada tervishoidu puudutavaid proportsionaalseid kohustusi/piiranguid"
Ja kas TA-l on õigus siis kehtestada ka trahve ? Mis on proportsionaalne ?
Juba praegu on 100 asja juriidiliselt õigusriigi piiri peal (vanadekodude liikumispiirangud, Saaremaa kevadine lukustamine).
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kiik: kui nädala pärast olukord ei parane, on laual karmid piirangud
Niisiis järjekordne "otsustav nädal". See pole enam isegi naljakas mitte. No vähemalt on rahvale antud selge signaal: klubitage ja läbustage veel, kuis suudate, enne kui kõik vastavad kohad kinni lähevad. Õigupoolest oleks need karmid piirangud tulnud kehtestada juba ammu. Igasugused poolkõvad ja poolvinnas lahendused ei toimi.«Me saame tagantjärele teada, kas piirangud olid tulemuslikud. Kui nädala pärast on negatiivne trend jätkunud, siis on laual halvad ja väga halvad valikud — lauskeelamised ja -piirangud,» ütles Kiik.
«Nädal-kaks näitavad, kas me suudame täita kehtestatud reegleid. Või arvame, et viirus läheb meist lihtsalt mööda ja elu läheb niisama paremaks. Aga nii võib nädala pärast valitsus olla olukorras, kus tuleb karme piiranguid vastu võtma hakata. Ma loodan, et me sinna ei jõua,» sõnas Kiik.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
-
- Liige
- Postitusi: 3343
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Minu suhtlus Terviseametiga avaandmete osas - selline vastus tuli täna, eks näis mis edasi.
Mina:
----------------------------
Tundes asjaarmastajalikku huvi koroonastatistika kohta, uurisin teie kodulehel väljatoodud avaandmeid. Ehkki andmebaas on suur, leidsin sealt mõningad puudujäägid ning sooviks küsida alljärgnevat:
1) Kas on võimalik avaandmetesse lisada veerg mis lisaks PROOVI unikaalsele ID-le sisaldaks ka PATSIENDI unikaalset ID-d (loomulikult mitte isikukood ega isikustatav kood vaid unikaalne number mis seob patsiendi ja proovi). Nii oleks võimalik tuvastada kordusproovid ja kordusnakatumised
2) Kas on võimalik lisada ka PROOVI VÕTMISE kuupäev, sest nagu olen aru saanud, siis praegune analüüsi tegemise kuupäev sõltub laborite koormatusest ja viide ei ole alati ühesugune (või on ? 1-2-3 päeva ?)
Sellise info lisamine aitaks statistikat konkreetsemaks teha ning hajutaks ka skeptikute kahtlusi statistika „kallutatuse“ osas.
-----------------------------
TA vastus:
-----------------------------
Tänan tehtud asjalike ettepanekute eest.
Teie poolt küsitud andmed on olemas. Neid kasutavad Terviseamet inspektorid haigestunute küsitluse käigus ja hinnangu tegemiseks.
Teie ettepanek andmete avalikuse kohta on edastatud Tervise ja Heaolu infosüsteemide keskusele (TEHIK).
Ettepanekuid arutakse ja võetakse tööle nende prioriteetsuse järgi.
Täname mõistva suhtumise eest!
Mina:
----------------------------
Tundes asjaarmastajalikku huvi koroonastatistika kohta, uurisin teie kodulehel väljatoodud avaandmeid. Ehkki andmebaas on suur, leidsin sealt mõningad puudujäägid ning sooviks küsida alljärgnevat:
1) Kas on võimalik avaandmetesse lisada veerg mis lisaks PROOVI unikaalsele ID-le sisaldaks ka PATSIENDI unikaalset ID-d (loomulikult mitte isikukood ega isikustatav kood vaid unikaalne number mis seob patsiendi ja proovi). Nii oleks võimalik tuvastada kordusproovid ja kordusnakatumised
2) Kas on võimalik lisada ka PROOVI VÕTMISE kuupäev, sest nagu olen aru saanud, siis praegune analüüsi tegemise kuupäev sõltub laborite koormatusest ja viide ei ole alati ühesugune (või on ? 1-2-3 päeva ?)
Sellise info lisamine aitaks statistikat konkreetsemaks teha ning hajutaks ka skeptikute kahtlusi statistika „kallutatuse“ osas.
-----------------------------
TA vastus:
-----------------------------
Tänan tehtud asjalike ettepanekute eest.
Teie poolt küsitud andmed on olemas. Neid kasutavad Terviseamet inspektorid haigestunute küsitluse käigus ja hinnangu tegemiseks.
Teie ettepanek andmete avalikuse kohta on edastatud Tervise ja Heaolu infosüsteemide keskusele (TEHIK).
Ettepanekuid arutakse ja võetakse tööle nende prioriteetsuse järgi.
Täname mõistva suhtumise eest!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Eesti Päevalehes oli juhtkiri sel teemal, pealkiri "Valitsus lõi käega, rahvas seepeale kah".
Tänaste uudiste järgi arutas Riigikogu riiklikult tähtsa küsimusena parvlaev Estonia uurimise taasalgatamist
Tänaste uudiste järgi arutas Riigikogu riiklikult tähtsa küsimusena parvlaev Estonia uurimise taasalgatamist
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
On selline levinud ütlus, et ühtegi kriisi ei tohi raisku lasta. Naakumine valitsuse kallal seoses selle Covid kriisiga sobiks suurepäraselt. Eesmärgiks on uued parlamendivalimised. Eesti200 eesotsas Kristina Kallasega juba näeb endid uue valitsuse tegijana. Allar Jõksi sõnavõtud teenivadki seda sihti. Kevadel võimegi rahvaküsitluse asemel saada riigikoguvalimised.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Et reedel pidi teatavasti miski lapikmaalastest idikate miiting seal Vabadusplatsis olema
Mul sellega seoses ka lolllihtne küsimus - kasskeegi foorumlastest teab ka kedagi, kesskavatseb seal miitingul osaleda
tsenseeritud
Mul sellega seoses ka lolllihtne küsimus - kasskeegi foorumlastest teab ka kedagi, kesskavatseb seal miitingul osaleda
tsenseeritud
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Netist leitud seletus
vandenõuteooriad annavad inimestele turvatunnet. sest vanenõuteooria südamikuks on, et KEEGI kontrollib olukorda. mis sest, et see on mingi müstiline pahalane kusagil, aga vähemalt keegigi kontrollib.
versus füüsikaline-looduslik maailmapilt, kus maailm on kaos ja enamasti ei allu inimkona kontrollile ja asjad juhtuvad vastavalt tõenäosusteooriale, mitte halvad asjad halbadele inimestele. ja need asjad mida inimesed mõjutavad on paraku halvemas suunas mõjutamised ja maksavad meile endile pärast kätte.
vanenõuteoreetikutele kuluks just ära natuke karmimat ühiksonnakorda, kus on kohustuslik uskuda kindlat jumalat või maailmakorda. see annaks neile kindlustunnet et kusagil on suur isake, kes kõike kontrollib.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Huvi korral loetav artikkel.
"Kuidas Austraalial õnnestus viia COVID-19 juhtumid nulli lähedale"
https://www.cbc.ca/news/world/australia ... -1.5813280
T.
"Kuidas Austraalial õnnestus viia COVID-19 juhtumid nulli lähedale"
https://www.cbc.ca/news/world/australia ... -1.5813280
T.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist